Idässä velattomat kunnat

näinseo

Jotkut idän tumppukylät saavat toki tukea, mutta ainakaan niillä ei Föglön, Finnströmin ja muiden tukirohmujen lisäksi ole syömävelkaa.

11

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Föglön taloudellinen tilanne on vuosikymmeniä ollut (kiitos kalanjalostuksen) taloudellisesti hyvinvoiva kunta. Jos Ahvenanmaalla on puhuttu kunnasta, jolla menee taloudellisesti hyvin, on aina mainittu juuri Föglö. Jomala on samoin täysin velaton, Finströmin tilannetta en nyt tiedä.

      • toistenrahoilla

        Ja siihenkin ELY-keskus maksaa kalatalouden edistämiseen tarkoitettua tukea. Ettekö te paskiaiset tosiaan tule toimeen ilman muiden rahoja. AHVENANMAA SAA ENITEN TUKES ASUKASTA KOHDEN.


      • toistenrahoilla kirjoitti:

        Ja siihenkin ELY-keskus maksaa kalatalouden edistämiseen tarkoitettua tukea. Ettekö te paskiaiset tosiaan tule toimeen ilman muiden rahoja. AHVENANMAA SAA ENITEN TUKES ASUKASTA KOHDEN.

        Ahvenanmaalla ei ole mitään ELY-keskuksia! Kannattaisi ottaa selvää itsehallinnosta.


      • crypjuu
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaalla ei ole mitään ELY-keskuksia! Kannattaisi ottaa selvää itsehallinnosta.

        Ahvenanmaa saa kuitenkin kyseistä tukea maksaapa sen mikä taho hyvänssä. Uskomatonta se on, mutta tuollainen tuki on todella olemassa.


      • Tiedät siis että Ahvenanmaa (?) saa kyseistä tukea, mutta et tiedä kuka sen maksaa? Olisi vakuuttavmpaa jos tietäisit sen.


      • käytäämmäjärkeä
        ahvennainen kirjoitti:

        Tiedät siis että Ahvenanmaa (?) saa kyseistä tukea, mutta et tiedä kuka sen maksaa? Olisi vakuuttavmpaa jos tietäisit sen.

        Ei minun tarvitse sinulle kotiäidille selvittää kanssaelättiesi 'saatavien' alkuperää. Jokainen kuitenkin ymmärtää miten raskaasti kalatalous ja maatalous ovat valtion tukemia. Ahvenet ovat jo vuosia saaneet esimerkiksi vientitukea siinä missä muutkin kalastajat ja maajussit. Seuraavana varmasti väität ettei vientitukea ole, vai onko sekin yksi Henrikssonin mainitsema veropalautus.


      • käytäämmäjärkeä kirjoitti:

        Ei minun tarvitse sinulle kotiäidille selvittää kanssaelättiesi 'saatavien' alkuperää. Jokainen kuitenkin ymmärtää miten raskaasti kalatalous ja maatalous ovat valtion tukemia. Ahvenet ovat jo vuosia saaneet esimerkiksi vientitukea siinä missä muutkin kalastajat ja maajussit. Seuraavana varmasti väität ettei vientitukea ole, vai onko sekin yksi Henrikssonin mainitsema veropalautus.

        Ahvenanmaa saa klumpsumman josta maakuntahallituksen elinkeinovirasto (eikä mikään ELY) sitten jakaa mahdolliset elinkeinotuet.
        Olisi vakuutavampaa, jos kertoisit mihin väitteesi perustat. Mutta kun siellä peruskoulussa ei ole edes oppinut lukemaansa ymmärtämään, niin ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.


      • huvittunut
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaa saa klumpsumman josta maakuntahallituksen elinkeinovirasto (eikä mikään ELY) sitten jakaa mahdolliset elinkeinotuet.
        Olisi vakuutavampaa, jos kertoisit mihin väitteesi perustat. Mutta kun siellä peruskoulussa ei ole edes oppinut lukemaansa ymmärtämään, niin ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.

        Jumalan kunnalla on velkaa. Tämän voi jokainen tarkistaa itse velattomat kunnat sijaitsevat pelkästään idässä. Naurattaa miten sinä kotiäiti luulet sitä terveeksi taloudenpidoksi, että ottaa itsensä täyteen velkaa ja maksaa kun jaksaa. Ahvenet pelastaa ulosotolta suomenkieliset, Ruotsia ei pelasta kohta mikään.


      • äläletyhmä
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaa saa klumpsumman josta maakuntahallituksen elinkeinovirasto (eikä mikään ELY) sitten jakaa mahdolliset elinkeinotuet.
        Olisi vakuutavampaa, jos kertoisit mihin väitteesi perustat. Mutta kun siellä peruskoulussa ei ole edes oppinut lukemaansa ymmärtämään, niin ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.

        Kaikki muut kalatuottajat ja maajussit tarvitsevat tukea, mutta ahvenet eivät.


    • 4-13

      Eikö Ahvenanmaa olisi kokonaisuudessaan sopivan kokoinen yhdeksi kunnaksi?

      • sadanvuodenasuto

        Suruudenhulluus estää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe