Tuntuu että sekoan kohta kaikesta tästä stressistä

oman_elämänsä_vanki

Olen opiskelija, tämä kuluva vuosi on ollut todella rankkaa koulussa. Tehtävää on niin paljon, ettei tiedä oikein mistä oikein aloittaisi ja suurin osa on itsenäistä työskentelyä, joten tuntuu että olen koulun kanssa ihan omillani. Asun yksin ja opiskelun ohella on pakko käydä töissä, jotta pystyn elättämään itseni. Työ on suht raskasta kolmivuorotyötä. Kummatkin vanhemmistani ovat sairastaneet vakavasti viime vuosien aikana, isä on toipunut mutta toimii tällä hetkellä äidilleni omahoitajana. Olen kotoisin todella köyhästä perheestä ja sen lisäksi, että käyn kotona hoitamassa äitiä ja taloutta autan välillä myös rahallisesti.
Aikaa kavereille ei tunnut olevan, ja huomaankin että monet kaverit ovat ns. "jättäneet" minut koska en vain enää jaksa pitää yhteyttä niin paljon.

Huomaan alkaneeni varsinkin viimeisen vuoden aikana harrastaamaan ns. tunnesyömistä kaiken tämän stressin takia ja olenkin lihonut useamman kilon.
Olen alkanut kärsimään päänsäryistä ja illalla on joskus vaikea saada unta. Murehdin kouluasioita ja omaa oppimistani ja kaikki tuntuu kaatuvan päälle. Murehdin ja huolehdin omista vanhemmista ja mietin, pitäisikö minun muuttaa takaisin kotiin auttamaan heitä - varsinkin kun tiedän että äidillä tuskin tulee olemaan enää monta elinvuotta jäljellä. Tuntuu että olen ihan neuvoton, oma terveyteni ja myös oma mielenterveyteni on alkanut kärsimään kaikesta tästä. Mietin välivuoden pitämistä koulusta, mutta sekin on hankalaa kaikkien käytännön syiden takia, mitä en jaksa tässä kaikkia alkaa listaamaan.
Voi että kun saisin joskus pitää lomaa ja vapaata, lomia en ole pitänyt viimeiseen viiteen vuoteen...