Olen kiinnostunut Lieksan entisistä merkittävistä henkilöistä. Sain käsiini joitain vanhoja papereita joissa mainitaan uitolla olleesta Rissasesta. Hän on ollut siellä ennen sotia ja vielä sotien jälkeenkin ja vaikuttaa olleen jotenkin merkittävä. Etunimestä en saa selvää kun se on kirjoitettu vanhoilla kirjaimilla ja aika suttuinen. Ensimmäinen kirjain on arvailujeni mukaan joko F, E, R tai T. Viimeinen on joko s tai u.
Voinko saada asiallisia vastauksia ja voinko myös kysellä myöhemminkin asioita joista en saa itse selvää.
Henkilökysymys Lieksan "tietäjlle"
15
99
Vastaukset
- Pieni.Perhonen
Sorry tuosta otsikossa olleesta virheestä!
- prtoyp
Okei
- lsdklflf
En tiijä.
- lköföf
suvakkien unelma koraani:
-vuodattakaa pakanain verta...
- Fiikatemiäs
On tainneet tietäjät mennä majan majoille
- porpyo
Suvakkitrollin häiriköinnin takia häipyneet.
Nyt tarvittaisiin Martti Erosta palstalle, sillä tämä tieto kuuluu enemmän hänen toimialaansa.
Martti oli mielestäni huippu alallaan Lieksassa ja koko Suomessa.
Sitten asiaan:
Kyse on ilmeisesti Eelis Rissasesta.
Pitkä, laiha. tumma ja kiivas mies.
Oli uitoilla jonkinlainen nokkamies ja vastasi jotenkin puomeista.
Teki samoja töitä eläkeikään asti jonnekin -55 vaiheille.
Asui pienessä mökissä vaimonsa kanssa joka kuoli ennen Eelistä.
Voit kysellä ilman muuta, mutta en takaa tietäväni kysymyksiisi vastauksia, mutta täällä on monta muuta jotka voi tietää.
Luulen Martti Erosen tunteneen hänet hyvinkin.- rotestimökinpoika
Eikös Urho Virkkunen ole myös aikamoinen Lieksa tietäjä?
- joka.mikä
rotestimökinpoika kirjoitti:
Eikös Urho Virkkunen ole myös aikamoinen Lieksa tietäjä?
Kuka mikä ken kumpi kumpainen ompi hän
- jgkjhkg
Hiiop.
- Määttälänjoki
Minulla on mielikuva< kuin olisi ollut Eetu Rissanen ja asunut jossain Määttälänjoella päin.
- Minäkin-Määttälänjoelta
Ei siellä ole koskaan asunut Eetu Rissasta. Kamuttaja taisi tietää henkilön,
- ölsdkföklö
Nyt suvakkia wituttaa oikein kunnolla.
- lkjlfdg
Suvaitsevaiset trollaa palstalla.
- fwerwer
hophop
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1996110Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442307
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2301425- 771392
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131316Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256