Miten saan tuntemaan itseni omanikäiseksi?

autistii

Eli olen 23-vuotias as-mies. Tuntuu, että olen kovin lapsellinen ja tunnen itseni "pojaksi", vaikka pitäisi olla tässä iässä jos suht aikuinen. Ainakin jos vertaa muihin. Välillä tuntuu että myös olen "sukupuoleton". Tämä vaivaa minua koska identiteettini vaihtelee vähän väliä ja vaikuttaa itsetuntooni huonolla tavalla. Mitä tehdä? Hormonikuurille?

5

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgddgjkhfff

Älä tuollaista sure. Käännä eduksesi. 50-vuotiaana saatat olla mielelläsi "poika".

• weryzx

Mulla ei ole kyllä diagnosoitu aspergeria, mutta näin 27-vuotiaana mietin myös joskus, ettei tunnu ihan aikuiselta ja olen ajatellut sen olevan normaalia. Toisinaan olen myös pohtinut sukupuolisuutta ja joskus epäillyt myös naiseuttani. Tai että olenkohan pelkästään ihan nainen, jos mä kuitenkin olen vähän mieskin. Tai en sitten kumpaakaan. Nämä tuntemukset olen kokenut hieman epänormaaliksi, mutta en ole kokenut tarvitsevani asiantuntijan apua, enkä ole ajatellut "korjaavani" sukupuoltani tms. Pienenä mulla on todettu autistisia piirteitä, mutta diagnoosia ei ole.

• as-miäs

Joo kyllä tää taitaa liittyä autismiin/aspergeriin. Saapa nähdä kuinka lapsellinen sitä on 40 vuotiaana. :D Tuskin tuntemukset häviävät iän myötä. Terv. As-nuorukainen

• Aspergerinfo_YP

Miksi kenetkään pitäisi saada tuntemaan jotain sellaista/olemaan senkaltainen, jota ei ole? Tai yrittää saada haluamaan muuttaa tunne-/kokemusmaailmaansa johonkin sellaiseen ympäristön toivomaan suuntaan, mitä ei tunne sisimmässään oikeaksi? Aito assi=autismin kirjon henkilö ei teeskentele, vaan hyväksyy itsensä omanlaisenaan älykkäänä omaperäisenä henkilönä, jolla on samanlaiset ihmisoikeudet kuin kenellä tahansa ihmisellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1889
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1860
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      371
      1687
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      215
      1219
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1148
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1091
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1046
    8. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1015
    9. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      1011
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      968
    Aihe