Juoppo juo, koska ei kestä itseään selvinpäin

Viinaturruttaa

Vähän niinkuin sammakkojen "horrostila" känni on se "horrostila" missä kaikki on hetken aikaa hyvin.

Aamulla kun pääselviää, pakko juoda lisää kun olo on entistä kehnompi. Toleranssit kasvavat ja noidankehä on valmis.

Lyhyesti ja ytimekkäästi, pulloon kurkistelu on ongelmien karkuun juoksemista ja todellisen ongelman/ongelmien kohtaamisen pelkoa.

21

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luultavastise

Juoppo tietää sen kyllä. Se on vaan niin helposti saatavissa oleva autuuden antaja.
      Aina löytyy rahaa viinaan, vaikka sitä ei olisi mihinkään muuhun.
      Pitäisi vaan löytää itselleen muuta mielekästä tekemistä, sisältöä elämään ja saada se pullo unohtumaan ja oma itsekunnioitus ja itsekuri kohdilleen.
      Jonkinlainen selvä rytmi päivään ja viikkoon ja tavoitteita itselleen. Jotain muutakin voisi suoda sit itselleen palkaksi työstään ja onnistumisestaan, kuin sen pullon viinaa.

• Alkoholisteille on kaksi parannuskeinoa. 1. Kuolema 2. Uskoontulo (ns. raivoraittius).

• OnNiitäMuitakin
        Onnii kirjoitti:

Alkoholisteille on kaksi parannuskeinoa. 1. Kuolema 2. Uskoontulo (ns. raivoraittius).

Eikä, Onni nyt juksaat ;)

• OnNiitäMuitakin kirjoitti:

Eikä, Onni nyt juksaat ;)

Sorggis unohdin Minnesota-hoidon ;)

• Onnii kirjoitti:

Alkoholisteille on kaksi parannuskeinoa. 1. Kuolema 2. Uskoontulo (ns. raivoraittius).

Onni , miten selität uskovaisen juopon ?

• Tähti-Silmä kirjoitti:

Onni , miten selität uskovaisen juopon ?

Ehtoollisviinillä!

• Onnii kirjoitti:

Ehtoollisviinillä!

Heh, vitsi sun kaa.....;D
        Itse olen raitistunut alkkis. Lopetin juomisen koska en halunnut kuolla, mut siihen ei liittynyt uskoontuleminen mitenkään. Ihan terveydellisistä syistä lopetin.

• Tekeehänsesitäkin

Voit olla oikeassa.
      Joku voi jäädä koukkuun ikävä-palstaankin. Hyvä lukukokemus ja vuorovaikutteinen sana oikealla hetkellä voi tuottaa niin hyvän olon, että tahtoo kokea samanlaisen tunteen uudelleen. Haet kohta sitä kokemusta uudelleen. Ajatukset pyörivät vähitellen alituiseen siinä. Olet addiktoitunut ruokkimaan tunteitasi näin. Sama pätee mihin tahansa addiktioon. Päihteissä on vain myös kemiallisen riippuvuuden muoto lisänä. Peliongelmaisia tutkittaessa on huomattu, että pelaamisen ajattelu jo käynnistää mielihyväkeskuksessa prosesseja ei siis pelkästään itse pelaaminen. Häpeä siitä, että on riippuvainen jostain asiasta laskee itsetuntoa. Tämän vuoksi alkaa asian salailu, joka syö itsekunnioitusta jne. Kierre on valmis.

• Tästä pääsemme kysymykseen hyvät ja huonot riippuvuudet. Esim. liikuntariippuvuus voitaisiin luokitella hyväksi riippuvuudeksi kun taas alkoholismi huonoksi.

• Tekeehänsesitäkin

Riippuu vähän siitä, miten liikkuja itse ja/tai hänen läheisensä tämän liikkumisen kokee. Kysymys on kai siitä, häiritseekö riippuvuus henkilön muuta elämää. Onko liikkuminen pakonomaista kuten riippuvuuksissa yleensä. Eli vaikka liikunta on hyvä asia, voi se pakonomaisesti toteutettuna olla vahingollinen niin kuin mikä tahansa muukin riippuvuus.

• Tekeehänsesitäkin kirjoitti:

Riippuu vähän siitä, miten liikkuja itse ja/tai hänen läheisensä tämän liikkumisen kokee. Kysymys on kai siitä, häiritseekö riippuvuus henkilön muuta elämää. Onko liikkuminen pakonomaista kuten riippuvuuksissa yleensä. Eli vaikka liikunta on hyvä asia, voi se pakonomaisesti toteutettuna olla vahingollinen niin kuin mikä tahansa muukin riippuvuus.

Niin. Riippuvuudella on erilaisia vahvuustasoja. Paras hoitomuoto on kontrolloida riippuvuuden tasoa.

Lyhyesti ja ytimekkäästi, riippuvuus on aina läsnä elämässä, mutta sen tason voi pitää minimaalisena.

• luultavastise

Aivan totta näin se menee. Addiktiot on samanlaisia, vaikka eri kohteisiin.
        Sitä hakee sen mielihyväntunteen siitä samsasta, mistä sen tietää saavansa. Kun se otetaan pois, taikka estyt saamasta haluamaasi, muutut kärttyiseksi ja jopa agressiiviseksi ja se onkin jo hälytysmerkki. Silloin on lipsahtanut ote oikeasta elämästä.

• ex-morkkis

olen samaa mieltä kanssasi. minulla on niin musta valkoinen ajattelu käytön suhteen kun ei osaa ottaa keskitietä. kun täällä oon yhtä äkkiin huomaan että vaikuttaa arkee. ja todellinen paussi. ja kova ikävä

• luuletsävaa

kähkähkähkäh

Se on selkeesti alottajalle joku v*itun ongelma. Hoida sää pääs kuntoon ja keskity johonkin tärkeempää. Herkkä juoppo voi jopa alkaa juoda entistä enemmän.

Millon sulla on ollu ongelma muiten alkoholin käytöstä.

• Ota olut niin helpottaa ;)

• luuletsävaa

slurps :P bileet alkoivat, ehkä jo kohdussa ja ne bileet myös päättyvät joskus.

• rohkearaivoraitisraisa

kun ei kestä todellisuutta, niin silloin ihmiset rentotuu tai haluaavat pikaisen rentotumisen, kun sen voisi opetella tehdä ilmankin. Haluaa pois vaan todellisuudesta ja olla joku muu kuin on oikeasti. Rohkeampi.

• juupasjuupas

Totta. Lyhyesti sanottuna se on pakoa todellisuudesta. Tie joka vie hautaan.

• lähiöjätkävaan

umm ööh ja paottomuus todellisuudesta on tie... haudattomuuteen?

• niksikirkka

juopon kannattaisi opetella meikkaamaan kuten naiset tekevät koska eivät kestä kuvottavaa itseään.

• minä en kestä humalatarinoitani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      96
      4799
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      168
      4343
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4179
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2668
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2658
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2197
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2087
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1870
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1749
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1737
    Aihe