Teollisuuskeskukset ovat idässä, kaakossa ja etelä

mannesvekkorosvot

Miten silti Ahvenanmaa jossa ei ole mitään vientiä edistävää teollisuutta voi olla maan rikkain alue.

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syy_selvillä

      Tottakai etuilu ja tukien rohmuaminen vaurastutaa....

    • turismi

      Monet idiootit käy siellä lomalla tietämättä yhtään miten paljon alkuasukkaat heitä vihaavat.

      • EiMullaMuuta

        Niin varsinkin suomenkielisiä suomalaisia.


    • Ahvenanmaan elinkeinoelämä.
      Merenkulku, kauppa, pankkiala, maanviljely ja elintarviketuotanto ovat maakunnan tärkeimpiä elinkeinoja. Erityisesti merenkululla on aina ollut tärkeä merkitys Ahvenanmaalle, ja se on vaikuttanut eniten myös Ahvenanmaan väestöön.

      http://www.visitaland.com/fi/hyva-tietaa/

      • P.S.
        Vaikka Ahvenanmaalla ei olekaan mitään raskasta ja ympäristöä rasittavaa vientiteollisuutta niin siitä huolimatta ahvenanmaalaisilla on ensiarvoisen tärkeä rooli maamme vientiteollisuudessa.
        Ahvenanmaalaiset kuskaavat niitä vientituotteita maailmalle!


      • vientiteollisuus
        Ankdam kirjoitti:

        P.S.
        Vaikka Ahvenanmaalla ei olekaan mitään raskasta ja ympäristöä rasittavaa vientiteollisuutta niin siitä huolimatta ahvenanmaalaisilla on ensiarvoisen tärkeä rooli maamme vientiteollisuudessa.
        Ahvenanmaalaiset kuskaavat niitä vientituotteita maailmalle!

        Vielä kun svekoankka kertoisi, MITÄ vientiteollisuutta Ahneidenmaalla on?

        Perunalastuja viedään pääasiassa Suomeen....


      • vientiteollisuus kirjoitti:

        Vielä kun svekoankka kertoisi, MITÄ vientiteollisuutta Ahneidenmaalla on?

        Perunalastuja viedään pääasiassa Suomeen....

        Tuskin mitään mutta kovin merkitävää ainakaan mutta viittasin tietysti merenkulkuun. Ahvenanmaalaiset kuskaavat ne muiden valmistamat tuotteet maailmalle.
        Fennon suurin puute on kyvyttömyys nähdä kokonaisuuksia ja ymmärtää sitä että kukaan ei pärjää yksin.
        Kaiken menestymisen edellytys on tiimityö!


      • Karlsson

        Tähän voi myös lisätä että nettimyyntifirmoja on monta. Ahvenanmaalla ja Pohjanmaalla eivät rakenna toimeentulonsa yhden tai kahden suurfirman varaan vaan elinkeinoelämä on monitahoista. Sen etu on kun toisella sektorilla menee huonosti toinen voi olla nousussa. Siksi vientikin vetää paremmin.


      • reformluther

        Kaikki raskaasti verovaroilla tuettu. Missä oli miljoonatuet Myllykoskelle tai Kemijärvelle, ainiih, ne on ali-ihmisiä.


      • rosvomikärosvo
        Karlsson kirjoitti:

        Tähän voi myös lisätä että nettimyyntifirmoja on monta. Ahvenanmaalla ja Pohjanmaalla eivät rakenna toimeentulonsa yhden tai kahden suurfirman varaan vaan elinkeinoelämä on monitahoista. Sen etu on kun toisella sektorilla menee huonosti toinen voi olla nousussa. Siksi vientikin vetää paremmin.

        Onhan se kunhan tuet juoksee Altioihin ja viikkareihin.


      • heppasekaisin
        Ankdam kirjoitti:

        Tuskin mitään mutta kovin merkitävää ainakaan mutta viittasin tietysti merenkulkuun. Ahvenanmaalaiset kuskaavat ne muiden valmistamat tuotteet maailmalle.
        Fennon suurin puute on kyvyttömyys nähdä kokonaisuuksia ja ymmärtää sitä että kukaan ei pärjää yksin.
        Kaiken menestymisen edellytys on tiimityö!

        Oletko täysin päästäsi vialla. KAUPPALAIVASTO joka ne 'kuskaa' ei ole ahvenanmaalainen.


      • tämäpäkumma
        Ankdam kirjoitti:

        P.S.
        Vaikka Ahvenanmaalla ei olekaan mitään raskasta ja ympäristöä rasittavaa vientiteollisuutta niin siitä huolimatta ahvenanmaalaisilla on ensiarvoisen tärkeä rooli maamme vientiteollisuudessa.
        Ahvenanmaalaiset kuskaavat niitä vientituotteita maailmalle!

        Kauppalaivasto on siis ahvenanmaalainen!? Todista se!


      • kiistatontafaktaa
        tämäpäkumma kirjoitti:

        Kauppalaivasto on siis ahvenanmaalainen!? Todista se!

        Ankdamin harmiksi Finnlines, EOS Shipping ja Bore muodostavat enemmistön kauppalaivastosta, EI TUKIA ROHMUAVA VIKING LINE. Rouva siis VALEHTELI jälleen.


      • korjauus

        ELS Shipping. Jos kaikkien noiden yhtiöiden kipparit ovat rouvan mukaan ahvenia, niin valtiaskansalaiset eivät ole siinä tapauksessa ilmoittaneet lukumääräänsä oikein.


      • rouvahyvä
        Ankdam kirjoitti:

        Tuskin mitään mutta kovin merkitävää ainakaan mutta viittasin tietysti merenkulkuun. Ahvenanmaalaiset kuskaavat ne muiden valmistamat tuotteet maailmalle.
        Fennon suurin puute on kyvyttömyys nähdä kokonaisuuksia ja ymmärtää sitä että kukaan ei pärjää yksin.
        Kaiken menestymisen edellytys on tiimityö!

        Etkö sinä juuri ole vuosia jauhanut kuorosi kanssa miten valtiaskansa etenkin Närpiössä ja Ahvenanmaalla pärjäisi omillaan, vai onko dementian takia päässyt unohtumaan.


    • yngve-yngvenpoika

      nyt on mahdollisuus saada 40000 muuttajaa rikastuttamaan kieli valikoimaa.

      • Doddelia

        Pienellä Ahvenanmaalla puhutaan jo yli 100 kieltä.


      • juuhjuuhjuuh
        Doddelia kirjoitti:

        Pienellä Ahvenanmaalla puhutaan jo yli 100 kieltä.

        Viittäsataa murretta ja neljäsataa sivulausetta. Tuo on muuten tilastollisesti mahdotonta, se tarkoittaisi sitä, että jokainen mamu ja muutama alkkari puhuu jotain useista Euroopan ja kehitysmaiden kielistä. Minun käsittääkseni mamut Ahneidenmaalla ovat Baltian maista ja Ruotsista.


    • aom

      Ulkomaan viennistä kylläkin tulee noin 10% merilapsista ,jossa asukkaita on noin 60.000.Suomen suurin sähkönkuluttaja Outokummun tehtaat Torniossa.

      • viikkarimiinus

        Outokumpu toki sekin saa liikaa tukia ja muita almuja valtavista tappioista huolimatta, mutta se nyt ei kuulu tähän.


    • KerjäläisetKuriin

      Rkp:n propagandatiimin päivystävä pikku-göbbels valehteli taas niin että korvat heilui:
      "Merenkulku, kauppa, pankkiala, maanviljely ja elintarviketuotanto ovat maakunnan tärkeimpiä elinkeinoja."

      Ahvenanmaan tärkein elinkeino on kunnallishallinto. Tuossa "maakunnassa"(Sic!) on vain reilut 20000 kerjäläistä, ja noin 19 kuntaa! Eli kuntaa kohti vähän yli 1000 kerjäläistä, joista suuri osa elää leveästi kunnallishallinnon piikkiin.

      Koko "maakunta" voitaisiin panna yhden kunnan alle.

      • ahneitanarsistejapol

        Kuka vapaaehtoisesti miljoonista luopuisi. Huijaus paljastuu kuitenkin silloin kun miljardeja aletaan seuraavan viiden vuoden aikana polttamaan ahvenvarustamojen vanhan kaluston uusimiseen. Suomessa kannattaa syntyä hurriksi, maajussiksi tai rannikolla mikäli haluaa viettää leveää mukavata elämää muiden kustannuksella. Katsoppa niitä laivojen nimiäkin, 'Baltic Excellence'.


      • Karlsson

        Tuo kuntaesimerkki on ihan tyhjästä. Täällä on monta kertaa jo sanottu että ahvenanmaalaisilla kunnilla on paljon vähemmän tehtäviä verrattuna mannersuomen kuntiin. Siksi kuntien menoja siellä ei ole ollenkaan samassa suuruusluokassa kuin meillä.
        Kyllä kannatta syntyä hurriksi eläämme terveellisemmin, eläämme kauemmin, olemme elämäämme tyytyväisemmät vaikka se ei johdu taloudesta tai varallisuudesta, vaikka ansaitsemme täsmälleen yhtä paljon kuten kaikki muutkin Suomenmaassa.


      • loisiminenko
        Karlsson kirjoitti:

        Tuo kuntaesimerkki on ihan tyhjästä. Täällä on monta kertaa jo sanottu että ahvenanmaalaisilla kunnilla on paljon vähemmän tehtäviä verrattuna mannersuomen kuntiin. Siksi kuntien menoja siellä ei ole ollenkaan samassa suuruusluokassa kuin meillä.
        Kyllä kannatta syntyä hurriksi eläämme terveellisemmin, eläämme kauemmin, olemme elämäämme tyytyväisemmät vaikka se ei johdu taloudesta tai varallisuudesta, vaikka ansaitsemme täsmälleen yhtä paljon kuten kaikki muutkin Suomenmaassa.

        Onhan se muiden siivellä ja maatalostuilla eläminen yksi tehtävä.


    • ihmejakummaaaa

      Mitenhän tuosta Ankdamin hehkutuksesta saa sellaisen kuvan, että tuo punkkien täyttämä kalastajakylä olisi joku pii-laakso. Miksi Ankdam kaupassa ei sitten näe muita ahvenanmaalaisia tuotteita kuin maataloustuilla nyhdettyjä 'ranskiksia'. Katsotaan poistaako Sipilä edes matkustaja-alus tuen, vai kustaanko tässäkin rehellisen suomalaisen päälle.

      • No esimerkiksi Carrus huolehtii maailman lauttojen ajanvaraussysteemeistä, miksiköhän et ole nähnyt niitä kaupassa. Godby-shippningin laivat kuljettavat tavaroita maailman merillä, kummallista ettet ole kaupassa aluksia nähnyt. Vain pari esimerkikkiä mainitakseni.
        Jos merenkulun tuet lopetatetaan ja Viking liputtaa Ruotsiin, myös monesta kunnasta Ahvenanmaan ulkopuolella pienenevät verotulot huomattavasti (kaikki Vikingin työntekijät kun eivät todellakaan asu Ahvenanmaalla). Mutta eihän se nettifennoa haittaa, mieluummin pienikin kiusa Ahvenanmaalle kuin tuloja Suomelle.


      • Karlsson

        Ei näille voi selittää että elinkeinoelämä voi toimia paljon paremmin kun koko talous ei ole rakennettu yhden tai kahden suurfirman ympärille.


      • oletkomielisairas
        ahvennainen kirjoitti:

        No esimerkiksi Carrus huolehtii maailman lauttojen ajanvaraussysteemeistä, miksiköhän et ole nähnyt niitä kaupassa. Godby-shippningin laivat kuljettavat tavaroita maailman merillä, kummallista ettet ole kaupassa aluksia nähnyt. Vain pari esimerkikkiä mainitakseni.
        Jos merenkulun tuet lopetatetaan ja Viking liputtaa Ruotsiin, myös monesta kunnasta Ahvenanmaan ulkopuolella pienenevät verotulot huomattavasti (kaikki Vikingin työntekijät kun eivät todellakaan asu Ahvenanmaalla). Mutta eihän se nettifennoa haittaa, mieluummin pienikin kiusa Ahvenanmaalle kuin tuloja Suomelle.

        Kaikkienko lauttojen!? Turku ja muutama rannikon tuppukylä varmaan kaatuu yhden viikkarin mukana, juuh Juuh.


      • yksjasamaahvenälä
        Karlsson kirjoitti:

        Ei näille voi selittää että elinkeinoelämä voi toimia paljon paremmin kun koko talous ei ole rakennettu yhden tai kahden suurfirman ympärille.

        Niih ja kun se ei ole riippuvainen muiden ihmisten verotuloista otetuista tuista.


      • oletkomielisairas kirjoitti:

        Kaikkienko lauttojen!? Turku ja muutama rannikon tuppukylä varmaan kaatuu yhden viikkarin mukana, juuh Juuh.

        Carrus on myynyt varaussystteminsä ympäri maailmaa, käyttäjiä löytyy niin Euroopasta kuin Amerikasta. Turulla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Ja jonkun pikkukunnan talouteen (Viikkarin työntekijöitä löytyy Keski-Suomestakin, ovatko sitten tuppukyliä, en ota kantaa) yhdenkin hyvin veroja maksavan menetys vaikuttaa.


      • yksjasamaahvenälä kirjoitti:

        Niih ja kun se ei ole riippuvainen muiden ihmisten verotuloista otetuista tuista.

        Kyllä se fenno on nyt huolissaan varustamotuista, joka siis on henkilöstön verotukseen liittyvä etu eikä mikään "sossuavustus" kuten nefe tietysti käsitteen "avustus" mieltää.

        Valtio tukee kaikenlaista teollisuutta ja toimintaa sekä investointeja vero- y.m. helpotuksin, miksei myös matkustaja-aluksia?

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/17/teollisuuden-tuet-mietittava-uusiksi

        Lopettakaa jo! ....tai selvittäkää edes mistä on kyse! ....siis muustakin kuin Ahvenanmaan mollaamisesta.

        Nefe on kahju!


      • oletidiootti
        Ankdam kirjoitti:

        Kyllä se fenno on nyt huolissaan varustamotuista, joka siis on henkilöstön verotukseen liittyvä etu eikä mikään "sossuavustus" kuten nefe tietysti käsitteen "avustus" mieltää.

        Valtio tukee kaikenlaista teollisuutta ja toimintaa sekä investointeja vero- y.m. helpotuksin, miksei myös matkustaja-aluksia?

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/17/teollisuuden-tuet-mietittava-uusiksi

        Lopettakaa jo! ....tai selvittäkää edes mistä on kyse! ....siis muustakin kuin Ahvenanmaan mollaamisesta.

        Nefe on kahju!

        Sitä käytetään useaan tarkoitukseen, toisaalta svekkulit saa niin paljon tukea, että ota nyt selvää. Toiset tarvitsevat tukea vähän jotta työpaikkoja turvataan, toiset taas elävät kokonaan tukien varassa,


      • piippiipmuutasanoo
        ahvennainen kirjoitti:

        Carrus on myynyt varaussystteminsä ympäri maailmaa, käyttäjiä löytyy niin Euroopasta kuin Amerikasta. Turulla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Ja jonkun pikkukunnan talouteen (Viikkarin työntekijöitä löytyy Keski-Suomestakin, ovatko sitten tuppukyliä, en ota kantaa) yhdenkin hyvin veroja maksavan menetys vaikuttaa.

        Tuskinpa kukaan merkittävä käyttää. Sekä se sinun tärkeä vientituote on? Salli mun nauraa. Suomessa on likaa pikkukuntia niin Ahvenanmaalla kuin mantereellakin. Kysymys on lopulta teikäläisiin ja useaan maalaiskylään vuonna 1809 juurtuneesta vahvasta venäläisestä perimästä, ei osata asettua muiden asemaan ja vaaditaan itsekeskeisesti muilta tuhkatkin pesästä antamatta mitään. Taloussanomien mukaan Viking Line sai valtiolta tukea 20 miljoonaa ja maksoi takaisin kaksi, mutta sehän on tietysti propagandaa, koska kaikki mikä ei venäläiseen tapaan tue sairaita kuvitelmiasi on propagandaa.


      • anteeksiii
        piippiipmuutasanoo kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan merkittävä käyttää. Sekä se sinun tärkeä vientituote on? Salli mun nauraa. Suomessa on likaa pikkukuntia niin Ahvenanmaalla kuin mantereellakin. Kysymys on lopulta teikäläisiin ja useaan maalaiskylään vuonna 1809 juurtuneesta vahvasta venäläisestä perimästä, ei osata asettua muiden asemaan ja vaaditaan itsekeskeisesti muilta tuhkatkin pesästä antamatta mitään. Taloussanomien mukaan Viking Line sai valtiolta tukea 20 miljoonaa ja maksoi takaisin kaksi, mutta sehän on tietysti propagandaa, koska kaikki mikä ei venäläiseen tapaan tue sairaita kuvitelmiasi on propagandaa.

        Kyseessä oli Iltalehden juttu. Se että rahat käytetään kaluston kunkostamisen sijaan osinkoihin ja mahtailuun on venäläinen ominaisuus. Ahvenanmaan pääkaupunki on nimetty Venäjän keisarinnan mukaan.


      • piippiipmuutasanoo kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan merkittävä käyttää. Sekä se sinun tärkeä vientituote on? Salli mun nauraa. Suomessa on likaa pikkukuntia niin Ahvenanmaalla kuin mantereellakin. Kysymys on lopulta teikäläisiin ja useaan maalaiskylään vuonna 1809 juurtuneesta vahvasta venäläisestä perimästä, ei osata asettua muiden asemaan ja vaaditaan itsekeskeisesti muilta tuhkatkin pesästä antamatta mitään. Taloussanomien mukaan Viking Line sai valtiolta tukea 20 miljoonaa ja maksoi takaisin kaksi, mutta sehän on tietysti propagandaa, koska kaikki mikä ei venäläiseen tapaan tue sairaita kuvitelmiasi on propagandaa.

        Se vientituote on se osaaminen. Katsoin juuri Caruksen sivuilta että ovat perustamassa sivukonttoria Amerikkaan kun olivat voittaneet tarjouskilpailun Alaskan lauttojen varaussysteemistä. Mutta eihän se nyt mitään ole, jokainen pikkuyritys Suomessa on jo kauan sitten laajentaneet Yhdysvaltoihin, eikö niin?


      • karyli

        Nykyvauhdilla Suomessa viiden vuoden päästä ei ole ollenkaan yrityksiä, koska kaikki ovat jo muuttaneet pois


    • Peruskansalainen

      Viking Linen saama varustamotuki menee suoraan osinkoina omistajille.
      Pitäisivät palvelut korkeatasoisina, niin pärjäisivät omillaan.
      Härski yhtiö kiristää hallitusta.

      Tuulivoima saa myös valtiontukea, vaikka sähkö menee Ruotsiin.
      Ahvenanmaa on mätäpaise kauniin Suomi neidon pakarassa.
      Toivottavasti RKP:n joutuminen oppositioon parantaa paiseen.

      • Itse asiassa Ahvenanmaa on kaunein ja elinvoimaisin osa Suomea. RKP:lla taas ei ole mitään tekemistä täällä, persut olivat tulossa, mutta herra Hakkaraisen sekoilut taisi viedä sen vähäisenkin kannatuksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .

      Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      2030
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      159
      1965
    3. Puolustusvoimien henkilötiedustelukurssi

      on uusi kurssi poikkeusoloja varten, jonna kuka tahansa voi hakea. Ehkä se korvaa entisajan "kyläpäälliköt"? Vai onko mu
      Maanpuolustus
      37
      1700
    4. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      122
      1626
    5. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      93
      1463
    6. Kenen kanssa haluat rakastella??

      Siitä galluppia, vastatkaa vaan rohkeasti! SANNA! 😚😘, on aapeen vastaus. Ja se ei selittelyjä kaipaa! Mieheltä
      Ikävä
      49
      1211
    7. Mitä haluaisit sanoa ikäväsi kohteelle

      juuri nyt? Aloittaja: Olisit tarjonnut vaan!! 😛
      Ikävä
      73
      1195
    8. Olen koittanut

      Suhtautua sinuun joka päivä kuin keneenkä tahansa muuhun ihmiseen. Mutta kun jostain ihmisestä tulee tärkeä, hänestä väl
      Ikävä
      54
      999
    9. Hiljaisuus särkee sydämeni

      Mutta olen yhä olemassa. Enkö ansaitse totuutta. Emmekö me -sinä ja minä -ansaitse sitä. Emmekö olisi ansainneet yhden
      Ikävä
      65
      985
    10. Uskotko että kaivattusi

      tykkäisi ulkonäöstäsi?
      Ikävä
      81
      974
    Aihe