http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1441340358790?ref=hs-art-paakirjoitukset-3
Reijo Liimatainen vieraskynässä.
Luterilainen kirkko voi vihkiä nais- ja miespareja
8
96
Vastaukset
- vvberrygf
Nyt sitten kaikki tasa-arvoa vastustavat eroavat kirkosta!
http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/Näinhän se suunnilleen menee. Tästä saisi pilakuvankin joku: pappi veneessä kieli keskellä suuta. Vene aivan vesirajassa, ja joka keikahduksella tulee loiskahdus vettä veneeseen.
Ja pohjassa reikä joka vuotaa joka tapauksessa koko ajan.
- eroaValtiokirkosta
"Raamattu on niin vanha kirjoitusten kokoelma..."
Erehtyväisten ihmisten kirjoittama >> Luterilainen kirkko voi vihkiä nais- ja miespareja <<
!.3. 2017 on tilanne se, että kun papilla on vihkimisoikeus ja vihkimisen esteet on virallisesti selvitetty, niin papin avioliitton vihkimä mies-mies-pari tai nais-nais-pari on ainakin maistraatissa täysin pätevä avioliitto.
Vaikka kirkon omat pykälät sanoisi mitä, niin näin se menee ja näin tulee varmaankin tapahtumaan ainakin muutaman parin kohdalla. Korkeintaan kirkko voi haastaa papin johonkin tuomiokapituliin tai vastaavaan, mutta sitä papin vihkimää avioliittoa se ei kumoa.
Mielenkiintoista on sitten nähdä onko tuo pariskunta kirkon mielestä avioliitossa tuollaisen vihkimisen jälkeen vai ei. Eli natsaako kirkonkirjojen merkintä maistraatin merkinnän kanssa.Jos luterilainen kirkko ei ala vihkimään samaa sukupuolta olevia pareja, joku muu vihkimisoikeuden omaava uskonnollinen yhteisö näkee siinä markkinaraon ja houkuttelee jäseniä vihkimällä samaa sukupuolta olevia pareja.
- tuomionpäivä
Näin kirkko luisuu aina c´vaan kauemmas JUMALASTA, ja Jumalan sanasta, jonka pitäisi olle kirkon ohjenuora. Mikä on tuollainen kirkko, joka hylkää käskyt, ja ottaa oppinsa siitä, mikä kulloinkin sattuu kansaa miellyttämään. Kirkon tehtävä ei ole olla kansalle mieliksi, vaan julistaa Jumalan sanaa, ja lakia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse711690Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872