moottorivauriot Ruotsin autoliitto eli Motormännens Riksförbund on julkaissut listan autoista, joiden hankkimista se suosittelee jos ei nyt täysin välttämään, niin ainakin harkitsemaan.
Yhteistä kaikille autoille on, että niissä on VW-konsernin valmistama 1,2- tai 1,4-litrainen TSI tai TFSI -kauppanimellä varustettu bensiinimoottori.
Motormännens Riksförbundin mukaan VW-konserni ei ole ottanut sille kuuluvaa vastuuta kyseisten moottoreiden valmistus- ja suunnitteluvirheistä, vaan maksattanut laskut kuluttajilla ja vakuutusyhtiöillä.
Pahimmillaan moottoriremontit ovat maksaneet useita tuhansia euroja.
MR:n antama virallinen, vain tiettyyn tekniikkaan keskittyvä varoitus on ruotsalaisittain hyvin poikkeuksellinen.
Ruotsin VW:n edustajan mukaan ongelma liittyy jo valmistuksesta poistuneisiin moottoreihin eikä koske saksalaisyhtiön uusimpia malleja.
Motormännens Riksförbundin mukaan ongelma liittyy seuraaviin, vuosimallien 2006-2014 autoihin:
Audi: A1, A3
Skoda: Fabia, Yeti, Rapid, Superb, Octavia
Volkswagen: Polo, Golf, Beetle, Jetta, Tiguan, Touran, Passat
Skoda Octavia ja VW Golf olivat kumpikin viime vuoden myydyimpiä automalleja Suomessa.
IS
Ruotsalaisilta varoitus
52
633
Vastaukset
- MAHTAVA-LISTA-OMG
Tyyppiviat merkkikuva Skoda Octavia tyyppiviat
Katsastuksessa havaittuja vikoja
—Pakokaasupäästöt (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
—Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997 ) AKatsastus
—Renkaat (2009, 2007, 2005, 2004) AKatsastus
—Seisontajarru (2004, 2003, 2002) AKatsastus
—Etuakselisto (2006, 2005, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
—Ohjauslaitteet (2001, 2000, 1999,1998) AKatsastus
—Etuakseliston laakeriholkit haperot GTÜ
—Takaakselisto TÜV
—Valovikoja TÜV, GTÜ
—Pakoputken kiinnikkeissä murtumia GTÜ
—TDI –dieselmoottoreissa ja vaihteistoissa öljyvuotoja GTÜ
—Sähkölaitevikoja uudemmassa mallissa DEKRA
Takaisinkutsuja
—Ohjausakseli Trafi 2004
—Polttoaineen siirtopumppu Trafi 2006
—Kaksimassavauhtipyörä Trafi, ADAC 2006
—Kaksimassavauhtipyörä voi rikkoutua ja aiheuttaa tulipalon VOSA 2006
—6vaihteisen DSGautomaattivaihteiston ohjelmapäivitys ADAC 2009
—Polttonestesuuttimien korkeapaineputket Trafi 2012
Tielle jättäviä vikoja ADAC
—Akkuongelmia (2011 asti)
—Virtalukko viallinen (2009 asti)
—Moottorinohjauksessa häiriö (2010 asti)
—Suihkutussuuttimet / ruiskutussuuttimet vialliset (2008 asti)
—Valonheittimissä vikoja (2010 asti)
—Moottorivaurioita (2008 asti)
—Ahtopaineen säätö ei toimi (erityisesti 2010)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
—Uudempi malli 1Z:
—Radiossa epäherkkä vastaanotto vm 2004 2005 ADAC
—Ongelmia viimeistelyssä, muun muassa ovitiivisteissä ja maalauksessa Autobild
—Ksenonvalot värisevät epätasaisella tiellä Autobild
—1.4 TSI –moottorin jakopään ketjussa ongelmia Autobild
—Vanhempi malli 1U:
—Saman tyyppisiä vikoja kuin VW Golf IV –mallissa, jonka perusrakenteeseen Octavia pohjautuu.
—Ilmamassamittari oikuttelee, jakopään hammashihna murtuu, seurauksena moottorivaurioita
—Jakopään hammashihna rispautuu herkästi, noudata suositeltua hihnan vaihtoväliä Autobild
—Sähkötoimiset lasinnostimet oikuttelevat ADAC, Autobild
—Pyöränlaakerit ADAC
—Moottorivikoja ADAC
—Vaihteistovikoja ADAC, Autobild
—Kytkin joutuu koville ja kuluu vääntävän dieselmoottorin yhteydessä Autobild- MAHTAVA-LISTA-OMG
6.4.2013 08:09
Älä osta Skeidaa - tässä faktaa:
"http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/octavia-ii-tyyppivikoja"
Skeida on aina ollut huono, mikä ymmärrettävää kun kyseessä on ITÄAUTO.
Osta Toyota, Nissan, Peugeot, Opel tai VW. - OCU-EI-OLE-AUTO
MAHTAVA-LISTA-OMG kirjoitti:
6.4.2013 08:09
Älä osta Skeidaa - tässä faktaa:
"http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/octavia-ii-tyyppivikoja"
Skeida on aina ollut huono, mikä ymmärrettävää kun kyseessä on ITÄAUTO.
Osta Toyota, Nissan, Peugeot, Opel tai VW.skooooda
27.6.2013 16:13
Mikä ihmeen hinku ihmisillä on ostaa skoodaa, kun samalla rahalla saa länsiauton, minkä takia pitää ostaa sellainen itäauto, joka varmasti hajoaa ja jonka korjaaminen, sekä varaosat ovat länsimaisia autoja korkeammat.
"Kuule rakas vaimo, mä haluan niin kovasti ostaa skoodan, kun siinä on se ihmeellin en TisSI moottorikin, tulee ihan äiti mieleen."
Kannattaa mieluiten ostaa vaikka Seat, niin jää rahaa vähän ylikin ja ei tarvitse häpeillä koko ajan, jos omistaisi itäauto skooodan. - OMG-OMG
Ruma kun saatana, mutta vaatii about kasapanoksen että tämä vehje pysähtyy. Tsekkiläiset ovat keksineet lähes tulkoon ikiliikkujan....
Lähde : www.nettiauto.com - SORSA-LOGO-NAURATTAA
OMG-OMG kirjoitti:
Ruma kun saatana, mutta vaatii about kasapanoksen että tämä vehje pysähtyy. Tsekkiläiset ovat keksineet lähes tulkoon ikiliikkujan....
Lähde : www.nettiauto.comSkoda on ainoa auto, jossa tuollainen pieni asia olisi myös noussut oston esteeksi, kas kun jalkaan oikeasti sattui 20min ajon jälkeen. Cruisen katkaisija oli mielestäni melkein vaarallisen typerä ja väärin sijoitettu myös. Muuten ok, mutten näiden takia itse edes harkitsisi.
Lisäksi tuo Skodan TYPERÄ SORSALOGO ois kyllä pitänyt vaihtaa siinä vaiheessa, kun tästä legenraadisen surkeasti itäautosta alettiin tehdä hyvää länsiautoa.
Vinkki: Jos on PAKKO AJAA HUONOLLA AUTOLLA NIIN VAIHTAKAA SE SORSALOGO.
VAIKKAPA SARKANAPPIIN. JOSTAIN VANHASTA VAATEKAPPALEESTA.
PUOLELLA KOMISTUU. (VAIKKA SKODASTAHAN EI NÄTTIÄ SAAKKAAN.)
- tsiittsiit
Entäpä miten Skodan viat kuuluvat Nurmes- palstalle?
Ennemminkin kuuluu se mistähän päin aloittaja on ja millainen on hänen koulupohjansa?- Automekaanikko
Kuluttajavalistusta. Autonkorjaajana tiedän miten heikkoja Skodat on. Ostajat eivät valitettavasti tiedä koska Skodan ostajat ei ole valistuneita.
Ostavat kun naapurillakin on Skoda ja he ei taatusti kerro autonsa vioista. Häpeä estää. - Kallis-Huolto
VAG AREENA 14.7.2015
Sarkasmia tai ei, mutta eipä monella merkillä ole 2500 euron määräaikaishuoltoakaan.
Tai kytkintä, jonka vaihtotyöt (ilman osia) on 1200 euroa. Maksoin siis 50 % työstä eli n.600 euroa työstä, osat vastaantulona.
Kirjattu - Automekaanikko
Automekaanikko kirjoitti:
Kuluttajavalistusta. Autonkorjaajana tiedän miten heikkoja Skodat on. Ostajat eivät valitettavasti tiedä koska Skodan ostajat ei ole valistuneita.
Ostavat kun naapurillakin on Skoda ja he ei taatusti kerro autonsa vioista. Häpeä estää.En tarkoita että kaikki olisivat valistumattomia, mutta hyvin suuri osa on. Tosiaan moni tekee ostopäätöksen naapurin suosituksen perusteella.
Oikeasti minuakin säälittää kun tulee asiakas joka on osamaksulla ostanut autonsa ja kun sitten kerron että moottori on kohdannut täystuhon niin kyllä se pahalta tuntuu.
Monelta on päässyt itku, se koskettaa minuakin...
- 0987y
Ostin viime vuoden keväällä uuden toyota avensiksen.
1500km Moottori hajosi
4000km Vaihdelaatikko hajosi
6000km Pakoputki irtosi, ilmastointi lopetti toimimisen
9000km Alkoi kuluttaa öljyä litran sadalla kilsalla
12000km Jakohihna poikki, jälleen moottori hajalla, korjaus 9000 euroa
13000km Hankkiuduin paskasta eroon ja ostin skodan, jolla nyt jo 190 000km takana eikä mitään vikoja!- tiedän-sinut
Eihän sulla ole rahaakaan eikä luottotiedotkaan ole kunnossa.
- romuOnRomu
Tyyppiviat merkkikuva Skoda Octavia tyyppiviat
Katsastuksessa havaittuja vikoja
—Pakokaasupäästöt (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
—Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997 ) AKatsastus
—Renkaat (2009, 2007, 2005, 2004) AKatsastus
—Seisontajarru (2004, 2003, 2002) AKatsastus
—Etuakselisto (2006, 2005, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
—Ohjauslaitteet (2001, 2000, 1999,1998) AKatsastus
—Etuakseliston laakeriholkit haperot GTÜ
—Takaakselisto TÜV
—Valovikoja TÜV, GTÜ
—Pakoputken kiinnikkeissä murtumia GTÜ
—TDI –dieselmoottoreissa ja vaihteistoissa öljyvuotoja GTÜ
—Sähkölaitevikoja uudemmassa mallissa DEKRA
Takaisinkutsuja
—Ohjausakseli Trafi 2004
—Polttoaineen siirtopumppu Trafi 2006
—Kaksimassavauhtipyörä Trafi, ADAC 2006
—Kaksimassavauhtipyörä voi rikkoutua ja aiheuttaa tulipalon VOSA 2006
—6vaihteisen DSGautomaattivaihteiston ohjelmapäivitys ADAC 2009
—Polttonestesuuttimien korkeapaineputket Trafi 2012
Tielle jättäviä vikoja ADAC
—Akkuongelmia (2011 asti)
—Virtalukko viallinen (2009 asti)
—Moottorinohjauksessa häiriö (2010 asti)
—Suihkutussuuttimet / ruiskutussuuttimet vialliset (2008 asti)
—Valonheittimissä vikoja (2010 asti)
—Moottorivaurioita (2008 asti)
—Ahtopaineen säätö ei toimi (erityisesti 2010)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
—Uudempi malli 1Z:
—Radiossa epäherkkä vastaanotto vm 2004 2005 ADAC
—Ongelmia viimeistelyssä, muun muassa ovitiivisteissä ja maalauksessa Autobild
—Ksenonvalot värisevät epätasaisella tiellä Autobild
—1.4 TSI –moottorin jakopään ketjussa ongelmia Autobild
—Vanhempi malli 1U:
—Saman tyyppisiä vikoja kuin VW Golf IV –mallissa, jonka perusrakenteeseen Octavia pohjautuu.
—Ilmamassamittari oikuttelee, jakopään hammashihna murtuu, seurauksena moottorivaurioita
—Jakopään hammashihna rispautuu herkästi, noudata suositeltua hihnan vaihtoväliä Autobild
—Sähkötoimiset lasinnostimet oikuttelevat ADAC, Autobild
—Pyöränlaakerit ADAC
—Moottorivikoja ADAC
—Vaihteistovikoja ADAC, Autobild
—Kytkin joutuu koville ja kuluu vääntävän dieselmoottorin yhteydessä Autobild
Kommentoi lainaten
Ilmianna
Jaa
Lisää kommentti
- helvetinkoneet
Kyllä tuommoiset remontit pistää budjetin sekaisin. Kaiken lisäksi auton arvo laskee nopeammin kuin saa sitä osamaksulla lyhennettyä,voi tätä autoilun ihanuutta. Taksikyydit alkavat tulla halvemmiksi.
- JärkeäPuhut
Niin juuri, saakohan mitään huoltoa enää alle 300 euron ja sitten jos joku osa hajoaa niin siinäpä sitten on miettimistä. Ja ehkä auto on hankittu osamaksulla niin on siinä ahdingossa.
- seataudiskodaVWsama
VW onni on korjata tonneilla vuodessa.
- eivikoja
Ostin viime vuoden keväällä uuden toyota avensiksen.
1500km Moottori hajosi
4000km Vaihdelaatikko hajosi
6000km Pakoputki irtosi, ilmastointi lopetti toimimisen
9000km Alkoi kuluttaa öljyä litran sadalla kilsalla
12000km Jakohihna poikki, jälleen moottori hajalla, korjaus 9000 euroa
13000km Hankkiuduin paskasta eroon ja ostin skodan, jolla nyt jo 190 000km takana eikä mitään vikoja!
.- Mersu-On-Lämmin
kesä auto
18.1.2013 16:47
Ilman Webastoa on 1.4 koneella varustettu Octavia kylmä auto kun lämpötila on tuossa -10 asteen kylmemmällä puolella.
Tehdas Webasto liitetään suoraan autosi ajotietokoneeseen ja on helppo käyttää,valikko on Englanniksi ja monilla muillakin kielillä muttei Suomeksi. - Mersu-On-Lämmin
Mersu-On-Lämmin kirjoitti:
kesä auto
18.1.2013 16:47
Ilman Webastoa on 1.4 koneella varustettu Octavia kylmä auto kun lämpötila on tuossa -10 asteen kylmemmällä puolella.
Tehdas Webasto liitetään suoraan autosi ajotietokoneeseen ja on helppo käyttää,valikko on Englanniksi ja monilla muillakin kielillä muttei Suomeksi.Webastoa ei saa ilvelläkään liitettyä ajotietokoneen käyttöohjelmaan,selittävät kyllä että on ihan yksi lysti onko se liitetty ajotietokoneeseen vai ei,käyttö laitteita kun on saatavilla niin monia,mutta kaikista niistä maksat kovan lisähinnan. ohjeita jos joku hullu meinaa skodalla talvella ajella,-10 ast pakkasella tsi skodalla ei tarkene ajaa.ja turbokin hajoo todennäköisesti näillä pakkasilla öljyn puutteeseen.
Jatkoa ylempään viestiin. - Mersu-On-Lämmin
Mersu-On-Lämmin kirjoitti:
Webastoa ei saa ilvelläkään liitettyä ajotietokoneen käyttöohjelmaan,selittävät kyllä että on ihan yksi lysti onko se liitetty ajotietokoneeseen vai ei,käyttö laitteita kun on saatavilla niin monia,mutta kaikista niistä maksat kovan lisähinnan. ohjeita jos joku hullu meinaa skodalla talvella ajella,-10 ast pakkasella tsi skodalla ei tarkene ajaa.ja turbokin hajoo todennäköisesti näillä pakkasilla öljyn puutteeseen.
Jatkoa ylempään viestiin.talviauto
19.1.2013 00:27
Järkevintä on ajaa skoda kuusakoskelle ja kehottaa laittamaan paaliin, sitten taxilla lähimmälle volvo kauppiaalle ostamaan oikea talviauto.
Näin kun toimit niin ei tarvitse palella talvipakkasilla.
"Siinäpä järkevä neuvo." - paalattavaksi_vain
Mersu-On-Lämmin kirjoitti:
talviauto
19.1.2013 00:27
Järkevintä on ajaa skoda kuusakoskelle ja kehottaa laittamaan paaliin, sitten taxilla lähimmälle volvo kauppiaalle ostamaan oikea talviauto.
Näin kun toimit niin ei tarvitse palella talvipakkasilla.
"Siinäpä järkevä neuvo."lottoa sinäkin
20.1.2013 21:32
talviauto kirjoitti:
Järkevintä on ajaa skoda kuusakoskelle ja kehottaa laittamaan paaliin, sitten taxilla lähimmälle volvo kauppiaalle ostamaan oikea talviauto.
Näin kun toimit niin ei tarvitse palella talvipakkasilla.
Näytä lisää
No nyt on uusi Octavia paalattu kunhan avaavat koneen aamulla ja antavat sylinterien painaa. Ostan tilalle Volvo XC-60 T6 kun sattui toi Lottorivi olemaan mullakin meidän Tampereen porukassa.
Tervetuloa kyykyttämään terveisin lottovcoittaja. - Taksimies-Tietää
paalattavaksi_vain kirjoitti:
lottoa sinäkin
20.1.2013 21:32
talviauto kirjoitti:
Järkevintä on ajaa skoda kuusakoskelle ja kehottaa laittamaan paaliin, sitten taxilla lähimmälle volvo kauppiaalle ostamaan oikea talviauto.
Näin kun toimit niin ei tarvitse palella talvipakkasilla.
Näytä lisää
No nyt on uusi Octavia paalattu kunhan avaavat koneen aamulla ja antavat sylinterien painaa. Ostan tilalle Volvo XC-60 T6 kun sattui toi Lottorivi olemaan mullakin meidän Tampereen porukassa.
Tervetuloa kyykyttämään terveisin lottovcoittaja.Tuttu taksari
24.1.2013 18:20
kertoi että on kuulemma kooda-autoilijoilla ammattitautina 1 maailmansodasta tuttu juoksuhautajalka-sairaus joka tulee kun joutuu olemaan päiväkaudet kengät märkinä lattialle vuotaneesta vedestä joka on onnettoman lämmityslaitteen vuoksi lähellä 0-asteista.
- paskavolvo
Ostin viime vuoden keväällä uuden Volvo XC-60 T6:n
1500km Moottori hajosi
4000km Vaihdelaatikko hajosi
6000km Pakoputki irtosi, ilmastointi lopetti toimimisen
9000km Alkoi kuluttaa öljyä litran sadalla kilsalla
12000km Jakohihna poikki, jälleen moottori hajalla, korjaus 9000 euroa
13000km Hankkiuduin paskasta eroon ja ostin skodan, jolla nyt jo 190 000km takana eikä mitään vikoja!- Jarruton-Ocu
jarrur pitää
20.1.2013 16:14
kylmän oloinen on 1,4 oku,ja takajarrut aina jäässä ärsyttävä vaiva
- SkodaParempi
Ostin viime vuoden keväällä uuden Volvo XC-60 T6:n
1500km Moottori hajosi
4000km Vaihdelaatikko hajosi
6000km Pakoputki irtosi, ilmastointi lopetti toimimisen
9000km Alkoi kuluttaa öljyä litran sadalla kilsalla
12000km Jakohihna poikki, jälleen moottori hajalla, korjaus 9000 euroa
13000km Hankkiuduin paskasta eroon ja ostin skodan, jolla nyt jo 190 000km takana eikä mitään vikoja!.- Mersu-On-Paras
Auto-Bildin (D) kestotestiautoista on hajonnut vaihdelaatikko kolmesta eri autosta kestotestin aikana. Kaksi näistä oli multitronic-vaihteistoja ja yksi normaali. Pisimmillään pääsivät noin 70 tuhatta km ennen laatikon vaihtoa. Audipalstan pikkupellet ei vaan millään usko.
Ei kait kenellekään ole yllätys että Skodan vaihteisto hajosi ? - Mersu-On-Paras
Mersu-On-Paras kirjoitti:
Auto-Bildin (D) kestotestiautoista on hajonnut vaihdelaatikko kolmesta eri autosta kestotestin aikana. Kaksi näistä oli multitronic-vaihteistoja ja yksi normaali. Pisimmillään pääsivät noin 70 tuhatta km ennen laatikon vaihtoa. Audipalstan pikkupellet ei vaan millään usko.
Ei kait kenellekään ole yllätys että Skodan vaihteisto hajosi ?helpottunut
13.3.2010 18:01
1. VW Golf. Oikea korjaamojen kuningas joka lähti onneksi nopeasti vaihtoon.
2. Skoda Octavia. Kova tärinä kun veti isolla vaihteella. Useasti korjaamolla vian vuoksi. Ei edes maahantuoja löytänyt vikaa ja lopulta vika muuttui ominaisuudeksi. Vaihtoon meni eikä tule koskaan Skoda enään taloon. - VolvoKestää
Mersu-On-Paras kirjoitti:
helpottunut
13.3.2010 18:01
1. VW Golf. Oikea korjaamojen kuningas joka lähti onneksi nopeasti vaihtoon.
2. Skoda Octavia. Kova tärinä kun veti isolla vaihteella. Useasti korjaamolla vian vuoksi. Ei edes maahantuoja löytänyt vikaa ja lopulta vika muuttui ominaisuudeksi. Vaihtoon meni eikä tule koskaan Skoda enään taloon.skoda paskin
16.10.2014 23:19
1. Skoda Octavia 2012
2. Audi A4 2007 - VolvoKestää
Kulujen karsija
6.2.2011 17:37
Minulla on ollut vasta kaksi autoa, ensimmäistä joka ei ollut volkkari en voi haukkua huonoksi mutta tämä nykyinen Passat on kyllä ollut rimanalitus. 4000€ mennyt korjauksiin kahden vuoden aikana. Kun tulee kesä niin tämä lähtee myyntiin ja sitten merkin vaihto.
Ja kuitenkin Passat on paljon paljon parempi kuin Skoda...?
- kkukyukyuk
Tietenkin tulee näistä mieleen se kun kotimaan autotuotokset alkavat tuollakin jäädä ihmisten talouden takia tuontiautojen varjoon kun selvästi tuohtuneita pikkuvolvon kilpailusta octavian kanssa ja haetaan vikoja joita noilla kilometreillä tulle jos ajaa jotakin rallia?
- Vokvomiestä_Naurattaa
Skoda kommentteja vanhoilta sivuilta
Skoda-fanista ei faniksi 08.01.2010 14:50
Skoda octavia combi 2.0 FSI vm. 2005. Ovet vuotavat, kosteuden vuoksi pakkasissa kaikenlaisia elektronikka-sähkövikoja. 2006 vaihdettiin jo takuuseen katalysaattori,jolloin Pörhöllä huomattiin öljy vuoto, joka laitettiin ”seurantaan” kertomatta asiasta omistajalle. Tiputtelun vuoksi 3 kktta myöhemmin öljyvuodon vuoksi korjattiin takuuseen jokin osa. Sen jälkeen uusittiin ovien lukitusjärjestelmä kosteuden vuoksi. Pörhöllä jäi kytkemättä keskuslukitus ja varashälytinjärjestelmä, 1 kkden kuluttua havaittu asia, ja auto taas huoltoon. Huollon seurauksena auton sisustuslevyn kiinnikkeet menneet poikki ja hansikaslokeron valo palaa aina. Erillinen firma katsonut ongelmia ja todenneet Pörhön hutiloiden tehneen työnsä, johdot painavat hansikaslokeroa ja kytkemisessä kiinnikkeet rikkoutuneet. Pakkasella takaluukun lukko ei toimi ollenkaan, takalasin pyyhin ajoittain. ESP-ollut kerran poissa päältä, ei kytkeytynyt päälle, ilmastointi temppuillut ja ohjaustehostin pompannut päältä. Ohjaustehostimen toimitavirheen selvittämisessä Pörhöllä hajosi konepellin kiinnike, joka reklamaation jälkeen vaihdettu. Viimeisin vika: Ajokonsolin näyttö (km-lukemat, keskikulutuksen näyttö jne samassa) meni keltaiseksi pakkasissa, eikä voinut nähdä mitään tietoja näytöltä. Kaiken tämän jälkeen toteamus, P.rk.l..n Skoda ja Pörhön huolto!
VAG 06.01.2010 13:04
Octavia 2,0TDI/DSG 90 000 km. Ja ainakin näiden VW konsernin moottoreiden hehkutulpat ovat kulutustavaraa yksi, jotka voi huomioida hultokuluihin. Nyt yksi pimeänä eli kaikki kannattaa vaihtaa, koska merkkiliikkeen mukaan työ 1½ tuntia (venttilikopan sisällä) osat n 17 � kappale.
VAG 06.01.2010 12:56
2005-2006 uusittiin vilkunviisiä vakionopeussäätimen vian takia ja paljon muuta, vatuttaa. - Volvomiestä_Naurattaa
Vokvomiestä_Naurattaa kirjoitti:
Skoda kommentteja vanhoilta sivuilta
Skoda-fanista ei faniksi 08.01.2010 14:50
Skoda octavia combi 2.0 FSI vm. 2005. Ovet vuotavat, kosteuden vuoksi pakkasissa kaikenlaisia elektronikka-sähkövikoja. 2006 vaihdettiin jo takuuseen katalysaattori,jolloin Pörhöllä huomattiin öljy vuoto, joka laitettiin ”seurantaan” kertomatta asiasta omistajalle. Tiputtelun vuoksi 3 kktta myöhemmin öljyvuodon vuoksi korjattiin takuuseen jokin osa. Sen jälkeen uusittiin ovien lukitusjärjestelmä kosteuden vuoksi. Pörhöllä jäi kytkemättä keskuslukitus ja varashälytinjärjestelmä, 1 kkden kuluttua havaittu asia, ja auto taas huoltoon. Huollon seurauksena auton sisustuslevyn kiinnikkeet menneet poikki ja hansikaslokeron valo palaa aina. Erillinen firma katsonut ongelmia ja todenneet Pörhön hutiloiden tehneen työnsä, johdot painavat hansikaslokeroa ja kytkemisessä kiinnikkeet rikkoutuneet. Pakkasella takaluukun lukko ei toimi ollenkaan, takalasin pyyhin ajoittain. ESP-ollut kerran poissa päältä, ei kytkeytynyt päälle, ilmastointi temppuillut ja ohjaustehostin pompannut päältä. Ohjaustehostimen toimitavirheen selvittämisessä Pörhöllä hajosi konepellin kiinnike, joka reklamaation jälkeen vaihdettu. Viimeisin vika: Ajokonsolin näyttö (km-lukemat, keskikulutuksen näyttö jne samassa) meni keltaiseksi pakkasissa, eikä voinut nähdä mitään tietoja näytöltä. Kaiken tämän jälkeen toteamus, P.rk.l..n Skoda ja Pörhön huolto!
VAG 06.01.2010 13:04
Octavia 2,0TDI/DSG 90 000 km. Ja ainakin näiden VW konsernin moottoreiden hehkutulpat ovat kulutustavaraa yksi, jotka voi huomioida hultokuluihin. Nyt yksi pimeänä eli kaikki kannattaa vaihtaa, koska merkkiliikkeen mukaan työ 1½ tuntia (venttilikopan sisällä) osat n 17 � kappale.
VAG 06.01.2010 12:56
2005-2006 uusittiin vilkunviisiä vakionopeussäätimen vian takia ja paljon muuta, vatuttaa.:
Octavia 1.2TSI 2010. Ajokokemukset 0-32tkm
Moottorin nykimistä tasaisella vedolla. Moottorin käyntihäiriöitä tyhjäkäynnillä, sammuili (videota löytyy). Turbo sylki öljyt pihalle. Moottorin ylikuumenemista tasaisessa ajossa nopeuksilla 80-120km/h, termostaatin vaihto ei poistanut ongelmaa, kansivika? Polttoaineen suutin vikoja, vaihdettu useita kertoja. Pyörän suuntaukset pielessä jo tehtaalta tullessa. - BMV-mies_myös_hymyilee
Volvomiestä_Naurattaa kirjoitti:
:
Octavia 1.2TSI 2010. Ajokokemukset 0-32tkm
Moottorin nykimistä tasaisella vedolla. Moottorin käyntihäiriöitä tyhjäkäynnillä, sammuili (videota löytyy). Turbo sylki öljyt pihalle. Moottorin ylikuumenemista tasaisessa ajossa nopeuksilla 80-120km/h, termostaatin vaihto ei poistanut ongelmaa, kansivika? Polttoaineen suutin vikoja, vaihdettu useita kertoja. Pyörän suuntaukset pielessä jo tehtaalta tullessa.:
Käytetty Octavia farmari oli mulla puolitoista vuotta. Hyvä puoli oli, että vei vähän bensaa, jopa alle 7 litraa satasella. Huonoja puolia oli sen verran paljon, että vaihdoin pois. Tyhjäkäynnin seilaamista, jäähdytysaineen vuotoja ja sen sellaista. Remontteihin paloi rahaa. Hyvä, että pääsin eroon. Jostain syystä nämä ovat käytettyinä ihan ylihintaisia. En suosittele - Keskisuomalainen_lehti
Skoda ei kelpaa euroopassa muille kuin suomalaisille ...
www.ksml.fi › Keskustelupalstan etusivu › Autot ja liikenne
Suomessa vahvassa nousukiidossa oleva Skoda ei siis kiinnosta samalla tavalla koko .... Testi kuin testi, jos mukana on Skoda, niin voittaja on yleensä sama. - Keskisuomalainen_lehti
Ykkönen wrote:
Ja kumma kyllä Skodan ostajiin tarttuu vakava alemmuudentunne, joka näkyy liikenteessä "väkisin ohi" käyttäytymisenä.
Eiköhän tuo alemmuudentunne kuulu sinne itäauto-ajalle? Tai sitten se koskee vain merkkiuskollisia vanhempia Skoda-miehiä, joilla saattaa olla jotain vanhoja traumoja purettavanaan? - Keskisuomalainen_lehti
Keskisuomalainen_lehti kirjoitti:
Ykkönen wrote:
Ja kumma kyllä Skodan ostajiin tarttuu vakava alemmuudentunne, joka näkyy liikenteessä "väkisin ohi" käyttäytymisenä.
Eiköhän tuo alemmuudentunne kuulu sinne itäauto-ajalle? Tai sitten se koskee vain merkkiuskollisia vanhempia Skoda-miehiä, joilla saattaa olla jotain vanhoja traumoja purettavanaan?Niin mitä sitten? Skodassa oleva tekniikka on wanhaa perintöä konsernin muilta merkeiltä.
Lukeehan VW Taron ikkunnoissakin Toyota....
Kuvitteletko ihan aikuisten oikeasti, että emoyhtiö antaisi halppis merkin tehdä tuotteensa samoista palikoista?
Voi reppanaa!
- SkodallaMeneeHyvin
Ostin viime vuoden keväällä uuden Volvo XC-60 T6:n
1500km Moottori hajosi
4000km Vaihdelaatikko hajosi
6000km Pakoputki irtosi, ilmastointi lopetti toimimisen
9000km Alkoi kuluttaa öljyä litran sadalla kilsalla
12000km Jakohihna poikki, jälleen moottori hajalla, korjaus 9000 euroa
13000km Hankkiuduin paskasta eroon ja ostin skodan, jolla nyt jo 190 000km takana eikä mitään vikoja!!- RWSE
älä osta VW autoja jos et ole rikas..
luntatupaan2
11.5.2015 23:29
Ruotsin autoilijoiden etujärjestö Motormännens Riksförbund julkaisi viime viikolla listan niistä automerkeistä ja malleista, joissa mahdollisesti voi olla 1,2- tai 1,4-litrainen TSI-moottori. Aftonbladetin mukaan lista koskee mallivuosia 2006-2014:
Volkswagen: Polo, Golf, Beetle, Jetta, Tiguan, Touran, Passat
Audi: A1, A3 (moottoriperheen mallinimi on Audilla TFSI)
Skoda: Fabia, Yeti, Rapid, Superb, Octavia
Suomen kuluttajaviraston kanta on, että asiakkaan ei kuulu maksaa noita vikoja.
Linkit näihin molempiin tietoihin löytyvät tästä samaisesta ketjusta
Vastaa
Ilmianna - RWSE
fafasf
24.9.2014 14:00
no problem kirjoitti:
No ei ne ole enään vuosiin kuluttaneet öljyä kuin normaalin määrän, eli 0,5-1 l / 30tkm. Katsastuksista menee läpi kunhan käy ajamassa motarilla muutaman kymmenen kilsaa reilummilla kierroksilla ja katsoo että renkaat on laillisessa kunnossa. Näillä nylyisillä säästöpossuilla on sellaine piirre että niillä ajetaan turhan pienillä kierroksilla ja se näkyy päästömittauksissa. Ennen tämän tiesivät kaikki ja kävi pölläyttämässä karstat koneesta ennnen katsastusta, mutta nykyinen ihminen ei oikein tiedä autoista mitään ja ajaa vaan.
Näytä lisää
Katsoppas vaikka tätä keskustelua
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=700.30
Näyttää kumminkin olevan niin että puhut täyttä paskaa, toisilla menee uusissa skodissa ja volkkareissa jopa 4 litraa per 10tkm. - Volvomiestä_Naurattaa
vwmies74
28.9.2014 16:03
mulla 2009 diesel passatti ajettu 120tkm niin talvella pukkasi öljyt pihalle pakkasella..
tuli kallis remontti..
kaverin tt audi..osti käytettynä 90tkm ja ajoi itse 3000km..3600e remontti
veljen golffi 1.4 tsi 160tkm ja kone poks.
saattaahansen saadakkin hyvän joka pelaa.ei sitä voi summassa sanoa paljonko menee nuihin euroja. - Volvomiestä_Naurattaa
Volvomiestä_Naurattaa kirjoitti:
vwmies74
28.9.2014 16:03
mulla 2009 diesel passatti ajettu 120tkm niin talvella pukkasi öljyt pihalle pakkasella..
tuli kallis remontti..
kaverin tt audi..osti käytettynä 90tkm ja ajoi itse 3000km..3600e remontti
veljen golffi 1.4 tsi 160tkm ja kone poks.
saattaahansen saadakkin hyvän joka pelaa.ei sitä voi summassa sanoa paljonko menee nuihin euroja.Tulossa seuraava VW vikauutinen-joka viikko..
skodyrpä
15.5.2015 13:44
Tavoilleen uskollinen valmistaja on VW. - Mersu-On-Paras
miksi skodaa ei arvosteta
galluppi
23.2.2015 19:58
mikä on suurin syy
-valittiin suomen tylsimmäksi autoksi
-vanhanaikainen muotoilu
-liian muovinen sisustus
-meluisuus
-itäauto leima
-vw,n halppis merkin imago
-huono laatu(hinta ja laatu eivät kohtaa)
-joku muu,mikä - BMV-mies_myös_hymyilee
Harmaattollot
24.2.2015 18:37
30000 eurolla saa pihan täyteen muhkeita käytettyjä länsiautoja. Ei iske Skoda. Skodan hankintaa ei voi perustella muuta kuin tolloudella. Skoda on ankea jakkara puupyörillä - BMV-mies_myös_hymyilee
harmaanharmaa
24.2.2015 11:16
Nykyään noita halppis kippoja ei kukaan omaksi osta.Enkä ihmettele miksi.tuollaisesta meluavasta harmaavarpusesta joka on halpaan laatuunsa nähden aivan ylihinnoiteltu.muutkin katsovat skeija ivallisesti nauraen. - VolvoKestää
kannattaavaihtaa
24.2.2015 13:36
Minäkin vaihdoin skodan pois.octavian meluisuus alkoi ärsyttämään todenteolla.Enkä myöskään pitänyt pompottavasta ura ja tuuli herkästä alustastakaan.enkä jaksanut pelätä milloin tulee kalleita korjauksia.Takuu aikana skoda oli pajalla liian usein.Nyt alla laadukas saksalainen ei kovamuovit nitise eikä natise.Käytettynä ostin ja skodan jälkeen todella tyytyväinen hankintaani.
- volvopetti
Ostin viime vuoden keväällä uuden Volvo XC-60 T6:n
1500km Moottori hajosi
4000km Vaihdelaatikko hajosi
6000km Pakoputki irtosi, ilmastointi lopetti toimimisen
9000km Alkoi kuluttaa öljyä litran sadalla kilsalla
12000km Jakohihna poikki, jälleen moottori hajalla, korjaus 9000 euroa
13000km Hankkiuduin paskasta eroon ja ostin skodan, jolla nyt jo 190 000km takana eikä mitään vikoja!..- Alemmuus-kompleksi-syynä
Ykkönen wrote:
Ja kumma kyllä Skodan ostajiin tarttuu vakava alemmuudentunne, joka näkyy liikenteessä "väkisin ohi" käyttäytymisenä.
Eiköhän tuo alemmuudentunne kuulu sinne itäauto-ajalle? Tai sitten se koskee vain merkkiuskollisia vanhempia Skoda-miehiä, joilla saattaa olla jotain vanhoja traumoja purettavanaan - OnNiissäVikojakin
MOT: ”Skodan pakka sekaisin?” Pettikö tekniikka vai tavat?
Aarno Vehviläinen
18.4.2014 19:17
Ref: Skoda Superb, ajettu vain 23 tkm, ”räjähti” vt 4:llä 18.9.2013.
Miksi tilanne karkasi Skodalta Superbia korjattaessa? Superbin omistajan maksettaviksi esitettiin kohtuuttoman suuria korjauskuluja? Väitettiin, että ”väärä öljy” oli syy moottorin tuhoutumiseen? Ei selvitetty todellista tapahtumaketjua ja syytä, vaan keskeytettiin jo aloitettu tutkinta. Miksi? - Mitä Skoda peittelee?
”Räjähtäneen” Superbin omistajaa piinattiin viikkokausia ensin 10 500 euron, myöhemmin yli 15 000 euron korjauskuluilla. Kuluttajasuojaviranomaisten mukaan omistajan vastuu kyseisessä tilanteessa oli alle 10 prosenttia (n. 7 %).
Miksi isot Skoda-talot toimivat näin? Tiesivät, että kyseessä oli sydänsairas diabetes-potilas, pyörätuolissa olevan puolisonsa omaishoitaja. - Että kehtasivat!
Maahantuojan taholta esitetty pahoittelu, että on ollut ”huonoa tuuria”, kuvaa ylimielisiä asenteita. Ei ”huono tuuri” kelpaa selitykseksi, jos vähän ajetun auton moottori räjähtää yllättäen valtatieliikenteessä. Outo ja vaarallinen tapahtuma tulee tutkia ja selvittää syyt moottorin tuhoutumiseen. Tutkinta on tarpeen niin yleisen liikenneturvallisuuden kuin Skodan käyttöturvallisuuden kannalta. Nyt selvittely jäi kesken, kun maahantuoja keskeytti tutkinnan.
_______________________
Tässä keskustelussa tarkastellaan maahantuojan (Helkama-Auto Oy, Espoo), myyjäliikkeen (Mäkelän Autotalot, Järvenpää) ja merkkikorjaamon (Veljekset Laakkonen, Lahti) toimia ”räjähtäneen” Superbin korjaukseen ja korjauskuluihin liittyneissä asioissa.
- Skoda-kestää
Ostin viime vuoden keväällä uuden Volvo XC-60 T6:n
1500km Moottori hajosi
4000km Vaihdelaatikko hajosi
6000km Pakoputki irtosi, ilmastointi lopetti toimimisen
9000km Alkoi kuluttaa öljyä litran sadalla kilsalla
12000km Jakohihna poikki, jälleen moottori hajalla, korjaus 9000 euroa
13000km Hankkiuduin paskasta eroon ja ostin skodan, jolla nyt jo 190 000km takana eikä mitään vikoja!!!- PisinVikalistaIkinä_OMG
Tyyppiviat merkkikuva Skoda Octavia tyyppiviat
Katsastuksessa havaittuja vikoja
—Pakokaasupäästöt (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
—Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997 ) AKatsastus
—Renkaat (2009, 2007, 2005, 2004) AKatsastus
—Seisontajarru (2004, 2003, 2002) AKatsastus
—Etuakselisto (2006, 2005, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
—Ohjauslaitteet (2001, 2000, 1999,1998) AKatsastus
—Etuakseliston laakeriholkit haperot GTÜ
—Takaakselisto TÜV
—Valovikoja TÜV, GTÜ
—Pakoputken kiinnikkeissä murtumia GTÜ
—TDI –dieselmoottoreissa ja vaihteistoissa öljyvuotoja GTÜ
—Sähkölaitevikoja uudemmassa mallissa DEKRA
Takaisinkutsuja
—Ohjausakseli Trafi 2004
—Polttoaineen siirtopumppu Trafi 2006
—Kaksimassavauhtipyörä Trafi, ADAC 2006
—Kaksimassavauhtipyörä voi rikkoutua ja aiheuttaa tulipalon VOSA 2006
—6vaihteisen DSGautomaattivaihteiston ohjelmapäivitys ADAC 2009
—Polttonestesuuttimien korkeapaineputket Trafi 2012
Tielle jättäviä vikoja ADAC
—Akkuongelmia (2011 asti)
—Virtalukko viallinen (2009 asti)
—Moottorinohjauksessa häiriö (2010 asti)
—Suihkutussuuttimet / ruiskutussuuttimet vialliset (2008 asti)
—Valonheittimissä vikoja (2010 asti)
—Moottorivaurioita (2008 asti)
—Ahtopaineen säätö ei toimi (erityisesti 2010)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
—Uudempi malli 1Z:
—Radiossa epäherkkä vastaanotto vm 2004 2005 ADAC
—Ongelmia viimeistelyssä, muun muassa ovitiivisteissä ja maalauksessa Autobild
—Ksenonvalot värisevät epätasaisella tiellä Autobild
—1.4 TSI –moottorin jakopään ketjussa ongelmia Autobild
—Vanhempi malli 1U:
—Saman tyyppisiä vikoja kuin VW Golf IV –mallissa, jonka perusrakenteeseen Octavia pohjautuu.
—Ilmamassamittari oikuttelee, jakopään hammashihna murtuu, seurauksena moottorivaurioita
—Jakopään hammashihna rispautuu herkästi, noudata suositeltua hihnan vaihtoväliä Autobild
—Sähkötoimiset lasinnostimet oikuttelevat ADAC, Autobild
—Pyöränlaakerit ADAC
—Moottorivikoja ADAC
—Vaihteistovikoja ADAC, Autobild
—Kytkin joutuu koville ja kuluu vääntävän dieselmoottorin yhteydessä Autobild
Kommentoi lainaten
Ilmianna
Jaa
Lisää kommentti - Mitä-Sitä-P-skalla-Tekee
PisinVikalistaIkinä_OMG kirjoitti:
Tyyppiviat merkkikuva Skoda Octavia tyyppiviat
Katsastuksessa havaittuja vikoja
—Pakokaasupäästöt (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
—Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997 ) AKatsastus
—Renkaat (2009, 2007, 2005, 2004) AKatsastus
—Seisontajarru (2004, 2003, 2002) AKatsastus
—Etuakselisto (2006, 2005, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
—Ohjauslaitteet (2001, 2000, 1999,1998) AKatsastus
—Etuakseliston laakeriholkit haperot GTÜ
—Takaakselisto TÜV
—Valovikoja TÜV, GTÜ
—Pakoputken kiinnikkeissä murtumia GTÜ
—TDI –dieselmoottoreissa ja vaihteistoissa öljyvuotoja GTÜ
—Sähkölaitevikoja uudemmassa mallissa DEKRA
Takaisinkutsuja
—Ohjausakseli Trafi 2004
—Polttoaineen siirtopumppu Trafi 2006
—Kaksimassavauhtipyörä Trafi, ADAC 2006
—Kaksimassavauhtipyörä voi rikkoutua ja aiheuttaa tulipalon VOSA 2006
—6vaihteisen DSGautomaattivaihteiston ohjelmapäivitys ADAC 2009
—Polttonestesuuttimien korkeapaineputket Trafi 2012
Tielle jättäviä vikoja ADAC
—Akkuongelmia (2011 asti)
—Virtalukko viallinen (2009 asti)
—Moottorinohjauksessa häiriö (2010 asti)
—Suihkutussuuttimet / ruiskutussuuttimet vialliset (2008 asti)
—Valonheittimissä vikoja (2010 asti)
—Moottorivaurioita (2008 asti)
—Ahtopaineen säätö ei toimi (erityisesti 2010)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
—Uudempi malli 1Z:
—Radiossa epäherkkä vastaanotto vm 2004 2005 ADAC
—Ongelmia viimeistelyssä, muun muassa ovitiivisteissä ja maalauksessa Autobild
—Ksenonvalot värisevät epätasaisella tiellä Autobild
—1.4 TSI –moottorin jakopään ketjussa ongelmia Autobild
—Vanhempi malli 1U:
—Saman tyyppisiä vikoja kuin VW Golf IV –mallissa, jonka perusrakenteeseen Octavia pohjautuu.
—Ilmamassamittari oikuttelee, jakopään hammashihna murtuu, seurauksena moottorivaurioita
—Jakopään hammashihna rispautuu herkästi, noudata suositeltua hihnan vaihtoväliä Autobild
—Sähkötoimiset lasinnostimet oikuttelevat ADAC, Autobild
—Pyöränlaakerit ADAC
—Moottorivikoja ADAC
—Vaihteistovikoja ADAC, Autobild
—Kytkin joutuu koville ja kuluu vääntävän dieselmoottorin yhteydessä Autobild
Kommentoi lainaten
Ilmianna
Jaa
Lisää kommenttiEhheheheheee... "käytettyä laatuautoa". Mitäs sitä paskalla jos ei ole peltoa, sano maanviljelijä ;)
Edelleenkin ihmettelen, miten vaihtoautohalleissa pyydetään volkkareista, skodista, ja audeista käytettynä hintoja, kuin ne olisivat asuntoja. Hyvä etteivät ole kalliimpia satatonnia ajettuina miinoina, kuin uusina.
Suomi kielsi takavuosina miinat, muutenhan noi satasen ajetut volkkarit voitaisiin viedä rajalle maanpuolustuksellisiin tehtäviin ;) - R-KIOSKI
tuolla.... kirjoitti:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3145&sivu=1
Siitä alkaa yli 5.500 viestiä käsittävä kertomus Skoda Octaviasta. Osa omistajien hymistelyä autonsa erinomaisuudesta, mutta mukana PALJON vikoja, joita löytyy lähes kaikissa yksilöissä!
-ratti vinossa, pyöränkulmat persiillään
-natisevat tiivisteet
-suhisevat peilit
-paukkuvat radiot
-vesiongelmat
-natinat ja nitinät
-kattiviat
-polttoaineluukun jäätymisongelmat
-jne. jne
Tässä myym,älän esittelyautosta löytyneitä vikoja:
- kuljettajan peili suhisee
- katossa oleva silmälasikotelo "repsottaa"
- epätasaisella peruutettaessa kuuluu hirveetä nitinää (Takapenkin selkänoja on kiinni...)
- xenon valot näyttää liian ylös ja toinen tuntuu tärisevän kuopissa
- vesi tulee kynnyksille ainakin takaovien kohdalta ( ei kynnyslistoja)
- aivan onnettomat pitkät jotka tuntuvat todella heikoilta xenon-lähivaloihin verrattuna (korjaantunee varmaankin visionplussilla???)
- takaovien sähköikkunoiden lukitus kuljettajan ovesta ei toimi vaikka katkaisimen valo palaakin.
- Toinen peilin maavaloista kärsii mitä ilmeisimmin kosketushäiriöstä koskapa vilkkuu...
Joten mieti todella tarkkaan mitä olet ostamassa - et ainakaan kovin laadukasta peliä!
Näytä lisää
aikanaan ja unohdin merkin. Vakavissani olin jo ostamassa. Valitettavasti neljä kaveriani eivät tutustuneet ja ostivat Octavian (kaikki vähän käytettyinä). Kaksi on vaihtanut jo pois kyllästyneenä ongelmiin. Vähävikaisin on yllättäen ollut OcuI -99. Tosin on sitäkin omistaja kironnut. - vinha-totuus
R-KIOSKI kirjoitti:
tuolla.... kirjoitti:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3145&sivu=1
Siitä alkaa yli 5.500 viestiä käsittävä kertomus Skoda Octaviasta. Osa omistajien hymistelyä autonsa erinomaisuudesta, mutta mukana PALJON vikoja, joita löytyy lähes kaikissa yksilöissä!
-ratti vinossa, pyöränkulmat persiillään
-natisevat tiivisteet
-suhisevat peilit
-paukkuvat radiot
-vesiongelmat
-natinat ja nitinät
-kattiviat
-polttoaineluukun jäätymisongelmat
-jne. jne
Tässä myym,älän esittelyautosta löytyneitä vikoja:
- kuljettajan peili suhisee
- katossa oleva silmälasikotelo "repsottaa"
- epätasaisella peruutettaessa kuuluu hirveetä nitinää (Takapenkin selkänoja on kiinni...)
- xenon valot näyttää liian ylös ja toinen tuntuu tärisevän kuopissa
- vesi tulee kynnyksille ainakin takaovien kohdalta ( ei kynnyslistoja)
- aivan onnettomat pitkät jotka tuntuvat todella heikoilta xenon-lähivaloihin verrattuna (korjaantunee varmaankin visionplussilla???)
- takaovien sähköikkunoiden lukitus kuljettajan ovesta ei toimi vaikka katkaisimen valo palaakin.
- Toinen peilin maavaloista kärsii mitä ilmeisimmin kosketushäiriöstä koskapa vilkkuu...
Joten mieti todella tarkkaan mitä olet ostamassa - et ainakaan kovin laadukasta peliä!
Näytä lisää
aikanaan ja unohdin merkin. Vakavissani olin jo ostamassa. Valitettavasti neljä kaveriani eivät tutustuneet ja ostivat Octavian (kaikki vähän käytettyinä). Kaksi on vaihtanut jo pois kyllästyneenä ongelmiin. Vähävikaisin on yllättäen ollut OcuI -99. Tosin on sitäkin omistaja kironnut.Ei tässä varsinaisesti mitään yllättävää ole. Muun muassa minä olen keskusteluketjuilla jo vuosia selkeästi kertonut mitä näen dieselautojen perästä tai piipuista maantiellä tulevan siitä huolimatta mitä jotkut tehdaspropagandan uhrit väittävät.
Saastemäärä on suoraan silmillä nähtävissä erityisesti vaihtamis ja kiihdytystilanteisa.
Samoin on ollut aivan erehtymättömän selvää että saaste ei vähene biodieseleillä vaan päinvastoin kokonaissaaste esimerkiksi palmuöljyä käytettäessä on niin hirmuinen että sitä ei sanotuksi edes saa, mutta tuntee kyllä silmissään ja nenässään kun sattuu kaskettavan sademetsän lähelle sitä palmuöljylle konvertoitaessa. Tämäkään ei mikään salaisuus vaan aivan selviö, mutta mainostamaton selviö, asioita edes minimaalisesti tunnistaville.
Viisas kansakunta aloittaisikin muuttamaan dieselkalustoaan myös maakaasulla toimivaksi ja rakentaisi sen Suomessa ainoana maailman maana puutuvan kaasujen jakeluinfraan liikenteelle.
Anonyymi: Gilgamesh
25.9.2015 13:07
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po383289Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162595Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242564Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441816- 251536
- 1211301
Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2791258Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.901229Kosulan Keisari karviossa
Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo241146Arvasin että sen profiilin takana on sinä
Ja nyt suutuit. Pidähän tuo äläkä enää haikaile sitten, rakas 😉131110