Vartijakorttihakemuksen hylkääminen

ozzi123

Mielenkiinnosta kyselen,onko kenenkään vartijakorttihakemusta koskaan hylätty,ja jos on niin miksi? Valititko päätöksestä ja jos kyllä niin menikö läpi? Haitko uudestaan korttia myöhemmin,mikäli et saanut sitä ensimmäisellä yrityksellä?

10

875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pulmuset

Ei vartijakortti, mutta JV-kortin uusiminen lykkääntyi, kun oli verorästejä toiminimen jäljiltä. Kolme kuukautta odottelin päätöstä, kun on kuulemma "epäluottamuslause tällaiset laiminlyönnit.

Samaan aikaan tuttava pääsi linnasta pahoinpitelyn ja huumausainerikkomuksen sovitettuaan, ja sai kortin välittömästi takaisin.

• Epäluotettavaaa

Missä linnassa kaveris oli "lomalla" ?

• pulmuset

Suomenlinnassa

• asd1233

Minuakin kiinnostaisi että onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta,olen kuullut niin paljon erilaisia juttuja että kenelle kortti on myönnetty ja kenelle ei. Joku on saanut kortin vaikka on ollut taustalla esim. tuomio pahoinpitelystä,kun taas olen kuullut että jollakin on lykkääntynyt kortin saaminen rikoksesta josta on tehty sjp eli ei ole tuomittu ollenkaan.

Mitä rekistereitä ne poliisissa tarkastelevat ennen kuin tekevät päätöksen kortin myöntämisestä? Ainakin rikosrekisteriä ja sakkorekisteriä,mutta entäs muita?

• järj-valvoja

Kyllä ne myös ajoneuvon rekisterin katsovat, mahdollisesti myös äänentoiston ala-ja ylärekisterin sekä linnunradan tähtirekisterin.

• 567872

Minulla hylättiin JV-ja vartijakortit molemmat ensimmäistä kertaa hakiessani. Hassua oli se että olin muutamaa kuukautta aikaisemmin toiminut väliaikaisena järkkärinä eikä silloin mitään ongelmaa ollut, vaikka poliisin kautta tiedot meni myös silloin..

Syynä reilu vuosi sitten tapahtunut pienehkö rikos, josta opin kantapään kautta. Täytyi lähettää selvitykset lääkärin avulla siitä, ettei "menneisyyteni" enää vaivaa minua. Lopulta sain kortit taskuuni, vaikka aika härdelli olikin.

Eli jos on kahden vuoden sisään korttien hakemisesta ollut rikesakkoa suurempaa asiointia poliisin kanssa niin kannattaa varautua siihen että joudut selvittelemään asiaa. Itsellä oli likellä ettei kortit jääneet saamatta mutta asianmukaisten selvitysten ansiosta sain luvat.

• rer32

Jos saan kysyä, niin millaisesta "pienehköstä rikoksesta" oli kysymys? Ihan vain sillä kysyn kun itse suunnittelen jv-kortin hankintaa mutta taustalla muutamia sakkoja itselläkin parin vuoden takaa liikkennerikkomuksista.

• 567872

Väkivalta ja huumerikoksia sekä rattijuoppous.

• dfasadfdse

Ja tuollaisilla taustoilla pitäisi päästä vastaamaan ihmisten ja omaisuuden turvallisuudesta?

• huonompikoei

Juu menneisyyteni ei enää vaivaa olen entinen alkoholisti 10 vuotta raittiina, laulelen kirkkokuorossa. Kortti tulikin postissa. Itse en hakeutunut alalle vaan minua pyydettiin, nyt minua työllistävät kaikki mahdolliset tahot hirveä määrä töitä. Pankkikin rupesi takaajakseni rupesi kyllä luottamuksen voi saada takaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      139
      2763
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      269
      2380
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      26
      1446
    4. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      116
      1124
    5. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      99
      1089
    6. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1033
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      972
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      57
      871
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      62
      844
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      282
      820
    Aihe