Tuulettimen kohinan seasta tulee puhetta ...?

riivattuääni

Olen kärsinyt tästä jo vuosikausia. Kun laitan pöytätuulettimen päälle alkaa pahansuopa ääni kuulumaan kohinan seasta., sen kuulee niin selvästi... Ääni solvaa ja uhkailee kokoajan. Lääkitys on, muttei oikeen auta, ääni ei katoa tausta kohinasta mihinkään, aina samat jutut sillä äänellä on. En jaksais laittaa tuuletinta hurisemaan enää ettei tausta meteliä olisi.

13

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • söljmgödr

Ilmeisesti tuuletin hurisee sellaisella taajuudella, josta aivosi tulkitsevat ihmisääntä.

Jos ääni kuuluu vain tuulettimen seasta, eikö tuulettimen käyttämättä jättäminen ole aika pieni vaiva mielenrauhasta? Tuulettaahan voi ikkunankin kautta.

• PeopleInsideMyHead

Olen myös vuosikausia kärsinyt äänistä. Omat ääneni kuuluvat kaikenlaisesta kohinasta (pöytätuuletinta en omista) kuten tietokoneen tuulettimen huminasta ja ulkona ajavien autojen äänistä vaikkapa tuuletusikkunoiden kautta minkä takia pidänkin useimmiten (varsinkin nukkumaan mennessä) tuuletusluukkuja kiinni. Tämä on todellinen riesa, äänet ovat sekä pääni sisällä mutta myös ulkona ja kaikenlaiset kohinaa ja huminaa aiheuttavat laitteet ovat ikäänkuin äänien välittäjiä, ne kuuluvat niiden kautta/läpi. Siksi pidänkin usein nappikuulokkeita ulkona kävellessäni, tosin nekään eivät eristä kokonaan ääniä, eikä lääkkeistäkään ole ollut minulle muuta apua kuin nukahtamiseen josta on tullutkin jossain vaiheessa erittäin haasteellista (riippuu tosin vähän päivistä, miten paljon äänet ovat "päällä" milloinkin) ulkona käynti on siis joskus todella häiritsevää ja muutenkin koskaan ei saa olla omassa rauhassa näiltä ääniltä (paitsi nukkuessa) mikä on melko kuluttavaa ja voimia syövää. Vessassa käydessäkin kuuluu ilmastointiputkesta minusta puhuvaa ja/tai minuun kohdistuvaa puhetta, eikä "minunkaan ääneni" ole mitenkään neutraaleja tai miellyttäviä tjms. vaikka toisaalta en haluaisi kuulla mitään ääniä olivatpa ne minkä tyylisiä tahansa. Melko riivattu olo ajoittain, olen kärsinyt pakkoajatuksista kauan ja joskus luulin pääseväni niistä kokonaan kun niitä ei ollut pitkään aikaan, sitten ne palasivat, sitten alkoivat myös nämä äänet ja nyt minulla on sekä pakkoajatuksia että ääniä ja nämä kaksi ajattelua ja elämää täysillä häiritsevät asiat ovat ikäänkuin sulautuneet samaksi ilmiöksi.

• neuroleptienpopsija

Mikä sun tämän hetkinen lääkityksesi on, mitä lääkkeitä olet kokeillut?

• enkuuleääniä

Neuroleptit ei juurikaan vaikuta äänien kuulemiseen. Toisaalta monet ns. terveet ja normaalit kuulee myös ajoittain ääniä. Ei sille hirveästi mahda mitään. Pitäisi vain koettaa sopeutua ja oppia elämään äänten kanssa. Äänten vastustamisen väitetään muuttavan tilannetta hankalammaksi, tiedä sitten mikä on totuus.

• Skitso

Kuulin ääniä sairastuttuani psykoosiin. Usein kuulin ääniä juuri erilaisten tuulettimien hurinoiden yms. yhteydessä. Lääkkeitten myötä minulta hävisi myös äänten kuuleminen. Lääkityksenä minulla on Ketipinor, Abilify ja Efexor. Jaksamista teille kaikille, jotka kuulette ääniä - se on todella kiusallinen vaiva!

• awqer

MInä olen kuullut ääniä mm. väsyneenä jos en ole nukkunut ollenkaan. Kerran en voinut pitää astianpesukonetta päällä koska sen äänen seasta kuului vaimeaa raivoamista. Ikävä tunne, mutta ihan oman alitajunnan aiheuttamaa. Ei mitään muuta. Näen myös joskus lieviä harhoja ja sekin on ärsyttävää. En ole tietääkseni mitenkään sairas, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ehkäpä on. Koita jaksaa ja koita keksiä jotain, mikä hillitsee tuota. Itse yritän nukkua ja syödä hyvin ja joskus otan rauhoittavia tai jotain mietoa opiaattia, kuten kodeiinia. Yritän olla ajattelematta koko asiaa ja olla pelkäämättä oman pääni pientä temppuilua. Harhojen juuri on ahdistuksessa, kun ahdistus vähenee niin harhatkin vähenee. Uskon että sullakin ehkä näin.

• Anonyymi

Kuulen myös pahan suopaa puhetta, Yöllä tuulettimen hurinan seasta. näköjään en ole ainoa. ensin luulin että lämpö patterista tulee puheen sorina kun tuuletin on päällä. mutta ei olekaan niin.Se on tosi raivostuttavaa, ja alkaa usein kun pitäis nukkua. olen tullut siihen päätökseen että äänet ovat demoonisia. jollain tavalla käyttävät ,tuuletinta avukseen että pääsevät tähän mailmaan,luulen että kun ovat jotain enerkiaa, niin tuuletimen pyörivä nopeus yhdistettynä sähköön, tai siten se kehittää jotain meille tuntematonta taajuutta, että voivat käyttää sitä avukseen. sama taitaa olla monella muullakin säkö vepaimella ,jääkaappin hurina ja ynnä muu hurina. on olemassa meille tuntemattomia asioita ,mitä emme vielä ymmärrä, mutta ovat jo täälä .

• Anonyymi

Ääniä kuuleville on olemassa erilaisia vertaistuki ryhmiä. Taitaapa olla ihan oma yhdistyksensä moniääniset.

Kannattaa ainakin kokeilla.

• Anonyymi

Kyse on illuusiosta, ei aistiharhasta. Ihminen sotkee oman sisäisen puheensa ulkoiseen meteliin, ja projisoi siihen omia ajatuksiaan ja tunnistaa kohinasta puhetta. Syntyy illuusio kuiskauksista, joka katoaa tai vaimenee kun pöytätuuletin lakkaa pyörimästä tai suihkun kohina hiljenee. Se ei ole lääketieteellinen ongelma, olet vain ahdistunut ja parannut siitä, kun oivallat projisoivasi omaa sisäistä maailmaasi ympäristöön ja että järkevämpää on käsitellä nuo tunne-elämän ongelmat tietoisesti ja analyyttisesti. On ylipäätään hullun hauskaa ja jälkeenjäänyttä, että olet saanut moiseen lääkitystä. Kertoo jotain psykiatrien heikkolahjaisuudesta, rakenteellinen korruptio on varmaan aiheuttanut heille kollektiivisen aivovaurion.

• Anonyymi

Myyntimies Mynttinen: pil**si on mun illusion
      Heh hjeh hee!
      Ei saisi pilkata monitahosairaita.
      Mutta kun se on niin kivaa - - ainoa todennus sairauteen on potilaan poliittisesti latautuneeseen lomakkeeseen sopivat osakertomukset.
      Näetkö näkyjä! E! Kuuletko ääniä! E? Menetkö asioimaan alienvirkailijalle työkkäriin? E!! No ruksi E Kylläksi, toteaa poliittinen viesti ulkoavaruuden aluksesta.
      Kun ihminen ei mielikuvita todellisuutta (edes voittajille) ihminenkiin kehittelee riippuvuustarinoita. Joistakin tuo luulee olevansa riippuvainen. Niitä hän vaalii.
      Skitso vaalii työttömyyttä, sen jälkeen kun universen mahtisonnit ovat todenneet herkän Tepon uhaksi. Aina kun Teppo käy mahtisonnien kanavalla. Teppo tuumii. Täällä on ajojahti.
      Mahtisonni lakkasi piittaamasta Tepon naamasta ajat sitten. Nyt Tepon rooli on käydä hoitajien biliksessä katsomassa miten sosioekonomi puhuu niin työ. kyv. eläkeläinen on aina hiljaa.

• Anonyymi

Hoitaja: nyt ruokitaan psykoosia kunnolla
      Alex J: niinpa
      Hoitaja hakee lääkärin: nyt piikitetään psykoosi 666 - sekin on sitä mieltä
      David I: 666 is bloody non-sense
      L: me ei uskalleta enää ...
      Basic mushroom user: There is truth and soon it will stop showing itself (what are you going to do when politics want to erase you, you are eater, shitter, and recourse user, not a real person to politics
      (resource)
      https://www.abovetopsecret.com/forum/thread165953/pg1
      Peggy Kane, reverse recordings on ... höpötilians

• Anonyymi

ANON: salaseura
      RÖYHPASK: ainoa julkinen toimi
      ALIENS: esittää hyvistä, ajaa myös pimeille kujille, kaikki tabu, jota ylläpitää pikku-Freudit
      Skitsofreenikon äly. Heilauta kättä ilmassa. Se vaikuttaa biljardipallon kulkuun. Skitsofreenikon älyllä nyt on aika tehdä tuomio. Niin. Skitsofreenikot ovat kaikki pahoja toisilleen, sillä aikaa, kun hoitaja keskustelee yhden kanssa heistä... Hoitaja näet on nyt saanut liikaa valtaa, ja skitsofreenikko haluaa osan siitä. Hänen keinonsa... Esittää paljon kritiikkiä...Joka johtaa todelliseen sumenemiseen mutta ei kerrota heille siitä... 666

• Anonyymi

Jos tuuletin pälättää kutsu paikalle Leponex

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      410
      2729
    2. Miten Trump " tuo rauhaa"?

Kertoisiko joku? Ymmärtääkseni hän pikemminkin pakottaa länsimaat varustelukierteeseen. Muuta vaihtoehtoahan ei ole, jo
      Maailman menoa
      593
      2212
    3. Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?

Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      2132
    4. Ensitreffit Jenni tykittää - Tämä Jyrkin lause nostaa karvat pystyyn: "Niin epämiellyttävä..."

Jenni tykittää menemään… Jaetaankos teillä laskut tasan tai tuleeko raha-asioista kiistaa? Lue lisää: https://www.suom
      Ensitreffit alttarilla
      40
      1945
    5. etkö osaa jättää rauhaan?

Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!
      Ikävä
      65
      1473
    6. Mitä tunteita tunnet

Häntä kohtaan?
      Ikävä
      98
      1344
    7. Leikkeleet pois leivältä

Oikea suunta. Uusissa suomalaisissa ravitsemus­suosituksissa suositellaan jättämään leivän päältä leikkeleet pois mielu
      Maatila ja metsä
      132
      1201
    8. Saatiin meidän oma mies valkoiseen taloon!

Miltäs nyt tuntuu Ylen petkuttamat sosialistit ja muut femakot? Ilmastousko ja woke lähti liikkeelle USA:sta, ne valhee
      Sinkut
      152
      1167
    9. Martina tienasi taas enemmän kuin Sofia

Tuskinpa tuo ketään yllättää.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1162
    10. Milloin viimeksi tavattiin?

Onko siitä, päivä, viikko, vuosi, monta vuotta Minä vuonna?
      Ikävä
      53
      1125
    Aihe