Uusi koti tularilla

ruusu-rinsessa

Tänään oma tularini pääsi pois akvasta ja laitoin sille oman terran... näyttää viihtyvän. Tutkii paikkoja ja on aktiivinen. Mä en ole kertaakaan nähnyt sen olevan maalla... käy vain haukkaamassa happea.

5

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanja

      sehän kävi nopsasti ! Onko se nyt virkeämpi kuin akvaariossa? Toiset liskot eivät välitä niin noista maa-oloista. Nuoret sen siaan taas vedestänousun jälkeen viettävät maalla miltei koko ajan. Onko sillä maa-alue vai korkki? Mun tularit ainakin tykkää "paistatella päivää" kasvien varjossa naama lamppuun päin..=)

      • ruusu-rinsessa

        Kyllä, se on nyt kokoajan aktiivinen... se jopa uiskentelee, kun ei ole kaloja tiellä. Mulla on sellanen puu/kanto, josta tulee osa pinnalle... se on välillä siellä, mutta yleensä uiskentelee ja temppuilee kasveissa ja pohjalla. Tykkää myös esitellä minulle kaunista mahaansa. On kovin seurallinen, kun menen lähelle...


      • tanja
        ruusu-rinsessa kirjoitti:

        Kyllä, se on nyt kokoajan aktiivinen... se jopa uiskentelee, kun ei ole kaloja tiellä. Mulla on sellanen puu/kanto, josta tulee osa pinnalle... se on välillä siellä, mutta yleensä uiskentelee ja temppuilee kasveissa ja pohjalla. Tykkää myös esitellä minulle kaunista mahaansa. On kovin seurallinen, kun menen lähelle...

        Kyllä se varmasti nauttii kun saa olla rauhassa..=) Nyt sitten hankkimaan sille kaveri..saavat kaksin temmeltää..=) Mun toinen tulari on myös todella kiinnostunut kaikesta mitä teen.(juoksee heti lasiin kiinni kun hääräilen jotain) Toinen taas vetäisee hännän kippuralle ja näyttää nyrpeetä naamaa kun jotain vähänkin sen mielestä arveluttavaa tapahtuu..


      • Nimetön
        tanja kirjoitti:

        Kyllä se varmasti nauttii kun saa olla rauhassa..=) Nyt sitten hankkimaan sille kaveri..saavat kaksin temmeltää..=) Mun toinen tulari on myös todella kiinnostunut kaikesta mitä teen.(juoksee heti lasiin kiinni kun hääräilen jotain) Toinen taas vetäisee hännän kippuralle ja näyttää nyrpeetä naamaa kun jotain vähänkin sen mielestä arveluttavaa tapahtuu..

        Mä en tiedä,mutta luin jostain sivulta että jos tulilisko näyttää mahaansa niin sillä on joku hätänä???


      • Zuuls
        Nimetön kirjoitti:

        Mä en tiedä,mutta luin jostain sivulta että jos tulilisko näyttää mahaansa niin sillä on joku hätänä???

        Tuossa nyt tarkoitettiin lähinnä sitä, että "esittelee mahaansa" eli ui lasin luona ja maha näkyy yms. :)

        Tämä, että tuliliskolla olisi jokin vialla, jos näyttää mahaansa on ja ei ole totta tavallaan..

        Tulilisko voi ns. kääntyä pinnalla selälleen jolloin vatsa näkyy, mutta se on lähinnä puolustusreaktio, koska vatsa on läikikäs niin se viestittää silloin myrkyllistä eläintä (=varoittaa muita syömästä myrkyllistä eläintä luonnossa). Eli kyse on siis ns. puolustusreaktiosta jota kotiolosuhteissa näkee erittäin harvoin, jos koskaan.

        Toinen vaihtoehto missä vatsa näkyisi näin on muninta, jos on pintakasveja ja koittaa kiinnittää munaa kasvinlehteen niin voi olla hiukan samantapaisessa asennossa tässäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe