En tule toimeen kenenkään kanssa

tarpeellinenolennaine

Ylläolevassa otsikossa onki jo kaikki olennainen. Pystyn helposti luomaan suhteita ja jopa hurmaamaan jonkun, mutta se ei vain kestä. Ei tässä sen enempää. Kiva olisi jos kommentoisitte mitä mieleen tulee.

30

3834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjjhfghghhgd

Hyvä, että olet alkanut pohtia asiaa ja omaa osuuttasi.

Toisten ihmisiin tutustuminen ja jopa hurmaaminen on helppoa, jos on ongelmia rajojen kanssa ja ego on ylikehittynyt.

Mutta sitten kun oikeasti tutustutaan, niin kukaan ei halua olla ihmisen kanssa joka alitajunnassaan pitää itseään parempana kuin toista.
      Henkilö ei välttämättä edes itse sitä huomaa kuinka nostaa itsensä toisen yläpuolelle ..,mutta se toinen kyllä huomaa.

Tämä on hyvin tyypillinen ongelma yksilapsisten perheiden kasvateilla, joille on lapsuudessa kejittynyt vääristynyt kuva itsestä.

Sitten on toinen mahdollisuus.
      Kuulut siihen noin 10-30% väestöstä, jonka aivorakenne (geneettisistä syistä) estää kokemasta empatiaa.
      He eivät näe itseään samalla tasolla muiden kanssa (paitsi filosofisissa pohdinnoissa) ja sen kyllä sitten myös huomaa käytöksestä.

Nämä kaksi yleisintä tuli nyt mieleen...

Matka omaan mieleen ja omaan minään kannattaa aina, suosittelen.

• tarpeellinenolennaine

""jos on ongelmia rajojen kanssa ja ego on ylikehittynyt. ""

""Kuulut siihen noin 10-30% väestöstä, jonka aivorakenne (geneettisistä syistä) estää kokemasta empatiaa. ""

Kiitos vastauksista. Toivottavasti en ole tuommoinen, en ainakaan näe itseäni sellaisena. Oletko alan ammattilainen vaiko itse oppinut sellainen? Vastauksesi sai minu pohtimaan.

• tarpeellinenolennaine

""Mutta sitten kun oikeasti tutustutaan, niin kukaan ei halua olla ihmisen kanssa joka alitajunnassaan pitää itseään parempana kuin toista.

Henkilö ei välttämättä edes itse sitä huomaa kuinka nostaa itsensä toisen yläpuolelle ..,mutta se toinen kyllä huomaa.""

Tuo on totta. En haluaisi niin, mutta olen itselleni rehellinen ja myönnän sen. En voi sille mitään. Psykiatri kirjoitti kauan sitten lausuntoon: Tarvitsee ulkopuolelta asetettuja rajoja.

Olisiko sinulla fjjhfghghhgd muita ajatuksia?

• gjghjhfddfhh

Kysyit koulutuksestani.
        Minulla on ollut joitan psykologiaan liittyviä opintoja yliopistossa omiin opintoihini liittyen, mutta en ole psykologi. Olen varsinaisen koulutukseni lisäksi kouluttautunut vertaistukiryhmän ohjaajaksi (syy tähän oli se, että olen itse joutunut käymään aikamoisen rumban läpi kun perkasin omaa itseäni ja siitä syntyi halu auttaa muita samaa läpikäyviä)

Ihmiset aina luulee olevansa yksilöitä, mutta todellisuudessa me toimimme juuri sillä tavalla kuin muut samoja ongelmia omaavat. Siksi on helppo alkaa kertomaan ihmiselle hänestä sellaisia asioita, mitä hän ei ole vielä ehtinyt kertoa. Tämä perustuu siihen, että kun saamme jonkin avain asian, niin tiedämme sen ihmisen käyttäytymismallin.

Se usein saa aikaan sen, että ihminen lopultakin ymmärtää omaavansa ongelmia, jotka näkyy ulospäin.

Ajatuksia...

Sinun kannattaa käydä itseäsi ja menneisyyttäsi läpi.
        Jos kuulut Kirkkoon, niin sinun saattaisi olla hyvä osallistua seurakunnan toimintaan ja yritää löytää siellä tasapainoisia ystävyyssuhteita toisiin ihmisiin. Heillä yleensä löytyy ymärrystä ja jaksavat yrittää vähän pidempään kuin muut.
        Sitten sinun pitäisi alkaa yrittämään laittamaan rajoja itsellesi.
        Päiväkirja auttaa sen kanssa.
        Yritä kiinittää huomiota omaan käytökseesi kun olet toisten kanssa.
        Tuossa nyt jotain ajatuksia.

• Ruoskaa

Jebulis. Ja sä olet selkeä narsumanibullyaattori. Varokaa näitä kirkkotyyppejä, ne on kuin piraijalauma vuotavan uhrin kimpussa sopeuttamassa omiin tarkoituksiinsa. Ziisus, jotain rajaa!

• hjklhkhkh

Sama juttu minulla, ongelmana vaan se, etten viihdy yksinkään. Aika kamala tilanne, ja koko elämän lopettaminen pyörii usein mielessä.

Mielestäni muutun koko ajan vaikeammaksi. Melkein kaikki piirteet muissa ärsyttävät. Edellinen vastaaja on siinä mielessä jäljillä, että jotenkin ajattelen, että ihmisen tehtävä elämässä on pyrkiä eroon alhaisista, itsekkäistä tarkoitusperistä: ahneudesta, pahantuulisuuden tai kateuden purkamisesta toisiin ihmisiin, tuomitsemisesta. Eli muut varmasti näkevät minut ärsyttävän täydellisenä ja ylimielisenä. Toteutin tuota elämänkatsomustani sinisilmäisesti viime vuosiin asti, kunnes huomasin että muilla on hyvin vähän yritystä ja minusta otettiin kaikki hyöty irti. Minuun myös purettiin kaikki pahantuulisuus, kun nopeasti huomattiin, etten puolustaudu ja nielen vaan kaiken.

Nyt olen jotenkin jumissa täällä kotonani ihmisiltä suojassa, en tule kenenkään kanssa toimeen, ja työpäivät ahdistaa lähinnä sen vuoksi että joudun kestämään työkavereita. Olen huomannut, että töihin mennessä jo se, että toimistolla on mennessäni valo päällä, nostaa ahdistuksen esiin. Tiedän, että siellä on jonkun ärsyttävä naama odottamassa. Jos saan mennä ensimmäisenä työpaikalle ja olla edes hetken yksin, sekin helpottaa.

Ennen kuin kukaan hyökkää silmilleni, niin puolustaudun sen verran, että näen kyllä vian olevan itsessäni ja olen ihmisille ystävällinen, vaikka miten kävisin sisäisesti kierroksilla. Tosin puolustaudun nykyään jos huomaan että rajojani rumasti poljetaan.

• gjgfhhfgjfs

Eli sinäkin pystyt helposti hurmaamaan ihmisia ja kontaktin otto on muutenkin helppoa?

• hjklhkhkh

Kyllä vaan. Aistin ihmisistä helposti, mitä he kaipaavat ja osaan asettua nopeasti toisen kanssa samalle aaltopituudelle. Jotkut tuntuvat näkevän lävitseni eivätkä pidä minusta, mutta suurin osa ihastuu minuun ihmisenä. Sen sijaan läheisiä ystäviä minulla ei ole oikeastaan tainnut olla koskaan

• itWillChange

Ei kannata ottaa näitä vastauksia totuutena. Hae terveyskeskuksen kautta psykologin vastaanotolle. Jos tuntuu, että psykologin kanssa ei suju, pyydö että saisit vaihtaa. Siinä ei ole mitään pahaa.

Minusta sinun kannattaa keskittyä nyt itseesi. Ystäviä voit hankkia myöhemmin. Tee asioita (käy uimassa, metsässä, lue hauska kirja, katso mukavaa sarjaa yle areenasta jne), joista sinulle tulee hyvä mieli.

