2 tunnin arvo

Opettelijatar

Eikö se ole ihan sama millä mittarilla mittaa - oleellista on käsittääkseni se, että tietää, että esim. 2 tuntia ruokailun jälkeen otettu arvo ei saisi olla kahta yksikköä korkeampi.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rajamaastossa

      Okei. Mua kiinnostikin nimenomaan tuo tieto. Kiitos vaan tiedosta. Mä teen noita mittauksia hahmottaakseni tilaani, mutta en tiedä mitään sokerin laskutahdista. Mulla oli 1,5 tunnin päästä puolikkaan pizza-ruokailun aloittamisesta sokeritaso 8,0. Mittasin, koska vähän huolestutti. Olen miettinyt, että mikä pitäisi olla laskemistahti. Ennen pizzanpuolikkaan aloittamista sokeritaso oli alle 6. Mittaan seuraavan kerran 2 h päästä. Viitearvoja kyllä löytyy, mutta just tota laskemistahtia en ole löytänyt. Siis mulla on kyllä todettu diabetes, mutta pyrin kohentamaan tilaani, mikä ei vissiin ole mahdollista virallisen näkemyksen mukaan.

      Asiasta toiseen. Ostan joskus vaatteita sovittamatta. Tuli taas ostettua himpun verran liian tiukka. Ajattelin tiputtaa painoa 65 kg:sta 64:ään, ja aloitin tiukan vhh:n. Hetihän se paino laskee, mutta huono homma on, että ketoosi ärsyttää vähän virtsateissä. Keto 4 mmol/litra. Taitaa olla vähän liian kiree tahti. Tohon ketoosiin ilmeisesti suhtaudutaan turhan dramaattisesti. Katselin noita 30 vuoden takaisia työterveystarkastuslomakkeita (arkistoin kaiken). Ketonia oli näköjään silloinkin virtsassa, merkintä . Tuolloin tuli laihdutettua yhtenään, kun S/36 vaatenumero ei riittänyt ja 34 oli aina tavoitteena. Muistelen, että rasvan minimointi kuivatti ihoa. Toki hiilareitakin vähensin. Aina on ilo löytää muutakin kuin tasan kahteen leiriin jakautunutta uskonnollishenkistä fundamentalismia.

      • Rankka_testi

        Pizza on huono "testiruoka". Se sisältää suhteellisesti paljon hiilihydraattia valkoisista jauhoista tehdyn pohjan vuoksi. Hiilihydraatit nostavat verensokerin hyvin korkealle, näkisit sen jos mittaisit sokerit tunnin kuluttua syönnistä.
        Jos haluaa tarkempia tuloksia verensokerin nousu- ja laskutahdista, pyydä lääkäriltä seurantalaite monitorointiin muutamaksi vuorokaudeksi.
        En halua vetää itseäni ketoosiin, laihduttaminen on tehokkaampaa rauhallisella tahdilla pidemmällä aikavälillä. Silloin voi olla toiveita pysyvään painonalennukseen ja jojo-laihdutuksen välttämiseen.


      • rajamaastossa
        Rankka_testi kirjoitti:

        Pizza on huono "testiruoka". Se sisältää suhteellisesti paljon hiilihydraattia valkoisista jauhoista tehdyn pohjan vuoksi. Hiilihydraatit nostavat verensokerin hyvin korkealle, näkisit sen jos mittaisit sokerit tunnin kuluttua syönnistä.
        Jos haluaa tarkempia tuloksia verensokerin nousu- ja laskutahdista, pyydä lääkäriltä seurantalaite monitorointiin muutamaksi vuorokaudeksi.
        En halua vetää itseäni ketoosiin, laihduttaminen on tehokkaampaa rauhallisella tahdilla pidemmällä aikavälillä. Silloin voi olla toiveita pysyvään painonalennukseen ja jojo-laihdutuksen välttämiseen.

        Jos veren sokeri on puolentoista tunnin päästä pizzaruokailun aloittamisesta 8, niin meneehän se kahden tunnin sisällä mainitsemaasi 2 mmol:in laskemisen sisään. Pizzapäivän jälkeisenä aamuna paastosokeri on aina normaali ja matalanpuoleinen.

        Tiedä tosta pizzasta huonona testiruokana. Mainettaan parempaa ruokaa kumminkin. Pannupizzassa nyt on paksu pohja, josta harva edes tykkää. Tavallisessa peruspizzassa on tyhjät pulleat reunukset, jotka uskoakseni suurin osa ihmisistä jättää syömättä, kuten minä. Jäljelle jää aika vähän vehnäpohjaa, jonka hiilari imeytyy kuitupitoisen kasvistäytteen kanssa samaan tapaan kuin kuitupitoinen kokojyvä. Ei nimi pizzaa pilaa, ellei täytteen valitsija pizzaa pilaa.

        Mä en voi pyytää lääkäriltä mitään, koska en käy lääkärissä, kun ei ole mitään lääkitystä, mitä pitäisi uusia tai vaivaa, jota pitäis hoitaa. En myöskään asioi terveydenhoitajan luona, kun hänellä ei ole muuta annettavaa kuin sokerinmittaustikut.

        Laihduttamisesta sen verran, että mulla on yhdenlainen versio niukkahiilihydraattisesta ruokavaliosta, kai lähinnä zone. Se pitää painon vakaana. Jos laihdutan, niin sen jälkeen paino kyllä pysyy. Ei mulla ole hirveetä hinkua laihtua, kun painoindeksi on 24. Tulee kalliiksi, jos vaatekoko tippuu liikaa.

        Näyttää vähän siltä, että kumpikin ravitsemuksen valtauskonto tuomitsee mut roviolle tai kirkonkiroukseen mun kerettiläisen ruokavalion vuoksi. Puustiselta tuli jo pannaanjulistus, ja terveyskeskuksen holhokitkin vilauttelee kulmahampaitaan ja esittää kanoonista asiantuntemusta varsin vähäisellä ymmärryksellä.


      • semukavaveku
        rajamaastossa kirjoitti:

        Jos veren sokeri on puolentoista tunnin päästä pizzaruokailun aloittamisesta 8, niin meneehän se kahden tunnin sisällä mainitsemaasi 2 mmol:in laskemisen sisään. Pizzapäivän jälkeisenä aamuna paastosokeri on aina normaali ja matalanpuoleinen.

        Tiedä tosta pizzasta huonona testiruokana. Mainettaan parempaa ruokaa kumminkin. Pannupizzassa nyt on paksu pohja, josta harva edes tykkää. Tavallisessa peruspizzassa on tyhjät pulleat reunukset, jotka uskoakseni suurin osa ihmisistä jättää syömättä, kuten minä. Jäljelle jää aika vähän vehnäpohjaa, jonka hiilari imeytyy kuitupitoisen kasvistäytteen kanssa samaan tapaan kuin kuitupitoinen kokojyvä. Ei nimi pizzaa pilaa, ellei täytteen valitsija pizzaa pilaa.

        Mä en voi pyytää lääkäriltä mitään, koska en käy lääkärissä, kun ei ole mitään lääkitystä, mitä pitäisi uusia tai vaivaa, jota pitäis hoitaa. En myöskään asioi terveydenhoitajan luona, kun hänellä ei ole muuta annettavaa kuin sokerinmittaustikut.

        Laihduttamisesta sen verran, että mulla on yhdenlainen versio niukkahiilihydraattisesta ruokavaliosta, kai lähinnä zone. Se pitää painon vakaana. Jos laihdutan, niin sen jälkeen paino kyllä pysyy. Ei mulla ole hirveetä hinkua laihtua, kun painoindeksi on 24. Tulee kalliiksi, jos vaatekoko tippuu liikaa.

        Näyttää vähän siltä, että kumpikin ravitsemuksen valtauskonto tuomitsee mut roviolle tai kirkonkiroukseen mun kerettiläisen ruokavalion vuoksi. Puustiselta tuli jo pannaanjulistus, ja terveyskeskuksen holhokitkin vilauttelee kulmahampaitaan ja esittää kanoonista asiantuntemusta varsin vähäisellä ymmärryksellä.

        rajamaastossa

        Omahan on diabeteksesi.


      • Oma.äly.paras.äly
        rajamaastossa kirjoitti:

        Jos veren sokeri on puolentoista tunnin päästä pizzaruokailun aloittamisesta 8, niin meneehän se kahden tunnin sisällä mainitsemaasi 2 mmol:in laskemisen sisään. Pizzapäivän jälkeisenä aamuna paastosokeri on aina normaali ja matalanpuoleinen.

        Tiedä tosta pizzasta huonona testiruokana. Mainettaan parempaa ruokaa kumminkin. Pannupizzassa nyt on paksu pohja, josta harva edes tykkää. Tavallisessa peruspizzassa on tyhjät pulleat reunukset, jotka uskoakseni suurin osa ihmisistä jättää syömättä, kuten minä. Jäljelle jää aika vähän vehnäpohjaa, jonka hiilari imeytyy kuitupitoisen kasvistäytteen kanssa samaan tapaan kuin kuitupitoinen kokojyvä. Ei nimi pizzaa pilaa, ellei täytteen valitsija pizzaa pilaa.

        Mä en voi pyytää lääkäriltä mitään, koska en käy lääkärissä, kun ei ole mitään lääkitystä, mitä pitäisi uusia tai vaivaa, jota pitäis hoitaa. En myöskään asioi terveydenhoitajan luona, kun hänellä ei ole muuta annettavaa kuin sokerinmittaustikut.

        Laihduttamisesta sen verran, että mulla on yhdenlainen versio niukkahiilihydraattisesta ruokavaliosta, kai lähinnä zone. Se pitää painon vakaana. Jos laihdutan, niin sen jälkeen paino kyllä pysyy. Ei mulla ole hirveetä hinkua laihtua, kun painoindeksi on 24. Tulee kalliiksi, jos vaatekoko tippuu liikaa.

        Näyttää vähän siltä, että kumpikin ravitsemuksen valtauskonto tuomitsee mut roviolle tai kirkonkiroukseen mun kerettiläisen ruokavalion vuoksi. Puustiselta tuli jo pannaanjulistus, ja terveyskeskuksen holhokitkin vilauttelee kulmahampaitaan ja esittää kanoonista asiantuntemusta varsin vähäisellä ymmärryksellä.

        No no, jopa vekukin tajusi!! Toistan varmuuden vuoksi, ettei unohdu: omapahan on diabeteksesi. Mihin tarvitaan Puustisen tai virallisen terveydenhuollon ns.asiantuntijoita, kun oman kehon hallinnan jokainen voi oppia itsekin. No ihan vaan kuriositeetin vuoksi kerron, että mulla pitkä sokeri alle 6, ja paastosokeri vähån yli tai ali 5. Sokeritautikin todettu, mutta tavallisena suomalaisena ihmisenä osasin ratkaista ongelmani ihan vaan itse. Niinhän me älykkäämmäät toimitaan.

        Älä aliarvioi ihmisiä! Silläkin on hintansa.


      • hpv2
        rajamaastossa kirjoitti:

        Jos veren sokeri on puolentoista tunnin päästä pizzaruokailun aloittamisesta 8, niin meneehän se kahden tunnin sisällä mainitsemaasi 2 mmol:in laskemisen sisään. Pizzapäivän jälkeisenä aamuna paastosokeri on aina normaali ja matalanpuoleinen.

        Tiedä tosta pizzasta huonona testiruokana. Mainettaan parempaa ruokaa kumminkin. Pannupizzassa nyt on paksu pohja, josta harva edes tykkää. Tavallisessa peruspizzassa on tyhjät pulleat reunukset, jotka uskoakseni suurin osa ihmisistä jättää syömättä, kuten minä. Jäljelle jää aika vähän vehnäpohjaa, jonka hiilari imeytyy kuitupitoisen kasvistäytteen kanssa samaan tapaan kuin kuitupitoinen kokojyvä. Ei nimi pizzaa pilaa, ellei täytteen valitsija pizzaa pilaa.

        Mä en voi pyytää lääkäriltä mitään, koska en käy lääkärissä, kun ei ole mitään lääkitystä, mitä pitäisi uusia tai vaivaa, jota pitäis hoitaa. En myöskään asioi terveydenhoitajan luona, kun hänellä ei ole muuta annettavaa kuin sokerinmittaustikut.

        Laihduttamisesta sen verran, että mulla on yhdenlainen versio niukkahiilihydraattisesta ruokavaliosta, kai lähinnä zone. Se pitää painon vakaana. Jos laihdutan, niin sen jälkeen paino kyllä pysyy. Ei mulla ole hirveetä hinkua laihtua, kun painoindeksi on 24. Tulee kalliiksi, jos vaatekoko tippuu liikaa.

        Näyttää vähän siltä, että kumpikin ravitsemuksen valtauskonto tuomitsee mut roviolle tai kirkonkiroukseen mun kerettiläisen ruokavalion vuoksi. Puustiselta tuli jo pannaanjulistus, ja terveyskeskuksen holhokitkin vilauttelee kulmahampaitaan ja esittää kanoonista asiantuntemusta varsin vähäisellä ymmärryksellä.

        Pitsa on huono testiruoka koska se sisältää paljon rasvaa ja se hidastaa hiilihydraatin imeytymistä. Pitsan energiasta tulee noin 50% rasvasta.


    • ijjhgjug

      Veijo ei kelpuuta mitään muuta totuutta kuin omansa, eli messias-kompleksi hänellä on. Haistakoon vitun....vanhan....

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6059
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      519
      3709
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3550
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2754
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 283
      2182
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe