Niin ihan vain uteliaisuudesta kysyn. Mitä eroa on vanhoillis- ja uuslestadiolaisuudessa? Tunnen kumpiakin muutaman ja en ainakaan huomaa mitään eroa, tosin en kyllä pahemmin ole kummankaan uskosta kysellyt.
Mitä eroa?
5
1315
Vastaukset
- VL-mies
- Hyväksymme TV:n
- Hyväksymme ehkäisyn
- Emme kuulu kirkkoon - UL-MIES
Uuslestadiolaiset hyväksyvät naisjohtajuuden ja ehkäisyn, koska he arvostavat naista ja haluavat antaa lapsilleen hyvän kasvuympäristön. Myös televisio löytyy useimmista UL-perheistä. Uuslestadiolaiset eivät harrasta painostamista eikä hoitokokouksia.
...Olemassa oleva liike.
>>
Mitä eroa on vanhoillis- ja uuslestadiolaisuudessa?
>>
Vanhoillislestadiolaisuus on suomen suurin lestadiolainen liike.
Uuslestadiolaista liikettä ei puolestaan ole oikeasti olemassakaan:(
Jos joku väittää että uuslestadiolaisia olisi oikeasti olemassa, niin laittakoon tähän osoitteita, missä pitävät seuroja?
Olemassa olevan uskonnollisen yhdistyksen (välttämätön seurojen järjestämiseen) yhdistydrekisterinumero ja puheenjohtajan siviilinimi ovat lisäksi julkista tietoa.
Uuslestadiolaiset eivät sellaista pysty esittämään, koska heitä ei oikeasti ole olemassakaan:(- usk.m
"uuslestadiolaisia" on vain yksi - jokainen ul:n nimissä kirjoitettu viesti on samalla tyylillä väännetty.
- martti (ul)
niin ja täydennykseksi että uuslestadiolaiset eivät ole (vielä) katsoneet tarpeelliseksi perustaa rekisteröityä, kaupallista toimintaa harjoittavaa yhdistystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848475
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504138
- 543632
- 513146
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382073- 292056