Porukat haluaa vaikuttaa uravalintaan?

apuatarvitaan

Elikkäs nyt oon 14 vee tyttö, lahjoja olis piirtämisessä ja ratsastuksessa. Molemmista asioista tykkään niin kovasti, että haluisin saada urankin ainakin toisesta. Tiiän ettei ole vielä kiire miettiä uraa, mutta kohta kuitenkin aika tulee, että miksi ei valmiiksi miettiä tulevaisuutta hieman läpi? Hevosaiheinen ammatti houkuttelisi enemmän, mutta se edellyttäisi hevosopistossa opiskelua, eikä meidän lähellä ole mitään hevosopistoa, niin minun periaatteessa pitäisi muuttaa ulos 16 veenä. Ja kun kysellyt olen tästä, niin on vastaus ollut jyrkkä ei. Onko mulla mitään valtaa päättää mun opiskelupaikasta ite, vai sanooko laki toisin? Kyllä sen tajuan ettei porukat haluais mun muuttavan ulos noin nuorena, mut herranjumala eiks se oo aika pieni uhraus siitä, että saisin kivan ammatin itselleni loppuelämäkseni? Ja aina ne on ehdotellut jotain muuta ammattia, jopa uhkaillut että aikoo ottaa mun säästöt pois pankista ellen taivu ja muuta mieltäni hankkia 'kunnon ammattia'.
Ei ne hirveesti oo tosta taiteestakaan ollu innostuneita, koska ei täällä jälleen kerran ole mitään kunnon taidelukiota.. :L
Mitään ideoita miten saisin noi ihan oikeesti muuttamaan mielensä tästä?
Meinaanku ei olis kiva käydä jotain paskaa lukiota tyyliin 2 vuotta, ja sitten vasta muuttaa muualle opiskelemaan.

5

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ertytuy5rertra

up up

• eiköketään

uppia taas

• xxxxup

nostan

• Käyt vain kiltisti kaksi vuotta sitä paskalukiota/paska-amista, etkä turhia murehdi arvosanoista, vaan otat rennosti, sillä et kuitenkaan käy sitä loppuun.
      Sitten lähdet, ja haistatat paskat noin kontrolloiville vanhemmille lopullisesti.

• sertralin

Hevosista tykkäät,eläin alalta on vaikea saada töitä ellet pääse lukion jälkeen eläinlääkäriks opiskelemaan ( vain helsingissä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8233
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2582
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      938
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      863
    5. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      833
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      826
    7. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      820
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe