Ihmetyttää tuollainen kun oikealta tuleva tuuttasi vihaisesti kun meinasi ajaa auton kylkeen. Olin jo ajamassa liikenneympyrässä kääntymässä kolmannesta kiertoliittymästä pois. Kenellä on liikenneympyrässä etuajo-oikeus? Olenko väärässä kun olen ajatellut, että minulla ympyrässä ajavana on etuajo-oikeus, eikä minun tarvitse tuolloin väistää ympyrään saapuvaa oikealta tulevaa liikennettä.
Etuajo-oikeus liikenneympyrässä?
asdlköjsölgk
5
151
Vastaukset
- tietoa_a1b2
Se joka on ympyrässä on etuajo oikeus, eikä tarvitse väistää ympyrään tulevaa, paitsi jos auto on jo 2/3 jo ympyrässä.
Jos on kärkikolmio liikenneympyrään tulijoilla on etuoikeus ympyrässä ajavien, mutta jos ei ole kärkikolmioita on etuoikeus ympyrään tulijoilla
- TarkastiKatsottava
"paitsi jos auto on jo 2/3 jo ympyrässä." Jos osuma on kolmion takaa tulevan takaovessa, niin pääsee köyhtymään. Löytyisköhän tuolle jotain perustelua?
- jhjhbhj
Kaikki liikenneympyrän näköiset eivät ole niitä. Missä paikassa tapahtui?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1682857
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.622243- 2032159
- 711786
- 951703
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91581- 921343
- 811100
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2061080- 951059