vähän turvapaikanhakijoista

ottaapapäähän

Yksi minun tuttuni on töissä sosiaalitoimistossa. Hän kertoi nimiä ja lähempiä tietoja tietenkin ilmoittamatta, että joku oli tullut vaatimaan asuntoa ja rahaa. Oli sanonut virkailijalle, että heille on sanottu, että Suomessa kaikki nämä saa ilmaiseksi. Oli melkein agressiivinen ja vaati, että on saatava heti. Tälläisia tänne kun tulee 40000 yksilöä, veikkaisin, että alkaa kato käydä sosiaalialan työntekijöistä. Tämä tuttava harkitsi irtisanouvansa kun jo nyt pelkää olla töissä siellä. Uhkailevat ja käyvät kimppuun.
Sipilä nyt jakakoon miljoonistaan "turvapaikanhakijoille" sitä rahaa.

72

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tykkään

      Ruotsin maahanmuuttovirasto on työllistänyt ja 1000 ihmistä.

      • en.finne.igen

        ...ohjaamalla mamut Suomen puolelle...


    • Nyt se myrkyn lykkäsi. Olin pakkaamassa kylmälaukkua keittiössä kun näin pihalla liikehdintää. Mamuperhe muuttaa taloyhtiöön. Olisivatko jostain idän suunnalta.
      Kukahan maksaa vuokran?

      Vanhempi mies ja nainen hiukset kääritty huivin alle. Nuoret länsimaisesti puettuja.

      No iholle pukkaantuvat ei voi mitään ; )

      • a--------------------

        Sama on vuokranmaksaja kuin sinullakin, hihihiiiiiiiiiii :P


      • Nyt sinulla kielitaitoisena ihmisenä ja kansainvälistäkin tuntemusta omaavana on hyvä mahdollisuus tutustua heihin. Tuskin he heti tulevat sinne saunailtaan, mutta voisitko edes yrittää tutustua heihin ja kysellä heidän taustojaan?

        Olisi, no en sano kaikille, mutta minulle hieman valistavaa kuulla, mikä on heidän "historiansa", miksi he päätyivät juuri Suomeen ja miksi juuri sinne? Ainakin saisimme (saisin)edes yhden perheen tarinan tiedoksi, että ovatko he niitä elintapa pakolaisia, jotka saavat muka asunnon ilmaiseksi?

        Onhan minulla suvussa useitakin, näitä niin`sanottuja "ristiin naituja" , mutta koska he ovat kutsuttuja puolisoiksi, niin ei se ole sama, kuin sinne muuttanut perhe.

        Möyri nyt siellä mökilläsi ja ihanalla laiturillasi ja nauti syksystä, sillä tämä "possakka" on sitten talveksi, vai lähdetkö syksyä pakoon hetkeksi?


      • Ei.muuten.sulle.kuulu

        Kyllähän sinä vuokranantajana sen tiedät.


      • jaäkkiäsuomeen
        Kristiina23 kirjoitti:

        Nyt sinulla kielitaitoisena ihmisenä ja kansainvälistäkin tuntemusta omaavana on hyvä mahdollisuus tutustua heihin. Tuskin he heti tulevat sinne saunailtaan, mutta voisitko edes yrittää tutustua heihin ja kysellä heidän taustojaan?

        Olisi, no en sano kaikille, mutta minulle hieman valistavaa kuulla, mikä on heidän "historiansa", miksi he päätyivät juuri Suomeen ja miksi juuri sinne? Ainakin saisimme (saisin)edes yhden perheen tarinan tiedoksi, että ovatko he niitä elintapa pakolaisia, jotka saavat muka asunnon ilmaiseksi?

        Onhan minulla suvussa useitakin, näitä niin`sanottuja "ristiin naituja" , mutta koska he ovat kutsuttuja puolisoiksi, niin ei se ole sama, kuin sinne muuttanut perhe.

        Möyri nyt siellä mökilläsi ja ihanalla laiturillasi ja nauti syksystä, sillä tämä "possakka" on sitten talveksi, vai lähdetkö syksyä pakoon hetkeksi?

        Siis mikä mättää kun ette ymmärrä, että elintasopakolaisia ovat kaikki turvapaikanhakijat. Ei ne jotka turvapaikkaa tarvitsisivat, pääse sieltä mihinkään. Ihan teidän suvaitsevaisten takia heitä nyt tänne änkeää ja vaativat kaiken ilmaiseksi, koska tälläinen tieto maailmalla kulkee. On heilläkin, ainakin joillakin, netti. Ehkä lehtikin tulee. Varmaan netistä katsovat, missä maassa maksetaan heille eniten. Ja Suomi voittaa!


      • a-------------------- kirjoitti:

        Sama on vuokranmaksaja kuin sinullakin, hihihiiiiiiiiiii :P

        Niinpä, mutta olen pitänyt tätä yhteiskuntaa pystyssä aktiivi työvuosinai omalta osaltani. En saanut mitään ilmaiseksi. Kun pyöritin yritystäni maksoin paljon enempi veroja kuin sinä tienasit kuukaudessa. Lisäksi työllistin ihmisiä.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Nyt sinulla kielitaitoisena ihmisenä ja kansainvälistäkin tuntemusta omaavana on hyvä mahdollisuus tutustua heihin. Tuskin he heti tulevat sinne saunailtaan, mutta voisitko edes yrittää tutustua heihin ja kysellä heidän taustojaan?

        Olisi, no en sano kaikille, mutta minulle hieman valistavaa kuulla, mikä on heidän "historiansa", miksi he päätyivät juuri Suomeen ja miksi juuri sinne? Ainakin saisimme (saisin)edes yhden perheen tarinan tiedoksi, että ovatko he niitä elintapa pakolaisia, jotka saavat muka asunnon ilmaiseksi?

        Onhan minulla suvussa useitakin, näitä niin`sanottuja "ristiin naituja" , mutta koska he ovat kutsuttuja puolisoiksi, niin ei se ole sama, kuin sinne muuttanut perhe.

        Möyri nyt siellä mökilläsi ja ihanalla laiturillasi ja nauti syksystä, sillä tämä "possakka" on sitten talveksi, vai lähdetkö syksyä pakoon hetkeksi?

        Kristiina ei kiinnosta tutustua, ei yhtään. Minulla on työelämässä olevia maahanmuuttajaystäviä Euroopan maista eikä hekään ole kiinnostuneet tekemään tuttavuutta kerjäläisten kanssa.

        Taloyhtiööni muuttaneella ketjupolttaja ukon käppänällä on autossa invalidiparkkilappu, ei sitäkään velvoitetta tarvitse kun on jo valmiiksi sairas kun saapuu elätiksemme.


    • ilmaisTäyshoitoLoputtava

      Tätä se tietää kun suomi on näytelly rikasta maata ulkomailla,
      ja kaiken huippu on ollu,
      kun tänne tulleille on valtio antanu asunnot vaatteet, huonekalut, ruuan kaiken ILMAISEKSI siis täysihoidon, huh huh
      kun samaan aikaa omat pienellä palkalla työtätekevät suomalaiset on joutuneet suurella vellalla ostamaan asunnot ja a i va n kaiken ITSE maksamaan
      myös itse velkansa maksamaan, AINAKI NÄIN MEILLÄ ON TEHTY,
      lapset kun olivat pieniä, ei ollu VARAA ostaa hienoja vaateitta,
      ei ollut autoa,
      kuten oli mustalaisilla silloi jo mersut yhteiskunta ostanu,
      vaatteetki lapsille OMPELIN ITSE
      pitkän työpäivän päätteeksi, huh huh, näin jälkeenpäin,
      ( kuinka jaksoin, nyt hirvittää)
      eikä saanu lapsia edes päivähoitoon, kun sanottiin kylmästi,
      " tehän olette naimisissa EI teidän lapset pääse päivähoitoon",huh huh,
      me molemmat olimme työelämässä neljäkymmentä vuotta,
      onneksi vanhempani asuivat kolmen kilometrin päässä, he kävi päivisin katsomassa lastemme perään,
      siitä suuret kiitokset heille jo vuosia sitten poisnukkuneille,
      ilman heitä emme ikinä olisi selviytyneet elämstä kunnialla,
      saimme lapset koulutettua, osan jopa yliopistossa,
      mutta lujaa työtä elämä oli,
      mitään emme saaneet ILMAISEKSI,
      nyt hirvittää suomen nuoret, kaikille ei ole työtä vaikka olisi käyty koluja,nyt se elämä omalle suomen kansalle näyttäytyy hyvin hyvin hyvin vaikeaksi,
      ja kaiken huippu, kun muutamat viherpiipertäjät on hyysäämääs täysihoitoon lisää pakolaisia vaikka oman maan nuorten elämä näyttää toivottomalta tulevaisuudesa,
      ONKO viherpiipertäjiltä kadonnu terve järki, logiikka täysin hukassa,
      lopettasivat edes ILMAISEN rahanjakamisen ulkomaalisille,
      EI ilmaisia asuntoja, EI ilmaisia huonekaluja, EI ilmaisia autoja, EI ilmaista ruokaa,
      TYÖLLÄ ON OMAN KANSANKI pitäny selviytyä,

      • OleSinäkinKiitos

        Kauheaa marmatusta sulla nimim. ilmaisTäyshoitoLoputtava
        meillä ei ollut vanhempia lähetyvillä ja hyvin selvisimme ja lapset saivat opiskella yliopistoon asti. Emme lapsia kouluttaneet kuin taimia isompaan ruukkuun. Ihan itse nuo tekivät koulutöitä. Suomessa valtio suo mahdollisuuden niin köyhän suurperheisen lapsien kuin rikkaankin lasten opiskella miten pitkälle vaan.


      • hiemanTotta

        "ilmaisTäyshoitoLoputtava"

        Onko elämäsi tehnyt sinusta katkeran, voi huh, huh, huh ja vielä kerran huh!

        Täällä (60 ) on varmasti toisiakin, jotka ovat tehneet saman urakan työssä ja lastensa hyväksi, sillä Suomessa on oppivelvollisuus laki, joka on aluksi ilmainen ja jatkoonkin saa tukea riittävästi, ...edelleen.

        Tuosta työnsaannista en menisi takuuseen, koska iäkkäitä ei huolita ja nuoret taitaa haluta vain suoraan johtajaksi, malliksi tai muuten vain julkkikseksi ja mikä ettei sexiksikin? Kovin on mainosta ainakin trefeistä.

        Harmi, että laki ilmeisesti estää ne entisajan nuorten työpaikat, siis kotiapulaiseksi aluksi. Itse sain hyvän "koulutuksen" lastenhoidosta, ruoanlaitosta ja siivouksesta ja tuli tutuksi myös ainakin pyykin huuhtelu avannossa talvella. Olin opettajani lasten lapsenpiikana aluksi.

        Äidiltä tämä ei olisi onnistunut, vaikka hän opettikin jo tuon "vie mennessäs, tuo tullessas", joka koski lähinnä kellari reissuja. Lehmänlypsyn opin, kuten leivän, pullan ja piirakoiden teon, mutta siskoni hallitsi nämä makeat kakkupuolet. Lapsenikin äiti ehti opettaa noihin saloihin ja isäni taas kalastuksen.

        Missä lienee nykyiset kalastajat?

        Olisihan minulla sata keinoa, kuin ketulla, mutta kun se kissa pakana puuhun kiipesi! Siis kaikkea vastuuta elämästään, mutta henkiriepunsa säästi, vaan kuinkahan kauan? No, tosin ei ole koskaan löytynyt yhtään kuollutta kissaa puun alta, joten pakko niiden on alas tulla joskus, ..tai kuolkoot sinne puuhun!


      • herätkää-näkemään-totuus

        ilmaisTäyshoitoLoputtava:

        Tuo on totta suomen lähihistoriassa,
        noin on suuret ikäluokat joutuneet selviytymään elämästään,
        kovalla työllä,
        tuhon voi lisätä vielä, kun lapsi meni yliopistoon
        hän OTTI VALTION LAINAA , huomatkaa otti itselleen LAINAA ,
        jonka on joutunu itse maksamaan 100% takasi korkoineen valmistuuttuaan ammattiin,
        ja huomatkaa,,,
        KUKA suomalainen on ikinä saanu ilmaisen täyshoidon muuttaessaan ulkomaille,
        EI KUKAAN,
        suomalaisille ON aina pitäny olla itsellä rahaa muuutaessaan ulkomaille,
        ja hankkiuduttava työhön, tai palattava suomeen takasi,
        AVATKAA silmänne hyvät kansalaiset,
        suomalaisia on HUIJATTU huijattu huijattu huijattu,
        hyväntekeväisyys verukkeella ,
        värvätty väärinperustein elintasopakolaisia suomeen,
        HERÄTKÄÄ,
        väärä manipulointi ON loputtava,
        ( vieher-piipertäjät lopettakaa valheet, ja manipulointi )
        nyt on suuri kansaivaellus ja joillaki suuri hätä,
        mutta suuressa määrin on hyvänelämän perässä tulijoita,
        aivan liikaa, aivan väärästä syystä,
        siis manipuloinnin SEURAUKSENA,
        nyt suurta viisautta EU politiikkaan
        myös suomen politiikkaan,
        kaikki pakolaisuus ei ole sitä milttä näyttää,
        on röyhkeää rikollista manipulointia maailmalla,


      • Niimpä niin,yli 60piset kuuluu suuriin ikäluokkiin, joten ei liene vaikeaa samaistua köyhiin...Tunnen useitakin evakkoja, miltä tuntuu kun koti on jätettävä, kaikki ypärillä vierasta...Pakolaisilla vielä kielimuuri, uskonto, kultuuri, ilmasto..Noihin uhkavaatimuksiin en ole valmis uskomaan, sillä hehän tarvitsevat tulkin aina asioidessaan..Sen tiedän, vastaavasti laiskanpötkylät omanmaan nuoret käyttäytyy vihamielisesti asiodessaan sossussa...Kilpailu pitää hinnat kurissa, tekee myös hyvää nykynuorille..


      • Näin.Pohjolan.DDR_ssä

        Tyypillistä viherpunikkien vihapuhetta. Sinne Wikipediaan kun voi kuka tahansa panna mitä tahansa. Ja nämä nilviäisethän panevat ihan mitä tahansa!
        Itse henkilökohtaisesti seurattuani MV:n juttuja olen todennut niitten olevan totuudenmukaisia. Ja sehän näitä viherpunikkeja suuresti harmittaakin ja luonnolle käy ja siksi niitten pitää raivota!
        Uutisoinnin ulosanti ei ole parasta mahdollista tasoa, mutta kyllä se aina jonkun Iltapaskan tason peittoaa. Nyt vain joku (Supon sensuuriko?) estää melkein kaikkien uutisten näkymisen tietokoneella. Syytä en tiedä kun en ole nörtti. Onneksi kuitenkin kommentit näkyy ja niistä pystyy aika lailla selvittämään sitä, minkä sensuuri peittää.
        Tuota vihapuhettahan viherpunikit jaksaa pitää kun ei työssä eikä koulussa tarvi käydä vaan voi elää (yhteiskunnan?) siivellä.


      • kylmätotuus
        Näin.Pohjolan.DDR_ssä kirjoitti:

        Tyypillistä viherpunikkien vihapuhetta. Sinne Wikipediaan kun voi kuka tahansa panna mitä tahansa. Ja nämä nilviäisethän panevat ihan mitä tahansa!
        Itse henkilökohtaisesti seurattuani MV:n juttuja olen todennut niitten olevan totuudenmukaisia. Ja sehän näitä viherpunikkeja suuresti harmittaakin ja luonnolle käy ja siksi niitten pitää raivota!
        Uutisoinnin ulosanti ei ole parasta mahdollista tasoa, mutta kyllä se aina jonkun Iltapaskan tason peittoaa. Nyt vain joku (Supon sensuuriko?) estää melkein kaikkien uutisten näkymisen tietokoneella. Syytä en tiedä kun en ole nörtti. Onneksi kuitenkin kommentit näkyy ja niistä pystyy aika lailla selvittämään sitä, minkä sensuuri peittää.
        Tuota vihapuhettahan viherpunikit jaksaa pitää kun ei työssä eikä koulussa tarvi käydä vaan voi elää (yhteiskunnan?) siivellä.

        En ole viherpunikki, enkä mikään muukaan punkki.

        Tarkastelen itse asioita monilta kanteilta ja teen sitten omat totuuteni.
        Mielipiteeni eivät perustu ainoastaan Wikipediaan. Monia muitakin medioita syynäilen ja kaikki kyseenalaistan, ennenkuin "lopullisen" mielipiteeni kirjoitan.
        En luota kenenkään kommentteihin, olipa "tietolähde " MV tai Hesari.
        Olisikohan sinunkin aiheellista etsiä ns. totuutta useista medioista?!

        Viimeisin kommenttisi osoittaa, ettet sinäkään kovin koulutettu ole.


    • ö-Öö

      Kysele perseiden puoluetoimistosta uusia lähestymistapoj trolleihisi, nämät nykyiset tylsiä.

      =DW=

      • 1eero

        Selvää persuilua perseestä aloitus mutta tähän on tottunu viime aikoina jos olet erimieltä joudut Putkosen mustalle listalle.


      • 1eero kirjoitti:

        Selvää persuilua perseestä aloitus mutta tähän on tottunu viime aikoina jos olet erimieltä joudut Putkosen mustalle listalle.

        No voihan hiivatti, jos täällä 60 kirjoittavat joutuvat johonkin synti listalle mielipiteineen? Siis, seinää vasten ja ammutaan!

        Aloittaja heitti jonkun mutu tuntuman vain yhden ihmisen kertomana ja sitä meidän pitäisi uskoa kuin mantraa, joka ei ole totta.


      • 1eero
        Kristiina23 kirjoitti:

        No voihan hiivatti, jos täällä 60 kirjoittavat joutuvat johonkin synti listalle mielipiteineen? Siis, seinää vasten ja ammutaan!

        Aloittaja heitti jonkun mutu tuntuman vain yhden ihmisen kertomana ja sitä meidän pitäisi uskoa kuin mantraa, joka ei ole totta.

        Vähä rumasti multa kun en hyväksy manipulisointia keksittynä, aiheesta jossa hän yrittää luoda meille vastenmielisen kuvan.


      • kaikuuuuuuu
        1eero kirjoitti:

        Selvää persuilua perseestä aloitus mutta tähän on tottunu viime aikoina jos olet erimieltä joudut Putkosen mustalle listalle.

        Ja eero se juoksee DW:n perässä huutamassa persettä kaikuna. Eikö sulla ole omia aivoja? No, ei tarvii vastata. Olen sen verran tekstejäsi lukenut että parempi kun juokset edelleen muiden jalanjäljissä toistelemassa heidän ajatuksiaan.


      • 1eero
        kaikuuuuuuu kirjoitti:

        Ja eero se juoksee DW:n perässä huutamassa persettä kaikuna. Eikö sulla ole omia aivoja? No, ei tarvii vastata. Olen sen verran tekstejäsi lukenut että parempi kun juokset edelleen muiden jalanjäljissä toistelemassa heidän ajatuksiaan.

        Älä unta nää että valikoi sanasi, myötäjuoksija voin olla jos olen samaa mieltä ja DW jaa en ole samallainen lähes tulkoon.


      • 1eero kirjoitti:

        Vähä rumasti multa kun en hyväksy manipulisointia keksittynä, aiheesta jossa hän yrittää luoda meille vastenmielisen kuvan.

        Olihan hyvä vastaus €ero, siis nykyinen 1eero, koska siili ei osannut ilmeisesti, ..no anti olla, koska nyt en ymmärtänyt"Vähä rumasti multa kun en hyväksy manipulisointia" vastaustasi minulle?

        Uskoitko aloittajan kirjoitukseen? On tosi´paljon tullut myös toisiakin kertomuksia näistä tutun´tutuista ja kuminkaimoista, joten mihin uskot?


      • 1eero
        Kristiina23 kirjoitti:

        Olihan hyvä vastaus €ero, siis nykyinen 1eero, koska siili ei osannut ilmeisesti, ..no anti olla, koska nyt en ymmärtänyt"Vähä rumasti multa kun en hyväksy manipulisointia" vastaustasi minulle?

        Uskoitko aloittajan kirjoitukseen? On tosi´paljon tullut myös toisiakin kertomuksia näistä tutun´tutuista ja kuminkaimoista, joten mihin uskot?

        Mitä meinasit siilillä ? :(
        Sillä ei ole mitään väliä uskonko aloitukseen joka on pelkkää suunsoittoa, tarkoituksen hakuista ja sanontani rumasti ei ollut sinulle sinua kohtaan.


      • Oheisen.laskun.tulos

        Sensuuri pelaa näköjään myös Suoli24:ssä samalla lailla kuin muuallakin. Kun viesti on vastoin sensuroijan mielikuvia, se pitää poistaa vaarallisena; totuushan voisi paljastua ja sehän olisi koko korttitalon romahdus!
        Niin, ja minä en ole noita poistettuja kirjoittanut, mutta olisin mielelläni lukenut ne. Kaikenlaiset vihapuheet tosiasioihin ja toisiin keskustelijoihin kyllä jäävät palstalle. Kuvaa hyvin palstan ja kirjoittajien tasoa.


    • bessie-

      Kuvitteletko, että kukaan usko sanaakaan tuosta satuilustasi?

      • Sain ilmoituksen, että minulle on vastattu, mutta nyt en ymmärrä, mitä olen satuillut?

        Tältä päivältä on konekiintiöni täynnä, mutta kerro kuitenkin, mistä on nyt puhe, niin tiedän ainakin aamulla satuiluni taustat?


      • bessie-
        Kristiina23 kirjoitti:

        Sain ilmoituksen, että minulle on vastattu, mutta nyt en ymmärrä, mitä olen satuillut?

        Tältä päivältä on konekiintiöni täynnä, mutta kerro kuitenkin, mistä on nyt puhe, niin tiedän ainakin aamulla satuiluni taustat?

        Tuo kommenttini oli kohdistettu aloittajalle, ei sinulle.


    • Miten melkein agressiivinen uhkaa ja käy kimppuun. Eikös sossuissa ole jo nyt vartijat, eikä plkästään mamujen takia? Samoin kohta vahustenhoitolaitoksissa, eikä niissäkään mamujen vuoksi.

      • Onhan niitä ainakin Espoossa, mutta niin vain kävi meilläkin, että yksi häirikkö kävi yllättäen meidän ovivahdin kimppuun ja löi sen seinään. Toki jokaisella oli sitten hälytys nappula, mutta kaikki me olimme peloissamme, kunnes poliisi yksikkö saapui paikalle.

        Ei ole mikään turha pelko, mikäli ei ole asennettu vieläkin varmempia turvallisuus takeita.

        Oli siellä myös yksi aamu ollut iso perhe vailla asuntoa odottamassa ulko-ovella, mihin he majoittuvat? Onneksi minä olin hieman "muissa tehtävissä", sillä olisin ollut liian empaattinen asiasta.


      • bessie-
        Kristiina23 kirjoitti:

        Onhan niitä ainakin Espoossa, mutta niin vain kävi meilläkin, että yksi häirikkö kävi yllättäen meidän ovivahdin kimppuun ja löi sen seinään. Toki jokaisella oli sitten hälytys nappula, mutta kaikki me olimme peloissamme, kunnes poliisi yksikkö saapui paikalle.

        Ei ole mikään turha pelko, mikäli ei ole asennettu vieläkin varmempia turvallisuus takeita.

        Oli siellä myös yksi aamu ollut iso perhe vailla asuntoa odottamassa ulko-ovella, mihin he majoittuvat? Onneksi minä olin hieman "muissa tehtävissä", sillä olisin ollut liian empaattinen asiasta.

        Suurin osa peloista on turhia pelkoja.

        Varmaan jokainen Kelan, sosiaalitoimiston, lastensuojelun, hoitolaitosten, perhekotien, terveyskeskuksen, ja päivystysten, verotoimiston, pysäköinnin valvonnan, lipputarkastuksen jne. jne. työntekijä on, jos ei itse kokenut niin ainakin kohtalaisen läheltä seurannut tai saanut kuulla uhkaavista tilanteista ja aggressiivisista asiakkaista.
        Ainakin turvakäytäntöjen päivittämisten ja koulutuksien (ja jo alalle koulutuksen)kautta, ellei muuten.

        Hyvä hälytysjärjestelmä ja oma 'ammattitaito', niillä jo pärjää aika pitkälle tarvitsematta koko ajan pelätä.
        Tiedän lastenkodin ohjaajan, joka oli todellisessa hengenvaarassa kun isokokoinen murrosikäinen sai urheiluvälinevarastossa raivokohtauksen ja uhkasi hakata luistimen terällä häneltä pään tohjoksi. Tilanne hoitui talon turvakäytäntöjen ja ohjaajan oikeanlaisen reagoinnin ansiosta ilman ruumiillisia vahinkoja, ja johti muun muassa käytäntöjen tarkistamiseen kautta linjan.
        Yhdellä tuntemallani sairaanhoitajalla on päivittäin kolme käyntikohdetta joissa ei saa koskaan olla selin asiakkaaseen, niin on ohjeistettu. Huutaminen ja vittuilu ei kuulemma häntä pelota, ja sen verran huonokuntoisia ovat että riittää kun tosiaan ei päästä yllättämään.

        Kaikkea ei voi koskaan ennakoida, ei asioita voi hoitaa olemalla vahvan ristikon takana turvassa tms..


    • turvenuija_trollaa

      Tauno Tasaraha,terveisiä perseestä, kirjoitti;
      " Yksi minun tuttuni on töissä sosiaalitoimistossa....."
      Ja lässynlässyn....nolo trolli. Mutta uppoaa palstan juntteihin ihan täysillä:)))))))))))

      • YksToinenTuttu

        Juu, "mun yks tuttu" on Veijo Esson baarin kanssa suomalaisten luotettavimpia tietolähteitä


      • noinsiinäkäy

        Tulette yllättymään. Odottakaa puoli vuotta. Suomalaiset on ajettu kodeistaan ja pakolaiset on ne asuttanut. Tai sitten velvoitetaan sellaiset joilla on iso asunto ottamaan määrätty määrä pakolaisia. Kuten sota-aikana (Suomessa siis sota). Jatkui vielä 50-luvulla Asuimme kaksiossa, meitä oli 4 henkeä. Siskoni sitten kuoli ja meille määrättiin yhteen huoneeseen asukas, ihan vieras. Oli kuulemma liian iso asunto 3 hengelle (kaksio, alle 50 neliötä). Olin alle 10 vuotias, en muista kuinka kauan mies meillä asui. Näin voi Suomessa vähän ajan kuluttua käydä. Joten suosittelen kaikille, että etsikää pienempi asunto, jos haluatte asua oman perheen kanssa.
        Ja kun tänne pakoilaiset pääsevät, ei heistä eroon pääse, siis jos otetaan omaan kämppään asumaan. Ei muuten kyllä suomalaisistakaan pääse. Äidilläni oli rivitalo-osake. Hän vuokrasi sen perheelle, jolla oli 5 lasta. Sitten äiti oli ostamassa omakotitaloa ja yritti myydä rivitalo-osaketta. Vaan joku vuokra-asuntopomo, en tiedä mikä oli, päätti kuitenkin, että vuokralaiset saavat asua siinä, heillä on suurempi tarve asua kuin äidin myydä ostaakseen omakotitalon. Siis omaa omaisuuttaan ei saanut myydä, jos siinä oli vuokralaisia eivätkä he lähteneet pois. En muista kuinka siinä kävi kaiken kaikkiaan, mutta kyllä jossain vaiheessa vuokralaiset lähtivät. Niin, ja mainittakoon, että mitään vuokraa he ei sitten maksaneet, kun ei tarvinnut lähteäkään. En tiedä onko lakia muutettu, tämä tapahtui 60-luvulla.
        Kun nämä suopeat ihmiset ottavat pakolaisia luokseen asumaan, vaikka nämä tekisivät mitä tahansa, ei heitä saa pellolle heittää.


    • AivanAivan

      Joo ja mun yks tuttu sano, et lentokoneet suihkuttaa kemikaaleja meijä päälle. Sen yks kaveri oli kuullu sen Tilhen Nipalt ja Nipa on jo kuallu.

    • munmummonimunmammani

      Jos minä olisin vakipalstalainen niin sanoisin tämän olevan korppiksen aloitus.
      Yksi minun tuttavani joka on maaltamuuttajien vastaanottokasarmilla kertoi, että yksi oli tullut kauhtana kireällä kumisaappaat jalassa melkein vaatimalla vaatinut korkeakorkoisia. Yksityisyyden suojan takia tuttuni ei kertonut oliko kengistä kysymys vai heliborista.

      • kylmätotuus

        Olet vakipalstalainen ja et todennäköisesti pidä "korppiksesta".

        Loppukaneettisi on aivan ok. jopa hupaisa.


    • Tuttuakin.tutunpaa

      Mun tuttu on leipäjonossa ja hän kertoo, mitä kaikkea siellä tapahtuu ja keitä muita siellä käy ja kertoo, ketkä ovat töissä leipäjonojen vapaaehtoistoiminnassa. Niin ja kertoo millaisia ruokakasseja sieltä saa ja tuotteiden eräpäivät.

    • ihanaasaadaan

      No mutta tämähän tuo Suomeen työpaikkoja ja viriiliyttä kun Suomen vienti ei vedä mistä veroeuroja saisimme...ja tuskinpa nämä viriilit Kirkkonummenkaan miehet niitä paitojaan pesee, siivoaa ja ruuatkin tuodaan eteen että suomalaiset naisetkin saa niitä työpaikkoja kun samaan aikaan suomalaiset vanhukset paskoo vaippoihinsa....

      • Ohrapuuroa

        Mamut muka virileitä, kattia kanssa tuolla nuo maleksivat päivällä marketin kulmilla. Se siitä vireydestä. Eiköhän niille pidä lusikoida ruokakin suuhun.


      • Mistäs.tiedät

        No viriliys on vähän eri asia kuin vireys. Voivat silmät ummessa ja tappi tanassa kytätä marketin kulmalla sopivaa uhria raiskattavaksi.


    • nyt-tympii-

      Tuolla ylempänä on hyvä juttu ja totta,
      siinä on nyky päättäjillekki pohtimista, kuinka nennen selvittiin, en kuitenkaan nytkään tahtoisi ihmisiä noin kireelle pistää kuin tuoki joka kirjoitti
      "ilmais täysihoito loputtava" se on totta ja koettua,
      mutta ei kenellekkää saa antaa asuntoja ilmaiseksi,
      eikä huonekaluja,
      eikä mitään muutakaan mistä omatki suomalaiset joutuu maksamaan aivan itse omista rahoistaan,
      pakolaispolitiikka on ollu suomessa aivan hullujen touhua,
      tai paremminki suomen kansaa veronamaksajia on pahasti huijattu,
      se on loputtava,
      työhön kaikki tänne tulevat,menköön muslimit marjametsään ja siivotkoon tienvarsia, sun muuta kunnolista työtä, ja menköön vaikka valtion metsiä raivaamaan risukoista,
      jotain HYÖDYLLISTÄ työtä on jokaisen tänne tulevan tehtävä,
      ILMAISTA rahaa ei kellekkää,

      • huono.yritys

        Vaikutat aloittajalta, sanomasi ei saa vastakaikua.


      • VINKKI_PÄÄTTÄJILLE_
        huono.yritys kirjoitti:

        Vaikutat aloittajalta, sanomasi ei saa vastakaikua.

        Oletko pummi,
        siis oletko suomen m u s t a l a i n e n
        nehän saa kaiken ilmaseksi kas,
        se muuten on kans väärin, väärin väärin,
        huomatkaa, ulkomailla,
        maailmallaki mustalaiset on sulautunu muuhun yhteiskuntaan
        he ovat töissä, olen omin silmin nähnyt maikkoillani,
        ulkomailla mustalaisissa on paljon taiteilijoita,
        olen käyny usein myös heidän hienoissa shouw esityksissä, ne tansivat ja ovat usein myös notkeita voimistelijoita,
        MIKSI suomen mustalaiset on laiskoja pummeja,
        ilmaset kansallispuvutki pitää saada kerran vuodessa,
        eikö teitä hävetä,
        te voisitte sulautua yhteiskuntaan samoin kuin ulkomaillakin tekevät,
        siellä ei mustalaiset kansallispuvussaan kulje koskaan,
        heitä ei erotakkaa muista ulkomaan elävistä,
        vain jos opas sanoo että ne on mustalaisia,
        opetelkaa tekin suomen lakipykälät ja käyttäytykää niitten mukaan,
        jonkin verran nykyään olen nuorempia suomen mustalaisia nähny normaalisti pukeiuneina sulautneet hyvin suomalaisiin,
        heissä on nykyään myös sivistyneitä hyvin käyttäytyviä, joten te jotka vielä ihannoitte kansallispujanne,
        riisukaa ne ja sulautukaa tavaliseen kansaan,
        ja käyttäytykää rehellisesti kuin muuttkin suomalaiset,
        muuten:
        alotus on ajankohtainen,
        ylempänä on kokemusta lähihistoriasta kuinka kansamme tuli toimeen kuuskytluvulla,
        silloin piti tehdä työtä eläkkseen jokaisen,
        myös perheen vaimot oli mentävä töihin,
        kun palkat oli pieniä ja kaikki raha tarvittiin asumiseen ja velkojen maksuun siis perheen elatukseen,
        kaikki tuo on totta mitä ylempänä on joku kirjoittanu,
        NYT politikkojen on oltava jämäköitä, kukaan eikä ketään rahoteta ilmaiseksi, suomi EI ole ILMAINEN täysihitola, työtä pitää tehdä rahan vastineeksi,
        eiku muslimit metsän perkkaustöihin, suomessa riittää metsiä, ja metsät kaipaa harvennusta ja varsinki risujen perkkaamista,
        ja metsän istutuski on erittäin tuottavaa työtä tulevaisuuteen katsoen,


      • huono.yritys
        VINKKI_PÄÄTTÄJILLE_ kirjoitti:

        Oletko pummi,
        siis oletko suomen m u s t a l a i n e n
        nehän saa kaiken ilmaseksi kas,
        se muuten on kans väärin, väärin väärin,
        huomatkaa, ulkomailla,
        maailmallaki mustalaiset on sulautunu muuhun yhteiskuntaan
        he ovat töissä, olen omin silmin nähnyt maikkoillani,
        ulkomailla mustalaisissa on paljon taiteilijoita,
        olen käyny usein myös heidän hienoissa shouw esityksissä, ne tansivat ja ovat usein myös notkeita voimistelijoita,
        MIKSI suomen mustalaiset on laiskoja pummeja,
        ilmaset kansallispuvutki pitää saada kerran vuodessa,
        eikö teitä hävetä,
        te voisitte sulautua yhteiskuntaan samoin kuin ulkomaillakin tekevät,
        siellä ei mustalaiset kansallispuvussaan kulje koskaan,
        heitä ei erotakkaa muista ulkomaan elävistä,
        vain jos opas sanoo että ne on mustalaisia,
        opetelkaa tekin suomen lakipykälät ja käyttäytykää niitten mukaan,
        jonkin verran nykyään olen nuorempia suomen mustalaisia nähny normaalisti pukeiuneina sulautneet hyvin suomalaisiin,
        heissä on nykyään myös sivistyneitä hyvin käyttäytyviä, joten te jotka vielä ihannoitte kansallispujanne,
        riisukaa ne ja sulautukaa tavaliseen kansaan,
        ja käyttäytykää rehellisesti kuin muuttkin suomalaiset,
        muuten:
        alotus on ajankohtainen,
        ylempänä on kokemusta lähihistoriasta kuinka kansamme tuli toimeen kuuskytluvulla,
        silloin piti tehdä työtä eläkkseen jokaisen,
        myös perheen vaimot oli mentävä töihin,
        kun palkat oli pieniä ja kaikki raha tarvittiin asumiseen ja velkojen maksuun siis perheen elatukseen,
        kaikki tuo on totta mitä ylempänä on joku kirjoittanu,
        NYT politikkojen on oltava jämäköitä, kukaan eikä ketään rahoteta ilmaiseksi, suomi EI ole ILMAINEN täysihitola, työtä pitää tehdä rahan vastineeksi,
        eiku muslimit metsän perkkaustöihin, suomessa riittää metsiä, ja metsät kaipaa harvennusta ja varsinki risujen perkkaamista,
        ja metsän istutuski on erittäin tuottavaa työtä tulevaisuuteen katsoen,

        Kun olet aloittaja massaposmottaja sinähän yrität parantaa maailmaa, olisit alkanut papiksi liperit kaulassa ehkä joku olisi uskonut sinua.


      • kaikki-TÖIHIN-
        huono.yritys kirjoitti:

        Kun olet aloittaja massaposmottaja sinähän yrität parantaa maailmaa, olisit alkanut papiksi liperit kaulassa ehkä joku olisi uskonut sinua.

        jokaisen on itse leipänsä tienattava, sen sanoo jo raamatun sanaki,
        pummilta rahat pois jos työ ei kelpaa.

        --
        Pelottiko sinua että joudut metsätöihin tai marjanpoimintaan,heh heh,


    • Aloittajalle

      Aloittaja kirjoitit näin
      Oli sanonut virkailijalle, että heille on sanottu, että Suomessa kaikki nämä saa ilmaiseksi.

      Kuka oli sanonut? Etkö tiedä? Rahanahneet rikolliset niin ovat sanoneet!
      Rikollisille se on hyvä bisnes.
      Nämä rikolliset, jotka kuskaavat laittomia maahanmuuttajia/turvapaikanhakijoita EUhun, pitää ottaa kiinni ja saada vastuuseen ja vankiloihin!
      Rikolliset valehtelevat noille ihmisille, että täällä ja muualla EUssa on kultamaa. Köyhät ihmisparat laittavat yhteen vähät rahansa ja antavat rikolliselle, jotta yksi perheestä pääsee rikollisen avustamana matkaan. Tämä yksi EUhun matkaava perheenjäsen lupaa lähettää rahaa kotimaahan perheelleen ja hommata perheenyhdistämistoimin läheisensä luokseen, sinne EUn kultamaahan.
      Aloittaja!

      • järkeä-piipertäjät-

        puheisiinne,

        -
        Tuohon touhuun ON saatava loppu,
        kaikki jo on ymmärtäny että pakolaisvirtoihin liittyy suuri kansaivälinen rikollisuus,
        ilmeisesti suomestakin jotkut on värväreitä,
        suuri epäily on noi " vieherpiipertäjät " vasemmalla ja vihreissä,
        on rikos pettää oma maa , valtio,


      • milloinka.riittää

        Kuulehan poskisolisti, pitääkö sinun jokapäivä hölistä sitä samaa pakolainen pakolainen pakolaine..., ei riitä tämä palsta muut ja vielä alaikä palstoillakin samaa pakolainen pakolainen..,


      • tehdään-ilmianto-sinusta
        milloinka.riittää kirjoitti:

        Kuulehan poskisolisti, pitääkö sinun jokapäivä hölistä sitä samaa pakolainen pakolainen pakolaine..., ei riitä tämä palsta muut ja vielä alaikä palstoillakin samaa pakolainen pakolainen..,

        Kuulutko värväri-porukaan, ku noin ottaa sulla kupoliin,
        hyi,
        rikolliset kiinni tuossaki asiassa,


    • rötky

      Tuleehan ne sosiaalitoimiston tätit tutuiksi kun siellä ikänsä kulkee. Minun tuttuni ovat minun työkavereita.

    • kylmätotuus

      Jos tuttavasi työnantaja saisi tietoonsa hänen juoruilunsa, niin kenkää tulisi välittömästi.

    • Hyväosaisille
    • "Kyllä he hoitavat itsensä parhain ja omin päin."

      Tuo lauseeni todella kertoo miksi asiat ovat kuin ne ovat.

      H.

      • kylmätotuus

        Suomenna, mitä tarkoitat?
        Lauseesi ei kerro yhtään mitään tavalliselle lukutaitoiselle suomalaiselle.

        Selkokielistä vastaustasi odottelen.


    • Katselin juuri aamutv:stä uutisia ja siinä oli haastattelu Unkarista, Serbian rajalta missä niitä pakolaisia tulvii kohti Saksaa (osa varmaan rantautuu tänne Pohjolaankin). Se pakolaisvrta oli tulossa Syyriasta, keskiluokkaa, opettajia .lääkäreitä, perheellisiä. Rautalanka-aitaan on leikattu reikiä joiden toisella puolella salakuljettajat odottavat ja ne jotka ei heti ota kyytiä eteenpäin joutuvat poliisin kynsiin.
      Sen jälkeen katselin haastattelua Ruotsiin tulleesta irakilaisesta pakolaisesta joka on nyt vuoden ajan yrittänyt saada oikeutta harjoittaa ammattiaan täällä (neurokirurgi) mutta on vihdoinkin kyllästynyt ja lähtee Saksaanko se oli.

      Tää nyt vaan siitä kun jossain luin että pakolaiset ovat "usein luku-ja kirjoitustaidottomia".

      • "Paloma.se.co"

        "Kyllä he hoitavat itsensä parhain ja omin päin."

        Kunhan joku maksaa kulut.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        "Kyllä he hoitavat itsensä parhain ja omin päin."

        Kunhan joku maksaa kulut.

        H.

        Sinullahan oli aivan mahdottoman paljon rahaa. Voisit perustaa säätiön pakolaisten kotiuttamisen edistämiseksi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinullahan oli aivan mahdottoman paljon rahaa. Voisit perustaa säätiön pakolaisten kotiuttamisen edistämiseksi.

        Ja kommenttini oli luonnollisestikin nimimerkki hunkszille. ;)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ja kommenttini oli luonnollisestikin nimimerkki hunkszille. ;)

        "Paloma.se.co"

        Ai tää on vakavasti :)

        Olisihan minulla, kunhan aiheeni antaisi aihetta :)

        H.


      • Paloma@

        Kyse on aina siitä ketä haastatellaan. Onhan akateemisten työttömyysaste esim. Suomessa korkea. Olen ymmärtänyt Saksankin ottavan tulijoita koska vienti vetää ja tehtaat tarvitsevat työntekijöitä.

        "Oikeat" pakolaisethan tulevat lentokoneilla pakolaisleireiltä. Ei heillä ole rahaa maksaa salakuljettajille. Heidät hyväksyn he ovat avuntarpeessa ei elintasopakolaisia.

        Näiden köyhistä köyhimpien joukossa on runsaasti näitä luku- ja kirjoitustaidottomia.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Ai tää on vakavasti :)

        Olisihan minulla, kunhan aiheeni antaisi aihetta :)

        H.

        Rahallahan ei ole mitään itseisarvoa, se on ainoastaan väline johonkin muuhun. Joko auttaa tai estää auttamisen.


      • kylmätotuus
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinullahan oli aivan mahdottoman paljon rahaa. Voisit perustaa säätiön pakolaisten kotiuttamisen edistämiseksi.

        Kyllähän "hunkzilla" rahaa ja "runoja" kaiketikin riittää?!
        Mitään muuta annettavaa hänellä ei sitten olekaan.
        Sääli.


      • ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

        Kyllähän "hunkzilla" rahaa ja "runoja" kaiketikin riittää?!
        Mitään muuta annettavaa hänellä ei sitten olekaan.
        Sääli.

        Mitäs muuta sinulla olisi heille tarjolla?
        MInulla ainakaan ei ole antaa niille edes rahaa tai runoja. Ei mitään...


      • kylmätotuus
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mitäs muuta sinulla olisi heille tarjolla?
        MInulla ainakaan ei ole antaa niille edes rahaa tai runoja. Ei mitään...

        Voisin kohdata heidät ihmisinä, joilla on hätä. Ei se raha ole mitenkään tärkein tekijä.

        Vaikea sanoa konkreettista tapaa, miten heitä auttaisin. Senhän näkee vasta sitten, kun tilanne on "päällä".

        Runoja en kuitenkaan rustailisi, enkä Tuure Kilpeläisen lauluja linkittäisi.
        Tumput suorana en myöskään seisoisi, näin oletan.


    • kylmätotuus

      Tarkistin vielä tuon juoruamisen sosiaalitoimiston asiakkaiden asioista alan ammattilaiselta.
      Henkilö, jolta asiaa tiedustelin on sosionomi ja hän on työskennellyt Helsingin eräässä toimipisteessä jo vuosia.

      Hänen mukaansa asiakkaiden tietoja ei saa antaa kenellekään yksityishenkilölle.
      Hän piti tuttavaasi ammattitaidottomana ja alalle sopimattomana henkilönä!

      • SuomenKultakutreja

        Kuulemma paljon nuoria miehiä pakolaisissa. Entäs jos tulevat naisenkipeiksi ja alkavat raiskailemaan? Innostuvat vaaleista suomalaisista naisista.


      • Juttuhan on niin, että tietoa tulee julki esim. mamujen sosiaalieduista sosialivirkailijoilta ja koululaitoksemme sekä lastentarhojemme työntekijöiltä. Ei tietoja vaitiolovelvollisuus takaa. Tietoja saa turhautuneilta työntekijöiltä kahdenkeskeisissä juttutuokioissa.


      • ent.siivoojaparka

        "...asiakkaiden tietoja ei saa antaa kenellekään yksityishenkilölle."
        Saa ne kertoa työpaikallaan tapahtuneesta, jos eivät kerro kenestä tietystä henkilöstä on kysymys. Sama pätee sairaanhoidossa, vanhustenhoidossa, opettajina... työskentelevillä.
        Sitä varmaan se alan ammattilaisesikin tarkoitti niillä "asiakkaden tiedoilla", henkilökohtaisia asioita.


    • Mamujenhyysääjät

      Kuka voi ennustaa etteikö maahanmuuttajista kasvaisi terrorismiin taipuvaisia? Onko Suomen tulevaisuutta se että täälläkin joutuu pelkäämään pommeja julkisissa kulkuneuvoissa ym. Sitten kun täällä kehittyisi terroristisoluja jotka alkaisivat ottamaan maatamme haltuun kuten Isis nyt tekee.
      Kuulostaako kivalta??

    • Mitähän.tiedossa

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2382
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1990
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      208
      1870
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1661
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe