Ainalaina ja takaaja-vaatimus

piavippiäkiertäen

Minulla on Ainalaina 2000€ luottorajalla. Sain nostettua 250€ ja tämän jälkeen vaadittaisiin henkilötakausta että saisin nostettua lisää??!! Kaikki lainasta-kohdassa ei puhuta mitään takauksista ja mainitaan että voit nostaa vaiko koko 2000€ kerralla. Itse jo nostaessani 200€ herjasi nostorajasta ja sitten asiakaspalvelu puhuu että kyllä luottorajasi on 2000€ ja sitä en olisi missään vaiheessa saanut edes nostetuksi. Takauspapereita vain laitettaisiin postissa tulemaan. Eli tämä on pikavippiä näennäisellä '2000€' luottorajalla. Muilla vastaavia kokemuksia??

10

1399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelpaisin_takaajaksi

      Kyllä se takaajavaatimuskin jossain pienellä painetussa tekstissä on. Sinulla vaan oli niin kiire saada rahaa, ettet ehtinyt katsomaan hintaa ja ehtoja. Sellaista on elämä, kun yrittää käyttää enemmän rahaa kuin tienaa. Kohta pitäisi löytää korkorahatkin jostain.

      • cxvxcv

        Pienellä painetussa varmaan jotain sanotaan, mutta kun isolla on www-sivuille präntätty "lainaa ilman takaajia tai vakuuksia". Tosin itse etsisin toisen lainantarjoajan jo luettuani etusivulta 13 prosentin nostopalkkiosta ja 8,5 prosentin kuukausikorosta. Pitäisi olla aika hyvät tulot, ennen kuin tuolta olisi varaa lainaa ottaa, mutta silloin ei lainaa tarvitsisi.


      • Velkakierre
        cxvxcv kirjoitti:

        Pienellä painetussa varmaan jotain sanotaan, mutta kun isolla on www-sivuille präntätty "lainaa ilman takaajia tai vakuuksia". Tosin itse etsisin toisen lainantarjoajan jo luettuani etusivulta 13 prosentin nostopalkkiosta ja 8,5 prosentin kuukausikorosta. Pitäisi olla aika hyvät tulot, ennen kuin tuolta olisi varaa lainaa ottaa, mutta silloin ei lainaa tarvitsisi.

        Mainoshan piti paikkansa, sillä aloittaja sai 250 euroa ilman takaajia tai vakuuksia. Kasvaahan se pienikin summa noiden kulujen ja korkojen pohjalta aika äkkiä isommaksi. Kuukauden päästä on maksettavaa jo reilut 300.


    • jfbujuty686y867

      Jos 2000 euron luottoraja on kerran myönnetty - ja näin päästy kiertämään korkokattolakia - lainan nostolle ei saisi enää asettaa mitään yllättäviä lisäehtoja. Viestiä vaan kuluttajavirastolle.

      • ghdhdfgj23

        Niinku mistä asiasta? Siitäkö ettei tullut luettua pienellä painettua tekstiä?


    • Pellepetteri

      Sama juttu minulle..myönnettiin 2000 euron limiitti mut pystyin nostaa vaan 300 euroa..lopulle pitäisi olla takaaja.. vaikka takaisin maksukykyä minulla kyllä on.. mikshän näin

    • lakiakierretään

      Ainalaina aika härskisti huijaa ehdoissaan. Alle 2000euron pikavippejähän koskevat laissa määritellyt katot korkojen ja kulujen suhteen. Nimellinen 2000e josta myönnetään vain pieni osa, ei ole oikeasti 2000e laina vaan Ainalaina tarkoituksella antaa vain pieniä summia jotta voi sitten härskisti laskuttaa millaisia korkoja tahansa. Tehkääpäs joku fiksu tutkintapyyntö kyseisen firman toiminnasta.

    • ainalainanaasiakas

      Kun olet maksanut ensimmäisen nostamasi lainan pois, sen jälkeen on mahdollista saada nostettua rahaa sinne 2000€n asti.

    • bonlide

      Älkää koska menkö laittamaan nimeä mihinkään toisen paperiin.

      Luottokortit on papereita jotka ansaitaan hyvällä talouden pidolla. Jos oman talouden tasapaino on nolla, niin ei sitä luottokortilla tapiteta. Oikeastaan ei ole sellaista lainaa tai ihmistä, joka tarvii takaajaa tai toisen nimeä. Asettaja on aina lupautumassa maksajaksi, ja uhka on päällä niin pitkään kuin päävelllinen on asiansa hoitanut.

      Periaatteessa tianne voi olla sellainen että iso joukko kavereita takaa yhden velan, niin periaatteessa yksi takaajista voi joutua vastaamaan koko velan maksuun tulevasta pääomasta korkoineen, vaikka niitä takaajia olis sata.. Tietäkää tämä.

    • mubsautin

      Kuka ihme ottaa tällaisilla ehdoilla lainan?!?! Pankista saa murto-osalla tuosta hinnasta lainan


      "Lainan nostopalkkio on 13 % pääomasta ja vuosikorko 102 %. Esimerkki takaisinmaksusta: 1000 € lainalle todellinen kulut huomioiva vuosikorko on 394,88 %, kun nostaa 1000 euroa ja maksaa sen kahdessa erässä takaisin. Luottokustannusten kokonaismäärä 310 €

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe