Millaista on elää homoseksuaalina

aliarvioimista

Suomessa kun bisset, heterot ja jopa (uskomatonta kyllä) jotkut lesbotkin tulevat aina selittämään, että joo, joo, nyt sä olet lesbo, mutta tulevaisuudessa sä varmaan olet miehen kanssa? Miettikääpäs. Milllaisen maailman luotte meille lesboille? Onko se niin vaikeaa hyväksyä, että jotkut on pesunkestäviä lesboja eikä niitä voi tehdä epävarmemmiksi ja tasapainottomiksi vai onko se niin vaikeaa hyväksyä, että tuota en koskaan saa, koska tuo on lesbo?

Aikamoista ihmisen aliarvioimista ja vähättelyä, että nyt olet lesbo, mutta kyllä sun seksuaalinen suuntautuminen muuttuu vielä niin, että pidät miehistä joku päivä ja että joo joo, et sä voi millään tietää, että ootko tulevaisuudessa rakastunut vaikkapa mieheen. Itse olen saanut kuulla tuota lapsesta lähtien ja nyt huomattavasti vanhempana voin todeta, että ei minun seksuaalinen suuntautuminen miksikään ole tähänkään asti muuttunut ja olen täysin 100 % varma, että ei se tulevaisuudessakaan muutu enkä edes millään haluakaan muuttua.

Miksi esim. joidenkin biseksuaalien on erittäin vaikea hyväksyä, että on myös olemassa niitä lesboja, joiden seksuaalinen suuntautuminen ei koskaan muutu ja joiden seksuaalista suuntautumista ei voi kukaan horjuttaa? Vai onko joillakin biseksuaaleilla vain niin mahdottoman vaikeaa hyväksyä, että erilaisia ihmisiä on olemassa ja kaikki eivät millään tykkää siinä mielessä miehistä, ei vaikka kuinka yrittäisi aivopestä ja tuputtaa. Vai onko tasapainottomien ja epävarmojen ihmisten vaikea hyväksyä sitä, että on olemassa myös niitä tasapainoisia, seksuaaliselta suuntautumiseltaan vakaita ja muuttumattomia ihmisiä ja että sitä ikään kuin tuntee sitten itsensä huonommaksi ja heikommaksi niiden varmempien ja vakaampien ihmisten rinnalla?

Onko se myöskin erittäin vaikea hyväksyä tai uskoa, että on samaan aikaan pesunkestävä lesbo, vakaa seksuaalisuudeltaan, henkisesti tasapainoinen ja järkevä, mutta silti ulkoisesti erittäin femme?

Samalla kun ajatte niitä mukamas ihmisoikeuksia esim. Pride-marsseilla niin toisaalla kuitenkinn halveksitte ja aliarvioitte meitä pesunkestäviä lesboja (ja homoja) ja yritätte tuputtaa ja manipuloida bisseiksi. Todella kaksinaamaista.

40

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fault

kyse on siitä että ikinä ei kannattaisi sanoa ei ikinä. Kukaan ei ole sanonut ettei joku ole ja pysy lesbona koko elämäänsä. Puhe tuolla toisessa ketjussa oli että elämä on enemmän kuin määritelmät.
      Sun asenne homoseksuaalisuuteen on ahdistava ja leimaava. Sulla ei ole hajuakaan mistä oli puhe joten en ajattele että jatkossakaan asiaa ymmärtäisit.
      "mukamas ihmisoikeuksia" siinäpä sulta taas helmi.
      Oletko ajatellut että jos ne on kerta oikeuksia, miksi joidenkin pitää vaatia niitä itselleen. Mieti sitä hetken mukamas.

• aliarvioimista

Kuules nyt fuck/fault. On asiota, joihin voi ja haluaa sanoa ei ikinä. Se on sellaista määrätietoisuutta ja tervettä itsevarmuutta se.

Ihan varmasti sinullakin on omassa elämässäsi asioita, joihin voit sanoa ei ikinä. Vai eikö muka ole? Epäilen. Se, että itse olet pohjimmiltasi bisse, ei tee välttämättä muista lesboista bissejä. On ihmisiä, jotka tasan tarkkaan tietävät ovat mieltymyksensä ja rajansa, osaavat sanoa selkeän ein tai selkeän kyllä, sinä selkeästi et ole sellainen. Vaikka sinä et ole sellainen, se ei tee muista ihmisistä seksuaaliselta suuntautumiseltaan yhtään sen epävarmempia. Se ei möskään tarkoita, että muiden ihmisten olisi mitenkään järkevää olla epämääräisiä, epävarmoja, ei-määrätietoisia.

Itsensä tunteminen, omien rajojen ja halujen tiedostaminen on osa identiteettiä, itsevarmuutta ja itsensä tunnistamista. Monesti on vain hyvä, että tiedostaa mitä haluaa ja mitä ei. Monesti on myös hyvä, että osaa sanoa selkeän ein tai selkeän kyllä-sanan.

Toisaalta taas jos et ikinä pysty sanomaan ei tai ei ikinä, olet erittäin helposti höynäytettävissä, manipuloitavissa ja ennenkaikkea osoitat sen, että olet sen verran epävarma, että et itsekään tiedä, että sanoako kyllä vai ei.

Fuck/fault, on ihmisiä, jotka osaavat sanoa ei, ei ikinä, ei koskaan, kyllä jne. Valitettavasti, fault, meitä on myös sellaisia lesboja, jotka osaavat sanoa sanan ei ja ei koskaan miehille myös tulevaisuudessa.

Sulla fault on hieman tuo homoseksuaalisuuden määritelmä kadonnut tai et tiedosta sen oikeaa merkitystä. Homoseksuaali ei muutu heteroksi tai biiksi tai jos muuttuu, niin kyse ei ole homoseksuaalista vaan biistä. Et millään ilmeisesti ymmärrä biin ja lesbon eroa. Lesbo sanoo miehille ei ikinä, bi ei.

• fault
        aliarvioimista kirjoitti:

Kuules nyt fuck/fault. On asiota, joihin voi ja haluaa sanoa ei ikinä. Se on sellaista määrätietoisuutta ja tervettä itsevarmuutta se.

Ihan varmasti sinullakin on omassa elämässäsi asioita, joihin voit sanoa ei ikinä. Vai eikö muka ole? Epäilen. Se, että itse olet pohjimmiltasi bisse, ei tee välttämättä muista lesboista bissejä. On ihmisiä, jotka tasan tarkkaan tietävät ovat mieltymyksensä ja rajansa, osaavat sanoa selkeän ein tai selkeän kyllä, sinä selkeästi et ole sellainen. Vaikka sinä et ole sellainen, se ei tee muista ihmisistä seksuaaliselta suuntautumiseltaan yhtään sen epävarmempia. Se ei möskään tarkoita, että muiden ihmisten olisi mitenkään järkevää olla epämääräisiä, epävarmoja, ei-määrätietoisia.

Itsensä tunteminen, omien rajojen ja halujen tiedostaminen on osa identiteettiä, itsevarmuutta ja itsensä tunnistamista. Monesti on vain hyvä, että tiedostaa mitä haluaa ja mitä ei. Monesti on myös hyvä, että osaa sanoa selkeän ein tai selkeän kyllä-sanan.

Toisaalta taas jos et ikinä pysty sanomaan ei tai ei ikinä, olet erittäin helposti höynäytettävissä, manipuloitavissa ja ennenkaikkea osoitat sen, että olet sen verran epävarma, että et itsekään tiedä, että sanoako kyllä vai ei.

Fuck/fault, on ihmisiä, jotka osaavat sanoa ei, ei ikinä, ei koskaan, kyllä jne. Valitettavasti, fault, meitä on myös sellaisia lesboja, jotka osaavat sanoa sanan ei ja ei koskaan miehille myös tulevaisuudessa.

Sulla fault on hieman tuo homoseksuaalisuuden määritelmä kadonnut tai et tiedosta sen oikeaa merkitystä. Homoseksuaali ei muutu heteroksi tai biiksi tai jos muuttuu, niin kyse ei ole homoseksuaalista vaan biistä. Et millään ilmeisesti ymmärrä biin ja lesbon eroa. Lesbo sanoo miehille ei ikinä, bi ei.

mä olen sitä mieltä että niin kauan kuin pitää puhua lesboista, heteroista, homoista, niin asiat ovat hullusti. Rakkaus on rakkautta, ihmissuhteet normaali asia, seksi ja läheisyys. Jos ne pitää määritellä syntyy niin paljon typeryyttä selkeään asiaan ihmisen elämässä.
        En tiedä miten tätä teille selittäisi että vaikka itse ajattelee asioiden menevän jollainlailla, on elämä isompaa. Se että sanon noin, ei tarkoita sitä että lesbon pitää sanoa miehelle kyllä. Sanon vain että ihmisen on vaikea sanoa rakkaudelle ei. Ja rakkaus saattaa yllättää. Vähemmän määritelmiä asiaan joka on luonnollista. Rakkaus on upeaa, ei sitä kannata sotkea näihin pikkumaisiin määritelmiin ja kinasteluun asiasta joista ei voi oikeastaan enemmän selvemmin sanoa.

Kyse ei ole siis siitä että pitäisi, vaan siitä että elämä on arvaamatonta. Ei sen kummempaa.

Olen sitä mieltä että itsevarman ihmisen ei tarvitse hakata seksuaalisuuttaan kiveen koska koko asia on vain osa sinua, ei jokin joka määrittelee sinussa kaiken. Huomio tässä että en käyttänyt seksuaalisuus-sanan edessä hetero tai homo etuliitettä. Seksuaalisuus on upea asia.

Hyvä että osaat sanoa ei miehille, nyt olet todella lesbo. Huomaatko mikä ero sinussa ja minussa on? Sinä hoet miten tosi lesbo olet ja minä elän maailmaani ihmisenä jonka ei tarvitse vakuuttaa kelle sanon ei ja kelle kyllä. Niin ne määritelmät tekee vaikeaksi asian.

• aliarvioimista
        fault kirjoitti:

mä olen sitä mieltä että niin kauan kuin pitää puhua lesboista, heteroista, homoista, niin asiat ovat hullusti. Rakkaus on rakkautta, ihmissuhteet normaali asia, seksi ja läheisyys. Jos ne pitää määritellä syntyy niin paljon typeryyttä selkeään asiaan ihmisen elämässä.
        En tiedä miten tätä teille selittäisi että vaikka itse ajattelee asioiden menevän jollainlailla, on elämä isompaa. Se että sanon noin, ei tarkoita sitä että lesbon pitää sanoa miehelle kyllä. Sanon vain että ihmisen on vaikea sanoa rakkaudelle ei. Ja rakkaus saattaa yllättää. Vähemmän määritelmiä asiaan joka on luonnollista. Rakkaus on upeaa, ei sitä kannata sotkea näihin pikkumaisiin määritelmiin ja kinasteluun asiasta joista ei voi oikeastaan enemmän selvemmin sanoa.

Kyse ei ole siis siitä että pitäisi, vaan siitä että elämä on arvaamatonta. Ei sen kummempaa.

Olen sitä mieltä että itsevarman ihmisen ei tarvitse hakata seksuaalisuuttaan kiveen koska koko asia on vain osa sinua, ei jokin joka määrittelee sinussa kaiken. Huomio tässä että en käyttänyt seksuaalisuus-sanan edessä hetero tai homo etuliitettä. Seksuaalisuus on upea asia.

Hyvä että osaat sanoa ei miehille, nyt olet todella lesbo. Huomaatko mikä ero sinussa ja minussa on? Sinä hoet miten tosi lesbo olet ja minä elän maailmaani ihmisenä jonka ei tarvitse vakuuttaa kelle sanon ei ja kelle kyllä. Niin ne määritelmät tekee vaikeaksi asian.

Siinä tapauksessa sinun ei pitäisi olla edes lesbopalstalla, koska sana lesbo on sinusta niin luokittelevaa ja väärää ja siksipä siinäkin on asiat menneet pieleen.

Eli mitä teet edes lesbopalstalla, koska lesboiksi luokitteleminen on sinusta todella väärää ja pieleen mennyttä? Eikö kaltaisellesi olisi parempi tuo muut seksuaalivähemmistöt, koska et millään halua luokitella itseäsi etkä näin ollen ketään muutakaan miksikään?

Jos luokittelu lesboiksi ahdistaa kovasti, suosittelen sinulle jotain aivan muuta palstaa tai oikeastaan ei mitään palstaa, koska kaikki palstathan ovat aina luokiteltu johonkin luokkaan.

Et taida ymmärtää, että jos joku mies rakastuu lesboon, niin kyllä se lesbo sanoo ei. Sama voi olla myös lesbon ja lesbon välillä, lesbo voi rakastua palavasti toiseen lesboon, mutta tunne on yksipuolinen, vaikka molemmat ovat lesboja. Yksipuollinen rakkaus on aina yksipuolista ja silloin se toinen osapuoli sanoo rakkaudelle ei.

Olen minä lesbonakin sanonut toisille lesboille ja bisseille ei. Tiedän tasan tarkkaan, että tuon ja tuon lesbon kanssa en ikinä voisi olla, vaikka kuinka rakastaisi minua. Siinä mielessäkin voi sanoa ei ikinä. Samaa sanoisin miehillekin, jotka koittavat iskeä minua tai ovat rakastuneita minuun, mutta tunne on yksipuolista, sanon ei ja ei ikinä.

Jos rakkauden tunne on täysin yksipuolista, silloin kannattaa sanoa ei ja ei ikinä. Se on molempia osapuolia kohtaan väärin jos toinen teeskentelee, ei osaa sanoa ei.

Jos joku rakastuu sinuun todella tulenpalavasti, mutta sinulla ei ole mitään fiiliksiä häntä kohtaan, niin aivan varmasti sanot tuolle rakkaudelle ei olkoon kyseessä mies tai nainen.

Rakkaus ei aina ole molemminpuolista. Silloin rakkaudelle sanotaan valitettavasti ei. Silloin myös pitää uskaltaa sanoa ei. Selkeä ei.

• fault

Siinä tapauksessa sinun ei pitäisi olla edes lesbopalstalla, koska sana lesbo on sinusta niin luokittelevaa ja väärää ja siksipä siinäkin on asiat menneet pieleen.

Eli mitä teet edes lesbopalstalla, koska lesboiksi luokitteleminen on sinusta todella väärää ja pieleen mennyttä? Eikö kaltaisellesi olisi parempi tuo muut seksuaalivähemmistöt, koska et millään halua luokitella itseäsi etkä näin ollen ketään muutakaan miksikään?

Jos luokittelu lesboiksi ahdistaa kovasti, suosittelen sinulle jotain aivan muuta palstaa tai oikeastaan ei mitään palstaa, koska kaikki palstathan ovat aina luokiteltu johonkin luokkaan.

Et taida ymmärtää, että jos joku mies rakastuu lesboon, niin kyllä se lesbo sanoo ei. Sama voi olla myös lesbon ja lesbon välillä, lesbo voi rakastua palavasti toiseen lesboon, mutta tunne on yksipuolinen, vaikka molemmat ovat lesboja. Yksipuollinen rakkaus on aina yksipuolista ja silloin se toinen osapuoli sanoo rakkaudelle ei.

Olen minä lesbonakin sanonut toisille lesboille ja bisseille ei. Tiedän tasan tarkkaan, että tuon ja tuon lesbon kanssa en ikinä voisi olla, vaikka kuinka rakastaisi minua. Siinä mielessäkin voi sanoa ei ikinä. Samaa sanoisin miehillekin, jotka koittavat iskeä minua tai ovat rakastuneita minuun, mutta tunne on yksipuolista, sanon ei ja ei ikinä.

Jos rakkauden tunne on täysin yksipuolista, silloin kannattaa sanoa ei ja ei ikinä. Se on molempia osapuolia kohtaan väärin jos toinen teeskentelee, ei osaa sanoa ei.

Jos joku rakastuu sinuun todella tulenpalavasti, mutta sinulla ei ole mitään fiiliksiä häntä kohtaan, niin aivan varmasti sanot tuolle rakkaudelle ei olkoon kyseessä mies tai nainen.

Rakkaus ei aina ole molemminpuolista. Silloin rakkaudelle sanotaan valitettavasti ei. Silloin myös pitää uskaltaa sanoa ei. Selkeä ei.

nytkö sitten puhutaankin yksipuolisesta rakkaudesta. Sehän meneekin tähän ihan kuin jatkeeksi sille kun sanoin etten voi oikeastaan enempää tästä aiheesta sulle selkoa tehdä. Ihmiset jos ottaa määritelmät liian tiukasti niin lopputulos olet sinä.
        Vähän kuin uskonto, minun jumalani minun uskoni. Minun puolesta saa uskoa mihin vain, niin kauan kuin ei mene idioottimaisuuksiin asian kanssa.
        Sama seksuaalisuuden määritelmien kanssa.

Asiahan on simppeli. Kyse on siitä mitä itse uskoo. Elämä ei katso aina uskoamme eikä tahtoamme. Se tästä.

• aliarvioimista
        fault kirjoitti:

Minuun on moni mies ollut rakastunut todella kovasti. Olen aina sanonut ei. Olisi erittäin väärin jos ensinnäkin teeskentelisin miestä kohtaan, että on tunteita kun niitä ei ole. Toisekseen lesbona minua ei kiinnosta miehet. Vaikka olisin bi tai hetero, voisin sanoa kyseisille miehille silti selkeän ei ja ei koskaan sanan, koska he eivät välttämättä siltikään minua kiinnostaisi, vaikka olisinkin miehistä kiinnostunut. Ei heteronaisetkaan kiinnostu jokaisesta vastaantulevasta heteromiehestä. Osaa ne heteronaiset ja heteromiehetkin olla erittäin valikoivia ja nirsoja tai sitten näitä pelimiehiä ja -naisia. Kolmanneksi, miksi hukkaisin elämäni johonkin teeskentelyyn, näyttelemiseen ja kulissien ylläpitämiseen? Miksi hukkaisin elämäni ihmisen kanssa, jota itse en rakasta?

Minuun on myös moni nainen ihastunut/rakastunut. Vaikka olen lesbo, en rakastu ihan keneen tahansa naiseen. Olen heillekin sanonut ei ja ei koskaan. Olisi erittäin väärin teeskennellä heitä kohtaan tuntevansa jotain, vaikka ei tunne.

Minua on koittanut iskea moni hetero/bimies, moni lesbo, moni binainen, moni transnainen, moni transvestiitti. Silti olen heille sanonut ei. Yksinkertaisesti siksi, että tunne on yksipuolinen ja toisaalta osa heistä on ollut sen verran seksuaalisesti ei-vetäviä, että voisin sanoa saman tien, että ei koskaan.

Itse toivoisin, että minulle sanottaisiin kohteliaasti, että ei kiitos jos minä olisin kiinnnostunut, mutta se toinen ei. Mielummin selkeä ei kun jotain mahdollisimman epämääräistä, alentavaa ja epävarmaa.

• aliarvioimista
        fault kirjoitti:

nytkö sitten puhutaankin yksipuolisesta rakkaudesta. Sehän meneekin tähän ihan kuin jatkeeksi sille kun sanoin etten voi oikeastaan enempää tästä aiheesta sulle selkoa tehdä. Ihmiset jos ottaa määritelmät liian tiukasti niin lopputulos olet sinä.
        Vähän kuin uskonto, minun jumalani minun uskoni. Minun puolesta saa uskoa mihin vain, niin kauan kuin ei mene idioottimaisuuksiin asian kanssa.

Asiahan on simppeli. Kyse on siitä mitä itse uskoo. Elämä ei katso aina uskoamme eikä tahtoamme. Se tästä.

Kokemukseni mukaan juuri ne ihmiset, jotka ovat pohjimmiltaan biseksuaaleja, mutta eivät kehtaa myöntää sitä tai yhteisön painostuksesta sanovat olevansa lesboja, vaikka tietävät syvällä sisimmässään, että ovakin bissejä, ovat juuri tuollaisia, eivät halua lokeroitua, eivät halua määritellä itseään mihinkään, koska on parempi antaa epämääräisiä vastauksia vähän niin kuin poliitiikko, miellyttääkseen muita ihmisiä, antaa mahdollisimman ympäripyöreitä lauseita ja mielipiteitä ikään kuin ei olisi koskaan varaa sanoa selkeää ei-sanaa.

Kukaan itsevarma lesbo, joka todella tietää olevansa lesbo ei todellakaan ala noin ympäripyöreitä mielipiteitä jaella tai ala sanomaan, että ei koskaan ei. Ainoastaan epävarmat, epämääräiset bisset, joillla on huono itsetunto ja jotka haluavat miellyttää kaikkia ja joilla ei ilmeisesti omasta mielestään ole koskaan varaa sanoa ei tai ei koskaan millekään tai kenellekään.

• aliarvioimista
        fault kirjoitti:

Ajattelepa fault tilannetta, että jos saisi erittäin usein iskuyrityksiä miehiltä (miksei naisiltakin) ja ei koskaan osaisi sanoa ei tai ei koskaan? Millainen nainen sellainen olisi?

Itse ainakin saan erittäin usein iskuyrityksiä erityisesti miehiltä. Riittää kun naapurina on mies, riittää kun kävelee lähimmälle bussipysäkille niin jo on miehet iskemässä, riittää kun matkustaa junassa niin on miehet jo siihen änkeämässä ja iskemässä, riittää kun menee salille niin on miehet ja naiset iskemässä, riittää kun kävelee ulos lähimmälle pihalle niin on miehiä iskemässä tai entäpä jos olisi sellaisessa työssä tai työyhteisössä, jossa saa lähes päivittäin iskuyrityksiä ja eikä koskaan osaisi sanoa ei tai ei koskaan, vaikka kuinka toinen osapuoli ei olisi mitenkään viehättävä tai jopa etoisi täysin? Kyllä tulisi elämästä todella kiireistä ja todella hankalaa jo aikataulutusten takia jos ei osaisi kenellekään sanoa ei.

• fault

rakkaat naiset, me puhutaan ihan eri asioista. Ei siitä osaako sanoa ei miesten iskuyrityksille tai naisten. Koitetaas vetää tää vielä yhdellä tapaa. Ajatellaan että on oma naismaku. Sitten kohtaakin naisen joka on kaikkea muuta kuin on unelmoinut ja ajatellut että sopii itselle parhaiten. Järki saattaa vielä sanoa ei mutta sydän onkin rakastunut,
        Siinä on pikkuisen sitä samaa mistä olen koittanut teille puhua.

Määritelmät on jokaisen oikeus ja vain itse voi määritellä itsensä.

Itse en halua määritellä itseäni koska haluan elää maailmassa missä seksuaalisella suuntatumisella ei ole painoarvoa kun puhutaan rakkaudesta ja ihmissuhteista.

• täysimahdottomuus
        fault kirjoitti:

rakkaat naiset, me puhutaan ihan eri asioista. Ei siitä osaako sanoa ei miesten iskuyrityksille tai naisten. Koitetaas vetää tää vielä yhdellä tapaa. Ajatellaan että on oma naismaku. Sitten kohtaakin naisen joka on kaikkea muuta kuin on unelmoinut ja ajatellut että sopii itselle parhaiten. Järki saattaa vielä sanoa ei mutta sydän onkin rakastunut,
        Siinä on pikkuisen sitä samaa mistä olen koittanut teille puhua.

Määritelmät on jokaisen oikeus ja vain itse voi määritellä itsensä.

Itse en halua määritellä itseäni koska haluan elää maailmassa missä seksuaalisella suuntatumisella ei ole painoarvoa kun puhutaan rakkaudesta ja ihmissuhteista.

Sydän ei voi rakastua sellaiseen, joka on täysin omasta mielestä täydellisen turn off.

Sori vaan fault, niin se vaan menee. Ei se sydän rakastu millään, jos se toinen osapuoli on sisäisesti ja ulkoisesti täydellisen etova romanttisesti ja seksuaalisesti kaikin puolin. Ei se sydän rakastu tippaakaan jos se toinen osapuoli ei viehätä sinua tipan tippaa. Usko jo. Järki sanoo sulle, että rakastu, rakastu, mutta sydän sanoo yök, yök. Tunteita ei voi järjen äänellä päättää, että nyt minä rakastun. Ei. Jos joku on sun mielestä totaalisen etova ja et koskisi pitkällä tikullakaan niin sitten se on.

• Smultronställe

Näet asiat mustavalkoisina. Välimatka unelman ja sen mitä kuvaat yök yök on iso. On hyvin mahdollista, että tapaa jonkun, joka vaikuttaa olevan kaukana tuosta "unelmasta", mutta paremman tutustumisen jälkeen alkaa huomaamaan piirteitä joista todella pitää. Tuskin silloin hänestä ajattelee, että yök yök. Ylipäätänsä, hän joka ajattelee toisesta ihmisestä yök yök, mitä se kertoo hänestä itsestään?

• yrmyolet
        Smultronställe kirjoitti:

Näet asiat mustavalkoisina. Välimatka unelman ja sen mitä kuvaat yök yök on iso. On hyvin mahdollista, että tapaa jonkun, joka vaikuttaa olevan kaukana tuosta "unelmasta", mutta paremman tutustumisen jälkeen alkaa huomaamaan piirteitä joista todella pitää. Tuskin silloin hänestä ajattelee, että yök yök. Ylipäätänsä, hän joka ajattelee toisesta ihmisestä yök yök, mitä se kertoo hänestä itsestään?

Se että huomioi vain ulkoisen, eikä anna sisäiselle kauneudelle tilaisuutta kuin nimeksi tai ei ollenkaan, kertoo paljon persoonan kehityksestä, missä vaiheessa ja iässä on. Kauniiseen on helppo rakastua, mutta luonne ratkaisee kehittyykö suhde rakkaudeksi.
        Yökkiminen kertoo karusti ja selkeästi pinnallisuudesta ja lapsellisuudesta.
        Usein on niin että ulkonäkö ei vastaa sisintä kuin nimeksi. Tunnen monia femmejä joiden luonne on hyvin miesmäinen, samoin butcheja jotka luonteeltaan ovat hyvin naisellisia.
        Järki ei sano rakastu, sellaista nimitetään laskelmoinniksi, vaan nimenomaan sydän kertoo kuka sinulle on se oikea.

• aliarvioimista

Tarkoitan nimenomaan sitä, että on olemassa todella etovia ihmisiä omasta mielestäsi/mielestäsi ja nimenomaan tasan tarkkaan kyllä sinäkin sanot ehdottoman ein niille, aivan varmasti. En nyt tarkoita mitään siltä väliltä tyyppiä vaan nimenomaan sitä ääripäätä, jolle tasan tarkkaan jokaikinen sanoo kiitos ei ikinä.

Mutta ei, kun te vaan jankkaatte, että on olemassa siltä väliltä tyyppejä. Tottakai on, ilman muuta, mutta nyt onki kysymyksessä se, että ei mukamas ikinä voisi sanoa ei kiitos ikinä. Tottakai ei kiitos ikinä nimenomaan sanotaan niille ääripäille, sille jota et koskisi ikinä tikullakaan. Nimenomaan se tyyppi, joka on henkisesti yhtä etova kuin ulkoisesti. Ulkoisesti etova voi olla myös yhtä etova sisäisesti. Ei se niin aina mene, että ulkoisesti etova olis sisäisesti kauniimpi. Ei välttämättä.

Ja nimenomaan tarkoitan, että sydän sanoo sen ei kiitos ikinä näille äärityypeille, siis niille todella vastenmielisille tyypeille.

Minä nimenomaan huomion sekä sisäisen että ulkoisen olemuksen. Se ihminen on kokonaisuus, ei vain pelkkä ulkokuori, mutta ei myöskään pelkkä sisäinen olemus. Sisäinen olemus voi olla todella etova olkoon sitten ulkoinen viehättävä tai yhtä etova kuin sisäinen. Ei kaikki ulkoisesti etovat ole sisäisesti yhtään sen kauniimpia. Sisäinen rumuus heijastuu ulkoiseen ja päinvastoin.

Itse näette asian mustavalkoisesti. Yritätte selittää, että on olemassa siltä väliltä tyyppejä ja että ulkoinen olemus ei merkkaa kaikkea. Tottakai! Tämä on minulle itsestäänselvää. Yritätte selitellä, että kyllä rumakin kelpaa jos sillä on kaunis sielu. Tottakai. Hyvin itsestäänselvää. MUTTA kaikilla rumilla ei ole kaunista sielua. Yritänkin sanoa, että kyllä meistä jokainen sanoo ehdottoman ein, nimenomaan siis sille äärityypille, joka on ehdottoman vastenmielinen sekä sisäisesti ja ulkoisesti. Turha kenenkään valehdella, että ei koskaan sanoisi ehdotonta eitä.

Lesbo sanoo ehdottoman ein miehille, koska on lesbo. Jos lesbo sanoo kyllä miehille, hän ei ole lesbo vaan bisse. Siis nimenomaan sydän sanoo.

• aliarvioimista

Itsestäänselvää ja tosiasia pitäisi olla myös se, että lesbolle ei kelpaa mies, ei nyt eikä tulevaisuudessa. That´s it. Jos joku sanoo, että tulevaisuudessa kelpaa mies, vaikka pitääkin naisista, on bisse. Henkilö on bisse, vaikka kuinka yrittäisi kierrellä ja kaarrella, vältelllä luokitteluita eikä halua identifioitua lesboksi, mutta ei myöskään bisseksi. Tosiasia on kuitenkin se, että jos kelpaa sekä nainen ja mies, on bisse. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Lesbolle ei kelpaa mies.

En myöskään ole kirjoittanut tänne mitään unelmatyypeistä enkä myöskään pelkästä ulkokuoresta vaan minulle nainen on kokonaisuus, sekä sisäinen että ulkoinen minä. Niitä ei voi erottaa toisistaan, ne ovat sidoksissa toisiinsa, aina, vaikka kuinka haluaisikin väittää, että ulkoinen ei vaikuta sisäisees tai sisäinen ei vaikuta ulkoiseen. Sisäinen olemus aina vaikuttaa ulkoiseen, halusipa tai ei.

Kyllä minä ymmärrän. Omasta mielestään rumat ihmiset haluavat selittää itselleen, että ovat parempia, koska ovat sisäisesti kauniimpia kuin ulkoisesti kauniit (ei välttämättä) ja toisaalta taas he, jotka saavat vain seurakseen ulkoisesti rumia yrittävät (epätoivoisesti?) rakastua siihen sisäiseen olemukseen. He yrittävät järjellä selitellä, että kannattaisi rakastua tuohon kun sisäisesti on ok, mutta ulkoisesti ja seksuaalisesti ei vedä puoleensa ollenkaan. Todellisuudessa kukaan ei voi päättää, että tuohon rakastun ja tuohon en. Tosiasia on kuitenkin se, että jos ei vedä seksuaalisesti puoleensa, niin sitten ei vedä. Tietty toisille riittääkin intohimoton, seksitön, kaverillinen suhde. Toisille ei. Se mikä toisille on unelma, on toisille todellinen turn off ja ehdoton no, no. Makuja on monia.

• aliarvioimista
        täysimahdottomuus kirjoitti:

Sydän ei voi rakastua sellaiseen, joka on täysin omasta mielestä täydellisen turn off.

Sori vaan fault, niin se vaan menee. Ei se sydän rakastu millään, jos se toinen osapuoli on sisäisesti ja ulkoisesti täydellisen etova romanttisesti ja seksuaalisesti kaikin puolin. Ei se sydän rakastu tippaakaan jos se toinen osapuoli ei viehätä sinua tipan tippaa. Usko jo. Järki sanoo sulle, että rakastu, rakastu, mutta sydän sanoo yök, yök. Tunteita ei voi järjen äänellä päättää, että nyt minä rakastun. Ei. Jos joku on sun mielestä totaalisen etova ja et koskisi pitkällä tikullakaan niin sitten se on.

Jos sä fault menisit lesbobileisiin ja näkisit siellä todella monia lesboja ja bissejä. Väitätkö tosiaan, että kenellekään et voisi sanoa ei? Et siinäkään tapauksessa jos olisit jo valmiiksi varattu?Jos sun oma kumppani olisi siinä vieressä ja sä et voisi kenellekään sanoa ei?

Kyllä säkin sanot ei. Ihan varmasti. Et sä kaikille naisille voi sanoa kyllä. Jokainen meistä tekee aina valintaa, tiedostipa sitä itse tai ei. On myös tilanteita, missä ei etukäteen pysty tutustumaan henkilöön noin muuten syvällisemmin esim. naiset, jotka käyvät lepakkobileissä. Siellä tehdään valintaa sen ensivaikutelman mukaan, se, joka sinua miellyttää ja se, joka ei sinua miellytä.

• fault

jestas te olette tyhmiä. Jos aloituksen teette siitä en tule sanomaan ei sinnekkään.

• fault

Itsestäänselvää ja tosiasia pitäisi olla myös se, että lesbolle ei kelpaa mies, ei nyt eikä tulevaisuudessa. That´s it. Jos joku sanoo, että tulevaisuudessa kelpaa mies, vaikka pitääkin naisista, on bisse. Henkilö on bisse, vaikka kuinka yrittäisi kierrellä ja kaarrella, vältelllä luokitteluita eikä halua identifioitua lesboksi, mutta ei myöskään bisseksi. Tosiasia on kuitenkin se, että jos kelpaa sekä nainen ja mies, on bisse. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Lesbolle ei kelpaa mies.

En myöskään ole kirjoittanut tänne mitään unelmatyypeistä enkä myöskään pelkästä ulkokuoresta vaan minulle nainen on kokonaisuus, sekä sisäinen että ulkoinen minä. Niitä ei voi erottaa toisistaan, ne ovat sidoksissa toisiinsa, aina, vaikka kuinka haluaisikin väittää, että ulkoinen ei vaikuta sisäisees tai sisäinen ei vaikuta ulkoiseen. Sisäinen olemus aina vaikuttaa ulkoiseen, halusipa tai ei.

Kyllä minä ymmärrän. Omasta mielestään rumat ihmiset haluavat selittää itselleen, että ovat parempia, koska ovat sisäisesti kauniimpia kuin ulkoisesti kauniit (ei välttämättä) ja toisaalta taas he, jotka saavat vain seurakseen ulkoisesti rumia yrittävät (epätoivoisesti?) rakastua siihen sisäiseen olemukseen. He yrittävät järjellä selitellä, että kannattaisi rakastua tuohon kun sisäisesti on ok, mutta ulkoisesti ja seksuaalisesti ei vedä puoleensa ollenkaan. Todellisuudessa kukaan ei voi päättää, että tuohon rakastun ja tuohon en. Tosiasia on kuitenkin se, että jos ei vedä seksuaalisesti puoleensa, niin sitten ei vedä. Tietty toisille riittääkin intohimoton, seksitön, kaverillinen suhde. Toisille ei. Se mikä toisille on unelma, on toisille todellinen turn off ja ehdoton no, no. Makuja on monia.

kas kas, sinähän sen viimein sanoin "Todellisuudessa kukaan ei voi päättää, että tuohon rakastun ja tuohon en" tätähän tässä on ajettu takaa.

• yrmyolet

Voin kertoa sinulle kirjoittamiesi kolme(?) päivää kestäneiden paasausten perusteella, ettet sinä ymmärrä juuri mitään parisuhteen, pariutumiseen liittyvistä moninaisista kudelmista, etkä myöskään ulkoisen ja sisäisen keskinäisestä vaikutuksesta siihen mitä kukin edustaa kokonaisuutena.

Makuja on monia, sinä toteat. Siitä olen osittain samaa mieltä kanssasi.
        Kaikkinaiset ihmissuhteet ovat suurenmoisia ja mielenkiintoisia kaikin tavoin.

• Foxxy-

Jaa. Onhan se varmaan rasittaavaa kuulla muilta, että kyllä sä varmaan miehen kanssa varmaan päädyt yhteen. Toisaalta, jos on 100% LESBO, luulisi ettei hermostuisi moisista kommenteista. Ole vaan niin LESBO kuin olla ja voit.
      Itte meen sillä periaatteella, ettei ikinä voi tietää mitä elämä tuo vastaan.
      Mut kukin omalla tyylillään.

• aliarvioimista

Tiedätkö miten rasittavaa on kuunnella lapsesta asti, että joo joo, kyllä sä miehistä vielä tykkäät. Omat vanhemmat hokee tuota lapsesta asti, muut lesbot ja bisset hokee sulle tuota aina, omat hetero/bissekaverit hokee tuota, kun menet homobaariin ihmiset katsovat, joo joo, sä oot se bisse tai että en usko, että oot lesbo tai mitä sä täällä teet sähän oot hetero/bisse tai pariskunnat tulee aina iskee, että joo joo, sähän oot bisse ja tykkäät kolmen kimpasta tai miehet tulee sua ahdistelee/lääppimään gaybaarissa. Kun laitat lesbona tositarkoituksella treffi-ilmoituksen, miehet vastaa sulle, vaikka sun ilmoituksessa lukee ei miehille tai että olet lesbo, et bisse. (mieli tekisi sanoa, että ettekö te vittu osaa sitä tekstiä lukea, ei tarkoittaa EI). Kun laitat treffi-ilmoitukseen, että haen vain lesboista seuraa, bisset vastaa siihen, kun laitat, että en hae pelkkää seksiseuraa tai kolmenkimppaa, niin eiköhän ne pelkkää seksiseuraa tai kolmenkimppaa etsivät nimenomaan vastaa siihen.

Kun olet lesbobileissä niin mahdollisimman miehekkäät muka transnaiset tulevat iskemään ja roikkumaan perässä, kun menet naisten bileisiin transsuryhmästä ihmiset tulevat selittämään sulle ja luulevat sinua bisseksi ja mieheksi, joka on muuntautunut naiseksi, koska eihän lesbo voi olla noin naisellinen. Jos taas miehekäs lepakko tulee iskemään ja annat pakit, koska et ole itse kiinnostunut miesmäisistä naisista, niin johan saa kuulla, että on bi ja mies on kotona odottamassa sua tai sitten sä olet raskaana kun ei kelpaa seura.

Oma mielipiteeni on, että jos on lesbo ja kiinnostunut vain naisista, niin minkä helvetin takia sitten pitäisi etsiä tai tykätä sellaisista naisista, jotka haluavat mahdollisimman paljon muistuttaa miestä? Itseä ei todellakaan kiihota mitkään miesten bokserit/miesten puvut/miesten kengät/miesten partavedet naisella. Kiihotun nimenomaan naisista ja naisellisuudesta, miksi vitussa pitäisi silloin kiinnostua miestä imitoivista naisista?

Oli vuosia, jolloinka aina femmelesbo sai kuulla gaybaareissa, että mitä sä täällä teet, sä oot hetero, baarimikot tarjoilee sulle viimeisenä, koska olet ns. heteron näköinen, vaikka olet lesbo, jotkut homomiehet huorittelee, koska näytät naiselliselta (kokevat sut uhkana, luulevat, että alat ahdistelemaan heitä) jne. Edelleen, jotkut etenkin vanhemmat miehekkäät lesbot ovat sitä mieltä, että lesbo ei voi olla ellei ole miehekäs.

Sitten te bisset tuutte tänne palstalle itkemään, että miksi lesboille ei kelpaa bisset, miksi dissaatte bissejä tai miksi ette hyväksy bissejä. Vittu, ettehän te itsekään hyväksy lesboja sellaisina kuin on vaan yritätte väkisinkin muokata niistä bissejä. Ettekö tosiaa tajua, että ei tarkoittaa EI? Ette tosiaan näytä ymmärtävän, että ei on ei.

Ja sulle fault:

"kas kas, sinähän sen viimein sanoin "Todellisuudessa kukaan ei voi päättää, että tuohon rakastun ja tuohon en" tätähän tässä on ajettu takaa."

Lesbo ei rakastu mieheen. Ymmärrätkö? Ei on ei. Sä olet just itse tyypillinen bisse, joka ei voi millään ymmärtää eikä hyväksyä, että lesbot on lesboja, ei bissejä. Sä haluat kaikista lesboista tehdä väkisinkin bissejä, koska sä ite olet bisse. Sä olet lesbopalstalla, et bissepalstalla. Ymmärrätkö? Lesbopalstan tarkoitus ei varmasti ole manipuloida lesboista bissejä. Sitten taas bisset itkee kun ei kelpaa lesboille, jeps jeps.

Ja jos joku lesbo ei tykkää miehekkäistä naisista niin se ei tykkää. Itse en koskaan tykännyt miehekkäistä naisista enkä tule koskaan tykkäämäänkään. Jokaisella on oma makunsa. Sulle ehkä fault kelpaa ihan kuka tahansa ja minkälainen tahansa nii kuin stereotyypillisille bisseille kelpaa, mutta joillakin on se rima hieman korkeammalla. Joillain ei ole sitä rimaa ollenkaan, sä näytät olevan sellainen. Mitä se kertoo ihmisestä, jolla ei ole rimaa ollenkaan?

• fault

ottaen huomioon kuinka täysi sä olet sitä että sua koitetaan määritellä väärin, sä itse leimaat mut bisseksi. "mukamas transnaiset" Mitähän se tarkoittaa. Sulla on kauhea tarve leimata ihmiset, ulkonäön, suuntatumisen mukaan jonkinlaiseksi.
        Ei mua haittaa vaikka sä pitäisit mua muunneltuna transbissenä, koska mun itsevarmuus kestää ahdasmielisten tarpeen leimata joku joksikin.

Koita vähän rentoutua ja ymmärtää ettei se sun femmeys ole punainen vaate. Itse ole aina ollut femme ja saanut vain hyvää kohtelua. Sanoisinkin että niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tiedän tiedän, meni vaikeaksi. Nyt olen sitten puuhalaaja muunneltu transbisse pullukka joka koittaa rakastaa ihmisten sydäntä koska vain rumat kiinnostuu minusta.
        Luojan kiitos mä en ajattele samoin maailmasta kuin sinä. Ahdistuisin.

Kyllä maailma on täysi ihmisiä, asioita jotka koittaa vaikuttaa suhun. Tasapainoiset ihmiset ohittaa nämä aika helposti. Ikävää että sulla on vaikeaa asian kanssa.

Tsemppiä elämään <3

• Foxxy-

Jöö elämä on rankkaa ja silleen, mut tiiätkö mitä kannattaa sitten vaan keskittyä niihin naisellisista naisellisiin LESBOIHIN ja antaa muitten epäilijöitten olla. Ei kandee tarttuu jokaisen ihmisen kommenttiin siitä, että sinä olisitkin bi tai jopa hetero.
        Mäkin tykkään naisellisista naisista ja olen naisellinen, mutta en tunge sitä jokaisen naamaan. Enkä ota itteeni jos joku loukkaantuessaan kommentoi, et oon oikeesti hetero ja mulla on mies ja lapsi kotona odottamassa jne. Niitten kommentit ei kiinosta. Pitäiskö sunkin miettiä mihin kannattaa käyttää energiaa?

Ja se, että jotkut pitää miehekkäistä naisista (hassu sana) ei pitäis kutittaa sun persettä niin paljoa, että pitää ihan valittaa. Anna ihmisten tykätä mistä tykkää, keskity sinä itseesi.
        Huoh!

• aliarvioimista

Ymmärrätkö fault, jos joku tulee sanomaan sulle, että on lesbo, niin et sä voi sille mennä sanomaan tai päättämään sen puolesta, että se on bisse. Ensinnäkään et voi sitä asiaa päättää kenenkään puolesta ja toisekseen sun pitää kunnioittaa sitä toista ihmistä ja sen seksuaalisuutta. Jos se sanoo sulle, että ei tykkää miehistä, sun on kunnioitettava ja arvostettava sen mielipidettä eikä suinkaan alkaa vänkäämään väkisin, että joo, joo, sä oot kuitenkin bisse.

Ei on EI. Koita painaa se sinne kaaliisi ja arvostaa muitakin ihmisiä ja heidän mielipiteitään. Sä et voi kenenkään puolestaa tietää tai päättää, mitä kuka on seksuaalisuudeltaan.

Toisekseen, ihan jumalattoman ärsyttävää, että te bisset aina vuosi vuodelta änkeette tänne lesbopalstalle höpöttämään niitä bisseasioita ja länkyttämään, että kaikki lesbot on pohjimmiltaan bissejä. Vittu ei todellakaan ole. Kolmanneksi moni aidosti lesbo kyllä haluaisi varmaan mielummin keskustella lesboudesta lesbopalstalla eikä bisseydestä. Teille bisseille on oma palsta, mene sinne vänkäämään, eheyttämään ja kääänyttämään bissejä heteroiksi.

Monesti on kyllä tullut mieleen, että teillä vänkääjillä on jokin erityine missio tässä taustalla esim. saada lesbot eheytymään bisseiksi tai saada lesbot antamaan seksiä miehille. Pitäiskö meidän lesbojenkin tulla bissepalstalle kännyttämään teitä bissejä väkisin homoseksuaaleiksi?

• fault

ymmärrän, juurihan sulle kirjoitin hetki sitten että itse jokainen määrittelee itsensä. Sulla vain jotenkin on vaikea lukea ja ymmärtää samalla. Se on kun on suuri tunnepalo asiaan niin saattaa ne asiat mennä sitten ihan ohi. Ei se mitään.
        Kukaan ei koskaan ole sanonut ettet voisi olla lesbo, että sun pitää rakastua mieheen tai sanoa kyllä kun ne tulee aina sua iskemään.
        Myös kukaan ei voi sanoa ettei ole lesboja jotka on rakastunut mieheen ja kukaan ei voi sanoa ettei ole heteroita jotka on rakastunut samaan sukupuoleen. Sitä sanotaan yhdellä sanalla, elämäksi.

• badumz

Onks bisset sunmielestä jotenki "huonompia"?

• ajattelekunnonpesua

En mä voi sua pestä.

• puolustatsinääsi

Voisiko viihde pestä paremmin, kuin kukaan ikinä?

• uskonsinua

Mieltymykset muuttuu, Mieli muuttuu, halut muuttuu, seksuaalisuus muuttuu, suuntautuneisuus muuttuu, sukupuoli muuttuu. Ihminen voi muuttua noilla tasoilla. Kannattaako ikinä sanoa ei ikinä? Ei tietenkään mutta kannattaa kunnioittaa myös toisten muuttumattomuutta niissä tietyissä asioissa.

Jos yksinkertaisesti ei ole minkäänlaisia seksuaalisia eikä romanttisia mieltymyksiä tiettyyn sukupuoleen, se asia on niin. Miksi kyseenalaistaa toisen puolesta? Miksi yrittää nähdä ja yrittää "muuttaa" tulevaisuutta toisen puolesta, toisen seksuaali-identiteettiä? Jokainen järkevä varmasti tietää ettei niin pidä tehdä.

Mutta kun monille on vielä takaraivoissaan vahvasti käsitys tietynmallisesta vastakkaisuudesta, pariutumisesta, sekä lisääntymisestä. Maailmamme ympäristöstä meille pommitetaan tietynlaista kaavaa joka tuutista ja lisäksi se minkälaiset ihmiset sen kaavan malleja yleensä ovat. Näin on tapahtunut todella, todella kauan. Varsinkin viimeistään kun kristinusko oli saanut maailman miltei valloitettua. Ei siis ihme, että jopa seksuaalivähemmistöstä jotkut saattavat kyseenalaistaa poikkeavuuksia ryhmien sisällä. Mielemme ovat niin ohjelmoitu tuohon kaikkeen "normiin".

Käsitän aloittajan totaalisen turhautumisen kuinka häntä on lähes koko elämänsä ajan kyseenalaistettu. Valitettavasti hän kompastuu joiltakin osin itsekin lankaan. Otaksun sen olevan isoa ärsyyntymistä, mutta itselle ei tulisi silti mieleen kohdistaa ällötystä tai turhaa negatiivisuutta ihmisiin, joista en kiinnostu. Myöskään en lähtisi ajattelemaan tietyillä seksuaali- ja sukupuoliryhmillä olevan yhtä mielipidettä asiaan. Uskoisin bi-naisillakin olevan rankkaa aina todistella yhtä sun toista kun jotkut eivät vain usko. Sama asia transihmisillä todella usein ja heille siihen vielä päälle erilaiset seksuaalisuuntautumiset. En myöskään lähtisi dissailemaan erilaisia naisia, joista jotkut eivät yksinkertaisesti viihdy feminiinisessä roolissa tai ulkomuodossa, vaan tuovat esiin sisäisen maskuliinisuutensa, jossa kokevat olevansa enempi sinut itsensä kanssa.

Mutta kaikinpuolin olen pahoillani, jos nuo edellä mainitut yksilöt jokaisesta monipuolisesta ryhmästään on sanonut sinulle, ap, jotain todella typerää. Siinä vaiheessa kannattaa pitää itse se pääkoppa kylmänä, eikä alkaa vänkäämään asiasta muutenkuin kertoa asiallisen ystävällisesti kuinka asia oikeasti on ja jättää siihen.
      Älä ole niitä hölmöjä, jotka alkavat haukkumaan suutuspäissään, vaikkapa nyt sitten bi-naisia noiden sinun viime tekstien perusteella.

Ne samat lesbot, jotka haukkuvat heitä kanssasi, kyseenalaistavat myös sinut kauttaaltaan ja tekevät turhan isoa rotkoa näiden kahden ryhmän välillä. Naisia kuitenkin olette kaikki ja siksi aivan käsittämätöntä erinäisten pelkojen takia eristää molemmat omiin nurkkiinsa. Ei ole edes mahdollista, eikä pidäkään.

"Toisekseen, ihan jumalattoman ärsyttävää, että te bisset aina vuosi vuodelta änkeette tänne lesbopalstalle höpöttämään niitä bisseasioita ja länkyttämään, että kaikki lesbot on pohjimmiltaan bissejä."
      Olen vähän tutkinut ja tulos oikeastaan se, että enemmän joitakin lesboja pelottanut bi-naisten laajempi seurustelumahdollisuus. Mainitsemaasi asiaa ei niinkään ole täällä nähty sen ihmeellisemmin.
      Kyse ei silti ole heistä, vaan sinusta ja jos haluat säilyttää mielenterveytesi ongelman suhteen, lopeta puolustelu ja haukkuminen ja katso mitä tapahtuu. Epäilijöille ei kannata sanoa kuin kerran miten asia on ja heidän vielä jatkaessa voit jättää heidät onnensa ojaan.

• Tsäkkäräpää

Kuules ny.. Mitä enemmän vakuuttelet ja jankutat asiasta, sitä epävarmemmalta vaikutat. Heteromiesten keskuudessa on tehty tutkimusta homofobiasta ja todistettu, että kaikkein pahimmat homofoobikot ovat itse asiassa kaikkein epävarmimpia seksuaalisuudestaan. Ihan siis anturein mitattu reagointia mm. homopornon katseluun. Sama juttu lie pätee kaikkiin; mitä enemmän täytyy uhota ja vakuuttaa olevansa jotain, sitä epävarmempi asiasta todellisuudessa on

Miks sä olet niin epävarma, että sun pitäis saada taivutettua muut olemaan samaa mieltä kanssasi? Kai nyt me tässä voimme pitää avoimemman näkökannan ihmisen seksuaalisuuteen ja persoonan kehitykseen, vaikka sä haluatkin takertua kynsin hampain siihen, että olet muka muuttumaton ja pysyvä läpi elämän.

Mä itse ajattelen, että siihen mihin muutos, kasvu ja kehitys päättyy, siihen päättyy elämäkin. Minä haluan elää, siksi pelkään sitä päivää, jos joskus huomaan pysähtyneeni ja lakanneeni muuttumasta ja kasvamasta.

• aliarvioimista

En ole epävarma laisinkaan. Sinä vaan haluat nähdä minut epävarmana, koska a) itse olet epävarma b) nautit siitä, että ikään kuin joku olisi epävarmempi kuin sinä.

Se, että kirjoittaa lesbopalstalla olevansa lesbo ja pitävänsä vain naisista (luulisi kaikille olevan itsestäänselvää, että lesbot pitävät vain naisista) ei ole mikään epävarmuuden merkki tai jotain todistelua ja vakuuttelua. Se on vain toteamus, ei sen kummempaa.

Mielestäni sinä itse voisit hieman mennä itseesi ja kysyä itseltäsi, että mikä saa sinut päättämään, että lesbot ovat pohmiltaan bissejä, mikä? Mikä sinun motiivisi on? Ihan sama jos minä tulisin väittämään, että sinä et ole nainen vaan sinä olet mies tai sinä et ole ihminen vaan eläin. (itsestäänselviä asioita).

Mikä saa sinut haukkumaan lesbopalstalla lesboja epävarmoiksi? Sillä kaikki lesbot eivät todellakaan ole epävarmoja. Mikä saa sinut sanomaan, että jos joku lesbo kirjoittaa olevansa lesbo, niin mikä saa sinut epäilemään mielenterveyttä, mikä? Mitä juuri sinä hyötyisit siitä, että "lesbo" makaisi miesten kanssa?
        Mikä saa sinut väittämään, että seksuaalinen suuntautuminen muuttuu jokaisella?

Oletko kenties jostain vanhahtavasta seksuaaliopuksesta lukenut, että seksuaalisuus ja seksuaalinen suuntautuminen muuttuu ja vaihtelee iän myötä? Joo, kyllä, osalla saattaa muuttua, Huom! saattaa muuttua ja vaihdella, mutta se ei tarkoita sitä, että se muuttuu ja vaihtelee jokaikiselle. Joillakin muuttuu, ei kaikilla. Itse kuulun siihen ryhmään, että seksuaalinen suuntautuminen ei vaihtele, eikä muutu iän myötä. Tunnen myös monia muita tälläisiä lesboja ja esim. heteromiehiä/heteronaisia, joilla seksuaalinen suuntautuminen on vakaa läpi elämän.

Se, että sinulla seksuaalisuus ja seksuaalinen suuntautuminen vaihtelee ja muuttuu ei suinkaan tarkoita, että kaikilla muuttuu. Ei pidä yleistää liikaa! Muut ihmiset eivät ole samanlaisia kuin sinä.

• Tsäkkäräpää

Voe hyvänen aika.. ihan sama näköjään, mitä sulle sanoo :)

• Ohlalaaa

Mä tajuan naisellisena kauniina femmelesbona ja samanlaisista kiinnostuvana aloittajan turhautumista osittain. On ärsyttävää, että on joskus niin vaikeaa saada ihmiset ymmärtämään sitä yksinkertaista tosiasiaa, että on lesbo, eikä hetero tai bi, eikä edes harkitse miehiä kun ei kiinnosta. Miehet yrittää iskeä jatkuvasti ja tuijottaa ja huutelee jos liikkuu toisen kaunottaren kanssa käsikynkkää kaupungilla siksi kun itse haluaa. Harvemmin kukaan äijälesboille tai feminiinisille homomiehille epäilyjä esittää, että vielä alkaa vastakkainen sukupuoli kiinnostaa. Toiset ei halua lokeroida ja se suotakoon, mutta tuskin mä koskaan mieheen kosken kun naisellisuus naiseus ja kauneus eli naiset on mun juttu :). Toisaalta vähän kaikki on olevinaan lesboja, vaikka ois liuta lapsia tehty miehen kanssa ja vuosia eletty suhteessa, ei lesbo sellaiseen kykene, eww. Lesbo-sanan merkitys heitetään näin romukoppaan. Nykyään on niin tärkeää, että jokainen saa sanoa itseään miksi haluaa, naiseksi, lesboksi, queeriksi tai määrittelemättömäksi, mutta mä en mitenkään voi lesboksi uskoa näitä myöhäisherääjiä. Bisseistä täyttyy tää palsta, heitähän riittää ja hyvä että keskustellaan. Turhia agressioita tässä keskustelussa kyllä on näkyvissä, mutta onhan niitä ok joskus päästellä!

• aliarvioimista

Itse en ole myöhäisherääjä vaan lapsesta saakka tiennyt olevani lesbo. Nyt lähentelen neljääkymmentä enkä ole tähänkään mennessä rakastunut mieheen enkä tule rakastumaankaan mieheen enkä edes halua rakastua.

Se miksi miehet jättävät rekkalesbot sun muut miehekkäät lesbot rauhaan on syy yksinkertaisesti siinä, että heteromiehiä kiinnostaa naiset, ei miehet eikä miehekkäät naiset. Heteromiehetkin näkevät miesmäiset naiset ja rekkikset rumina, seksuaalisesti ei-kiihottavina ihan kuin minäkin lesbona näen miehekkäät naiset turn offina. Ihan samahan se olisi jos joku ihmettelisi miksi miehekkäät naiset eivät kiihoita heteromiehiä tai vänkäisi jatkuvasti, että kyllä sä vielä heteromiehenä mieheen rakastut joku päivä.

Minua ei pelota eikä edes kiinnosta bissenaisten seurustelumahdollisuus miesten kanssa. Eniten ärsyttää se, että bissenaiset tuputtavat "omaa uskoansa" jollain lesbopalstalla ja yrittävät manipuloimalla käännyttää lesboja bisseiksi. On myös todella epäkunnioittavaa toisia ihmisiä kohtaan mennä vänkäämään, että et sä ole se vaan sä olet se, jonka minä haluan olevan. Eli sinä bissenä haluat leikkiä jumalaa ja haluat päättää toisten ihmisten puolesta mikä kukakin on seksuaalisuudeltaan? Eli te bissenaiset palstalla haluatte kontrolloida, määrätä ja manipuloida lesboja bisseiksi. Mikä sitten onkaan teidän taka-ajatuksenne? Mitä te oikein hyödytte siitä, että lesbo makaisi miesten kanssa? Onko se raha vai mikä?

Palsta todella täyttyy suurimmaksi osaksi bisseistä ja kuten kirjoitin jo aiemmin, joilekin bissenaisille on hemmetin vaikeaa ymmärtää ja hyväksyä, että lesboille ei kelpaa miehet. Samoin joillekin transnaisille, transmiehille ja transvestiiteille on hemmetin vaikea ymmärtää, että femmelesbolle ei kelpaakaan kuin aito, naisellinen nainen (onhan se heiltä heidän mielestään pois). Oma lukunsa on sitten nämä rikolliset, raiskaajat ja parittajat, jotka myös hyötyvät jos lesbo olisi niin tyhmä ja höynäytettävissä, että epätoivoisena lähtisi ihan kenen tahansa matkaan.

• fault

Itse en ole myöhäisherääjä vaan lapsesta saakka tiennyt olevani lesbo. Nyt lähentelen neljääkymmentä enkä ole tähänkään mennessä rakastunut mieheen enkä tule rakastumaankaan mieheen enkä edes halua rakastua.

Se miksi miehet jättävät rekkalesbot sun muut miehekkäät lesbot rauhaan on syy yksinkertaisesti siinä, että heteromiehiä kiinnostaa naiset, ei miehet eikä miehekkäät naiset. Heteromiehetkin näkevät miesmäiset naiset ja rekkikset rumina, seksuaalisesti ei-kiihottavina ihan kuin minäkin lesbona näen miehekkäät naiset turn offina. Ihan samahan se olisi jos joku ihmettelisi miksi miehekkäät naiset eivät kiihoita heteromiehiä tai vänkäisi jatkuvasti, että kyllä sä vielä heteromiehenä mieheen rakastut joku päivä.

Minua ei pelota eikä edes kiinnosta bissenaisten seurustelumahdollisuus miesten kanssa. Eniten ärsyttää se, että bissenaiset tuputtavat "omaa uskoansa" jollain lesbopalstalla ja yrittävät manipuloimalla käännyttää lesboja bisseiksi. On myös todella epäkunnioittavaa toisia ihmisiä kohtaan mennä vänkäämään, että et sä ole se vaan sä olet se, jonka minä haluan olevan. Eli sinä bissenä haluat leikkiä jumalaa ja haluat päättää toisten ihmisten puolesta mikä kukakin on seksuaalisuudeltaan? Eli te bissenaiset palstalla haluatte kontrolloida, määrätä ja manipuloida lesboja bisseiksi. Mikä sitten onkaan teidän taka-ajatuksenne? Mitä te oikein hyödytte siitä, että lesbo makaisi miesten kanssa? Onko se raha vai mikä?

Palsta todella täyttyy suurimmaksi osaksi bisseistä ja kuten kirjoitin jo aiemmin, joilekin bissenaisille on hemmetin vaikeaa ymmärtää ja hyväksyä, että lesboille ei kelpaa miehet. Samoin joillekin transnaisille, transmiehille ja transvestiiteille on hemmetin vaikea ymmärtää, että femmelesbolle ei kelpaakaan kuin aito, naisellinen nainen (onhan se heiltä heidän mielestään pois). Oma lukunsa on sitten nämä rikolliset, raiskaajat ja parittajat, jotka myös hyötyvät jos lesbo olisi niin tyhmä ja höynäytettävissä, että epätoivoisena lähtisi ihan kenen tahansa matkaan.

edelleen ihmetyttää se että jos itse olet läpeesi kyllästynyt että sut leimataan joksikin tai yritetään saada bisseksi ja viisaaksi jne. Niin itse olet heti esim minut leimannut epävarmaksi bisseksi.
        Missä kohtaan mä olen sanonut että miehille pitää sanoa kyllä ja kaikki lesbot rakastuu miehiin joskus että varo vaan?

Kysehän koko tässä jo naurettavassa asiassa on puhtaasti vain se, että kukaan ei voi sanoa mitä elämä eteen tuo. Todennäköisesti lesbo pysyy lesbona ja hetero heterona ja homo homona jne. Todennäköisyys ei ole 100%. Ei sen kummemasta ole kysymys.

Sulla on kauhean kankeat käsitykset esim miksi miehet jahtaa vain femmelesboja. Näinkään asia ei muuten ole. Ja jos tuossa iässä oleva aikuinen ihminen ällöttelee ihmistyyppejä niin et sä kyllä ihan täysillä käy.

Jos sä et ymmärrä muuta kuin sen että olet lesbo ja TULET AINA OLEMAAN, niin kuule, se on täysin ok. Uskon että tulet olemaan ja olet aina ollut. Oisko nyt hyvä mieli ja sun aivot voi hypätä hamsterinpyörästä pois ja jatkaa normi lesboilua JOKA JATKUU IKUISESTI KOSKA OLET VARMA.

Kiinnostaa vain tietää mistä sä päättelet että minä olisin bisse ja epävarma ihminen? Vain siksikö etten ole HUUTANUT ETTÄ OLEN AINA OLLUT LESBO? Mitä jos mä en vain ajattele seksusaalisuttani mitenkään lokeroivasti vaikka lokeroon menisinkin. MEINAATKO SINÄ PAKOTTAA MINUT LESBOLOKEROON SIKSI ETTÄ ON JOKO TAI?????????

huoh. NIin, elämä jos jakaisi asiat tasan, mä luultavammin ymmärtäisin sua niin paljon paremmin ja sun ei tarvisi puhua koko aikaa asian vierestä. Kaikki voittaisi.

• Foxxy-

Pakko korjata: tiedän miehiä, heteromiehiä, jotka pitävät poikamaisista/miehekkään näköisistä naisista. Ovatko he sitten joitaikin piilohomoja?
        Niin tai näin sinä voit olla niin lesbo kuin haluat. Antaa binaisten 'tuputtaa omaa uskoansa' luulis ettei se sua näin paljoa liikuttaisi.

• xcjjmknffbdfhgf

Minun tuttavapiirissä on ollut 5 lesboa ja 1 homo. nyt on niistä viidestä lesbosta vain yksi lesbo ja yksi homo! Molemmat oleet sitä lapsesta saakka.

• aliarvioimista

Mun tuttavapiirissä on varmasti ainakin yli 40 lesboa tai enemmänkin, kaikki heistä ovat edelleen lesboja. Muutama heistä tosin esittää bisseä kulissisuhteessa rahan ja statuksen takia, mutta todellisuudessa he ovat lesboja.
        Tunnen myös muutaman, jotka asuvast avioliitossa suomalaisen miehen takia elintasopakolaisina ja esittävät bisseä, mutta todellisuudessa ovat lesboja. Tuttavapiirissäni on myös montakymmentä heteromiestä ja -naista. Kaikki he edelleenkin ovat heteroja. Suurimman osan heistä olen tuntenut lapsesta saakka. Tuttavapiirissä on myös montakymmentä bissenaista. Jokaikinen heistä on epävakaa, epävarma, tasapainoton, häilyvä, pettävä, helposti hyväksikäytettävissä, liian sinisilmäisiä jne. Tosin suurin osa lesboista myöskin oman kokemuksen mukaan pettää.

Tuttavapiirissäni on myös huomattavasti vanhempia lesboja, bissenaisia ja bissemiehiä, jotka ovat todella visusti kaapissa valehdellen sujuvasti lähimmilleen ystävilleenkin ja lapsilleen omasta elämästä, ihastuksista ja rakastuksista.

• Smultronställe

Alkaa hieman hymyillyttämään tietyt viestit tässä ja tuolla yhdessä toiaessa ketjussa. Hymyillyttää siksi, että leimataan heti bisseksi jos on avoimempi suhtautminen seksuaalisuuteen ja elämän arvoituksellisuuteen.

Olen lapsesta saakka tiennyt olevani lesbo ja miehet eivät ole koskaan kiinnostaneet kuin kavereina, ja itseni hyvin tuntien tuskin koskaan tulee kiinnostamaan.
      On ihmisiä joiden seksuaalisuus ja seksuaalinen suuntautuminen on vuosi toisensa jälkeen staattisempi kuin toisten. Ja nyt kun ikää on melkein 50, kuulun mitä todennäköisemmin tuohon staattisempien joukkoon. Mutta on ihmisiä joiden seksuaalisuus on ajan ja iän myötä muuttuvampaa sorttia. Tämä seikka ei se tee heistä vähemmän epävarmoja tai huonon itsetunnon omaavia. Muuttuva seksuaalisuus/seksuaalinen suuntautuminen ei ole synonyymi epävarmuudelle ja huonolle itsetunnolle.

Teini-iästä lähtien 30 vuotta eteenpäin myös minä olen usein saannut kuulla näitä; "kyllä sinä vielä miehestä kiinnostut, kun oikean tyyppinen tulee kohdalle", heittoja. So what? Tiedän mitä itse olen, joten olen kuitannut heitot olan kolautuksella.

• setsuuri

Aivan, sinun tapasi onkin suhtautua toisiin ihmisiin ja elämään aikuisten tavalla, eikä kuten tämä "aikuinen" angstaava teini kääntelemällä, vääntelemällä ja tulkitsemalla ihan kaiken nurin niskoin ja keksimällä uusia olettamuksia, jotta saisi vängätä ja kiukutella vielä hieman lisää.

Kukin tyylillään, teinin lailla tai aikuisen. Sana on vapaa.

• jokuhomobissetaijotain

Voihan sitä olla vaikka kahvinkeittäjä, kun vankasti niin päättää. On itselleen helpompi, kun ei määrittele itseään eikä muita mitenkään, vaan rennosti katsoo tällaista tänään, mitähän huomenna. Liiallinen junttautuminen kun kielii enemmän epävarmuudesta. Varmuus syntyy hetkestä ja tästä päivästä, eikä eilistä tai huomista tarvi murehtia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6328
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      355
      5825
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2813
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2248
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1938
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1754
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1633
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1300
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1197
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1098
    Aihe