metsäaukio, pata, vanha mies

jokosilloin

Tulen valoiselle metsäaukiolle, jossa on vanha mies nuotiolla, jossa on musta pata. Hän katsoo minua, hänellä on punaiset aurinkolasit, ja sanoo: olen lakannut näkemästä unia.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unijukka15

      Uni kertoo lähes kaikilta osin "eristäytymisestä": metsä, erakko/kulkuri, se että ei näe maailmaa oikein - lasit, ja miehen lause, joka kertoo että "et ole yhteydessä alitajuntaasi". Uni kertoo että jokin muu kuin sinä itse haluaa hallita sinua. Tosin pata voi symboloida alitajuntaa "naisen kautta", silloinkin voi ehkä puhua jonkinasteisesta vilpistä ...

      • jokosilloin

        samoihin aikoihin näin unen toisesta metsäaukiosta, jossa istui vanha mies lootusasennossa jonkinlaisen kevyen telttamaisen katteen alla ja hänen luokseen luikerteli käärme, joka kiertyi hänen selkäänsä pitkin ylöspäin


    • Ilmeisesti kyse ei ole painajaisesta eikä vanha mies nuotion ääressä muistuta ketään unennäkijän tuntemaa ihmistä. Vanha mies voisi viitata viisauteen, kokemukseen, mutta myös käsitykseen omasta vanhenemisesta ja oppimisesta, perheenjäsenistä puhumattakaan.

      Leirinuotio viittaa miellyttäviin ja turvallisiin ajatuksiin ja tunteisiin.

      Musta pata ja punaiset aurinkolasit. Näissä on paljon ainesta ja ilman unennäkijän assosiaatioita niistä, joudumme arvaamaan.

      Pata on valmistusastia. Sinne laitetaan aineksia sisään ja otetaan jotain valmista ulos. Jollain tavalla pata voisi kuvata kohtua.

      Olen kuullut sanonnan, että punainen rauta polttaa, musta ei. Tämä ei taida kuitenkaan olla niin yleinen sanonta, että voitaisiin olettaa unennäkijän kuulleen sen myös.

      Siltikin unen valitsema väripaletti on vaikuttava. Musta rauta ja punaiset lasit. Punainen väri viittaa helposti vereen, vihaan ja kiihkoon. Musta rauta viittaisi puolestaan kylmään taikka normaalilämpöiseen pataan.

      Kenties voimme näillä kyhätä kasaan ajatusrakennelman. Kylmä kohtu ja kokeneen ihmisen vihainen ja kiihkeä katse, joka on lakannut näkemästä unia eli toivomasta turhia.

      Kiitos unesi jakamisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2287
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      174
      1369
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1167
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1078
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      89
      1053
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1005
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      937
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      910
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      63
      822
    Aihe