Miksi kukaan kuuluisi kirkkoon? Köyhältä eläkeläiseltä Sipilän (uskovainen) hallitus on rosvoamassa 800-1000e vuodessa. Raamattua voi kyllä lukea ilman kirkkoakin säästyisi ne verorahatkin vuokraan. Itse olen eronnut jo aikaa sitten.
Älytlää jo erota kirkosta eläkeläiset
17
<50
Vastaukset
- jokapaikkakunnalla
Kuuluisi kirkkoon siksi, että kirkon sosiaalitoimisto (tunnetaan myös diakoniatoimistona) auttaa, kun valtio lopettaa auttamisen. Kuuluisi kirkkoon siksi, että papit ja perheasianneuvottelukeskukset antavat ilmaista (ei-uskonnollista jos niin ihminen haluaa) terapiaa, kun omat rahat ei riitä maksullisiin terapiapalveluihin. Kuuluisi kirkkoon siksi, että seurakunnan jumpat, kuorot, kesämökit saunoineen ovat ilmaisia, kun kukkaro on tyhjä ja elämä kaipaa sisältöä. Kuuluisi kirkkoon siksi, että kapitalistisessa yhteiskunnassa, jossa kaikki maksaa, on vielä yksi organisaatio, joka tarjoaa elämään sisältöä niin uskonnollisesti kuin ilman uskontoa, niin kirkkoon kuuluville kuin pakanoillekin.
- täälläkinnäin
Kiitos, sanoitit hyvin ajatukseni, vaikka en eläkeläinen olekaan.
- Humanistisesti
Kirkko käyttä diakoniatyöhön yms. vain pienen siivun keräämästään yli 1000 miljoonasta eurosta.
Paikkakunnilta löytyy myös ei-uskonnollisia sosiaalialan järjestöjä, joissa on monenlaisia auttamis-, vertaistuki- ja sosiaalipalveluja. Ne on usein kohdennettuja erityisen avuntarpeen mukaan. Kannatta ottaa selvää, eikä uskoa uskonnollisen yhteisön markkinointiin. - sääliäkö
NOOO! Ilmaista nähnytkään. Oletko koskaan miettinyt paljonko kirkollisveroa olet elämässäsi maksanut??? - Mummot luulee saavansa ruokakassin ilmaiseksi, niinpä ovat maksaneet sen moneen kertaan eläissään. Ulkokultaista toimintaa kaikki tyynni. Paljonkohan VALTIO maksaa esim. piispojen eläkkeitä. Ja köyhät vanhat ihmiset helvetipelossa maksaa uskollisesti kirkollisveronsa. Enpä nyt yhtään ihmettele Sipilänkin SYDÄMETTÖMYYTTÄ köyhiä kohtaan kun luin iltalehden. VOI VOI!!!!!
- en.eroa
Minä en eroa kirkosta. Mitä enemmän eroamista tyrkytetään, sitä lujemmin pysyn kirkon jäsenenä.
Mitään asumistukea en saa nytkään enkä ole saanut koskaan. Kirkolle maksan 1 % eläkkeestäni. Se tekee vuodessa vain 360 euroa ja sille rahalle saan niin paljon vastinetta kuin ikinä pystyn vastaanottamaan. - eläkemuori
Olen eronnut jo kauan sitten.
- eläkevaari
"Olen eronnut jo kauan sitten."
Samoin minä. Tuen vuosittain Unescon toimintaa samalla summalla, jonka maksaisin kirkolle mikäli olisin sen jäsen. Olen varma että kyseiset rahat menevät näin paljon varmemmin hädänalaisen ihmisten auttamiseen. Kirkolta en pyydä mitään.
- eneroaikinä
Niiden kannattaa erota kirkosta jotka eivät välitä kirkon menoista. Siis ei halua mennä kirkkohäihin tai vauvan ristiäisiin. Niiden jotka eivät kaipaa pappia hautajaisiinsa. Mutta pistää vihaksi kun useat tykkäävät käydä seurakunnan tilaisuuksissa toisten kustannuksella. Pysykää pois kun pihistelette!
Eiköhän hää- ja ristiäisvieraat ole paikalla ihan juhlien järjestäjien kutsusta ja toivomuksesta, eikä suinkaan huvikseen toisten kustannuksella kuokkimassa. Kirkkohäiden ja ristiäisten järjestäjät saavat papin ja kirkon loitsupalvelut halutessaan vastineeksi jäsenyydestään ja jäsenmaksuistaan, eikä se riipu siitä montako vierasta paikalla on ja mikä näiden katsomus tai vakaumus on. Ystävien ja sukulaisten toivomia rituaaleja voi kunniottaa, vaikkei itse niihin uskoisikaan tai itselleen haluaisi. Jos joku ei uskonnotonta omiin juhliinsa halua, niin jättäköön kutsumatta.
Eipä moni seurakunta taida tosin kieltää uskonnottomia tai vääräuskoisia tulemasta tilaisuuksiinsa muutenkaan, vaikka miten jotain jäsentä kiukuttaisi. Toisaalta harva uskonnoton taitaa kokea mitään tarvetta osallistuakaan kirkkojen palvontamenoihin.
Jos ei pappia halua hautajaisiinsa, asia kannattaa tehdä selväksi jo elinaikanaan omaisilleen, etteivät epähuomiossa pappia hommaa paikalle. Toivomus siviilihautajaisista vielä lompakkoon tai muualle tarvittaessa helposti löydettävään paikkaan: http://www.siviilihautajaiset.fi/- näin
No älä nyt. Kylläkai sinun jotain kuuluukin saada kun olet ne menot jo maksanut. Samoja juhlia voi järjestää ihan ilman pappiakin.
- Aikaovelaa
Kirkon diakoniarahasto: Taloudellisen ahdingon korjaamiseksi etsitään yhdessä vaihtoehtoja. Ensisijaisesti apu pyritään löytämään sosiaalitoimen, velkaneuvonnan ja muiden paikallisten auttajatahojen kautta. Avustusvarat koostuvat Kirkon diakoniarahastolle, kerätyitä kolehdeista, yhteisvastuukeräysten tuoton osuudesta sekä lajoituksista. Näin Kirkon sivulla.
- bnbytb45t
Kirkko on pahin yhteiskunnan loinen, jota tyhmät ruokkivat.
- näin
bnbytb45t kirjoitti:
Kirkko on pahin yhteiskunnan loinen, jota tyhmät ruokkivat.
OLET VALLAN OIKEASSA !!! Ruokakassit minkä kirkko jakaa on moneen kertaan kirkollisveroina maksettu. Hullu saa olla muttei tyhmä.
- kannattierota
Itse erosin kirkosta silloin, kun ensimmäiset naispapit menivät naimisiin. Silloin ymmärsin, että tämä kirkko mihin olin liittynyt, ei ollut sama, vaan joku "sateenkaarikirkko". En halua olla missään tekemisessä tällaisen yhdyskunnan kanssa. Kirkolta jää viime vuodelta saamatta 731 euroa tämän takia. Sen rahan voi käyttää esimerkiksi etelänmatkaan :) Paljon olen säästänyt, kun aikaa on kulunut tosi paljon erosta.
- Frans_2
Ihan hyvä että erosit. Ihmetyttää kuitenkin mitä tekemistä naispappien naimisiin menolla on uskosi kanssa. Kuvitteletko ehkä, että he harjoittavat yhdyntää liperit kaulassa?
- erotkaaihmiset
Itse erosin kirkosta 9vuotta sitten ja nyt olen käynyt niillä rahoilla 9kertaa lomilla kreikassa ja turkissa,on pikkasen tullut enemmän vastinetta rahoille .
- eiorjauskova
Erosin kirkosta vuonna 2001 ja olen säästänyt kirkollisveroista jo 20000 euroa. Kaikki raha on pois kirkon harjoittamasta tekopyhästä pahuudesta ja uskovien orjuuttamisesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663085
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262153Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681739Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251597Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61226Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101137Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041