Vieläkö peruna kasvaa vaikka varret paleltuivat vai olisiko parasta nostaa mukulat pois.
Paleltuneet perunan varret
3
4178
Vastaukset
- vpottu
Ei kasva, mutta ei sillä nostamisellakaan ole mikään kiire niin kauan kun ei kovempia pakkasia ole luvassa. Perunat säilyy tällä hetkellä paremmin maassa kuin lämpimässä kellarissa. Paitsi jos kasvustossa oli paljon ruttoa, niin siinä tapauksessa kannattaa nostaa perunat pian, kuivalla säällä, ja nostossa valikoida ruttoiset perunat pois (ja viedä ne kauaksi ensi vuoden perunamaasta)
- MyösKuoriVahvistuu
Myös kuori vahvistuu maassa ollessa ja kestää paremmin sadonkorjuun aiheuttamia vaurioita.
- sdsd
Mä hiukan luulen, että rutto ne varret vei kuten suurimmalla osalla kotiviljelijöistä tänä vuonna. Ruttoiset varret olisi pitänyt poistaa ja perunan kannattaa antaa olla viikkoja maassa vielä jotta kuori vahvistuu ja kellari viilenee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511545- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271178
- 241114