Poikaharmittaa

huolestunisä

Oma poika on kauhean innostunut kiekosta, mutta ei ole kauhean hyvä. d2 ikäinen tässä isomman kaupungin kupeessa, aa pelaa nyt. Olisko mitään vinkkejä mitä pojalle voisi antaa ettei ammattiura jäisi vain haaveeksi?

7

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putkimiesrane

      kamat myyntiin ja osta kirjoja pistä poika lukemaan,

    • tietoavaiei

      Et ilmeisesti ole itse kiekkoillut, koska luulen että silloin olisi tullut tarkemmin tieto mikä on heikkous, vai eikö ole mitään vahvuuksia. Minulla on vahva mielipide (seurannut kolme omaa junioria ja niiden pelikavereita jo 10 vuotta), että kaikkia osa-alueita voi kehittää paitsi peliälyssä tulee monella rajat vastaan. Tässäkin on vielä pelipaikkakohtasia eroja. D2 iässä ei vielä pelikäsitystä noteerata vaan siellä menestyy jos on luistelunopeutta (ja myös käyttää sitä), osaa pari perusharhautusta ja jos on kasvupyrähdys alkanut muita aikaisemmin. Kehityksen kannalta on kuitenkin parempi että joutuu pelaamaan isompien kanssa eli ei ole liian helppoa. Hyviä merkkejä tulevaisuuden kannalta on, jos pojalla on taito antaa syötöt lapaa, osaa tehdä oikeita ratkaisuja tilanteesta riippumatta ja sijoittuu ja liikkuu oikeissa paikoissa. Ja lisäksi...luistelutekniikkaa ei välttämättä opi hyvin jääkiekkoseurassa. Väärin opittua tekniikkaa on vaikea myös korjata myöhemmin, mutta ei mahdotonta.

    • huolestunisä

      ok, kiitoksia vinkeistä. en ole itse pelannut joten en oikein itse osaa pojalle mitään kommentoida, sivusta vaan seurannut ja kkk-periaatteella pojan harrastuksessa ollut mukana (en siis ole esim. soitellut toimistolle että poika kuuluisi aaa-joukkueeseen).

      Yritän vinkata pojalle että pyrkisi ensialkuun keskittymään luisteluharjoituksiin, toivotaan että sitä kautta saisi muitakin osa-alueita kehitettyä.

      Suuri harmi tässä on se, että pojalle kiekko on kaikki kaikessa, mutta en kyllä näin maallikkonakaan pysty mitenkään näkemään että poika pelaisi väärän tason joukkueessa...

    • tietoavaiei

      Ylipuhu poika taitoluisteluun, ehkä ei onnistu. Kuitenkin....NHL:ssä on pelaajia, jotka ovat taitoluistelleet. Kerran viikossa jossain poikaryhmässä ja ensi kaudella on poika jengin paras luistelija. Luisteluvalmentajat puuttuvat tekniikkavirheisiin, mitä jääkiekkovalmentajat eivät tee. Mutta jos ei ole aikaa tai haluaa säästää, niin sitten vain Youtubeen hakemaan vinkkejä ja eri sivuille opiskelemaan

      http://www.iihce.fi/
      http://www.luistelukoulu.fi/

      Tyypilliset virheet D2 ikäisellä liittyy luisteluasentoon (oikein: istuva asento, keskivartalon lihakset luistelussa mukana), painon siirto puutteellinen ja epäpuhtaaseen potkuun (potkun suunnassa terä ei ole riittävän poikittain, terä sutii).

      • huolestunisä

        Kiitoksia taas asiallisista kommenteista, tietoavaiei.

        Poika on sen verran lätkäjätkä että saattaa taitoluisteluun meno olla nihkeetä, mutta tutkimme noita linkkejä yhdessä (poika niistä kuitenkin enemmän ymmärtää niin turha niitä on minun katsella).


    • insinööriksi

      kirjastossakin on paljon lukemista.

      • Hockey1

        D-C junnu ikä on erinomainen ikä alkaa hankkimaan voimaa,tietenkin täytyy tietää mitä tehdään,että poika ei ole rikki kohta,mutta leuanveto on turvallinen ja koko keskiroppaa kehittävä, aivan ykköslaji kiekkoilijalle tossa iässä.Jos poika pysyy mukana aa- tason porukassa,niin fyysinen voima vie helposti parissa vuodessa aaa -tasolle,koska pelikaverit todennäköisesti pelaavat pläykkareita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe