Hei!
Mulla olisi perätilasynnytys edessä, laskettu aika reilun viikon päästä. Synnytystapa-arvio on tehty ja päädyttiin alatiesynnytykseen. Ylihuomenna on uusi aika äitipolille, johon lääkäri käski tulemaan ellei synnytys ole siihen mennessä käynnistynyt.
Käsitin itse että silloin mahdollisesti käynnistettäis synnytys ettei vauva kasva liian isoksi. Nyt olen kuitenkin lukenut näiltä keskustelupalstoilta että perätilasynnytyksiä ei käynnistetä ollenkaan. Miten on?? Onko jollain tarkempaa tietoa asiasta? Onko edessä automaattisesti leikkaus jos vauva ei tule ajoissa itse ulos?
Ihmettelen vaan kun neuvolassakaan terkkari ei maininnut mitään ettei voitais käynnistää.. Outoa. Sairaalana EKKS...
Perätila+käynnistys
2
3123
Vastaukset
- äippä
Mulla oli kanssa vauva perätilassa. Äippäpolilla tuli ravattua viimeiset kolme viikkoa. Kerran viikossa oli aika ja siellä katsottiin ,että onko vauva vielä perätilassa ja miten siellä ollaan; eli onko tulossa peppu edellä vai jalat. Mulla oli viikolla 41 aika äippäpolille ja silloin mut otettiin sisään ja synnytystä alettiin samantien käynnistää. Mulla siis ainakin käynnistettiin. Tosin itse hieman ihmettelin, että annettiin mennä viikon yli. Lääkäreiden(3kpl) painoarvio oli 3,5kg ja neiti painoi syntyessään 4210 ja oli 54,5cm pitkä. Aika isoksi päästettiin. Alatiesynnytys piti mullakin olla edessä; lantio oli kuvattu ja todettu tarpeeksi tilavaksi, mutta kun lapsivedet meni niin neiti oli tulossa jalat edellä joten päädyttiin sitten sen takia sektioon.
Eli kyllä perätilasynnytyksiäkin käynnistetään.
Onnea matkaan ! =)- KÄYNNISTETÄÄN
Tokihan perätila synnytys voidaan käynnistää ja usein käynnistetäänkin juuri siksi ettei vauva kasvaisi "liian" suureksi. Ja ainakin täällä lapissa käynnistetään jo senkin takia, että voitaisiin vähän "ajoittaa " synnytystä. että olisi niinkuin lääkäri talossa jne... Tsemppiä sinulle!!! Terveisin kätilö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 813117
- 751271
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1621163Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401030Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103961Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.309925- 43829
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124815Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78815- 91783