Oikea unielokuva

koirahaaveita

Eli siis uneni oli aika monitasoinen ja pitkä tarinaltaan.
Ensiksi olin menossa luokkaretkelle todella ahtaassa bussissa. Kun pääsimme perille oli liokkaretkemme kohde jonkinlainen huvilaite, joka oli hyvin iso ja vanha linna. Sisällä piti olla kaikkea jännää ja liikuvia osia jne. Noh bussissa tapasin ulkomaalaisia likkoja kaksi joille juttelin paljonkin. He olivat kaksoset. Näiden kanssa menin linnaan sisään.

Ensiksi oli jokin huone jossa oli niitä monster high nukkeja, koko huone oli monster high tyylinen (ota huomioon että oon 21-vuotias ja viimeksi nukeilla oon leikkiny ehkä 13-vuotiaana). Siellä oli joku päiväkirja joka olisi pitäny avata jos olis löytäny huoneesta kaikki vihjeet joilla lukon salasanan olisi arvannut. Noh, toinen kaksosista oli hieman ei niin fiksumpi ja häntä asia ei muutenkaan kiinnostanut, lisäksi hän puhui huonompaa englantia. Toinen oli innoissaan ja etsi minun kanssani, löysimme kuitenkin vain yhden. Yhtäkkiä huomasin että he olivat lähteneet eteenpäin. Päätin seurata perässä seuraavaan huoneeseen.

Seuraavaan huoneeseen oli jyrkät, joistakin kohtaa heiluvat portaat. Alhaalla näin ilkeitä monster high aaveita. En olisi tohtinut alas mennä ellen olisi tajunnut että nehän oli vain lampuilla luotuja hahmoja. Tämän jälkeen seuraava kohtaus on kotoa.

Olen tekemässä jostain syystä kakkua juhliin. (Olen leipuri-kondiittori, joka on tajunnut etten tykkää alasta yhtään) juttelin äitini kanssa minkälaisen teemme. Hän tykkäsi ideastani tehdä perinteinen kinuskikakku. No kun olin viimeistelemässä kakkua, pikkusiskoni päättää laittaa kakun päälle todella vanhaa kermaa ja pelastaakseni kakun, otan kaiken kerman pois. Ja aloitan koristelun uudelleen.

Olin ollut yhteydessä ulkomaalaisiin kaksosiin, jotka pyysivät lähettämään kaikki kuvat joota olin luokkaretkellä ottanut. Siinä sitä pakettia sitten rustasin ja otin tauon mennäkseni takapihallemme missä aurinko paistaa kauneiten kun on kesä. Siellä näen serkkuni (jonka kanssa emme ole puhuneet varmaan kymmeneen vuoteen, eivät hyväksy meitä sukuun) puhumassa äitilleni ja hänellä on kaksi saksanpaimenkoiraa. Yksi aikuinen uros ja yksi aikuinen narttupentu. (Olen haaveillut korasta kauan ja myös juurikin tästä rodusta mm) koiranpentu ihastui selvästi minuun ja myös merkkasi minut( en tiiä miksi, eihän koirat merkkaa samallalailla kuin kissat, ehkä tämä on siitä että suurimmaksi osaksi meillä on ollut kissoja).

Mutta sitten yhtäkkiä ulkomaalaiset olivatkin ovella. He halusivat tulla hakemaan vaatteit joita oli at unohtaneet meille(en tiedä yhtään miksi) ja siinä sitten katsoimme kaapistani motä oli jäänyt. Paljon vaatteita poistui kaapistani heidän haaveihinsa, myös kynsilakkoja ja meikkejä.

No siinä oli jokin hilepurkki auki ja pentu päätti korkin ottaa suuhunsa jonka minä sitten äkkiä nappasin pois. Estin koiraa nielemästä hileitä ja serkkuni vei koiran suun huuhdeltavaksi varmuuden vuoksi. Saimme suun huuhdeltua, mutta mieleeni tuli että voisinko ikinä pitää koiraa jossen osaakkaan pitää vaarallisia purkkeja sen tassujen ulottuvilta.

5

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitähäntämäkisitten

      Tässä muuten tuli mieleen että jossakin vaiheessa ennen kakukntekoa, äitini väitti että minulla kasvaa partaa niinkuin vanhalla mummollani (isänäidillö josta äitini ei pidä eikä hän äidistä). Vastasin että pari pientä viiksikarvaa saattaa olla mutta nekin hyvin vaaleita. Tähän aitini että kyllä ne ihan pitkiä partakarvoja ovat ja veljeni nauroivat ollen samaa mieltä. Menin peilin eteen ja naamastani kasvoikin vaaleita pitkien hiusten pituisia yksittäisiä karvoja, joita sitten nolostuksissani lähdin nyppimään. Mietin että miten kauan ne tuossa ovat olleet kun en ole yhtään huomannut.

    • punkisnotdead

      Sisimpäsi ilmiselvästi kasvaa vanhuuden naavaa ;-) tarvitset viipymättä sex's&drug's&rock'n rollia punk'kia elämääsi ;-), ota alta siivu :
      https://www.youtube.com/watch?v=3fkt91iye4c
      Muista luukuttaa täysillä ;-)

    • Tässä unessa on paljon tapahtumia. Olet siis saattanut kokea ja läpikäydä useita erilaisia ajatuksia yön aikana. On erikoista ja kadehdittavaakin, että muistat unesi hyvin.

      Ensimmäinen visio huvipuistosta viittaisi kaikkine liikkuvine osineen ajatukseen sukupuolisesta kanssakäymisestä. Epäilemättä kaksoset liittyvät tähän jollain tasolla.

      Lukko ja salasana sen avaamiseen voisi viitata samaan teemaan kuin yllä.

      Seuraavaan ajatukseen voisi liittyä pelko tai epävarmuus perille asti menemisestä.

      Kakku ja sen koristelu. Sanoisin näidenkin liittyvän edellä mainittuihin teemoihin. Ajatusyhteydet ovat tosin monimutkaisemmat. Herkusta ja palkinnosta on kuitenkin kyse.

      Seuraavaksi edellisiin ajatuksiin liittyy huoli hyväksymisestä suvun ja perheen piirissä.

      Edelleen ajatus kehittyy suhteen taloudellisiin seikkoihin. Kaapista katoaa paljon.

      Loppujen lopuksi ajattelet uusien tuttavuuksien aiheuttavan hankaluuksia entisiin tunnesiteisiisi ja kuvioihisi.

      Partakarvojen ilmaantuminen voisi viitata ja vahvistaa ajatusta epävarmuudesta, joka vaikuttaisi olevan unen ajatusteemana muutenkin.

      Kiitos unesi jakamisesta.

    • Koirahaaveita

      Kiitos tulkinnasta, se oli osuvaa. Mitenkä olet oppinut tulkitsemaan unia? Harvoin löydän unistani symboleita mitä olisi unikirjoissa tai sitten sitä on sokea omille unilleen

    • En välttämättä lähtisi etsimään symbolikirjoista mitään kovin herkästi. Unet ovat henkilökohtaisia ja johtuvat vain ja ainoastaan näkijänsä omien muistojen, tunteiden ja ajatusten esittämisestä kuvakielellä. Tämä esittämistapa johtunee siitä, että ihminen havainnoi ympäristöään pääsiasiassa näköaistinsa välityksellä. Edelleen jokainen ihminen kääntää nämä muistot, ajatukset ja tunteet kuviksi omalla tavallaan. Joitain yleistyksiä voidaan tehdä, mutta omia uniaan pohtiessa tärkeintä on aina miettiä, että mitä itselle tulee kustakin unessa nähdystä asiasta mieleen. Pian huomaa, että pienikin unessa nähty yksityiskohta pitää sisällään monia muistoja ja tunteita. Jotta unen pohtiminen ei laajenisi loputtomiin, kannattaa tarkastella myös sen yleistä tunnelmaa ja siihen liittyvää teemaa tai teemoja. Tätä kautta voi hyvinkin sekavasta esityksestä löytyä unen taustalla piileviä ajatuksia.

      Symbolikirjojen asemasta kannattaa mieluummin tutustua Sigmund Freudin Unien Tulkintaan ja soveltaa sitä omalla tavallaan. Tosin kirjaimellisesti en sitäkään ohjenuoraksi ottaisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2287
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      174
      1369
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1167
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1078
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      89
      1053
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1005
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      937
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      910
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      63
      822
    Aihe