95E10 vs 98E5

95E10ihanOK

Muistatte varmaan kun 95E10 pakotettiin markkinoille pari vuotta sitten, niin ihmiset raportoivat paljon erilaisista käyntiongelmista. Nyt niitä juttuja ei enään ole kuulunut juurikaan.

Ovatko ihmiset:

A) Alkuvaikeuksien jälkeen suosiolla tankkaavat 98E5, jolloin ongelmia ei ole eikä tarvitse enään myöskään valittaa?

B) Netissä vastustettiin noin 2% polttoaineenkulutuksen lisäystä ja sepitettiin sitten liioitellusti että ongelmia ei sovi tiettyihin autoihin vaikka kenties autonvalmistajien lista antaisi niin ymmärtää?

C) Sattumalta samoihin aikoihin yksittäisissä autoissa oli oikeasti jotain muuta vikaa mutta ihmiset LUULIVAT sen johtuvan 95E10 bensiinistä?

.... vai jotain muuta syytä?

Netistähän niitä ongelma kirjoitteluja oli runsaasti aikoinaan, mutta pelkistä kirjoituksista ei voi tietää onko oikeita kokemuksia vai trolleja. Yhden autoalan kaverin tiedän joka vahvisti omassa autossaan että tyhjäkäynnillä välillä sammui tai kävi epätasaisesti, mutta kun vaihtoi 98E5 niin ongelmat hävisi. Muuten en muista oikeassa elämässä ongelmista kuulleeni.

15

1214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyykman

Voi vittu kun oli taas typerä aloitus, kaikki järkevät käyttää tietysti 98E5 bensaa.

• AsenneVamma

"Voi vittu kun oli taas typerä aloitus, kaikki järkevät käyttää tietysti 98E5 bensaa."

D) Asennevamma ja vihamielinen vastustus. Haittojen suuri liioiteltu fobia.

• mersumies.100

Haista sinä homo perse, tuollainen saatanan kyrpänaama taatusti käyttääkin 95E paskalitkua.

• Vtunurpo

Mene pässi hoitoon ja muista popsia ne mielialalääkkees.

• MenoxMonox

Olin aikoinaan aika varovainen kun 95E10 tuli. Tankkasin puoli vuotta sinnikkäästi 98E5, koska pelkäsin että alkaa tulemaan erilaisia vikoja enemmän, joten antaa muiden testata ensin. Kun ei sitten mitään uskottavaa "kaikki hajoaa" juttuja kuulunut eri autoilijoilta ja autolehdistä, niin siirryin takaisin 95E10. Nyt omassa zetec 1.6 vuoden 2000 moottorilla ajettu useampi vuosi ja ei ole tullut mitään ongelmia. Polttoaineen kulutuskin on ollut aika sama kummallakin laadulla, joten mitään merkittävää eroa en ole huomannut. Jotkut väittää että jotkut koneet on jo valmiiksi optimoitu (entiselle) 95E, joten 98E käyttö ei välttämättä tuo merkittävää etua.

• Nysärit

Kuka kusipää nyt 95 litkuilla? 98 on potku ihan toista!

• Ennevvanahaammentii

Ja vanha 99 se vasta siivittikin kunnon kyytiin. Oletko kokeillut oktaaniboosteria? Siihen kaveriksi vielä lyijyn korvaava lisäainepullo ja auto lentäisi jos olisi siivet.

• TurhiaMurheita

"Minä niin mieleni pahoitin kun joku käyttää 95..." :D

• Polttoaineen energiasta käytetään auton liikuttamiseen alle 10% joten polttoaineen "energiasisällöllä" ei juurikaan ole väliä...

Vähän sama kun sanoisi "jos rajaa RE85:lla, niin kulutus nousee"

• prosentit

Vaikka polttoaineen energiasisällöstä käytetään vain murto-osa auton liikuttamiseen. Jos polttoaineen energiasisältö vähenee prosentilla kasvaa kulutus prosentilla.

• prosentit kirjoitti:

Vaikka polttoaineen energiasisällöstä käytetään vain murto-osa auton liikuttamiseen. Jos polttoaineen energiasisältö vähenee prosentilla kasvaa kulutus prosentilla.

Et siis tajunnut... Bensasassakin menee 90% harakoille

Joten bensasskain on 90% sitä "ylimäääräistä"

• gasoben

Kun vaihdoin 95E10:stä 985E:hen niin autoon tuli tehoja lisää aivan helvetisti. Muutos oli suunnilleen kun olis vaihtanut jostain 1,2 litrasesta vapastihengittävästä 2 litraiseen turbokoneeseen. Paluuta ei takaisiin 95 kuraan enää ole. Ja mitä 985E:n hintaan tulee, sehän on kallista vaan persaukisille.

• diipadaii

Miten joku viitsii ajaa bensiiniä käyttävällä autolla?

• Valehtelijaaaaa

Todella surkeasti valehdeltu.

• litkuakokobensa

No itse ostin vuosimallia 2014 olevan auton viime vuonna loppu talvesta ja töräytin tankkiin 95E10 bensaa niin meinasi sammua risteyksissä saatika toiminut kunnolla esim. tyhjäkäynti oli tosi epätasaista joten vaihdoin 98E5 kyseiset ongelmat katos.....ei ikinä enään 95E10 bensaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe