Hotelli Harriet Turku!

mattimaija

Ei mitään hyvää sanottavaa kyseisestä hotellista!
Miten se yleensä on saanut luvan käyttää hotelli nimitystä?
Korkeintaan hostelli!
Hinnat ovat kyllä kalliita ja sillä saa huoneen joka hajoaa käsiin
,petivaatteet rikki,ikkunat likaisia,asiakaspalvelu nollassa,
meluisa !!!!!
Ei kiitos enää ikinä!

46

11234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainontaako

      Valititko siellä vai vain täällä?

    • Matkamiesvaan

      Sama kokemus. Huoneeni ikkuna oli rikki, vessassa haisi home. Yritin valittaa mutta respan työntekijä ei muka osannut suomea. Kallis hinta paska murju.

    • Hyihelvetti

      Eihän se omistaja Harriet itsekään ole suomalainen. Tuttava kertoi että ko paikassa oli luteita. Luotettava juttu.

      • huolestunutlukija

        Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että mielipiteemme työnantajana mallintaa kokonaiskuvaa käyttäen hyödykseen esimerkiksi yleispätevien toimintaohjeiden tavanomaisia käyttökohteita. Mihin muuten ovat hävinneet Abo Academin sääsivut, ne kun olivat todella kattavat? Lienee sanomattakin selvää, että asiakaspalvelu kuvaa hyvin toimintamenetelmiä parannettaessa huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja.


    • 6666665999

      Hei kuka tämän hotellin omistaa, mulla ei oo tietoo? Onko sama kuin Naantalin Harriet?

    • Hyihyihyi

      Harriet Sandell ja hänen poikakaverinsa.

    • Yrittäjävittuinva

      Hyvä tietää!

    • Hyiyäkhyhhyh

      Samaa firmaa on myös se "kartanomajoitus" Ruissalossa, joka on lähinnä puuvaja. Sängytkin itse pedataan. Siitä on ollu keskusteluja täällä.

    • Nainentytto

      Oltiin otettu huone harrietista noin 6 kk sitten. Heti tein ludetarkastuksen ja verhoissa oli niitä heti! En suosittele!

    • OmmlI

      Elämäni karmaisevin asiakaspalvelukokemus. Anoppi varasi 2 makuuhuoneen huoneiston perheelleni ja heille isovanhemmille Hotelli Harrietista Naantalista. Vajaa kaksi viikkoa ennen yöpymistä appiukko eli yksi matkaseurueesta kuoli tapaturmaisesti. Jouduimme perumaan/siirtämään kesäloman reissut yllättävän surun johdosta. Kaikki muut varatut reissut/tapahtumat onnistuimme perumaan, kaikista paikoista saimme ystävällistä palvelua ja lämpimät osanotot ja meidän kuviot järjestettiin uudestaan, ja myös maksun palauttamisessa tehtiin poikkeusjärjestelyjä jota arvostettiin suuresti. Mutta tässä ko.kohteessa saimme todella epäinhimillistä palvelua. Ei mitään pahoitteluja, suoraan kommentti että huonetta ei voi peruuttaa ja maksua 299€ ei palauteta. Kun alku sanattomuuden jälkeen yritettiin sovitella asiaa, niin viesti oli todella kylmäävä. Ei häntä kiinnosta ihmisten kohtalot, sopimusehdot on ne mitä on ja niillä mennään. Peruuttamista perusteltiin booking.com palvelun tarjoajan ehdottomuudella, että hän joutuu yrittäjänä maksamaan heille ko.summan. Tämä varmistui kuitenkin virheelliseksi tiedoksi booking.com asiakaspalvelusta. Näin ei asiat ollut. Booking.com asiakaspalvelussa oli ystävällinen ja ymmärtäväinen palvelu ja asioita avattiin minulle vähän tarkemmin. He olisivat tehneet mitä vaan asian eteen, mutta he toimivat toimeksiantajan päätösten varassa. Ymmärrän kyllä että siellä oli pykälä, että maksettua varausta ei voi peruuttaa, mutta se mitä jäin miettimään on että missä oli inhimillisyys? Kaiken lisäksi hautajaiset tulivat sitten samalla päivälle kun yöpyminen olisi pitänyt olla :( Yritimme vaihtaa päivää tai tiedustella vaihtoehtoa saada esim.lahjakortti tälle 300€ yölle, mutta tämäkään ei auttanut, luuria tuli korvaan kun meistä moni yritti hoitaa asiaa, kiellettiin ottamasta yhteyttä ja jos yritimme keksiä keinoja asian ratkaisemiksi, niin meistä uhattiin tehdä rikosilmoitus kun häiritsemme hänen työntekoa?? Loppu viimein yrittäjä tuli vastaan ja oli jollekin asiaa hoitaneelle kertonut mahdollisuudesta vaihtaa päivää. Sitten kun yritimme palata tästä uudestaan, niin yhtäkkiä hän vetikin lupauksen takaisin, että on tullut taas niin paljon yhteydenottoja, että hänellä meni maku ja päivän vaihtaminen ei onnistunutkaan :( missään vaiheessa ei mitään ymmärrystä asiakkaan tilanteesta, kylmäkiskoista nokittelua, luuria korvaan laittamista, turhia lupauksia että selvitellään, soitetaan huomenna.. Tällaista casea surun keskellä.. vääntää nyt tällaisista asioista, eikä tässä ollut nyt kyse muutamasta setelirahasta, vaan pöyristyttävää tavasta hoitaa ja asennoitua asiakaspalvelutyöhön ja tämän kokemuksen aiheuttamasta mielipahasta muun surun keskellä. Mietteliääksi veti tällainen asiakaskohtaaminen!

      • Anonyymi

        Pitäisi kaikkien tietää, miten Harrietin rahahommat ovat hoituneet. Kova ahne nainen, jonka ystävä asuu Porissa. Tuntuvat olevan ystävällisiä ja hampaat edellä hymyillen tapaavat ja kättelevät, mutta totuus onkin toinen.

        Niin moni on menettänyt omaisuuttaan ja rahojaan ja ollut hyväksikäytettävänä narsistin kourissa. Ihmistuntemus on hyvä olla jokaisella ettei mene rahat kankkulan kaivoon.

        Niin moni narsisti joutuu ennen pitkään terapiaan hakemaan itselleen apua. Näin se vaan todellisuudessa menee.

        Sitten se tutkintavankeuskin saattaa koitua osaksi .


    • NoHuh

      Kiitos kertomuksestanne. Miten tilanne ratkesi lopulta. Itse olen varannut Bookingin kautta paljon majoituksia, ja joutunut joskus myös perumaan, eikä ole vatsaavaa ikinä sattunut. Hyvä tietää Turun hotelleista. Olemme itse tulossa sokos hot. Seurahuoneeseen piakkoin. Se on tuttu ja varma, ja peruutusehdot hyvin joustavat.

      Jaksamista surun keskellä.

    • Ludeongelma

      Olen 2015 majoittunut kyseiseen hotelliin ja kotiin palatessani sain tuliaisiksi luteita. Ilmoitin ystävällisesti henkilökunnalle tästä ja sain kyllä ystävällistä asiakaspalvelua. Tälläistä ludeongelmaa ei mikään vakuutus korvaa, joten ei voinut muuta kuin voivotella ja myrkyttäjille soitto. Huomasin tämän jälkeen nettikeskusteluissa mainittavan näistä luteista ja ihmettelin ettei tosiaan päästy eroon tästä ongelmasta. Itselläni oli kova työ ja kallista tuo myrkyttäminen ja kun ilmotin tästä hotelliin niin hotelli myi huoneita edelleenkin trivagon sivuilla. Otin selvää ja sain kuulla ettei hotellin omistaja Harriet Sandell ole ollut halukas viemään myrkytystä loppuun asti rahan vuoksi. Hirveää miten tämän vuoksi on moni yöpynyt hotellissa ja samaan aikaan Sandell on ollut tietoinen luteista. Kiukku nousee kyllä siinä vaikeessa kun alan miettimään sitä harmia mitä niin moni joutuu kokemaan vain kyseisen omistajan itsekkyyden vuoksi. Otin yhteyttä hotelliin ja sain erittäin vihaista asiakaspalvelua ja äänen korotusta siitä miten jokaisessa Turun hotellissa on luteita. Kysyin puhelimessa iäkkäämmältä naiselta nimeä ja hän ei suostunut kertomaan. Oletin puhelimessa olleen Harriet Sandell itse. Kamalaa, että tälläinen paikka on Turun keskustassa ja vielä näin hyvällä paikalla.

    • hyihittooksetus

      Jep. Ja pari vuotta sitten kyseinen lafka haki työkkörin kautta ihmisiä työkokeiluun. Eli valtio maksaa ihmiselle 9 euroa päivässä kun hän siivoaa Harrietin huoneet. Hotelli itse ei maksa tosta työstä MITÄÄN

    • gummallista

      Eikä tästä Harrietista tosiaan voi ilmoittaa jollekin viranomaiselle ?

    • Heillä on Naantalissa myös huoneistohotelli. Sain jäätävän huonoa palvelua, reklamoi tästä itse omistajalle, huuti puhelimeen mulle ja löi luurin korvaan. Pistin tästä palautteen Naantalin matkailupisteeseen, he kertoivat että he eivät ole enää vuosiin välittäneet tai voineet suositella ko.firman huoneistoja ala-arvoisen asiakaspalvelun johdosta. Reklamoin tästä myös booking.fi palveluun kun sieltä kautta olin huoneen varannut, siellä palvelija jutteli kanssani pitkään ja kertoi avoimesti millaista ko.toimeksiantajan palvelu on ollut reklamaatio asioissa. Ensin pyörretään asiat, sitten nostetaan meteliä ja jos asiakas provosoituu tästä niin seuraa kiivas keskustelu, yksikin väärä sanavalinta asiakkaalta niin myyjä uhkaa nostaa asiasta poliisiasian ja näin yrittää väsyttää asiakkaan. Yksi taide gallerian pitäjä Naantalissa kertoi myös paljon mielenkiintoisia tarinoita ko.ketjun toiminnasta.. itse petyin kesällä todella paljon ja karvat nousee vieläkin koholle kun mietin asiaa.

    • Olenkäynyt

      Mutta edullinen hotelli on. Sillä oli aikoinaan eri nimi. Mikä se olikaan?

    • kenties_karma

      Nytpä rouva itse tuli huijatuksi, kun hotelliyrittäjän ammattitaidolla varasi vuokramökkiä.
      Hirveässä hädässä ja järkyttyneenä olivat pakkasen kourissa, koska ilmeisesti kyseinen mökki olisi ollut ainoa lämmin rakennus koko Levillä.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005507778.html

    • efsdgrhreh

      > Nytpä rouva itse tuli huijatuksi, kun hotelliyrittäjän ammattitaidolla varasi
      > vuokramökkiä. Hirveässä hädässä ja järkyttyneenä olivat pakkasen kourissa,
      > koska ilmeisesti kyseinen mökki olisi ollut ainoa lämmin rakennus koko Levillä.
      >
      > https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005507778.html

      "– Pian meihin ottikin yhteyttä mies tekstiviestillä. Hän tarjosi mökkiä ja soittelin hänelle. Tarjous vaikutti hyvältä ja sovimme 500 euron maksusta hänen tililleen. Hän lupasi tulla luovuttamaan avaimet itse Leville, Sandell kertoo.

      – Maksoin maksun 26.12. ja lähdimme toiveikkaasti autolla Leviä kohti, minne saavuimme 28.12. Jo matkan aikana epäilyksemme alkoivat kasvaa, kun mies ei enää vastannut puheluihimme."

      500 eurolla oli ilmeisesti kuvitellut saavansa Leviltä mökin lähes viikoksi uutenavuotena. :D

      Sesonkiaikaa uusivuosi niin 500 euroa lienee lähellä päivähintaa mökille Leviltä. Samanlaista sesonkia se on maailmancup-viikonloppu, pääsiäinen ja hiihtolmalla viikot 8-10.

      • HirvitysHotelli

        Tulipa hyvä mieli tästä jutusta. :)


    • hotelliyrittäjätär

      Onko ihan oma koira päässyt mukaan reissuun? Ei kai nyt sentään?

      Yleensähän niitä ei nimittäin ulkoiluteta muulla tavoin kuin päästämällä ne vahingossa irti.

    • tapausta_seurannut

      Rouvan majatalo Naantalissa on nyt laitettu käyttökieltoon kaupungin toimesta. Tästä oli juttu paikallislehti Rannikkoseudussa. Milloin mahtavat viranomaiset sulkea Turun 'hotellin'?

    • Eioooulkomaalainen

      Ei kyllä oo mikään ulkomaalainen se Harriet, tiiän sen.Muuten kyllä tosi epämiellyttävä ihminen. Hengailee aina kännissä jossain nuorten festareilla 20 kanssa:)

    • PaskaPaskempiHarriet

      Olen yöpynyt monissa hotelleissa ympäri maailmaa, mutta tämä läävä on niistä kaikista kauhein, jopa niin hirveä, että en pystynyt yöpymään täällä. Tässä muutamat kohokohdat: Huoneen sängyn runkopatja oli homeessa. Homeisen runkopatjan päällä oli petauspatja sekä kaksi erilaista patjanpeitettä, joista toinen oli hyvin likainen ja tahrainen. Sänky oli oletettavasti tuotu ulkotiloista, koska sängyn pohjapuut olivat mätiä ja pohjassa roikkui vielä kuusenhavuja ja muita varpuja. Runkopatjan reunoissa oli reikiä. Keittiötason alla oli ruuantähteitä ja muuta roskaa. Tämä paikka kuhisee lutikoita ja muita asuintiloihin kuulumattomia eliöitä. Soitimme 24h palvelunumeroon. josta erittäin vittuuntunut nainen vastasi ja kun ilmoitimme näistä ongelmista hän kehotti lähteä hotellista pois, jos ei kelpaa. Nainen sanoi että meillä on ollut koko päivä aikaa tarkistaa huoneen kunto eli ilmeisesti ei ole itsestäänselvää että huoneet soveltuvat yöpymistä varten. Työntekijän tapa suhtautua hotellin laiminlyöntiin oli töykeä eikä vastaa millään tavalla hyvää asiakaspalvelua.

      Suosittelen lukemaan kaikki arvostelut tästä paikasta myös muilta sivustoilta. Jokainen arvostelu on varmasti totta, koska paikka todellakin oli niin jäätävä läävä kuin arvostelut ja kirjoittelut antavat kuvan. Välttäkää tätä kusenpolttamaa kuppapesää viimeiseen asti! Turun terveystarkastaja teki tutkinnan kyseiseen paikkaan joka vahvistaa väittämäni.

      Suosittelen kaikki tekemään reklamaatiota tästä paikasta viranomaisille, jotta tämä paikka saadaan suljettua.

      • tahralakana

        " Kaksi erilaista patjanpeitettä- joista toinen oli hyvin likainen ja tahrainen " Spermaa ?


    • Pekkafani

      Aivan järkyttävä murju ja seinähullu omistaja. Täys paska . Pysykää kaukana.

    • 15-987

      Aika hurjaa.

      Mutta miksi ihmiset valittavat ja tekevät kanteluita viranomaisille? Jos valitukset ylipäätään auttavat mitään, toimivat sellaiset hyvin hitaasti.

      Raha toimii paljon nopeammin. Ei anna rahaa. Toiminta loppuu.

    • Karva
    • shitfirma

      Harrietia epäillään rahanpesusta ? ! Tulinpä hyvälle mielelle.....

    • Anonyymi

      Onko luteet hoidettu? Ainakin myy mm. nyt monessa nettikirpparillakin suoraan hotellistakin lipastoja, lamppuja tms.

    • Anonyymi

      Mitä rahanpesujuttuun kuuluu

      • Anonyymi

        Asiasta oli kirjoitus Turun Sanomissa tammikuussa. Jutun käsittely on kesken asian monimutkaisuuden takia oikeusasteessa. Odotetaan mielenkiinnolla tulevia uutisia asian tiimoilta paikallisessa mediassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta oli kirjoitus Turun Sanomissa tammikuussa. Jutun käsittely on kesken asian monimutkaisuuden takia oikeusasteessa. Odotetaan mielenkiinnolla tulevia uutisia asian tiimoilta paikallisessa mediassa.

        Ei ole kuulunut vähään aikaan mitään, mutta Harriethan oli tutkintavankeudessa , näin muistan.


      • Anonyymi

        Ei mittään tietoo, mut harmaata taloutta ollut kuulemma. Ystäviä ympärillä samanlaisia, eri kaupungeissa. Näinhän se menee. niin samanhenkiset ovat hyviä ystäviä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tässä viimeisin kuvaus kyseisestä "hotellista", koska hotelli oli sulkenut välittömästi linkin, jota kautta olisin voinut laittaa arvion Bookingin sivustolle, joten laitan tähän saman tiedon, joka mennyt eteenpäin myös muualle.
      Vain yksi ajatus palstan lukijoille: älkää vain tehkö varausta kyseiseen hotelliin ja tukeko tällaista toimintaa. Kokemuksena erittäin inhottava, rahaa menetimme ja harmitti, vaikka löysimmekin kunnollisen majoituksen muualta.

      "Varasin itselleni ja ystävälleni majoituksen Turkuun samalle päivälle eli 24.8. Booking.com -sivuston kautta. Ilmoitimme saapumisajan, jota lomakkeessa kysyttiin. Saapuessamme ko. aikana hotellin ovelle siellä seisoi odottelemassa nuori nainen, joka ei ollut päässyt sisään ja ihmetteli tilannetta. Yritimme soittaa summeria. Kahdesti yritin soittaa ovessa lukevaan puhelinnumeroon, joka ei vastannut. Jonkin aikaa ihmeteltyämme soitin vielä toiseen ovessa olevaan numeroon, joka oli "hätätilanteita" varten. Numerosta tuli ilmoitus "numero ei ole käytössä". Siinä seisoimme jonkin aikaa ihmettelemässä, jonka jälkeen ystäväni teki varauksen uuteen majapaikkaan, koska emme päässeet varaamaamme hotelliin. Samassa kohdin tein netin kautta peruutuksen tästä hotellista, johon emme päässeet sisään.
      Ollessamme 40min tapahtuneen jälkeen toisaalla tuli viesti hotellin numerosta, jossa luki vain yksi sana "soitit". Tässä kohdin olin jo ollut yhteydessä Booking.comiin peruutuksen ja ovien taakse jäämisemme osalta. Olin kertonut asiakaspalveluun, että olin maksanut hotellimajoituksen, mutta katsoin sopimuksen huoneesta purkautuneen, koska emme olleet päässeet sovittuna aikana sisälle majoituspaikkaamme. Sieltä oli annettu ohjeet miten toimia ja tästä laitoin vastausviestin ko. numeroon. Keskustelu ohessa linkin takana liitteenä. Olin tässä kohdin myös ehtinyt lukea Booking.com -sivustolta arvosteluita kyseisestä "hotellista" ja havainnut erittäin monille vuosien saatossa käyneen samoin. Booking.com ei kyennyt auttamaan asiassa eteenpäin, koska hotelli ei suostunut palauttamaan maksua 82,67€, vaan palauttivat 10e hyvitysmaksun. Tässä kohdin S-pankista ilmoitettiin, etteivät myöskään enää kykene perumaan luottokorttimaksua, joka oli jo lähtenyt tililtäni S-pankista.
      Koen hotellin toimivan tässä kohdin normaalien toimintamallien ja myyntisivustolla ilmoitetun vastaisesti, ja rikkovan sopimuksia siinä kohdin, kun en asiakkaana saa palvelua, josta olen maksanut. Tässä kohdin on oikeus perua ja purkaa kauppa sekä saada rahat takaisin. Samaa mieltä oli Bookin.com asiakaspalvelu. Mielestäni kyseessä on huijaaminen  ja tämän kaltainen huijaustoiminta on mielestäni saatava loppumaan, koska vaikuttaa jatkuneen jo vuosien ajan."

    • Anonyymi

      Hirveä murju.
      Sain väärän huoneen vaikka maksoin suihkullisesta. Huone haisi.
      Soitin omistajalle niin löi luurin korvaan.
      Että tämmöinen paikka..

    • Anonyymi

      Huone ei vastannut bookingin kuvia ollenkaan. Ikkunat oli karmeista rikki, vessaa ei saanut lukkoon sekä sängyt olivat kestoliassa. Tämän lisäksi huoneessa haisi voimakkaasti pesuaine.

      Kun tulimme, vastassa oli ulkomaalainen mies, joka kyllä oli ystävällinen, mutta ei osannut kommunikoida. Samana iltana luovutimme huoneen takaisin. Mies ei ymmärtänyt tilannetta ja jouduimme keskustelemaan itse Harrietin kanssa ongelmasta. Hän oli painostava ja syyttelevä, vaikka selkeästi ilmoitimme huoneen epäkohdat. En menisi vaikka maksettaisiin!

    • Anonyymi

      Tämän päivän TS iso juttu huvilasta Ruissalossa . Eikö se ole juuri harrietin villa minnet. Pakkohuutokauppaa näköjään

      • Anonyymi

        Pystyykö tähän liittämään videoita?


    • Anonyymi

      Onko enemmän tietoa pakkohuutokaupasta?

    • Anonyymi

      No johan on outoa tekstiä..?? Vai onko ajat muuttuneet . Olen yöpynyt hostellissa alk.n 2021 , useita kertoja vuodessa, kaikki on mennyt mitä parhaiten..siistit kodikkaat huoneet-retro 70 luvun sisustus-keittiönurkkaus jääkaapilla. Aina rauhallista. Omalla avaimella pääsee liikkumaan-tai respasta avataan summerilla. Omistajan (Harriet) tavoittaa puhelimella, ja ystävällisesti on järjestänyt pari kertaa asiani.

      • Anonyymi

        On se jännää, kun omistajan tarvitsee kirjoittaa mukamas asiakkaana. Näistä huomaa heti mistä kyse, joten voisi suoraan sanoa...


    • Anonyymi

      Eiköhän se riitä kun kirjoittaa hakusanaksi harriet sandell niin jokainen voi sen jälkeen miettiä käyttääkö kyseisen henkilön palveluita

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe