Neljättä päivää viiltävä/tylppä kipu oikeassa kyljessä alimman kylkiluun tienoilla. Hengittäessä, vartalon kierroissa, kumartamisessa jne viiltää/polttaa ja säteilee hieman kohti kainaloa ja pistää ilkeästi olkapäässä. Lämpö 37,0 - 37,4. Sormin painellessa pistää ilkeästi. Mistä kyse?
Olin päivää ennen tämän oireen ilmaantumista ultrassa, jossa tsekattiin sisäelimet. Mitään muuta poikkeavaa ei löytynyt kuin soraa sappirakossa. Olin siis tutkimuksissa vatsaoireiden vuoksi, jotka osoittautui sappikivikohtaukseksi. Tämä kylkikipu on ihan eri paikassa, missä sappikivikohtaus tuntui. Siksi en usko, että kyseessä on sappi.
Kylkeen pistää ja säteilee olkapäähän
ouch_
1
4233
Vastaukset
- hklhkälkäöhjä
Kipu voi säteillä. Osa vatsakivusta säteilee nimenomaan olkaan.
Hoidetaanko sappikivesi? Lämpösi on sen verran koholla, että joku tulehdustila on. Tai jos olet nainen, voit olla raskaanakin (jolloin säteilykipu voi olla kohdunlkoisesta raskaudesta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014778Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?242549HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652361- 1231669
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271443Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411344Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101183- 121065
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73906- 99823