Ajattelin lähettää paketin postiennakolla, vastaanottaja lupasi maksaa myös postituskulut.
Mutta, mitä tarkoittaa 'postiennakko', jos minä lähettäjänä joudun investoimaan lähettäessäni 13.50 € postituskuluja ja saan vasta sen rahan, kun vastaanottaja hakee paketin.
Miksi ei lue postinohjeissa tämä tärkeä asia?
Tietääkö kukaan?
Postiennakko, mitä se tarkoittaa?
12
268
Vastaukset
- tarkkavastaanottaja
Paketti on ensin tongittava kunnolla ennen kuin lähettäjä saa rahansa takaisin.
- Itellaxia
Soita postiin ja kysy.Ja ole valmis menettämään hermosi koska sieltä ei hevin vastata.
- jfkfjsdkfjsdkld
Järkevintä on vaatia ensin rahat tilille ennenkuin paketti lähtee vastaanottajalle. Voit antaa seurantakoodin vastaanottajalle että hän voi seurata paketin kulkua, siitä tietää että paketti on todella lähetetty eikä vaan otettu rahoja itselle lähettämättä pakettia.
- föfkgöflg
Kaipa tuota kannattaisi kysyä Postista kuin täältä?
"Keskustele Kuopion alueen asioista."- kysyväeitieltäeksy
Onhan se hyvä kuulla, että miten paketit kulkee itellan kautta.
Itellan ohje ei tosiaankaan ole tyhjentävä, elikkä ei ole kirjoitettu,että maksa ensin!!!
Tyrkytetäänhän postissa karkkia, helmiä ym ym ;kaupastahan niitä yleensä ostetaan!
- Noeiliitykuopioonei
Asiasta viidenteen, mistä saa ostettua jauhelihaa?
- eimistään
Aivossi on jo rasvoittunut jauhelihasta.
- Nautasika
Mistäs saa ostaa jauhelihaa?
- Sika-nauta
Jauhelihaa ei kannata lähettää postiennakolla minnekään!
- Eipätässämuuta
Jos Ruotsi liittyy kokonaan Natoon, loppuu jauhelihalähetysten roudaaminen takapihan puskien läpi. Se postiennakoista, ja muistakin paketeista sitten.
- Huutokauppaaja
Sitä se tarkoittaa juu,lähettäjä maksaa ensin kaikki kulut ja kun vastaanottaja lunastaa paketin niin posti tilittää maksamasi kulut tilillesi,heikko lenkki tuossa on se että mikään ei velvoita vastaanottajaa lunastamaan pakettia postista,siinä tapauksessa mikäli haluat tavarasi takaisin niin maksat myös palautuskulut...Itse teen aina niin että tavaran hinta ja postikulut etukäteen tililleni,ja kun suoritus näkyy tililläni niin paketti lähtee matkaan,sitten on aivan sama lunastaako vastaanottaja sitä vaiko ei,olen saanut rahani ja sillä selvä.
- Näimpäsevaanon
Itsekin lähettelisin noin halpoja tavaroita. Vähänkin kalliimman kanssa en menettelisi noin. Meinaan maksajana. Kukaan ei osta sikaa säkissä. Ellei miellytä, ei rahakaan vaihdu. Toisekseen kukaan ei maksa kallista etukäteen. Postiennakossahan pystyy avaamaan myös paketin auki ja lähettämään sitten tavaran takaisin jos ei miellytä. Ja jos tavara ei miellytä, on rahat maksettava takaisin oli ne sitten maksettu jo etukäteen tilille tai ei. Muuten tulee poliisi ovelle kolkuttamaan koska nimi ja osoite ovat tiedossa. Nykymaailmassa ei moinen esittämäsi huijaus enää onnistu, Ystäväiseni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219