Suomenruotsalaisuus on asia joka ottaa vastaan paljon enemmän kuin mikään muu. Niin pian kun näen tai kuulen puhuttavan suomenruotsia (tönkköruotsia) vaihdan kanavaa. En kerta kaikkiaan siedä edes nähdä näitä ns. suomenruotsalaisia. Ruotsalaisen kanssa minulla ei ole mitään ongelmia mutta heti kun kuulen suomenruotsia niskakarvat nousevat pystyyn.
Joku joka ottaa vastaan enemmän kuin mikään muu!
2
<50
Vastaukset
- TuttuaJuttua
Täytyy myöntää, että minulla on samoja tuntemuksia. Jo pelkkä ruotsin kielen SANAN kuuleminen tai näkeminen aiheuttaa minussa eräänlaisen kuvotusreaktion tai henkisen pahoinvoinnin tunteen. Ei mitään suurta, mutta kuitenkin.
Syynä on tietysti se, että vanhana kieliaktiivina olen selvillä niin paljosta vääryydestä, mitä ruotsalaisuus kokonaisuudessaan on suomalaisuudelle aiheuttanut. Ja aiheuttaa vieläkin!kun eliittihurrien ote kirpoaa pakkovero-ylestä ja muusta valtamediasta ilmapiiri paranee ja muuttuu suomalaisia kohtaan suvaitsevaksi. ei enää uutisvuodon persu-pilkkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022146- 991537
- 1211273
- 791255
- 1161220
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis591002- 51997
- 36912
- 33804