Syytät itseäsi. Syy ei voi olla yksin sinussa. Onko mahdollista, että hakeudut aina tietynlaisten ihmisten seuraan? Aidossa, hyvässä ihmissuhteessa toinen on aidosti kiinnostunut sinusta. Hän haluaa tietää, miten voit. Hän välittää sinusta. Sinulla tulee tunne, että hän välittää sinusta.

Minulle tuli tunne, että sinulla on syvälle juuttunut malli lapsuudesta. Miellytät toisia, kuuntelet toisia, itse jäät sivuun, oma minuutesi ei ole vuorovaikutuksessa keskiössä. Aina uudelleen ja uudelleen hakeudut sellaisten ihmisten seuraan, jotka tarvitsevat sinua kuuntelijaksi, heidän minuuttansa pönkittämään. Sinusta ei koskaan puhuta. Kysyykö kaverisi mitä sinulle kuuluu. Esittääkö hän lisäkysymyksen, kun olet kertonut?

Ehkä olet lapsesta asti tottunut ettet puhu itsestäsi? Ettei sinua tarvitse huomata? Ala nyt opettelemaan tervettä mallia. Lähde heti kävelemään kun kohtaat kaverin tai sukulaisen tai jopa äitisi tai siskosi, joka ei ole kiinnostunut pätkääkään kuulemaan, mitä sinulle kuuluu. Et voi oppia olemaan terveissä, vastavuoroisissa suhteissa niin kauan, kun suostut ettet ole minkään arvoinen. Lähde kävelemään!

Etsi kirjoja. Aloita keskittymällä itseesi. Älä edes mieti toisia. Et voi saada rakkautta ja vastavuoroisuutta osallesi, jos et osaa vastaanottaa. Eli jos suostut olemaan sellaisten ihmisten seurassa, jotka eivät välitä sinusta. Aloita uuden mallin opetteleminen olemalla itsesi parasta seuraa. Tee asioita, joista saat mielihyvää. Opettele pitämään itseäsi tärkeänä. Älä edes mieti toisia. Pikkuhiljaa juttelet toisten kanssa. Lyhyitä juttutuokioita. Ole oma itsesi. Kenenkään ei tarvitse tykätä sinusta. Älä kalastele hyväksyntää. Se on muuten syvälle juurtunut tapa. Jos joku puhuu vain itsestään, lopeta keskustelu sopivan ajan kuluttua, sano pitää mennä. Älä tee siitä suurempaa numeroa edes omassa päässäsi. Olennaista on opetella pääsemään eroon läheisriippuvaisuudestasi. Jos toinen ei ole kiva SINUA kohtaan, vaikka sinä olet aito häntä kohtaan, niin pitää opetella poistumaan. Ja välttää sellaisten ihmisten ja läheisten seuraa. Vähitellen tiellesi osuu ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita sinusta.

Epäilen, että mikäli sinulla on sisaruksia ja vanhemmat, niin sinulla on tuo sama rooli heidän kanssaan. Kannattaa ottaa välimatkaa heihin. Tavata harvoin ja pitää tapaamiset lyhyinä. Sinun pitää opetella rakastamaan ja suojelemaan itseäsi. Älä mieti mitä muut .ajattelevat sinusta. Keskity itsesi rakastamiseen. Asiat muuttuvat, kun alat toimia toisin. Kun tunnistat, mitä vuorovaikutussuhteissasi tapahtuu. Menetät minuutesi, koska olet ehkä lapsesta asti tottunut hakemaan hyväksyntää, etkä ole sitä saanut. Nyt olet aikuinen. Älä anna kenenkään väheksyä sinua. Poistu sellaisten seurasta.

• Mää-äkin

Näin minäkin ajattelisin. Suuri osa ihmisistä on pelokkaita laumaieläimiä, jotka eivät ole kehittyneet kovin paljoa, eivätkä kehity pienissä piireissään. Sinulla on mahdollisuus kasvaa itseksesi, vaikka se nyt yksinäistä saattaa ollakin. Jossain vaiheessa tutustut ehkä muihin irrallisuuden läpikäyneisiin ajatteleviin ihmisiin. Älä tuhlaa itseäsi ja aikaasi tyyppeihin, jotka eivät osaa arvostaa sinua ja keillä ei ole mitään annettavaa sinulle. Anna lampaiden syödä omia rehujaan ihan keskenään.

• jotentoivoaon

Ja saattaa olla niin, että itsetunto on niin heikko, että hurmaamaan taito riittää, mutta sitten onkin täysin nönnö ja nyssy, ja yrittää miellyttää imartelemalla, olemalla teennäisen ystävällinen, myötäilevä ja yrittää miellyttämällä lunastaa paikkansa.
      Jos on heikko itsetunto, niin loukkaantuu ihan vähäpätöisistä asioista ja tulkitsee väärin.
      Onneksi sosiaaliuutta voi oppia.

• Pedonmerkitsemä

Sama täällä. Olen selkeä viemäri toisten ikäville tuntemuksille ja oloille. En todellakaan tiedä mikä minussa sellaiseen kannustaa. Minua on haukuttu päin naamaa että mikä luulen olevani. Mikään en ole, mitään en omista, 30 vuotinen masennus takana, mutta joku, joku minussa ärsyttää ihmisiä. Parempi olla kotosalla, kun nykyään pelottaa jo tosi paljon ihmiskontaktit.

• tarpeellinenolennaine

Todella hyviä vastauksia, joita kannattaa miettiä. Mikä se 10-30% väestöstä sitten on, mikä ei tunne empatiaa?

Narsisti en ole, sen on sanonut vuosia tuntenut kokenut omalääkäri.

• fhjgghhhggf

Empatian puute ei tarkoita automaattisesti narsistia.
        Narsisti syntyy kun on kaksi tekijää, joista toinen on tämä geneettinen ominaisuus ja toinen on varhaislapsuuden henkinen (yleensä myös fyysinen) väkivalta.

Empatiokyvytön ihminen pystyy sopeutumaan ihan hyvin yhteiskuntaan, mutta ystävyyssuhteet on hankalia.

Narsisti on sitten ihan eri asia.

• tarpeellinenolennaine
        fhjgghhhggf kirjoitti:

Empatian puute ei tarkoita automaattisesti narsistia.
        Narsisti syntyy kun on kaksi tekijää, joista toinen on tämä geneettinen ominaisuus ja toinen on varhaislapsuuden henkinen (yleensä myös fyysinen) väkivalta.

Empatiokyvytön ihminen pystyy sopeutumaan ihan hyvin yhteiskuntaan, mutta ystävyyssuhteet on hankalia.

Narsisti on sitten ihan eri asia.

Nimenomaan en ole sopeutunut yhteiskuntaan. Iän myötä tietenkin rauhoittunut ja pakostakin sopeudun, vaikka olen eri mieltä useista asioista. En myöskään ole epäsosiaalinen rikollinen. Yksi heikkouteni on minkä tiedostan, annan liian usein näennäisesti periksi yksinkertaisesti syystä, etten jaksa väitellä. Joskus taas räjähdän kunnolla. Silloin hallitsee pelon ilmapiiri. Joskus koen, että sisinpäni on terästä. Kun väittelen asiasta josta olen varma, tunnen sisinpäni kovettuvan. Jostain syystä toinen antaa silloin periksi. On sanottu tuosta tiukkuudesta sisältä, kehuttu sitä myöskin hyväksi. En ole uskonnollinen enkä kuulu kirkkoon.

fhjgghhhggf laita viestiä pesään.

• Åedonmerkitsemä

Minulla on kyllä empatiaa, mutta se suuntautuu yleensä muualle kuin muun yhteisön suosimaan kohteeseen. Siinä kai osaselitys. Mutta luulisi nyt moniarvoisessa maailmassa se ymmärrettävän ja suotavan.

• Keissa

Siinä se monesti on, että jos jostain asiasta jyrkästi eri mieltä kuin porukka tai ystävä joka on heikko itsetunnoltaan, niin lentää ringistä ulos tai sukset menee ristiin, jos uskaltaa olla eri mieltä.
      Minulla on yksi tällainen ystävä, jota on pakko ymmärtää. Vaikka tämä on iäkäs niin en ala lässyttämään ja luovu valheellisesti kannastani vaan vaikenen ja yritän vaihtaa puheenaihetta.
      Äskettäin juttelumme kiristyi vain syistä, kun hän on sitä mieltä, että sinutella tulisi saada kaikkia esim, presidenttiä. Ja sellainen pressa on hyvä, joka tekee julkiset sinukaupat kansan kanssa. Olin taas sitä mieltä, että yksityishenkilönä se voisi olla ihan ok, mutta kyllä presidentin roolissa häntä tulisi teititellä. Silloin kunnioitetaan maan päämiestä ja sitä asemaa oli siinä paikalla sitten kuka tahansa. No hän tulistui selvästi ja häntä asenteeni loukkasi. Kuuma peruna on myös pakolaiset. Mitään heidän puoltamistaan ei saa tuoda esille. Myös uskonto ja politiikka ovat tulenarkoja puheenaiheita.
      Sitten tämä ihminen saattaa muutaman päivän päästä soittaa tai kun tapaamme pyydellä anteeksi, että on ollut kanssani täysin eri mieltä. Yleensä vastaan, ettei hänen erimielisyytensä olen minua loukannut: hän saa olla edelleen samaa mieltä ja siinä ei ole mitään anteeksi pyytelemistä. Minä myös olen edelleen kannassani ja en koe tarvetta pyydellä sitä aneeksi. Ja ystävyytemme jatkuu.
      Ystävyys ja kunnioitus on sitä, että osapuolet saavat olla sitä mitä ovat ja ei tarvitse mennä virran mukana. Kuitenkin henkilöt jotka ovat periaatteissaan samoilla linjoilla hakeutuvat useammin kimppaan ja viihtyvät kun on sitä yhteistä jaettavaa. On totta että he joilla on paljon sitä erilaisuutta ja tahtovat tuoda sen rehellisesti esille, joutuvat elämään yksinäisyydessä.

Minulla oli kouluaikana kaveripula juuri tästä syystä. En tupakoinut, lähtenyt mukaan teinikokeiluihin ja muutenkin harrastukseni ja elämäntapani poikkesivat silloisesta nuorison tavasta. Oikeastaan en viihtynyt niissä porukoissa kulkemassa "jäniksenä" mukana.
      Sinulle aloittaja sanon, että jos periaatteet joiden puolesta et pääse porukoihin ovat jaloja, niin älä hukkaa niitä silti että pääset ystävyyssuhteisiin. Kuitenkin kannattaa opetella tapaa miten toimia. Kannattaa keskittyä niihin mitkä yhdistävät ja välttää tuomasta liian kärjekkäästi asioita, joihin ei voi yhtyä. Ihminen tarvitsee sovinnaisuutta ja yhteisiä pelisääntöjä. Jos vaikka tykkää pukeutua persoonallisella tavalla, niin ole soveliasta mennä juhliin ihan siinä mitä tykkää aina pitää päällä. Jos on uskovainen, niin ei ole korrektia tuoda vakaumustaan loukkaavasti esille. Jos syö terveellisesti tai suojelee luontoa, ei kannata asiaa nostaa joka käänteessä rummuttaa. Kyllä porukat tietävät ja näkevät vähemmälläkin.
      Monesti juuri ärsytämme ja tökimme näillä jopa huomaatta ja seuralainen kokee kuuluvansa eri kastiin. Äänestää jaloillaan tai jättää kustumatta seuraaviin kekkereihin.

• gjhgghhhgdd

Miksi te kiistelette ja suutuutte asiasta, joka ei liity kummankaan oikeaan elämään?

Miksi sinun pitäisi ajatella kuin hän tai miksi hänen pitäisi ajatella niin kuin sinä?

• julmuudenpaljastus

Vain hän, joka on kokenut niin, osaa pukea sanoiksi tuon.

• Plinplom

Minä ainakaan en pidä omia periaatteitani erityisen jaloina. Ne ovat vaan niitä ainoita oikeita mitä kykenen tällä hetkellä muodostamaan. Samoin on kai kaikilla muillakin. Kynnysmatoksi ei kannata jäädä huonoihin ja myrkyllisiin suhteisiin. Toivottavasti löydät jossain vaiheessa jonkusen siedettävän ihmisen elämääsi, joiden kanssa ei tarvitse niin kauheasti sovitella ja vääntää. Yksikin hyvä ihmissuhde jossa ei koko ajan tarvitse hakea perustoja ja joka ymmärtää joskus puolesta sanasta on energisoiva. Älä sellaista päästä karkuun joidenkin merkityksettömien konventionaalisten suhteiden ja kissanristijäisiin sitoutumisien takia. Eli säästä itseäsi ja suo itsellesi hyvää.

Voithan tietenkin yrittää muuttaa ihmisiä ympärilläsi jos duracellit riittää.

• ufhrgfhtrughhgr

Sinä et puhu itsestäsi, vaan jostakin jota sinä parka kadehdit. ESITÄT jotakin. Älä urpo sotke minua siihen, ettet ole normalsocial.

Kommentoin sillä tavalla, että noin huono kirjoittaja ei todellakaan "hurmaa" ketään. Se ei ole sinun vikasi, että olet amis ja mies; nimittäin teknologia auttaa juuri sinun tyyppisiäsi ja häiritsee sivistynyttä kansaa, sä jos et tiedä sanoja, kännykkäsi varmaan ehdottelee sulle, mutta jos osaat kirjoittaa suuttuisit ehdottelusta.

Ehkäpä hurmaantumisesi kohteet ovat tapauksia, jotka eivät osaa kirjoittaa suomalaisia yhdyssanoja ja joiden kirjahyllyssä seisoo korkeintaan nolla booksia. En ole esimerkiksi Facebookin jäsen, mutta kyllä sielllä varmasti riittää yksinkertaisia, jotka kysyy että ai kuka se on jos vaikka joku NORMAALIälykäs mainitsee sanan Krugman tai Friedmann tai Keynes. Miley Cyrus ja ja paksuperseiset tositeeveetähdet ja tynkkyset tiedetään, mutta ei osata kertoa, että miten Tolstoi liittyy Venäjän historialliseen kulttuurikontekstiin kulttuuriarviona tai että mikä on Suomen tämänhetkinen keskeisin valtiollinen instanssi vaikuttaa ihmisoikeuksissa. Myöskään ei tiedetä, että lyhyt on Suomen maan sosiaaliturvan kesto ja siitä siksi pitää olla kiitollinen: ihan jotkut aikuisetkin ikäiseni kolmekymppisetkin akat nettilukemisen perusteella ainakin luulee, että muka tässä maassa on aina saanut lapsilisiä jne. tukia samaan tapaan kuin nykyisin, ehkä niiden viiskymppiset synnyttäjä-ämmät olis voineet käydä kouluja vähän paremmin tai ainakin kertoa kakaroilleen, että oikeasti vasta 1980-luvun puolen välin jälkeen edes päiväkotiin pääsi tavisten keskituloisten lapset. Silloin kun mä tähän Suomeen synnyin, naisten äitiyslomat oli muutaman kuukauden, asuntolainoja ei roikutettu ja ja ihan hyvin maassa menikin siihen asti ja oli suurin talouskavu ikinä koskaan tässä maassa, kunnes imbesillipankkiirijupit ahneudessaan ja naapuri- Neukkulamaa pilas kaiken... Koen älyttömän loukkaavana, että kun olen kasvanut maassa jossa on ollut pakko edes keskinkertaisen elintason saadakseen ihmisten käydä töissä, että sitten jos aletaan ajatella, että tää nyt yhtäkkiä olis erittäin varakas maa tää Suomi. Tai että olis oku oikeus kyykyttää maan kohta pahimmissa skenaarioissa ehkä jopa miljoonaa työtöntä korkeakoulutettua. Ei ole. Työllä tää maa on elänyt. Minusta ne siat voi jättää ainakin rauhaan ihmiset, jotka on elääkseen nelkyt- viiskyt- vuotta käyneet töissä, porsas hallitus hankikoot pankkiireilleen muut elättäjät kuin Suomen taviskansan.

No joo. Ajatuksia. Mielenterveyspalstalla. Nimettömästi.

• hannattaakai

Sairaus on sairautta. Mielenterveyskuntoutujan älykkyys vaihtelee, voi olla tasoltaan korkeakin. Ylläolevassa kirjoituksessa heikkolahjaista. Katkeruus on joka sinun elämän ehdot sanelee. En pitäisi ihmeenä jos olisit epätoivon partaalla elävä puolisoa etsivä. Apukoulu ei anna edellytyksiä kovinkaan pitkälle, mutta luo tarvittavan yleissivistyksen sen käyneelle.

"Tolstoi liittyy Venäjän historialliseen kulttuurikontekstiin kulttuuriarviona," kirjotit. Joudun korjaamaan, Tolstoi ei ollut Neuvostoliiton presidentti, vaan aivan muuta.

Kivoja syysilmoja kuitenkin!

• fkgrugthgiythgty
        hannattaakai kirjoitti:

Sairaus on sairautta. Mielenterveyskuntoutujan älykkyys vaihtelee, voi olla tasoltaan korkeakin. Ylläolevassa kirjoituksessa heikkolahjaista. Katkeruus on joka sinun elämän ehdot sanelee. En pitäisi ihmeenä jos olisit epätoivon partaalla elävä puolisoa etsivä. Apukoulu ei anna edellytyksiä kovinkaan pitkälle, mutta luo tarvittavan yleissivistyksen sen käyneelle.

"Tolstoi liittyy Venäjän historialliseen kulttuurikontekstiin kulttuuriarviona," kirjotit. Joudun korjaamaan, Tolstoi ei ollut Neuvostoliiton presidentti, vaan aivan muuta.

Kivoja syysilmoja kuitenkin!

Turhaan halveksut satunnaista Suomi24-palstalle kirjoittavaa, tekstistä vois jopa päätellä, että kirjoittajalla on pakkomielle minuun ja en tykkää.
        Et pidä itseäsi törkeänä sotkiessasi minun tekstini aiheeseen mielenterveyskuntoutujat? En edes kirjoittanut mitä väitit. Kerros, että mitä Tolstoi sun mielestä tarkoittaa Venäjän historiassa, vertaa vaikka politiikkaan. Nyt sulla on mahdollisuus, en ole kaverisi mutta nyt voit keskustella mun kanssa. Olen korkeintaan kakskyt minuuttia vielä tällä palstalla. voit vastata. Ai mut et sä pysty, amiksella loppuu tossa se tietopohja. Eikä ihme, kun kerran pitää viattoman keskustelupalstalle kirjoittavan kirjoitusmotiivitkin vääristellä, haloo ihan kaikki ei ole tyhmiä jotka netin palstoilla kirjoittaa.

Ihme nimimerkki sulla: "hannattaakai"...Voitko avata, että mitä nimimerkkivalintasi tarkoittaa? Tuntematon kysyy. Julkinen palsta.

• Soppatykkimyssy

Tolstoi..? Ai joku kokki?

• sidhfduhfgutfhgfghuthg

Toivottavasti tän foorumin ylläpito joskus edes puuttuu siihen, että täällä häiriintyneet ronkkii sivullisen palstalle kirjoittavan mun tekstejä ja vääristelee niitä ottamalla keskeneräisistä lauseistakin lainauksia. Mulla ei ole tänne edes tunnusta ja mihinkäs minä sellaista tarvitsisinkaan, kun en ole osallinen mihinkään nettiseuranhakuun. Kyllä tänne Suomi24- palstoille saa nimettömänä kirjoittaa ja silti on oikeus saada olla kirjoitusmotiivien vääristelijöiden touhuilta rauhassa. Ainakin jos palstalla on asiallinen ylläpito.

Jollakin on kauhean kova tarve väittää juuri täällä Suomi24:ssa palstoilla, että juuri mä olisin "heikkolahjainen". Naurettavaa, kun ette edes tiedä miten älykkään, tai ainakin empaattisen ja fiksun kanssa kirjoittelette. En minä tokikaan kuitenkaan teidän tuntemattomien nettipalstamölinöistä loukkaannu, vaikuttaa vaan oudolta että ihminen minä joka en teille merkitse mitään tai ole mitään ( olisin huolissani jos olisin jotenkin erityisen merkityksellinen tuntemattomille teille nettipalstakirjoittajille), että niin suuri pakkomielle on haukkua palstalla. Jos tää ei olis anonyymi palsta, voisin melkein väittää, että joku on kateellinen juuri mulle, mutta kun en ole mikään vainoharhainen, tuntuis älyttömältä sellainenkin. Kuule, en ole käynyt "apukoulua". Olette pahasti väärässä. Ja ihan normaaliälykkäänä minut tunnetaan, ei tosin täällä, kun täältä Suomi24:sta en tietenkään tunne ketään. Enkä haluakaan tuntea. Terkuin satunnainen Suomi24-palstoille kirjoittava.

Seuraavaks varmaan väittävät, että olen muka narsisti, kun ihmettelen näiden outojen palstojen sisältöä.

• JUSTNIina

:) Nih.

• kshfurghutghyhyh

Kysytääs sitten vielä ja oletus on, että aloituksen laatinut kanssa vastaa kun näkyy osaavan aloituksiakin laatia, että kenenkäs kanssa sun sitten pitäis tulla toimeen? Mun suomenkielen kieliopilla "toimeen tuleminen" on sosiaalisesti käsite, että jos puhutaan tuntemattomista ihmisistä. Kenelläkään ei ole vaikeuksia "tulla toimeen" omien läheistensä tai ystäviensä kanssa.

Minä ainakin olen aina tullut toimeen kaikkien kanssa. Asiaa edesauttaa, että mulla on pieni, mutta sitäkin rakkaampi ystävä- ja läheispiiri ja että yhtäkään ystävyyssuhdettani en koskaan ole internetin avustuksella solminut. Pidänkin ..anteeksi.. suoraansanoen melkein puolihulluina ihmisiä, joilla on vaikka kakstuhatta Facebook- kaveria: ei ole mitenkään mahdollista että kukaan olisi läheinen niin monen ihmisen kanssa tai että edes tuntisi "ystäviään". Mä en tosin kyllä ole edes Facebookissa, mutta yleensä täällä Suomi24- jorinoitsijoiden jutut liittyy jotenkin sosiaaliseen mediaan ja riitoihinne virtuaalisesti. En ota kantaa ainakaan sellaiseen.

Kyllä kuule ihmisten kanssa toimeen tulee, kun keskittyy ihan realistiseen arkeen ja jättää virtuaalihorinat omaan arvoonsa.

Ne keiden kanssa minä en halua tulla toimeen, on ihmisiä joiden persoonat ei muutenkaan kiinnosta, mutta kyllä minä kaikenlaisten annan olla ja elää. Eihän sitä aikaansa ole pakko ärsyttävien kanssa viettää. Voi vaan ajatella, että ihmisiä on monenlaisia ja vakka kantensa ja niin poispäin... Vaikea kyllä kirjoitella anonyymeille, joista ei mitään tiedä. Yleensä joku suuttuu, vaikka miten ystävällinen olisi.:(

• Lakilukee

Lucky You!

• LakiiLukee

Lucky You!

• Anonyymi

En minäkään. Enkä edes halua enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3497
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1825
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1591
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1342
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1184
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      107
      1151
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      905
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe