Ihmettelyä nettivene.com tiimoilta

kunhanihmettelen

Nettivenettä seurailleena ei voi kuin ihmetellä miten laiskoja osa myyjistä on.
Laitetaan ilmoitus jossa on pari huonoa kuvaa jostain kesäretkeltä 10 vuoden takaa jossa on kaikki perheen rätit ja rievut pitkin venettä ja sitten vaan teksti, "laitan pian uusia kuvia".
Ilmoitus on vuoden verran roikkunut listoilla ja lisäkuvia ei vieläkään ole näkynyt, hintaa on kyllä päivitetty jo samassa ajassa monta kertaa ylös ja alas.
Ei vaan voi käsittää, kun nykyään noiden kuvien ottaminen ei ole kovin vaikeaa, niin miksi ei voi nähdä sitä pientä vaivaa?

Sama huoltohistoria ja varusteet, miksi niitä ei voi listata siihen ilmoitukseen vaan se pitää kuitata kommentilla "soittamalla lisätietoja".

Mahtaako noista veneistä suurin osa olla edes myynnissä?
Hinnat on suuressa osassa ainankin sellaisia, että tuskin kukaan edes kehtaa lähteä tarjoamaan, kun lähtöhinta on jo muihin samanlaisiin veneisiin nähden tuplat.

Lisäteksti "nyt syyshintaan, keväällä hinta on kovempi" on aivan turhaa, eikä varmasti saa venettä myytyä yhtään sen nopeammin.

16

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoa

      Aivan samaa ihmetellyt.

    • IhmeVinkujia

      Eikö jokainen myy tavaroitaan miten haluaa. Mitä helvettiä se kenellekään kuuluu. Tuskin aloittaja on edes ostamassa mitään tai ilmeisesti näitä perseaukisia "tarjoajia". On siinä tekeminen vähissä, suosittelen itkuvirsien harrastamista.

      • kunhanihmettelen

        Jokainen myy niitä kuten parhaaksi näkee, mutta kannattaisko siihen hommaan edes hiukan panostaa jos on oikeasti myymässä? Siinä säästää molempien aikaa kun ei tarvitse turhaan alkaa soittelemaan lisätietoa jos sitä ei kumminkaan ole tai se perustuu ihan täysin edellisen omistajan kertomuksiin.

        Taidat itse olla näitä "myyjiä" joilla on romua tarjolla, eikä niistä kehtaa laittaa edes kuvia saatikka kertoa rehellisesti mitä ollaan myymässä.


    • Ihmettelijälle

      Sattumalta näin pitkään myynnissä olleen teräsveneen livenä, olin ihmetellyt sitä miksi se ei ole mennyt kaupaksi vaikka kuvissa vene näytti tosi hyvältä. Vene oli sitten aivan jotain muuta, tuli mieleen että olikohan ilmoituksen kuvat 20 vuoden takaa, piti ihan varmistaa että kyseessä oli ilmoituksen vene. On varmaan mukava lähteä toiselta puolelta Suomea katsomaan tällaista kun mielikuva on kuvien mukainen..

    • Kyllä se todella ihmetyttää. Itse ostin veneen, josta oli vain pari suttuista mitään sanomatonta kuvaa, joista ei käynyt ilmi veneen sisä- eikä ulkopuoli. Myyjä vielä ihmetteli, kun ei ollut kukaan käynyt katsomassa. Paikan päällä paljastui, että veneessä oli erittäin hieno puuuhuonekaluentisöijän tekemä jalopuusisustus, ja myös ulospäin se oli todella hienon näköinen kauniine yksityiskohtineen. Ei olisi niistä kuvista arvannut. Itse kun myin vanhaa venettäni, pyrin vahingosta viisastuneena ottamaan paljon kuvia, maksimimäärän, mitä nettiveneeseen sai.

    • Myyntimerimies

      Ja eiköhän syksyllä myytynä omistaja säästä talvisäilytyksen ja kevään kunnostuksen, jonka ostaja (toiselta paikkakunnalta) tinkii keväällä kaupan päälle.

    • ostelija

      Kaikki eivät ole myyntitykkejä tai markkina-asiantuntijoita saati kuvankäsittelyguruja. Kyllä kohde ostajan löytää jos hinta on sopiva.

    • Elikkäs

      Ostaisitko veneen, jonka ilmoitus alkaa "Elikkäs"?

    • VairlainiTaiNortstart

      Jos ilmoitus on tehty liian viimeisen päälle, niin kyse on ammattilaisesta. Sellainen on hinnoitellut tuotteen kipurajalle ja osaa peitellä virheet. Mielummin ostan vähän kömpelöltä myyjältä, joka osaa kertoa veneestä.

      Tosin autokaupassa löytyy niitä, jotka kirjoittava Fort tai Nitsan. Sitten joku kuvittelee tekevänsä hyvän kaupan, kun myyjä ei tajua autosta mitään. Että voi se toimai käänteisestikin.

      • ostinjo

        Ilmoitus ei voi olla liian viimeisen päälle. Jos siitä veneestä osaa kertoa niin kai siitä nyt osaa muutaman sanan kirjoittaakkin eikä vaan kuitata koko hommaa "soittamalla lisäinfoa".


    • Hienoa

      On hyvä juttu, että joku ottaa asiakseen harrastelijoiden sivutyönään tekemien esityksien arvostelemisen.

      Kun se nousee ongelmissa niin korkealle, että siitä pitää jupista vuodesta toiseen, niin meillä on asiat todella hyvin.

      • ostinjo

        Ei tarttis jupista jos jaksaisit käyttää vaikka vartin pidempään sen ilmoituksesi tekemiseen.


    • emmätajuanäitä
    • LaadukasAihe

      Käytettyjen veneiden myynti-ilmoitusten ihmettely on laadukas keskustelunaihe nettiveneilijöille.

      • emmätajuanäitä

        Kyllä se aina satamamaksuista ja busterista itkemisen voittaa.


    • Kaaseiysiysi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe