BDI-pisteet 34

mitä_voin_tehdä_enempää

Mitenkäs muilla?

Tässä ite potenu masennusta jo pitkään, prosessin alku vaan on ollu turhan hidasta. Nyt reilu kuukauden syöny lääkkeitä, annosta nostettu kahteen kertaan. Tällä annostuksella tuntui ekat pari viikkoa paremmalta. Huomasin, ettei tullu enää niitä notkahduksia, pahoja ainakaan, kaikki muuttui sellaseks keskitason tasapaksuks harmaaks mössöks.

Mut nyt tuntuu, et on taas alkanu tulee takapakkeja. Koko kesän kävin psykiatrisella sairaanhoitajalla ja nyt on alkanu psykologi käynnit, nekin tosin vasta ihan aluillaan. Mulla on sisällä paljon vihaa ja surua, mut en saa mitään ulos. Välil haluais vaan huutaa tai itkeä silmät päästään, mut en saa mitään ulos. Siinä vaiheessa tulee ennemminkin sellanen "halvaus" kohtaus, jumitan vaan paikalleni, kädenkin nostaminen tuntuu ylitsepääsemättömältä... Tuijotan tyhjää kattoa ja seinää, huudan sisältä päin, mut ulos asti ei tuu mitään.

Lisäksi olen jatkuvasti nyt todella väsynyt. Usein pahan ajan koittaessa menenkin "päikkäreille".. Saattaa päikkärit välillä vaan venähtää useaan tuntiin. Yöt on mulle vaikeimpia. Väsyttää, mut ei aina nukahda, ei vaikka otan melatoniinia. Heti kun oikeesti rauhottuu eikä keskity telkkariin tms., niin alkaa painajaiskuvat taas muodostua silmiin. En tiiä miten pääsisin niistä eroon...

Alotekyky on lähes nolla. Joka päivä hoen, et pitäis, pitäis ja pitäis, mut en saa mitään aikaseksi. Ruokahalu puolestaan menee vuoristorataa, saattaa olla päiviä, ettei oikeen mikään maistu, mut enemmän on niitä päiviä, et voisin koko ajan vaan syödä. Ehkä koitan jollain tapaa sillä peittää sitä surua ja tuskaa mitä sisällä on?

Oon vaan jotenkin todella väsynyt ja loppu.. En enää jaksais. Ja näiden kanssa kun yksin taistelee... Joskus kaipais vaan jotain juttuseuraa, tai että joku vaan hetken olis siinä. Onko se liikaa pyydetty? En tiiä mitä mun pitäis enää tehdä tän olon kanssa...Yritän välil esittää, et asiat on jo paremmin. Sen jälkeen oon fyysisesti ja henkisesti aivan loppu ja haluan vaan kotiin sohvalle tai sänkyyn makaamaan, turruttamaan aivoni jollain ohjelmalla...

Itsemurhaa oon monesti miettiny.. Liiankin usein. Mut aina siin vaihees ku mietinkään sitä, tulee menneisyys kummittelemaan.. Näen sen saman näyn silmissäni, jonka joskus jouduin kohtaamaan. Siinä vaiheessa hylkään omat ajatukseni, kenenkään ei koskaan pitäis joutua näkemään mitään sellasta.. Mut tuntuu, et tää on tuskanen oravanpyörä, yritän juosta pakoon pääsemättä kuitenkaan mihinkään.....

Sattuu, ahdistaa, itkettää, suututtaa, surettaa, masentaa.... Apua!!!

3

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä_voin_tehdä_enempää

Jatkoa..

BDI Pitkä versio siis 34
      BDI Lyhyt versio 29
      DEPS 24

• sfsf

Tuo BDI- kysely on aivan perseestä. Vastausmahdollisuudet ovat niukkoja. Jotkin noista voivat olla persoonallisuuden piirteitä...

Mutta mutta... sain tulokseksi 20 vaikken koe olevani masentunut.

• Pokke

Itselläni pisteet huitelee siinä 48 tienoilla aina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe