Nyt on asiat pahasti!

lkjhgfds

Yhden tietokoneen olen jo joutunut muuttamaan Linux koneeksi. Windows pilaa 10:llä mahdollisuuksen päivittää 8.1:n
Ja nyt toinen konekkin on ajettavat tehdas asetuksin päivittämättä!

Joku neuvoi viikko tai toista viikkoa sitten että "voi valita" mitkä päivityksen ottaa MUTTA SE EI AUTTANUT!!!
Valitsin vain 8.1 päivitykset ja koneesta tuli 10 ja nyt se on Linux koneena!

OLEN OSTANUT 8 KONEEN JA SE OIKEUTTAA 8.1 KÄTTÖÖN JA NYT OLEN PAKOTETTU LINUKSEN KÄYTTÄJÄKSI!

W.............................TUTTAAAAA!

48

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nomuttasehänonhyvä

      Kokemukseta voin sanoa, että aikanaan kun sirryin linuxiin,, En pääsyt eroon windowsista, oli mandrivaa ja susee,,
      Sitten rotasalisen nörtin macubuntu tuli koneelle koska se oli ihan osx näköinen.
      tällöin vielä käytin myös windowsia.
      Parjatun unityn myötä siirryin normi ubuntun käyttäjäksi ja windowskone saikin homentua rauhassa.
      Nyt on ubuntu kaikissa, jopa tabletissani.
      tähän saa ihan kaiken ja ilmaiseksi. sekä ongelmia on roimasti vähemmän kuin windowssissa, sekä tietoturva on kohdallaan eikä vakoile.

      • kjhgfdsew

        Kun saa aikaa niin alustan kovalevyn eri muotoihin ja lopuksi Linuxen käyttämään toivossa, että kovalevy puhdistuu käyttö kelpoiseksi.
        Mitä arvelet, toimiiko yllä mainittu menettely?


    • fjvkfdkekw

      ONKO KENELLÄKÄÄN TIETOA, JOS TÄMÄ WINDOWS 10:N BITTIHELEVETTI OIKEUTTAA KONEEN HUOLTOON TAKUUN PIIKKIIN?

      • Takuukäytännöt riippuvat valmistajasta ja usein ohjelmistoilla on rajoitettu takuu "kuukausi", "90 päivää", "puolivuotta" tai ei takuuta ollenkaan ohjelmille.

        Mutta takuulla ei ole väliä koska kuluttajansuojalaki suojaa joka tapauksessa. Kuluttajansuojalaki ei kuitenkaan auta päivitettyihin ohjelmiin kun sitä Windows 10:ä ei siinä koneessa ollut myytäessä. Se menee sillä käyttöjärjestelmällä mikä on myyty. Ja jos kone on hankittu ennen Windows 8.1 julkaisua niin kuluttajansuojalaki ei suojaa edes Windows 8.1:n päivityksen mahdollisiin harmeihin.

        Ajatusmalli tietystikin se, että jos myyjä myy vaikka kahvinkeittimen ja asiakas päivittää sen leivänpaahtimeksi niin ei se myyjä voi ottaa vastuuta tuollaisista. Se tuote pitää olla sellainen kuin se oli myytäessä. Silloin se kuluttajansuojalaki kyllä on asiakkaan puolella pari vuotta myyntihetkestä ja viimekädessä vastuussa on myyjä joka sitten vääntää siitä valmistajan kanssa.


      • Microsoft kyllä sitten itse antaa sen 90pv takuun Windows 10:lle, ja sillä on 30pv peruutusmahdollisuus jos päivität.


      • iknhvtrdr
        M-Kar kirjoitti:

        Microsoft kyllä sitten itse antaa sen 90pv takuun Windows 10:lle, ja sillä on 30pv peruutusmahdollisuus jos päivität.

        Jaaa... eilen olis ollut tarpeen nuo tiedot...
        Ei kaikkea ehdi...

        Nyt yritän taistella uusien koneitteni "AAOEM" versioilla aidot avaimet. Saas nähdä miten käy. Soitin MS eilen ja käskivät koneen valmistajan tai sen edustajan puoleen kääntyä mutta eihän he ole windowsta valmistaneet!
        Noh, joka tapauksessa yritän sitä "key" juttua jotenkin viedä eteenpäin ja onhan takuukin vielä voimassa joten eiköhän se tästä....


    • Windowsin levynsiivous työkalulla voi poistaa sen päivityshärdellin kun ajat sitä pääkäyttäjänä.

      Sitten, poista automaattipäivitys, Poista päivitys KB3035583, tarkista päivitykset jolloin se taas näkyy siellä ja piilota tuo päivitys niin ei sitten tule sitä ilmoitinta.

      • jhgytrew

        Kiitos tiedosta!
        Mutta kaikilla ei ole ymmärrystä noinkin yksinkertäisiin asioihin.
        Kolmesti yritin eilen saman koneen 8 saada 8.1 ja valitsin vain ne päivitykset jotka oli 8.1_lle mutta 10 sain!!!
        Nyt ajelen tehtaan asentamilla.


      • jhtrdesw

        HALOO!
        Miten tuo KB3035583 saa poistettua? Hae ei anna sitä näyttöön ja pv historiasta ei voi poistaa....


      • bhvgcfds
        jhtrdesw kirjoitti:

        HALOO!
        Miten tuo KB3035583 saa poistettua? Hae ei anna sitä näyttöön ja pv historiasta ei voi poistaa....

        Päivitän toisen koneen ja jätän pois KB3035583 valinnan päivityksestä.
        Nään mitä siitä seuraa....
        Tässä koneessa se on asennettuna.


      • jhtrdesw kirjoitti:

        HALOO!
        Miten tuo KB3035583 saa poistettua? Hae ei anna sitä näyttöön ja pv historiasta ei voi poistaa....

        Ohjauspaneelista ohjelmat sieltä asennetut päivitykset.


      • lkjiuhygtre

        Piti yrittää uudelleen ja uudelleen mutta lopulta onnistu!
        Sama ongelma on ollut tämän koneen kanssa ennekin joten kyseessä on ilmeisesti tietokoneen valmistajan juttu. Tällä kertaa onnistu kun muutaman yrityksen jälkeen käynnistin uudelleen koneen ja menin heti poistamaan....


      • imepersettäidiootti
        jhgytrew kirjoitti:

        Kiitos tiedosta!
        Mutta kaikilla ei ole ymmärrystä noinkin yksinkertäisiin asioihin.
        Kolmesti yritin eilen saman koneen 8 saada 8.1 ja valitsin vain ne päivitykset jotka oli 8.1_lle mutta 10 sain!!!
        Nyt ajelen tehtaan asentamilla.

        "Valitsin vain 8.1 päivitykset ja koneesta tuli 10 ja nyt se on Linux koneena!"

        "Kolmesti yritin eilen saman koneen 8 saada 8.1 ja valitsin vain ne päivitykset jotka oli 8.1_lle mutta 10 sain!!!"

        Röllää nyt vielä vähän lisää. Windows 10 ei asennu itsekseen. Asennuksen aloittaminen vaatii käyttäjän toimia.


      • optiosanktio1

        Nimpä.....!!! kannatais ehkä ensin ottaa selvää tai ainakin varmistaa oma mutu-tieto (99% tapauksissa se on väärä) ennen kuin alkaa V.....tamaan.

        Minulla on kolme eri merkkistä konetta pöytä- ja läppäreitä eikä missään vaiheessa Kymppi ole asentunut tietämättäni. Ja testimielessä olen palauttanut edelliseen versioon (kuukauden sisällä) niin aina on onnistunut, samoin uudelleen päivitys kymppiin. (testaillut ihan omaksi ilokseni)

        Myöskin puhtaan asennuksen olen tehnyt mutta siinä tapauksessa paluu edelliseen vaatii uudelleen asennulksen alusta alkaen. Tässä tapauksessa helpottaa jos on ottanut näköistiedon talteen niin saa perusasennuksen jälkeen nopeasti palautettua koneen tilanteeseen mikä oli kun otit näköistiedoston.

        Ongelmien sattuessa kannattaa katsoa ensin peiliin ennen kuin alkaa syyttämään muita. Syyttely on helpompaa kuin tunnustaa itselle että oma tieto on rajallista.


      • kjhewgfd
        optiosanktio1 kirjoitti:

        Nimpä.....!!! kannatais ehkä ensin ottaa selvää tai ainakin varmistaa oma mutu-tieto (99% tapauksissa se on väärä) ennen kuin alkaa V.....tamaan.

        Minulla on kolme eri merkkistä konetta pöytä- ja läppäreitä eikä missään vaiheessa Kymppi ole asentunut tietämättäni. Ja testimielessä olen palauttanut edelliseen versioon (kuukauden sisällä) niin aina on onnistunut, samoin uudelleen päivitys kymppiin. (testaillut ihan omaksi ilokseni)

        Myöskin puhtaan asennuksen olen tehnyt mutta siinä tapauksessa paluu edelliseen vaatii uudelleen asennulksen alusta alkaen. Tässä tapauksessa helpottaa jos on ottanut näköistiedon talteen niin saa perusasennuksen jälkeen nopeasti palautettua koneen tilanteeseen mikä oli kun otit näköistiedoston.

        Ongelmien sattuessa kannattaa katsoa ensin peiliin ennen kuin alkaa syyttämään muita. Syyttely on helpompaa kuin tunnustaa itselle että oma tieto on rajallista.

        "optiosanktio1 :lle 28.8.2015 10:31"

        Rajallista se on tieto microsoftillakin!
        Todistus siitä on kun mm amerikan tärkeimpiä hallintoa, virastoja jne FBI:stä lähtien on alettu turvaamaan Linux käyttö järjestelmällä.
        NSA:lla on molempia käytössä ellen väärin ole tulkinnut...

        Ja mitä tulee maailman suuriin yrityksiin ja heidän tietokone järjestelmiin niin vaikka he käyttävät sisäisesti windows käyttö järjestelmää niin turvallisuutta ja ulospäin suuntautuvaa grafiikkan hallinnan takana on enimmäkseen Linux.

        Mut se ihan mahtavaa, että suomessa on kaltaisiasi asian tuntijoita.


      • optiosanktio1

        Kiitosta vaan mutta en suostu ottamaan asian tuntijan viittaa harteilleni koska en sitä ole.


    • kjhgfde

      Kirjoitin joku aika sitten että W10 tarttis oma palstan ja suomi24 ei siitä ottanut todesta. NYT niin palstoja on että valita saa... tosin ei oikean nimisenä.

      Te, windows fanit, voisimmeto yhteis tuumin alkaa kehittämään jotain järkevää ratkaisua miten toimia tässä uudessa tilanteessa?

      Ette kai tekään ole hankkineet windows järjestelmää joka orjuttaa turvattomuudellaan koko maailmaa. Ilmeisesti MS ei riitä että rahaa kasaantuu vaan jotain muuta he nyt ovat sen lisäksi vailla.

      Mielestäni ei ole hyvä ratkaisu, että käyttäjät alkaa liikkumaan Linuxen linjalle. Tosin se ei ole ollenkaan huono vaikka se onkin haukuttu mutta valinta on monille vaikeaa.

      Toivotaan, että EU alkaa toimiin, käyttäväthän hekin niin työssään kuin yksityisesti windows tietokoneita.
      Minua huolestuttaa yksityisyyden turvaaminen tietokone liikenteessä esim. sairaan hoidossa. Ei tuu helevettikään jos potilaiden tietoja aletaan levittelemään pitkin maailmaa.
      Eikä tuo ole ainoa ongelma..... valitettavasti mm pankkien kustannuksen nousevat jne.
      Joten jotain olis keksittävä....


      • M-Garwaa
        M-Kar kirjoitti:

        "Te, windows fanit, voisimmeto yhteis tuumin alkaa kehittämään jotain järkevää ratkaisua miten toimia tässä uudessa tilanteessa?"

        http://www.verkonvaarat.fi/windows-10-ja-sen-tietoliikenne-kaikkien-aikojen-haittaohjelma/

        Eipä tuohon muuta järkevää ratkaisua ole kuin vaihtaa toisen merkkiseen käyttöjärjestelmään jos ei tykkää.

        Minkäkin vaihdoin Ubuntusta Windowsiin kun en tykäänyt aii että Ubuntuun ei saa oikeita ohjelmia joita minä tarvitsen, vain Wondowsiin on saatavana näitä kunnollisia ohjelmia ja Mac koneisiin.


      • tkonet

        "Ubuntuun saa oikeita ohjelmia. Se on sinun ongelmasi kun tykkäät rajoitteisista ohjelmista."

        No eipä sitä tälläkään kertaa sinun ongelmaksesi väitetty, arvon palsta-Sherlock


      • M-Garwaa

        Eihän siihen saa, mitään minun tarvitsemaa kunnon ohjelmaa ei saa Ubuntuun.


      • M-Garwaa kirjoitti:

        Eihän siihen saa, mitään minun tarvitsemaa kunnon ohjelmaa ei saa Ubuntuun.

        Saisinko mielenkiinnosta kysyä, mitkä ovat nämä ohjelmat? Onko niille olemassa Ubuntun pakettivarastossa (vai mikä se nyt onkaan, en nyt väsymykseltä muista) vastineita?


      • M-Garwaa kirjoitti:

        Eihän siihen saa, mitään minun tarvitsemaa kunnon ohjelmaa ei saa Ubuntuun.

        Ubuntun saa oikeita, kunnon ohjelmia.

        Sinulla on ongelmia ohjelmiesi rajoitteiden kanssa ja joudut siksi rajoittamaan käyttöjärjestelmää esim. johonkin vakoilujärjestelmään.

        Se on sinun ongelmasi. Onneksi ei koske enemmistöä.


      • nimmeetön
        laurix kirjoitti:

        Saisinko mielenkiinnosta kysyä, mitkä ovat nämä ohjelmat? Onko niille olemassa Ubuntun pakettivarastossa (vai mikä se nyt onkaan, en nyt väsymykseltä muista) vastineita?

        Kymmeniä tuhansia ohjelmia Linukseen joista ymmärtääkseni suurin osa ilmaisia.
        Mm Gimp josta myös windows versio, ilmainen ja kumminkin tosi hyvä ohjelma jne... Suurin ilo on myös se, ettei Linux ole virusimuri. Tosin on Linuxelle viruksia ja turvallisuus ongelmia tullut esiin harvakseen mutta hyvin vähän jos vertaa windows käyttö järjestelmään.


      • opelet
        M-Kar kirjoitti:

        Ubuntun saa oikeita, kunnon ohjelmia.

        Sinulla on ongelmia ohjelmiesi rajoitteiden kanssa ja joudut siksi rajoittamaan käyttöjärjestelmää esim. johonkin vakoilujärjestelmään.

        Se on sinun ongelmasi. Onneksi ei koske enemmistöä.

        Ja ongelma oli? Ei missään vaiheessa väitetty sinun ongelmaksesi? Ja olisiko tukea väitteelle "Onneksi ei koske enemmistöä"?


      • opelet kirjoitti:

        Ja ongelma oli? Ei missään vaiheessa väitetty sinun ongelmaksesi? Ja olisiko tukea väitteelle "Onneksi ei koske enemmistöä"?

        Yrität muotoilla viestejäsi niin, että Ubuntussa olisi jokin ongelma.

        Googlen tutkimuksen mukaan, tietokoneilla käytetään 94%:sti standarditekniikalla toimivia sovelluksia mitkä toimivat kaikilla käyttöjärjestelmillä. Ja se 6% sitten on helposti käyttöjärjestelmän varusohjelmia mistä on vastaavat kaikkialla (esim. laskin) tai sovelluksia jotka ovat tehty portattaviksi ja saatavilla monille käyttöjärjestelmille.

        Enemmistöä ei siis koske sinun erikoiset rajoitteiset marginaalisovellukset vaan voivat valita parempia käyttöjärjestelmiä mitä ei surkeat sovellukset rajoita.


      • opelet

        "Yrität muotoilla viestejäsi niin, että Ubuntussa olisi jokin ongelma."

        Vai sinun tulkintasi. Taitaa mennä kyllä niin päin, että Linux-jakelut ovat "täydellisiä, ja vika on aina joko käyttäjässä tai ohjelmistossa, mutta ei koskaan käyttöjärjestelmässä. Siihen suuntaan yrität näitä keskusteluita aina kääntää.


      • käyttisd

        Onko muka olemassa täydellistä käyttöjärjestelmää? Kehtaan epäillä..


      • M-Garwaa
        laurix kirjoitti:

        Saisinko mielenkiinnosta kysyä, mitkä ovat nämä ohjelmat? Onko niille olemassa Ubuntun pakettivarastossa (vai mikä se nyt onkaan, en nyt väsymykseltä muista) vastineita?

        Niitä on todella paljon mutta eipä vastinetta löydy esimerkiksi Toontrack Ez Drummer 2 ohjelmistolle ja sen EZX Expansion kirjastoille.


      • M-Garwaa kirjoitti:

        Niitä on todella paljon mutta eipä vastinetta löydy esimerkiksi Toontrack Ez Drummer 2 ohjelmistolle ja sen EZX Expansion kirjastoille.

        Ne musiikit mitä olen tietokoneella tehnyt, olen ihan vaan träkkeriin laittanut rumpusamplet ja sitten laittanut samplet raidalle.

        Tai sitten vaan rumpulooppi sinne.


      • Sumealogiikka
        M-Garwaa kirjoitti:

        Niitä on todella paljon mutta eipä vastinetta löydy esimerkiksi Toontrack Ez Drummer 2 ohjelmistolle ja sen EZX Expansion kirjastoille.

        En tiedä, mikä hemmetin logiikka tuossakin on, kun tuon mainitsemasi ohjelman saa Windowsille ja OS X:lle, mutta ei Linux-jakeluille. Ilmeisesti on "liian vaikeaa" kääntää ohjelma Linux-jakeluille toimivaksi versioksi.. väkillä pistää meinaan ärsytttämään, kun löytämänsä "hyvän ohjelman" saa kaikille muille yleisimmille käyttöjärjestelmille, mutta ei juuri sille omalle :(


      • sumealogiikka
        Sumealogiikka kirjoitti:

        En tiedä, mikä hemmetin logiikka tuossakin on, kun tuon mainitsemasi ohjelman saa Windowsille ja OS X:lle, mutta ei Linux-jakeluille. Ilmeisesti on "liian vaikeaa" kääntää ohjelma Linux-jakeluille toimivaksi versioksi.. väkillä pistää meinaan ärsytttämään, kun löytämänsä "hyvän ohjelman" saa kaikille muille yleisimmille käyttöjärjestelmille, mutta ei juuri sille omalle :(

        *välillä


      • M-Garwaa
        Sumealogiikka kirjoitti:

        En tiedä, mikä hemmetin logiikka tuossakin on, kun tuon mainitsemasi ohjelman saa Windowsille ja OS X:lle, mutta ei Linux-jakeluille. Ilmeisesti on "liian vaikeaa" kääntää ohjelma Linux-jakeluille toimivaksi versioksi.. väkillä pistää meinaan ärsytttämään, kun löytämänsä "hyvän ohjelman" saa kaikille muille yleisimmille käyttöjärjestelmille, mutta ei juuri sille omalle :(

        Juuri tätä ajan takaa, kyllä minulla ei Linux distroille ole mitään vastaan mutta en saa niihin tarvitsemiani ohjelmia.


    • kuulostaakamalta

      M-Kar
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13769527/nyt-on-asiat-pahasti!#comment-80492548

      KIITOS, KAAMEAA LUETTAVAA mitä MS tekee, minulla on w8 ja pidän sen enkä koskaan päivitä kymppiin

      olet onnen poika kun osaat linuxin , en oikein enää jaksaisi opetella mutta ...

      harkitsen vahvasti seuraavaksi koneeksi maccia tai sitten on vain opeteltava

      • jhuygfds

        Minun tyttärellä ja hän ukolla on Macci mutta ei vanhan eläkeläinen tuloilla sellaista pysty hankkimaan. Tosin, se on heillä työnantajan puolesta, ovat "kauko ohjettuja."
        Mutta ne ohjelmat, ne maksaa maltaita!
        Linux on minunkin suosikki mutta takuu koneen kanssa ei sovi niitä käyttää ja vanhassa kahdessa koneessa on ei ole tarpeeksi käyttöominaisuuksia muuten, kummassakin akut loppuneet....

        Ikävää, että MS kaivaa hautaa maineelleen... mutta ilmeisesti isot yrityksen ovat enemmän ja enemmän siirtyneet Linuxen leiriin ja jostakihan se MS pitää rahaa saada ettei vaan köyhdy....


      • Opetteluksi menee joka tapauksessa. Olkoot se sitten vaihto vanhasta Windowsista uudempaan tai vaihto mihin tahansa merkkiin.


    • optiosanktio1

      Onkohan noilla Linuxiin hairahtuneilla jokin identtiteettiongelma vai mikä kun lähes joka ketjussa sen agitaattoreiden on satava oma "puumerkkinsä" ja mielipiteensä esiin täällä, eikös heilläkin ole omat keskustelusivut.

      Tunnen kyllä myös Linux-järjestelmät ja olen käyttänytkin mutta MINUN tarpeisiin ainakin toistaiseksi Windows sopii paremmin.

      Minun maailmankuvani ei ole niin rajoittunut että näkisin isona peikkona nuo väitetyt "vakoilut". Osan tiedon keruusta voi asetuksissa estää ja mitä ei voi niin sillä kerätyllä tiedolla (pisara valtameressä) ei minun yksityisyyteni ole uhattu niin kauan kun en käytä nettiä laittomuuksiin tai rikollisiin tarkoituksiin.

      • jhgfd

        sama käytöntä käänteisenä Linux keskustelu foorumeilla.


      • Tieto kerätään mainontatarkoituksiin. Eli jos katsot vaikka "jynkkyä" niin sinulle voidaan sitten näyttää mainoksia pippelinkasvatuspillereistä, noin esimerkiksi.

        Tai sitten jos teet jotain bisnestä niin vähän merkittävemmissä jutuissa NSA vinkkaa tiedot kilpaileville jenkkiyrityksille.


      • Dildolan_Dildo
        M-Kar kirjoitti:

        Tieto kerätään mainontatarkoituksiin. Eli jos katsot vaikka "jynkkyä" niin sinulle voidaan sitten näyttää mainoksia pippelinkasvatuspillereistä, noin esimerkiksi.

        Tai sitten jos teet jotain bisnestä niin vähän merkittävemmissä jutuissa NSA vinkkaa tiedot kilpaileville jenkkiyrityksille.

        Mitä se haittaa jos mainostetaan dildoja esimerkiksi?


      • Dildolan_Dildo kirjoitti:

        Mitä se haittaa jos mainostetaan dildoja esimerkiksi?

        Saattaa tulla noloja tilanteita.


      • optiosanktio1
        jhgfd kirjoitti:

        sama käytöntä käänteisenä Linux keskustelu foorumeilla.

        Saattaa olla, en ole seurannut sitä palstaa kuin silloin kun oli itsellä asennettuna Linux.


      • Mäsämikämäsä

        'Minun maailmankuvani ei ole niin rajoittunut että näkisin isona peikkona nuo väitetyt "vakoilut"'

        Mutta kun tällaisia sähköposti- ym salasanojen, näppäimistöpainelujen, selaushistorian jne keräilyjä tai kameran ja mikrofonin päällepanoja ja niiden lähetyksiä 'jonnekin' ei saisi olla ollenkaan. Ihmettelen, ettei tämä ole laitonta. Testitietojen mukaan näitä ei saa edes oikeasti estettyä käyttöliittymästä.

        Nyt kun nämä on koodattu windowsiin, niin joku muukin taho voi päästä näihin käsiksi. Vaikka tiedot ilmeisesti lähetetään salattuna mäsälle, riittää, että tiedot saa ongittua ja kopioitua ennen ko salausta, sitten ne voi lähettää minne vain. Rikolliset on onnistuneet päästä tällaiseen väliin ennenkin, on vain ajan kysymys, milloin näin tapahtuu (aiempia esimerkkejä mm. zeus, mikä muuttaa selaimessa annettuja pankkisiirtotietoja ennen salausta tai tietty 911-tietojenkeräyskoodi Bushin hallinnon aikaan mikä lienee ollut monimutkaisempi kuin tämä mutta kuitenkin otettiin ulkopuoliseen haittaohjelmakäyttöön jossakin Venäjällä..)


      • optiosanktio1

        Niimpä....
        Onko sinun tietosi joskus, jossain, jollain tavoin tullut esiin siten että et itse olisi niitä antanut eli sinua olisi joku vakoillut ja olisit jollain tavoin joutunut siitä kärsimään. Jos olet niin silloin silloin tuo sun "peikkosi"on kaapannut tietosi ennen niiden salausta.

        Todellisia uhkia nuo ovat mutta jos pelkää kaikkea mitä kirjoitetaan ilman konkreettisia omakohtaisia todisteita niin silloin on parasta ettei käytä mitään missä on elektroniikkaa ja jo hankitutkin laitteet joutaa verkonpainoksi ja lopettaa myöskin kaiken kommunikoimmin toisten kanssa eikä höpise itsekseen ääneen sillä "isoveli valvoo" korvia on sielläkin missä et usko niitä olevan.
        Noita asioita tarkoitin kun kirjoitin etten näe vakoilua isona peikkona, tiedän että vakoilua on mutta en halua elää pullossa, jokainen tietenkin saa uskoa, pelätä ja elää omaa elämäänsä kuten haluaa.

        Vailkeaksi tuollainen elämä tulisi.


    • jhgtvmr

      Kyllä mainoksista on haittaa.
      Ne vievät koneesta tehoa nk. seuranta vakoilu mainoksetkin laskevat nettiyhteyden nopeutta etenkin mokkula modeemin käyttäjiltä.

    • ujnjhgvr

      Toissa päivänä asensin w8 ja pv 8.1:n moneen kertaan. Ja joka kerta menee wtuun koko yritys. Kaikin keinon ruksaamalla jne yritin kiertää w10:n ja tyrkytys eiku voimistui.

      Miksi ei saa käyttää 8 tai 8.1 päivityksineen kun nekin sisältää samaa "isoveli seuraa" sopaskaa???

      Omistan virallisen käyttäjä "key" ja ms ei anna sitä käyttää!!!

      EU:n herroilla olis aihetta puuttua ms:n touhuihin. En ole venäläinen eikä minusta sellaista tule mutta he tekee oikein jos kieltävät windowsin käytön. Suomella ja EU:lläkin olis otettava nämä asiat vakavasti.

    • optiosanktio1

      Hei...!!!!
      Tyrkyttäähän se niin kauankuin et tee mitään sen estämiseksi. Jos W10 päivitys on odottamassa siellä Windows Updatessa niin piilota sen asennus ja sen lisäksi katso jua etsi Asennetuista päivitysten joukosta sellainen kuin KB3035583 ja poista se. Tuop ilmestyy sinne aikaisemmin kuin varsinaista päivitystä tyrkytetään.

      Minulle ei ole enää tuon jälkeen tyrkytetty (minulla Windows7) enää sen jälkeen ja tuon tekmisestä jo yli 3 viikkoa.
      En tiedä toimiiko W-kasissa samalla tavoin mutta kokeile. Tärkeintä on että piilottaa sen päivityksen ja poistaa tuon KB3035583 koska juuri se on tuon asian avain ja aiheuttaja.

      • DonHuono

        poistin sen jo aikasemmin ja uudelleen asennuksen yhteydessä alustin koko koviksen joten tyrkytä tyrkytä toiminta on kunnossa...
        nyt ei tyrkytä, laitoin Linuxen, tosin vastoin omaa tahtoa mut en jaksa jatkuvasti taistella oikeuksieni puolesta.
        seuraavan tietokoneen ostan joko ilman käyttöjärjestelmää tai valmiina Linux asennuksineen.

        Se, että joillakin toimii ei tarkoita, että kaikkien tietokoneita valmistavien koneissa toimis!
        Olen huomannut, kun minulla on eri valmistajien koneita, että samat softan asennukset eivät toimi samalla tavalla kaikissa koneissa joten tietokoneiden osissa ja niiden toiminnoissa eri valmistajien välisiä eroja on.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe