14 VUOTIAS TYTTÖ - AKNE

maailmannainennnn

Hei ihmiset. Mun on pakko nyt avautuu tänne parista asiasta. Eli mulla alko tossa 5lk tulemaan finnejä. Sillon se ei ollu yhtään paha ja olin sellasta tyyppiä sillo että en paliokaa huolehtinu terveydestäni. Kaikki kaverit meni itteni eelle. Sitte siinä 6lk mulle tuli akne. Sain varmaan ensimmäisen kuurin. Sellasta clindoxyl geeliä 3kk. Se autto vähän ja sit se naama taas puhkes, sain toisen lääkekuurin, sitä samaa clindoxylii taas määrättiin. Meni 3kk ja ei auttanu. Sitten siirryttiin seuraavaan, eli clindoxylii taas 3kk ja lisäksi sellanen purkki jotain tabletteja, en muista merkkiä/nimeä. Siinä purkissa oli 100-150 tablettia. Lääkäri sano että jos tää ei auta nii sit pääset ihotautilääkärille ym. Se ei auttanut, ei oikeesti. Siinä vaiheessa mun ois pitäny jo päästä ihotautilääkärille, mutta lääkäri määräs mulle sellasta toista vähän tehokkaampaa geeliä ja sellasta entero tabletteja, joita piti ostaa 6 purkkia, (yks purkki 50€). Se ei vaan auttanut. Ei mikään. Meni turhaa rahaa nuihin litkuihin ja tabletteihin. Tää akne on laskenu mun itsetuntoa todella paljon. Naama on täynnä, (otsa, ohimokohdat, posket, leuka, nenä) finnejä, aknea, arpea. Selässä ei enään ole pahasti mut kyl sinnekki tulee välillä. Rintakehä on ihan täynnä, rintojen ympärillä ja on menossa mahaa kohti. :( kaulaanki tulee välillä. Huolehdin hyvin hygeniastani. Kaupan mitkään rasvat ei auta. Ruokavalio on suht hyvä. Nyt lääkäri laitto lähetteen ihotautilääkärille. Pelkään että mitä siellä sitte määrätään. Jos ne siis on liian vahvoja tai jtn. Olen siis nyt 8lk joten ehkä n. 3-4 vuotta ollu tää. Kukaan poika ei oo ikinä kiinnostunu musta. Luokan pojat ei puhu mulle, joskus bussissa mun naamaa haukutaan ym. Ja tän kaiken lisäks en saa käyttää meikkiä joten mun naama aina punottaa ym. Ja sen takia en saa koska uskonto jossa en haluaisi edes olla. Mutta onhan se sinänsä hyvä, koska naama parantuu sit vrm paremmin. Oikeasti, sanokaa mitä tehä. Mulla on vaan niin paska olo aina. Onneksi kaverit on monesti tukena, paitsi jotkuha tietenki haukkunu ym ja huomautelllu. Ääh, en tiiä jaksanko kauan. Uskon että mulla on siis lievä akne tai sellanen vakava. Mä oon vaan niin kauheen näkönen aina. En välillä viiti käyä uimassa ja käyttää sellasii kaula-aukon ja olkapäitten näyttäviä paitoja ym. Kerran pidin toppia ja kaikki tuijotti. Se oli ihan perseestä. Mä jou'un aina pettyyn. Aina oon niin innoissaan jos mulle määrätään niitä lääkkeitä, kaverit ja perhe uskoo mun puolesta. Sitten joka ikinen kerta joutuu vaan pettymään. Mulla ei ole varaa mihinkään laser hoitoihin. Vitsi kui perseestä. En varmaan koskaan pääse eroon tästä vaikka joskus jaksoinki uskoo siihen. Ja sitte vielä se juttu, ku kaikki mun kaverit on kasvoiltaan sellattii posliineit ja valittaa yhestä pienestäki finnistä. Ja sitte ne jotka ei hoida naamansa hygeniasta. Ja sit ne varmaan miettii sillee "ihan sama ei mulle tuu aknee" niinku mää sillon 5lk. Lisäksi vielä, laitoin tän tänne toiseen keskustelu osioon ihan vaan sen takia ku tajusin laittaneeni väärään. Toivottavasti jotkut edes ymmärtäisi. Haluaisin joskus edes olla onnellinen ku katon itteeni peilistä. Mun itsetunto on jotain niin paskaa.

9

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maailmannainennnn

      Tarkotan siis että kukaan poika ei oo ikinä kiinnostunu musta niinku silleen oikeesti. Yksi ihminen vaan johon tutustuin netin kautta ja tapailtiin joskus kasvotusten. Se ei ollu oikeen mitään. Ja nyt seki on muuttanu pois.

    • monellaauttanu

      Toivottavasti saat Roaguttanlääkkeen/Isotretinoin Aktaviksen hoidoksi.Se on vahva lääke,mutta ainoa joka auttaa.Tsemppiä sulle ihan kamalasti.Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu. :)

      • maailmannainenn

        Kiitos todella paljon :) pitää vaan uskoa itteesä ja niihin lääkkeisiin


      • monellaauttanu
        maailmannainenn kirjoitti:

        Kiitos todella paljon :) pitää vaan uskoa itteesä ja niihin lääkkeisiin

        Just niin.Tsemppiä sulle. :)


      • Outsi

        Kannattaa myös sanoa sille lääkärille että haluaisi kokeilla sitä kuuria, jos tuntuu ettei mikään muu auta. Itse olen joka kerta saanut ROA-kuurin kun olen ehdottanut. Mutta varoitus vain, että naama tulee aika punaiseksi kuurin aikana ja iho sellaiseksi "läpinäkyväksi" ja varsinkin alussa varmaan kuoriutuu pikkasen. Itse en olisi ilman meikkivoidetta selvinnyt julkisilla paikoilla... Entäpä joku peittävä BB-voide, voisitko sellaista käyttää? Mutta ainahan se on parempi jos pystyy olemaan ilman meikkiä, en usko että ihmiset mitään pahaa kuitenkaan ajattelevat. Se on vaikea olla välittämättä aknesta, ja jos se vaivaa kokoajan, niin se kyllä heijastuu muillekin. Muistan että meillä oli yläasteella muutama sellainenkin tyttö, jolla oli aika paha akne, mutta se ei tuntunut häiritsevän heitä ollenkaan. Eipä sitten kukaan muukaan kiinnittänyt oikein mitään erityistä huomiota siihen.


    • ihanomavalintason
    • 19yrs

      Hei, toivottavasti luet tän viestin... Mulla olis sulle apu.

      Itsellä sama juttu, finnejä ja arpia koko keho täynnä. Mitkään pillerit eivät mulla auta.

      Menen itse Nlite -laseriin. Se ei tuhoa ihon pintaa mutta "uudistaa" sen, ja tulokset näkyvät pian.
      Suosittelen sullekin.

      Toinen mikä auttaa on aurinko. Kaikki pelottelevat ihosyövällä yms. mutta ei kannata itse alkaa vainoharhaiseksi.
      Ota ekoilla kerroilla 2 tuntia niin ettei iho pala, ja kun rusketusta on jo tullut niin voit ottaa enemmän.
      Se, että iho on vähän punainen ja arka auringon jälkeen ei tarkoita palamista. Jos se kuitenkin on todella kipeä ja turvonnut/siinä on rakkuloita, sitten voit luokitella sen palaneeksi ja laittaa rasvaa. Sekään ei ole vielä mikään hätätilanne, pahemminkin ovat ihmiset palaneet ja iho parantunut.

      Kesällä munkin iho parani niin, etten käyttänyt meikkiä ollenkaan.
      Nyt syksyllä näytän taas ihan ruttopotilaalta, mutta menen laseriin ja toivon sen auttavan.
      Ja jos ei, menen uudestaan.
      Maksu on suuri, mutta Kelalta saa apua kun laserin tekee lääkäri.

      Ja tuosta uskonnosta: sun vanhemmat saa tehdä mitä haluaa mutta niillä ei ole oikeutta pilata sun elämää. Jos ne itse haluavat elää kurjasti ja rajata itseltään oikeuksia ym. pois, ei sun tarvitse siitä kärsiä ja tehdä samoin.
      Sano, että ne ei saa vangita sua vaan että sä saat meikata ja elää ihan normaalia elämää.

      Muutenkaan ei pitäis olla mitään uskontoja, ne tuhoaa maailman ja aiheuttaa sotia ja kurjuutta... pitäis olla vaan eri aatteita ja ihmiset saa itse valita haluaako niitä seurata.

      Jos vanhempasi alkaa sua kiristämään tai uhkailemaan ja sun on pakko niitä totella ihan itsesi vuoksi, muista että 4 vuoden päästä olet 18 ja voit vaikka haastaa ne oikeuteen vapaudenriistosta.

      Mikään ei estä sua meikkaamasta, niin mäkin teen.

      Ja jos joku sua haukkuu, se osoittaa vaan että sillä tyypillä ei ole kaikki kunnossa.
      Älä välitä, uskon että sä oletkin se kaunis mutta haukkuja ei!

      Googlaa Nlite -laser ja varaa aika.
      Kesällä ota paljon aurinkoa mutta fiksusti.

      Tsemppiä ja voimia, et ole yksin!

    • Mene uudelleen lääkäriin, se voi määrätä sulle niin tehokkaat syöpälääkkeet, että finnit on muisto vain. Nimittäin jos aknesi on oikeesti paha, niin syöpälääke jeesaa.

    • UVBsäteitä

      Aurinkoa?

      Nyt on jo syksy ja aurinko ei auta enään. Saat auringosta vain UVA säteitä, jotka eivät ole hyödyksi iholle.

      Aurinkorasvoista saa ihosyövän, ei itse auringosta.

      Ensi vuoden toukokuussa saa suomessa seuraavan kerran UVB säteitä, jotka ovat hyväksi iholle, olemmenha syntyjään kaikki päiväntasaajalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe