Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vinosti hymyillen kirjoitettu oikaisu!

Vanhanliitonkirjuri

En ole kaikkia keskusteluja ehtinyt käydä läpi mutta kiitän kaikkia keskustelijoita ja kommentoijia siitä että minulla on ollut todella hauskaa lukiessani. Olen itse kantanut vanha liittolaisen leimaa n.20v asti ja silloin en ollut vielä päivääkään lusinut,en ollut edes pidätettynä. Aivan oikein keskusteluissa eräs nainen kertoi vanha liittolaisuuden olevan eräänlainen kirjoittamaton säännöstö johon liittyy joitain käytöstapoja ym. Vanha liittolaisuus ei katso ikää,eikä tuomioitten määrää tai sitä mitä rikollisuuden lajia harjoittaa...seksuaalirikolliset eivät ole rikollisia vaan sairaita. Väkivallasta pidättäyminen,aseettomuus ovat vanha liittolaisuutta samoin vaitiolo ja veljien auttaminen. Henkilöön kohdistuvat ryöstöt eivät ole vanha liittolaisuutta.Naisten kunnioitus on joukossamme korkealla. Vanha liittolaiset eivät mainosta itseään pukeutumisella tai tatuoinneilla ym mutta se mitä olemme voidaan todistaa kyllä tarvittaessa.....useimmiten ei tarvitse koska pelkkä silmiin katsominen riittää. Eräs vanha ammattilainen jonka juoksupoikana uraani aloitin sanoi että kuule poika ei sun tarvi näyttää että olet kova jos todella olet kova. Oikeat vanha liittolaiset eivät todellakaan humalassa tai muissa kamoissa turuilla ja toreilla pyöri uhoamassa ja tapojaan mainostamassa....ne jotka niin tekevät eivät ole oikeaa vanha liittolaista edes nähneet vaan ovat kuulleet urbaanilegendoja joista saaneet idean esiintyä kyseisen tapakulttuurin edustajana..Vanha liitto ei ole rikollisjärjestö vaan samoja tapoja noudattavien ammattirikollisten veli- ja sisarjoukkio johon kuuluvat eivät harrasta mitään tapojensa näkyvää mainostamista tai vastaavaa...ei ole olemassa mitään salaisia merkkejä tai muita keinoja kertoa kuuluvansa vanhaan liittoon koska mitään liittoa ei ole.....toisiaan tuntemattomien vanha liittolaisten tavatessa tunnistus tapahtuu periaatteella kyllä koira toisen koiran tuntee...eli käytös-,puhe ym. tavat kyllä kertoo sen. Poliisin ja vanha liitttolaisten välit ovat hiukan koomiset.....virkavalta toisaalta pyrkii määrätietoisesti saamaan meidät mahdollisista teoistamme kiinni mutta samalla he pitävät meitä ns hyvinä miehinä koska emme käytä väkivaltaa heitä kohtaan,käyttäydymme pidätettäessä asiallisesti ja vastaamme esitettyihin kysymyksiin niin asiallisesti kuin voimme. Kuulusteluissa annamme tietoja avuliaasti...nimi,sotu,osoite jos on saadaan meistä irti helposti ja jos hallustamme on löytynyt jotain ainetta tai tavaraa joka liittyy rikokseen niin mielellämme tunnustamme että ko asia on kyllä oma...........................siihen se sitten jääkin.Viimeksi ollessani pidätettynä yön sellissä viettettyäni ja ensimmäisen virallisen kuulustelun alkaessa tutkija totesi että oli tutkinut taustaani ja antamiani tietoja esikuulustelupöytäkirjasta ja todennut että en luultavasti ole yhtään halukkaampi yhteistyöhön kuin eilen enkä tule olemaan vaikka viettäisin toisenkin yön sellissä.......totesin että ehdottoman halukkaasti tulen antamaan samat tiedot jotka olen jo antanut vaikka joka päivä ja ilta ja yökin niitä minulta kysyttäessä mutta mitään muuta en tule kertomaan.......tiesin tuon sanoi hän ja totesi että minut viedään selliin ja luultavati vapautetaan jo muutaman tunnin kuluttua kuten tapahtuikin. En ole koskaan kuullutkaan sellaisesta vanha liittolaisesta joka kuulusteluissa olisi antanut jotain nimiä omansa lisäksi tai kertoisi hallustaan löydetyn saaliin tai aineen alkuperästä mitään tietoja. Vanha liittolaiset ovat ammattirikollisia jotka määrätietoisesti pyrkivät välttämään vankilaa joten vanha liittolaisia eivät automaattisesti ole usein tai pitkään lusineet....oikeastaan päinvastoin. Vankilassa tai siviilissä olemme kohteliaissa väleissä muiden ammattirikollisten kanssa mutta emme veljeile tarpeettomasti. Aiheesta olisi paljon muutakin kirjoitettavaa koska näyttää siltä että käsitykset vanha liittolaisuudesta ovat täysin harhateillä mutta tuossa tuli kai tärkeimmät....niin eräs asia...emme todellakaan puutu pidätettynä tai vankilassa olevan toverimme naiseen....autamme taloudellisesti tarvittaessa ja muutenkin asioissa joissa voimme. Epämiellyttäviä asioita kuten vasikan kanssa vakavaa keskustelua ei suoriteta hänen naisensa tai lastensa nähden ym ym. Hyvää jatkoa kaikille ja kirjoitelkaa edelleenkin hauskoja mutta jättäkää turhat luulot ja tarut pois ja kun seuraavan kerran kohtaatte henkilön joka höyryää vanha liittolaisuudestaan niin voitte mielessänne todeta että sitä tuo hyypiö ei ainakaan ole.

1

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuoriliitto

      Minä olen kuulunut nuoreen liittoon jo 7-vuotiaasta alkaen. Tuplasti kun tuli lisää vuosia niin lyöttäydyin yhteen erään vanhan liiton miehen kanssa, sellaiseksi hän ainakin itseään nimitti. Olin siis 14 ja vanhan liiton mies oli 54. Hän oli lusinut 29 kertaa. Pari tappoa ja kerran oli päässyt murhasta irti ja joutunut pakkohoitoon, josta hän pääsi pois 8 vuoden kuluttua. Rakastuimme lähes ensi silmäyksellä. Oltiin aina kimpassa kun mahdollista. Ekan kerran meidät pidätettiin kaljavarkaudesta kun olin 22. Jouduin poliisikuulusteluun ja putkaan. Vanhan liiton rakastajani puhui poliisille ylimääräistä ja pääsimme samaan selliin. Hän piti minua hyvänä ja lohdutti, koska en päässyt katsomaan lempisarjaani Emmerdalea kun putkassa ei ollut töllöä. Vanhan liiton mies oli rakastajani 30 vuoden ajan. Sitten hän katosi Pattayan reissulla. Kuulemma pitää siellä jotakin kuppilaa. Ei hän minua halunnut, taisi haluta nuoremman. Minäkin halusin nuoremman. Löysin toisen vanhan liiton miehen, joka oli minua vain 10 vuotta vanhempi. Hän oli istunut 45 kertaa, josta 39 kertaa ratista ja loput kerrat apteekkimurroista. Kaikki vanhan liiton miehet ovat psyykelääkekoukussa. Kovia huumeita he eivät käytä, koska ovat vanhoja setiä, mutta psyykelääke maistuu ja saa hymyn huulille.

      Vanhan liiton miehet ovat suurin osa vasikoita. Monilla on virtsanpidätysvaikeuksia ja joillakin on siksi pysyvästi vaipat housussa. Monet kerrat vaihdoin vaipat kummallekin vanhan liiton miesystävälleni. Itse istuin 43 kertaa, josta 41 kertaa ratista. Nyt olen kääntynyt heteroksi. Vaimooni tutustuin krimin toimistolla. Hän oli istunut tapon ja törkeän huumausainerikoksen. Olemme molemmat nuoren liiton ihmisiä. Nuoret tulevat paremmin keskenään toimeen. Antaa vanhan liiton ihmisten olla keskenään. Heillä on ihan omat jutut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe