MV-lehti, vapaa-ajattelijat ja kirkon toiminta

Rasismilleko.rahaa

Seppo Sipilä kertoo, miten kirkko on nopeasti ryhtynyt toimimaan pakolaisten avustamiseksi.

Kuluneilta viikoilta on jäänyt voimakkaasti mieleen yksi ajatus. Joissakin otsikoissa sanottiin, että kirkon oma toiminta väistyy hätämajoituksen tieltä. Kaisa totesi ykskantaan: ”Ei kirkon oma toiminta ole väistynyt. Tämä on kirkon omaa toimintaa”. Lähimmäisen auttaminen on juuri sitä, kirkon ominta omaa toimintaa.http://www.valomerkki.fi/puheenvuorot/kiitos-sanna-henrik-ja-kaisa

Samaan aikaan toisaalla. Rasistinen MV-lehti on myönteisessä sävyssä linkittänyt kirkosta eroamissivuston ja lainannut vapaa-ajattelijoiden puheenjohtajan Petri Karisman puheita. Vapaa-ajattelijat ovat juhlineet lisääntynyttä kirkosta eroamista. http://keskustelu.suomi24.fi/t/13797221/vaparien-ja-mv-lehden-suhdetta-peitellaan

Rahahanat.kiinni-nimimerkki on puhunut pitkään vapaa-ajattelijoiden valtionapua vastaan. Mitä mieltä palstan lukijat ovat noin yleisesti: pitääkö valtion antaa rahaa rasistilehtien yhteistyötahoille?

8

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Humanisti-vapari

      Asiaton vaparivastainen syytös, joka on taas osa vihamielistä kampanjointia.
      MV-lehti oli ottanut tietonsa Hämeen kaiku -lehdestä. Ei ole mitään perustetta sanoa, että Vapaa-ajattelijat tai eroakirkosta.fi -palvelu olisi MV-lehden yhteistyötaho. Tiedotteita on lähetetty kaikille tai miltei kaikille lehdille, mutta selvästikään ei MV-lehdelle, joka oli ottanut uutisensa muista lehdistä. Tiedotteiden lähetämisessä on ssiten ohitettu MV-lehti.

      • Rahahanat.kiinni

        Mitä tuossa kirjoitettiin? "Rasistinen MV-lehti on myönteisessä sävyssä linkittänyt kirkosta eroamissivuston ja lainannut vapaa-ajattelijoiden puheenjohtajan Petri Karisman puheita. Vapaa-ajattelijat ovat juhlineet lisääntynyttä kirkosta eroamista."

        Kannattaisiko lukea mitä avaaja kirjoittaa ennen kuin käy syytämään syytöksiään? Nyt vähän suurempaa vastuullisuutta, jos kuuluu vaparien johtohenkilöihin niin kuin sinä.


      • Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Mitä tuossa kirjoitettiin? "Rasistinen MV-lehti on myönteisessä sävyssä linkittänyt kirkosta eroamissivuston ja lainannut vapaa-ajattelijoiden puheenjohtajan Petri Karisman puheita. Vapaa-ajattelijat ovat juhlineet lisääntynyttä kirkosta eroamista."

        Kannattaisiko lukea mitä avaaja kirjoittaa ennen kuin käy syytämään syytöksiään? Nyt vähän suurempaa vastuullisuutta, jos kuuluu vaparien johtohenkilöihin niin kuin sinä.

        Mietipäs nyt ihan itse tuo julkaisuketju läpi, sekä avauksen lopussa esitetty syytös.
        1) erokirkosta.fi julkaisee tiedotteen 2) mm. Hämeen kaiku tekee tiedotteen pohjalta jutun 3) MV tekee oman jutun Hämeen kaiku -lehden artikkeli perusteella.
        4) Joku valopää keksii väittää Vapaa-ajattelijoita MV-lehden yhteistyötahoksi em. ketjun perusteella.
        Muuten ihan hienoa, mutta puuttuu vain se yhteistyö. Valehtelu on rumaa.


      • jiijäätee
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Mitä tuossa kirjoitettiin? "Rasistinen MV-lehti on myönteisessä sävyssä linkittänyt kirkosta eroamissivuston ja lainannut vapaa-ajattelijoiden puheenjohtajan Petri Karisman puheita. Vapaa-ajattelijat ovat juhlineet lisääntynyttä kirkosta eroamista."

        Kannattaisiko lukea mitä avaaja kirjoittaa ennen kuin käy syytämään syytöksiään? Nyt vähän suurempaa vastuullisuutta, jos kuuluu vaparien johtohenkilöihin niin kuin sinä.

        Et siis vieläkään ole ymmärtänyt. No eipä mikään ihme kun et taida olla mikään järjenjättiläinen, ainakaan sen perusteella mitä tänne kirjoittelet.

        Minkälaista yhteystyötä vaparit ovat tehneet tuon rasisti lehden kanssa? Voin vastata että ei mitään, eikä sinulla ole mitään todisteita (kuten ei koskaan) tästä että olisi. Voit tietysti taas keksiä vaikka mitä tarinoita ja satuja, mutta ne ovat vain sinun mielikuvituksesi tuotetta.


      • Rahahanat.kiinni
        jiijäätee kirjoitti:

        Et siis vieläkään ole ymmärtänyt. No eipä mikään ihme kun et taida olla mikään järjenjättiläinen, ainakaan sen perusteella mitä tänne kirjoittelet.

        Minkälaista yhteystyötä vaparit ovat tehneet tuon rasisti lehden kanssa? Voin vastata että ei mitään, eikä sinulla ole mitään todisteita (kuten ei koskaan) tästä että olisi. Voit tietysti taas keksiä vaikka mitä tarinoita ja satuja, mutta ne ovat vain sinun mielikuvituksesi tuotetta.

        Luetaanpas vielä kerran tuo loppu: "Mitä mieltä palstan lukijat ovat noin yleisesti: pitääkö valtion antaa rahaa rasistilehtien yhteistyötahoille?"

        No väitetäänkö siinä mitään? Eikö siinä ole kysymys ja vielä "noin yleisesti". Olkaa hyvä ja vastatkaa SIIHEN.


      • korjaussarja
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Luetaanpas vielä kerran tuo loppu: "Mitä mieltä palstan lukijat ovat noin yleisesti: pitääkö valtion antaa rahaa rasistilehtien yhteistyötahoille?"

        No väitetäänkö siinä mitään? Eikö siinä ole kysymys ja vielä "noin yleisesti". Olkaa hyvä ja vastatkaa SIIHEN.

        Itsehän useinkin toitotat,että täällä keskustellaan vapaa-ajattelijoista eikä mitään noin yleisesti? Mutta nyt siis rahahanallekin kelpaa laajempi keskustelu vähän yleisemminkin asioiden soveltamisesta ja tulkinnoista muutenkin kuin laput silmillä vain vapaa-ajattelijoita tuijottaen. Hyvä.


      • jiijäätee
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Luetaanpas vielä kerran tuo loppu: "Mitä mieltä palstan lukijat ovat noin yleisesti: pitääkö valtion antaa rahaa rasistilehtien yhteistyötahoille?"

        No väitetäänkö siinä mitään? Eikö siinä ole kysymys ja vielä "noin yleisesti". Olkaa hyvä ja vastatkaa SIIHEN.

        Mutta kun yrität selvästi tuolla aloituksella saada vaparit tähän jotenkin mukaan. Eli jos olisit jättänyt aloituksesta tuon viitteen vapareista pois, voisi tuo sinun kysymys ollakin järkevä. Tosin silloin se ei kuuluisi enään palstan aiheeseen. Ja tuo kysymys on aika turha ainakin vapareiden kohdalla, koska mitään yhteystyötä ei ole tapahtunut.

        Miksi muuten et koskaan osaa vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin? Ovatko ne liian vaikeita sinulle? Vai pelkäät jos vastaat niihin, putoaa pohja sinun väitteiltäsi?


      • Rahahanat.kiinni
        korjaussarja kirjoitti:

        Itsehän useinkin toitotat,että täällä keskustellaan vapaa-ajattelijoista eikä mitään noin yleisesti? Mutta nyt siis rahahanallekin kelpaa laajempi keskustelu vähän yleisemminkin asioiden soveltamisesta ja tulkinnoista muutenkin kuin laput silmillä vain vapaa-ajattelijoita tuijottaen. Hyvä.

        Yritä nyt tässä olla mieliksi. Minulta vaadittiin laajempaa näkökulmaa, mutta eipä sitten kelvannutkaan. Toinen kiittelee, muttei sitten kuitenkaan suostu aiheen laajentamiseen, koska ei ota mitään kantaa.

        No puhutaan sitten vapareista. Sehän tosiaan on palstan aihe. Pidetään mielessä, että tavanomainen rajaukseni on sittenkin oikea ja hyvä.

        Jiijäätee valittaa, etten vastaa kysymyksiin (monikko). No katsotaanpa, mitä hän kysyy.

        "Minkälaista yhteystyötä vaparit ovat tehneet tuon rasisti lehden kanssa?"
        osoitin, ettei kysymys osu lainkaan avaajan kommenttiin. Siksi siihen on mahdoton vastata avaajan kommentin perusteella.

        "Miksi muuten et koskaan osaa vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin?"
        Kuten edellisestä kysymyksestä näkyy, en yksinkertaisesti voi vastata esitettyyn selitysvaatimukseen. Toisaalta vastasin, koska otin siihen kantaa. En kuitenkaan niin kuin sinä olisit halunnut vaan rationaalisesti analysoimalla kysymyksen ja osoittamalla sen esittämän selitysvaatimuksen mahdottomaksi vastata. Milä perusteella voit muuten väittään, etten koskaan vastaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe