Jag önskar de kunde tillbringa tre vintermånader i skärgården så de riktigt fick njuta av alla privilegier som skärgårdsbefolkningen har .
Otrolig avundsjuka bland språkaktivisterna igen.
6
<50
Vastaukset
- 67543tyu
Dessutom kunde de gärna ha ett par skolbarn som måste inackorderas på fastlandet när skolvägen i en riktning räcker tre timmar.
Håller helt med. Man borde ordan elevutbyten. Men de skulle antagligen bli helt galna när de inte får gå ut till närmaste busshållplats och vänta att bussen kommer inom 5 minuter.
- manblirförbannad
Redan att ge sig på matuppköp kan ta flera timmar,på landbacken finns allt bakom knuten åtminstone är man inte beroende av vädret på samma sätt som i skärgården.
- fd.skäribo
manblirförbannad kirjoitti:
Redan att ge sig på matuppköp kan ta flera timmar,på landbacken finns allt bakom knuten åtminstone är man inte beroende av vädret på samma sätt som i skärgården.
Jag lånar gärna ut min sommarbostad.
- isochsnö
fd.skäribo kirjoitti:
Jag lånar gärna ut min sommarbostad.
Jag också,utan hyra.
- detärfakta
De skulle inte annars heller klara sig en enda dag utan all service och bekvämligheter som de tar för självklara.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun418777Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo261749T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli291721- 1301461
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1941130Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast81099- 711077
- 92912
- 49795
- 75767