miten menettää muisti

muistinmenetys

niin. kertokaa.

haluan unohtaa kaiken.

15

2838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ezkspertti

      Lobotomia on hyvä

    • TuomasTavaton

      Moni asia unohtuu tai niiden muistojen ikivimmät, karheimmat kulmat pyöristyvät ajan kanssa. Eikä niiden asioiden hetkellinen muistaminen aikojen kuluttua tunnu enää niin kovin pahalta. Uudet asiat ja tapahtumat voivat peittää alleen paljon semmoista mitä haluaakin unohtaa.
      Tokihan me ihmiset joskus haksahdamme tekemään jotain semmoista joka kannattaakin muistaa mutta ei niihin juttuihin siltikään saa jäädä kieriskelemään. Opikseen voi ottaa ja jatkaa sitten elämäänsä viisastuneena.

      • raiogjaroe

        Sillon kun on masennus-niminen tauti kyseessä, niin nää muistot on pehmittyneet ja aivot sopeutuneet siten, että tilaksi jäi masennus. "Ei se mun nykyelämä nii kauheeta oo, lapsuus oli vielä pahempi" ja perus anhedoniat päälle. Kuvailemaasi ei voi verrata siihen että oikeasti unohtaisi miten paska paikka maailma on ja miten epäoikeudenmukaista oma elämä on ollut muiden ihmisten lapsellisuuden/itsekkyyden/ahneuden/typeryyden tai vastaavan takia on ollut, tai miten typerä/lapsellinen/lässynlässyn on itse ollut ja mokannut kaiken (ei päde muhun tää vika mut johonki varmaa pätee). Seurauksena on masennus sitten kun on koettanut käännellä asioita hyvään valoon mutku se ei vaa mitenkää onnistu nii sit tietty olis parasta unohtaa vaa kaikki ja alottaa alusta niillä korteilla mitä on mutku siihen ei pysty ilman dementiaa/aivovammaa.


    • viinaviemuistin

      Juo runsaasti viinaa ja imppaa jotain.

    • menneisyystaakse

      Sähköshokkihoito kai perustuu juuri siihen, että muistot unohtuvat ja sitä myötä ahdistus helpottuu.
      Mikäli sinua vaivaa syyllisyyden taakka, niin Jeesus Kristus antaa katuvalle pahat teot anteeksi. Ja jos Jumala unohtaa, niin ihmisen ei tarvitse enää muistella. Jumalan voima voi myös eheyttää särkyneen sydämen.

      • muistinmenetys

        no miten voin Jumalalta apua pyytää? en usko että edes hän voisi minua auttaa. olen niin sekaisin kaikesta.

        särkynyt sydän, pahat muistot vaivaavat, ja varmaankin muistinmenetys auttaisi syömishäiriöstäkin parantumiseen.


      • uskovainen_

        "Sähköshokkihoito kai perustuu juuri siihen, että muistot unohtuvat ja sitä myötä ahdistus helpottuu."

        Mielenkiintoinen tulkinta. Saatat hyvinkin olla oikeassa.


      • uskovainen_
        muistinmenetys kirjoitti:

        no miten voin Jumalalta apua pyytää? en usko että edes hän voisi minua auttaa. olen niin sekaisin kaikesta.

        särkynyt sydän, pahat muistot vaivaavat, ja varmaankin muistinmenetys auttaisi syömishäiriöstäkin parantumiseen.

        Usko Jumalaan auttaa. Se on viime kädessä ainoa apu. Se ei välttämättä auta tässä ajassa konkreettisiin asioihin, mutta se auttaa pelkän uskon takia ainakin kahdella tavalla:

        1. siitä saa suhteen täydelliseen persoonaan, joka ei taatusti ikinä jätä, petä, valehtele, käytä hyväkseen, pilkkaa, sorra jne. Jumala on pyhä ja täydellisen luotettava ja rakastava ikuisesti
        2. usko Jumalaan avaa sinulle toivon iankaikkisesta elämästä, vaikkei tässä elämässä asiat korjaantuisikaan ja menisi mallikkaasti; vaikeina hetkinä ymmärrät ja muistat, että tuonpuoleisessa kaikki paha on tehty hyväksi.

        Voit pyytää Jumalalta apua rukoilemalla. Tunnusta rukouksessa syntisi ja pyydä Hänen anteeksiantoaan ja sovitustaan Jeesuksen ristinkuoleman sovitukseen vetoamalla. Jeesus kuoli puolestamme ristillä ja nousi kuolleista; syntimme ovat sovitetut ja voitetut, kun sitä pyydämme Jumalalta.

        Lue Raamattua Raamatunopetuksen tahtiin; kristillinen media tarjoaa Raamatun opetusta, esim. David Pawsonin opetussarjat tv7:llä, Radio Dein Norvannon Raamattu tutuksi tms. opetussarja, joka tulee viikoittain (löytynee myös netistä).

        Ala elää käytännönkin elämää Jumalan tahdon mukaisella tavalla. Tee muutoksia, jos on tarpeen. Emme pelastu taivaaseen millään omilla toimilla, vaan ainoastaan Jeesuksen sovitustyön ja hyvyyden ansiosta, mutta Jumalalle on tärkeää, että teemme Hänen tahtonsa mukaisia valintoja. Kaikki tuntuu paremmalta myös itsellesi, jos teet hyviä valintoja huonojen sijaan. Pyydä anteeksi Jumalalta omat lankeemuksesi ja anna anteeksi muiden lankeemukset. Tee parannus vääristä teoistasi. Anna parannuksellasi esimerkki muille ihmisille. Omistaudu Jeesuksen seuraamiselle; pidä totuutta (Jeesusta) tärkeimpänä, vaikka joutuisit maksamaan siitä hinnan.

        Jos todella haluat elää uskossa, olet valmis maksamaan hinnan.

        Itse olen ollut uskossa jo useamman vuoden, ja voin antaa tästä hyvät suositukset kaikesta kärsimyksestä huolimatta.


      • Anonyymi
        uskovainen_ kirjoitti:

        "Sähköshokkihoito kai perustuu juuri siihen, että muistot unohtuvat ja sitä myötä ahdistus helpottuu."

        Mielenkiintoinen tulkinta. Saatat hyvinkin olla oikeassa.

        Saman efektin saa kun potkaisee varpaan pöydän jalkaan. Kyllä unohtuu kaikki muu.


    • lahop

      Mulla pitkään jatkunut masennus on heikentänyt muistia. Masentele vielä useempi vuos lisää niin saattaa auttaa.

    • Jotkut vetää kymmenien vuosien putkia tuossa toivossa. Toimivuudesta en anna takuuta.

      • uskovainen_

        Älä käytä alkoholia ollenkaan, jos mielialasi on alhaalla tai sinulla on ongelmia. Krapula tyypillisesti pahentaa henkistä vointia, jopa useammaksi vuorokaudeksi.


    • varma-konsti

      Ostat kato sellaasen tefluuni paistinpannun ja alat kärventää sillä ruokaas ittelles joka päivä, muistat aina polttaa sen ens alkuun liian kuumalla liedellä liian kauan aikaa kunnes se pohja kuluu laikuille. Sitten siitä alkaa sopivasti aroomit ja hiukkaset irtoileen, viinaa ei tarvita. Tuota kun jatkat vuosikaudet ja lisäksi istut täällä suoli24 huurupää köpiöiden juttuja lukemassa lähes päivittäin, se on siinä.
      Nii ja ostat vuoden parin välein uuden pannun että saat taas uudet annokset hiukkaasia ja aromeita kehoos imeytymään. Kyllä ne aikansa muhittuaan yhdessä tosiaan näiden suoli huurupäiden jutuilla kuorrutettuina hoitaa homman.

    • masis

      Ajattele niin, että 100 vuoden kuluttua kukaan ei enää muista sinua. Kun siitä ajatuksesta saa kiinni, niin alkaa tämä hetki ja muut asiat tuntua yllättävän tärkeiltä.

      • oma.muisti

        Ei vaan ongelma on, että kuinka ITSE menettäisin oman muistini.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      75
      4752
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1547
    3. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      39
      1524
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1243
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      66
      1169
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      990
    7. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      987
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      914
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      810
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      778
    Aihe