Minä en uskalla töihin mennä, siellä voi tulla:

kotimaaniolisuomi

LAKKO!
Sitä paitsi kahvi on loppumassa maailmasta.
Tulevaisuuden uhkakuvat ovat nyt toteutumassa ja ihmiskunta pidättelee henkeään.
Saksikäsi-Sipilä on päässyt urakalla ruokalappujen syrjään kiinni, leikkelee niitä sumeilemattomasti ja rikkaampi kansanosa ahmii kaviaaria suupielet soikeina.
Kansanedustajille lyötiin suuhun oma luu, kun heiltä kiellettiin talkoohommat lakiin vedoten.
Pieni ja unohdettu kansanosa imeskelee ikävissään ikeniään, pui voimatonta nyrkkiään peilin edessä, kairaa lisää reikiä nälkävyöhönsä ja unelmoi ihmisarvoisesta elämästä kotimaansa kamaralla.

Suomi seisoi omilla jaloillaan, pudotettiin polvilleen, kieritettiin Tervossa ja höyhenissä.
Nyt on kevyt nauraa, kun ei vatsassa ruoka pingoita ja taivaanrannalle nousee kelmeä uusikuu, joka synkeänä katsoo Orpoa lempilastaan.
Itsenäinen, sisukas pieni kansa on saanut omat kuset silmilleen, eikä sille kultaiselle suihkulle loppua näy.

25

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimum-mi

Eipä taida auttaa enää Sisupastillikaan....suomalaiseen ..
      Keksin itselleni uuden harrastuksen....minkä maalainen...tai minkä värinen ihminen tulee ensimmäisenä vastaan ulkona....eilen tuli Somalinainen kahden lapsensa kanssa....seuraavakin oli muualta tulija mies... no joo.. ei tätä harrastusta kauan jaksa harrastaa...

• Mimmi kokeile mennä ulos eri aikaan...esim silloin kun tehtaan portit avautuvat ja vuoro lähtee kotiin töistä.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mimmi kokeile mennä ulos eri aikaan...esim silloin kun tehtaan portit avautuvat ja vuoro lähtee kotiin töistä.

Sen nähdäkseen pitäisi matkustaa jonnekin halpatuotantomaahan.

• kiiruusti
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mimmi kokeile mennä ulos eri aikaan...esim silloin kun tehtaan portit avautuvat ja vuoro lähtee kotiin töistä.

se onkin ainoa hetki nähdä paljon enemmän valkoihoisia kuin tummia, tosin eihän meillä kohta ole enää yhtään tehdasta, joten kannattaa pitää kiirettä

• mimmimum-mi

Mistä sellaisen tehtaan enää löytää...ja jos aamulla neljän tietämissä kurkistan ulos...tummamies jakaa aamun lehteä....jos astut bussiin ..aika todennäköistä on jokin muu kuin suomalainen kuljettaja...
        Onhan tähän jo tottunut ...täälläkin.. mutta kyllä se vaan jotenkin ahdistaa nyt tuo vaellus tänne.

• ent.siivoojaparka
        mimmimum-mi kirjoitti:

Mistä sellaisen tehtaan enää löytää...ja jos aamulla neljän tietämissä kurkistan ulos...tummamies jakaa aamun lehteä....jos astut bussiin ..aika todennäköistä on jokin muu kuin suomalainen kuljettaja...
        Onhan tähän jo tottunut ...täälläkin.. mutta kyllä se vaan jotenkin ahdistaa nyt tuo vaellus tänne.

Justiin luin, että lyhyessä ajassa Suomeen on tullut 16 000 turvapaikan hakijaa, suurin osa Haaparannan kautta.
        http://www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21418282.ab
        Samoin, että Tukholman asemalle yöllä saapuneen junan pakolaisista vain 1/3 haluaa hakea turvapaikkaa Ruotsissa. Loput haluavat jatkaa matkaa Suomeen tai Norjaan.
        Näkyy nyt olevan sellaisia liikkeellä, jotka tekevät mitä haluavat...
        Unkarin rajalla alkaneet nyt syömälakkoon. Mielenkiintoista nähdä saavatko sillä tahtonsa perille. Minä olen sitä mieltä, että ei ketään saa pakoittaa syömään...

• Alanko.antaa.asumisapua

No huppista vaan. Hallitushan alkukiimassa kiemurrellessaan puhui 700 kappaleesta kiintiöpakolaisia, joita enempää ei oteta, luku taisi kummitella vaalilupauksissakin.
        Nyt niitä on tullut kaupan päälle ilmatteeksi omin voimin 15300 kappaletta enemmän. Ne ja niiden elättäminen pitäisi listata hallitusohjelmaan ei huomenna vaan heti tänään.
        Olisiko aika viheltää teatteripeli poikki ja järjestää uudet vaalit? Niin tekee viisaammat muut maat, muiden muassa konkurssikypsä pers aukinen Kreikka. Kreikkalaiset kiittävät (ja jeesaavatkin välittämällä pakolaisia muualle eurooppaan) ja kumartavat tuota hallitsematonta ongelmaa. Nimittäin puheet ja elämöinti kreikkalaisten tukipaketeista loppui kuin seinään. Se jäi mamujen varjoon ja unohtui sinne. Eu pitää enää pakolaiskokouksia, ei muita asioita.

• mimmimum-mi
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Justiin luin, että lyhyessä ajassa Suomeen on tullut 16 000 turvapaikan hakijaa, suurin osa Haaparannan kautta.
        Samoin, että Tukholman asemalle yöllä saapuneen junan pakolaisista vain 1/3 haluaa hakea turvapaikkaa Ruotsissa. Loput haluavat jatkaa matkaa Suomeen tai Norjaan.
        Unkarin rajalla alkaneet nyt syömälakkoon. Mielenkiintoista nähdä saavatko sillä tahtonsa perille. Minä olen sitä mieltä, että ei ketään saa pakoittaa syömään...

Kyllä kontrollia nyt pitää lisätä.... ei riitä muutama poliisi....tarvitaan maahanmuuttovirastoa myös...ja tiukempaa valvontaa... Tuossa jutussa suomen osalta mainittiin Sipilän myönteisyys asiaan. Nykyään kun on niin nopea tuo tiedon vältys ....vaikka sinne Afrikan savannille.. iranilaiset haluavat tänne mieluimmin kuin ruotsiin.. tänään haastatteluissa kuuntelin...
        Jottain tarttis tehrä....

• eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Niin ja EU, varsinkin Saksa kiukuttelee, kun ei Suomi halua pakkoa 2400 turvapaikanhakijaan.
        Onko tuolla nyt enää mitään merkitystä. Keskittyisivät nyt tilanteen kokonaishallintaan.
        (Oli kait 3 muutakin maata, jotka vastustivat pakkoa,)

• mimmimum-mi

siis Irakista...juu ei mitään pakkosyöttöä...se kai vapaaehtoista...haluaako pysyä hengissä jos toisaalla uhataan hengenmenoa.

• Pirrepäs
        Alanko.antaa.asumisapua kirjoitti:

No huppista vaan. Hallitushan alkukiimassa kiemurrellessaan puhui 700 kappaleesta kiintiöpakolaisia, joita enempää ei oteta, luku taisi kummitella vaalilupauksissakin.
        Nyt niitä on tullut kaupan päälle ilmatteeksi omin voimin 15300 kappaletta enemmän. Ne ja niiden elättäminen pitäisi listata hallitusohjelmaan ei huomenna vaan heti tänään.
        Olisiko aika viheltää teatteripeli poikki ja järjestää uudet vaalit? Niin tekee viisaammat muut maat, muiden muassa konkurssikypsä pers aukinen Kreikka. Kreikkalaiset kiittävät (ja jeesaavatkin välittämällä pakolaisia muualle eurooppaan) ja kumartavat tuota hallitsematonta ongelmaa. Nimittäin puheet ja elämöinti kreikkalaisten tukipaketeista loppui kuin seinään. Se jäi mamujen varjoon ja unohtui sinne. Eu pitää enää pakolaiskokouksia, ei muita asioita.

Kennenkäs nämä pakolaiset pitäisi ottaa? Ruotsi esim. on ottanut pakolaisia varmaan kymmeniä tuhansia ennen näitä päiviä, ja meillä vaan itketään niistä muutamasta tuhannesta joita meille on kymmenen vuoden aikana aiemmin otettu, joissa ei todellakaan ole kaikki pakolaisia, vai onko venäläisilläkin joku syy tulla Suomeen turvaan?

• ent.siivoojaparka
        Pirrepäs kirjoitti:

Kennenkäs nämä pakolaiset pitäisi ottaa? Ruotsi esim. on ottanut pakolaisia varmaan kymmeniä tuhansia ennen näitä päiviä, ja meillä vaan itketään niistä muutamasta tuhannesta joita meille on kymmenen vuoden aikana aiemmin otettu, joissa ei todellakaan ole kaikki pakolaisia, vai onko venäläisilläkin joku syy tulla Suomeen turvaan?

Vähättelet!!!!
        """"...niistä muutamasta tuhannesta joita meille on kymmenen vuoden aikana aiemmin otettu...""""
        Mennäänpä sitten tosiasioihin tuon kuvitelmasi vastapainoksi:
        """Trots motstånd från det främlingsfientliga partiet Sannfinnländarna, som fick över 17 procent i årets riksdagsval, sa den finska regeringen i förra veckan att man är villiga att dubbla antalet asylsökande i år, från 15 000 till 30 000. Statsministern Juha Sipila öppnar sitt hem.
        – Vi borde alla titta i spegeln och fråga oss hur vi kan hjälpa, säger han.
        – Jag hoppas att vi får en folkrörelse i Finland, som frivilligt tar del av ansvaret för flyktingarna.
        I fjol gjordes endast 3 600 ansökningar om asyl i landet.
        Finland säger dock nej till att införa EU-kvoter av flyktingar, och vill att mottagandet sker på frivillig väg.
        På kort tid har landet tagit emot cirka 16 000 asylsökande flyktingar – de flesta har kommit över den svenska gränsen i Haparanda. Situationen beskrivs som att vara ”utom kontroll” – och nu ska landet skärpa gränskontrollen.
        Källor: BBC, Yle"""
        Siis viime vuonna (ei kymmenien vuosien aikana) 3 600 turvapaikkahakemusta.
        Nyt lyhyen ajan sisällä Suomi on vastaanottanut (ottanut? kun on väkisin tulleet) 16 000 turvapaikkaa hakevaa (lue ...vaativaa) pakolaista, joista useimmat ovat tulleet Haaparannan kautta Ruotsin rajan yli (miksi venäläiset maahanmuuttajat sieltä kautta tulisivat, ihmettelen vaan).
        Tilanteesta sanotaan, että se ei ole hallinnasa...
        Tuokin on vähän vanhaa tietoa, sillä on niitten määrä lisääntynyt tuon artikkelin jälkeen.

• de-meter

Maahanmuuttovirasto arvioi eilen tänne tulevien turvapaikan hakijoiden määrän nousevan 30000:een - siis tämän vuoden loppuun mennessä.
        Vähän vaikea yhtälö, kun maa yrittää samaan aikaan selvitä veloistaan ja parantaa olematonta kilpailukykyään. Mutta sehän taas ei humanisteja huoleta, he selviävät toistamalla tuttua mantraa: "Suomi on rikas maa"...
        Jokos Pirre olet asuttanut pakolaisperheen taloosi ? Tervetulleeksi toivotit täällä.

• Ei auta maamme laulukaan, sanonta juontaa juurensa yleislakkoon..Tänään kellään ei tulis mieleenkään vastustaa 8 tunnin työpäivää..Aikoivat ampua lakkolaisia, joku keksi alkaa laulaa maammelaulua, sotilaiden oli pakko tehdä kunniaa, eikä voinut ampua...Orjuuden loppu..

• Jeah-Sippilius

"Oi mamumaamme ex synnyin maa
        soi polotus kauhea.
        Ei lanttiakaan ei mukulaa
        ei vettä koska rannat ryssät saa
        kuin mamujen maa tää pohjoinen
        ex maa on niin ylihintainen".

• EnkäEläkeLAKKOAtee

Kaikki muut LAKOT maailmassa hyväksyn. Mutta tupakkaLAKKO ja seksiLAKKO söisivät miestä kuin Hylje sinilevää aamupalaksi.

• huomennahiljainenhumina

Vaan huomenna se on totisinta totta.
        Itse taivaan Jumalatkin osallistuvat tähän suurspektaakkeliin omalla panoksellaan:
        Kovaa tuulta, kaatosadetta ja kaikkea muutakin pientä oheistuotetta on tarjolla.
        Synkkä sää korostaa vain nykyistä tilannetta.
        Onneksi ne aamupäiväsateet eivät kauan kestä, sillä kahdeltatoista ne muuttuvat jo iltapäiväsateiksi, mikä antaa toivoa siitä, että vielä ei ole täysin kaikkea menetetty.

• Oli miten oli jos köyhä iskee parsiensä penkkiin istukoon siinä vaikka taivaan napaan kuvitellen siten auttavansa Suomea.

Huominen ei tuo elämääni mitään suurempaa muutosta. Pakkailen tavaroita, olen muuttamassa marraskuun lopussa.

Touhua riittää, onneksi on riittävästi aikaa tutkia kaapit ja erotella myytävät, pois heitettävät ja mukaan lähtevät tavarat toisistaan. Ne tavarat, jotka ovat kiikun kaakun siinä pidänkö ne vai en vien mökille odottelemaan ensi kesää.

Avasin kirpputori kuva-albumin netiin, kauppa on alkanut kivasti käymään. Kyllä köyhä konstit keksii jos rahat on vähissä.

Kuulin juuri, että ei se huomisen lakko ole lakko vaan mielenilmaus jaa, noin sitä yritetään sanoilla kikkailla.

• Muuttujapotenssiinyksi

ME tiedämme jo riittävän hyvin, että olet muutamassa. Palstapaskanjauhamisia et ole vielä pakannut ja hoitanut pois. Samoin tiedämme, koska niin kerrot, että teet inventaariota 4 - 5 kertaa vuodessa ja lajittelen, mitä heität pois mitä lahjoitat mitä viet pois mitä asetat myyntiin
        Miten sinulla voi olla niin paljon tavaraa vai siirrätkö sitä paikasta A paikkaan B ja paikasta B paikkaan C josta tuot ne takaisin paikkaan A?

• Muuttujapotenssiinyksi kirjoitti:

ME tiedämme jo riittävän hyvin, että olet muutamassa. Palstapaskanjauhamisia et ole vielä pakannut ja hoitanut pois. Samoin tiedämme, koska niin kerrot, että teet inventaariota 4 - 5 kertaa vuodessa ja lajittelen, mitä heität pois mitä lahjoitat mitä viet pois mitä asetat myyntiin
        Miten sinulla voi olla niin paljon tavaraa vai siirrätkö sitä paikasta A paikkaan B ja paikasta B paikkaan C josta tuot ne takaisin paikkaan A?

Niin, onhan se hirveää lukea yhtä ja samaa, mutta niin luen minäkin yhtä ja samaa vuodesta toiseen.

Jaa, sitä tuota tavaraa on kertynyt elämän varrella. Olen myynyt mm. ravintolayritystoiminnasta jääneitä astioita ja posliinia. Nyt luovun taas joistakin komeronhyllyillä lojuneista laseista mm. konjakkilaseista.

Mummolan irtaimen olen aika pitkälle realisoinut. Omien vanhempien entisöintiä kaipaavia huonekaluja pistin nyt myyntiin. Vanhoja nelkyt- ja viiskytluvun piironkeja ja pöytiä.

Samalla luovun sellaisistakin tavaroista joilla on muka ollut tunnearvoa, mutta ei enää lapsillani joten jos minusta aika jättää heidän ei tarvitse alkaa romppeitani lonihtemaan.

Muutapa kokeeksi vaikkapa kuten minä kerran kuudessa vuodessa niin huomaat kuinka kaapit ovat kuin itsestään keränneet tavaraa sisäänsä.

Jos ja kun asuu samassa talossa tai osakkeessa ei tajua sitä tavaramäärää mikä siellä nurkissa lojuu tyhjän panttina.

Yleensä teen asunnossani perusteellisia siivouksia pari kertaa vuodessa, keväällä kun muutan mökille ja syksyllä kun palaan mökiltä kaupunkiin. Siirtelen siis tavaroiden paikasta A (asunto) paikkaan B (mökki) ja päinvastoin. Siinä se aika kuluu eikä ole mukana muussa pahassa.

• Muumimuki.katosi.apua

Öh. Muuttaa kerran kuudessa vuodessa? Pitää olla sairas hamstraaja, tavara-addiktio jos sinä aikana haalii tavaraa pilvin pimein entisten päälle. Jos minä muuttaisin pois kolmiostani, tavarat mahtuisivat pieneen pakettiautoon ja niillä sisustaisi pienehkön mökkini ullakon.
        Lisäksi minulla ei ole kieroutunut tunne-elämä, että alkaisin rakastamaan mitään tavaraa, materiaa, en rakasta edes rahaa. Siksipä minulla ei ole "keräilyviettiä". Tunteeni ovat varatut eläville.

• Korppis1
        Muumimuki.katosi.apua kirjoitti:

Öh. Muuttaa kerran kuudessa vuodessa? Pitää olla sairas hamstraaja, tavara-addiktio jos sinä aikana haalii tavaraa pilvin pimein entisten päälle. Jos minä muuttaisin pois kolmiostani, tavarat mahtuisivat pieneen pakettiautoon ja niillä sisustaisi pienehkön mökkini ullakon.
        Lisäksi minulla ei ole kieroutunut tunne-elämä, että alkaisin rakastamaan mitään tavaraa, materiaa, en rakasta edes rahaa. Siksipä minulla ei ole "keräilyviettiä". Tunteeni ovat varatut eläville.

Ole onnellinen matkalaukullisesta maallista. Keittiön pöydästä, parista jakkarasta ja hetekasta. Putki Tv:stä ja kuluneesta nojatuolista.

Rahaakaan ei sinulla ole ja et ole kieroutunut. Onni on pienissä asioissa ; )

Muuten miten kommunikointisi liittyy aloitukseen.

• Nyt.katosi.pilttipurkki

Miten sinun samat ja vanhat jaaritukset liittyvät aloitukseen? Sinä aloitit poikkeamisen avauksesta, omille itse-napaisille poluillesi. Kuinka roikut netissä kun sinulla on täysi tekeminen inventaariossa ja pakkaamisessa, se tässä naurattaa myös.
        Mitä tulee askeettiseen sisustukseeni, kaikki mööpelit jotka minulla on, ovat arvotavaraa - mutta eivät myynnissä koskaan. Ellei joku, ne aikanaan saava, tahdo rahastaa. Televisioita minulla on 5 eri kokoista eli 5 ikkunaa. Niistä tulee ohjelmaa joka päivä. Mökillä on 6 ikkunaa. Niistä tulee luonto-ohjelmia. Raha on vain elämisen yksi väline.
        Mainitsitpa hienon asian, heteka. Sellainen löytyy mökiltä, hyvin säilöttynä, muistona 60-luvusta. Ehkä joku museo saa sen joskus? Löytyy myös terässänky 1800-luvulta. Se vasta erikoisuus onkin. Kulkenut suvussa ja peräisin mielisairaalasta. Siksiköhän koko sukuni on ihan hulluja, siis ne harvat jotka ovat enää elossa.

• Korppis1
        Nyt.katosi.pilttipurkki kirjoitti:

Miten sinun samat ja vanhat jaaritukset liittyvät aloitukseen? Sinä aloitit poikkeamisen avauksesta, omille itse-napaisille poluillesi. Kuinka roikut netissä kun sinulla on täysi tekeminen inventaariossa ja pakkaamisessa, se tässä naurattaa myös.
        Mitä tulee askeettiseen sisustukseeni, kaikki mööpelit jotka minulla on, ovat arvotavaraa - mutta eivät myynnissä koskaan. Ellei joku, ne aikanaan saava, tahdo rahastaa. Televisioita minulla on 5 eri kokoista eli 5 ikkunaa. Niistä tulee ohjelmaa joka päivä. Mökillä on 6 ikkunaa. Niistä tulee luonto-ohjelmia. Raha on vain elämisen yksi väline.
        Mainitsitpa hienon asian, heteka. Sellainen löytyy mökiltä, hyvin säilöttynä, muistona 60-luvusta. Ehkä joku museo saa sen joskus? Löytyy myös terässänky 1800-luvulta. Se vasta erikoisuus onkin. Kulkenut suvussa ja peräisin mielisairaalasta. Siksiköhän koko sukuni on ihan hulluja, siis ne harvat jotka ovat enää elossa.

Tätä päivää@

Kiirettä on pitänyt.

Luepas alkuperäinen kommenttini niin tajuat, että sanomani ydin oli Kyllä köyhä konstit keksii jos rahat on vähissä."

Ja se liittyi aloitukseen koska nythän media on pullollaan yksinhuoltaja sairaanhoitajien tarinoita heidän köyhyysloukustaan. Mitään ei saa leikata.

Kävin mielenkiintoisen keskustelun harrastekaverini kanssa.

Eläkkeellä oleva yksinhuoltaja sairaanhoitaja. Hän kertoi: Kyllä on ollut tiukkaa. Kun kysyin, "Olihan sinulla ukko, joka maksoi elatusmaksut". Ei maksanut, juoppo kun oli, valtio maksoi. Yhtä äkkiä hän purskahti nauramaan ja sanoi: "Voi ei, miksi valitan, itse sen juopon ukon otin."

Palaampa aikaisempiin sanomisiisi.

" Pitää olla sairas hamstraaja, tavara-addiktio jos sinä aikana haalii tavaraa pilvin pimein entisten päälle."

"Lisäksi minulla ei ole kieroutunut tunne-elämä, että alkaisin rakastamaan mitään tavaraa, materiaa,"

Siksipä minulla ei ole "keräilyviettiä".

Kuitenkin kirjoitit:

"kaikki mööpelit jotka minulla on, ovat arvotavaraa - mutta eivät myynnissä koskaan"

"Mainitsitpa hienon asian, heteka. Sellainen löytyy mökiltä, hyvin säilöttynä, muistona 60-luvusta. Ehkä joku museo saa sen joskus? Löytyy myös terässänky 1800-luvulta."

Taidetaan olla molemmat samanlaisia jonninjoutavan kerääjiä ; )

Mitä tulee netissä roikkumiseeni, eniten roikun tavaroitteni myyntipalstalla. Kun joku ottaa yhteyttä saan viestin puhelimeeni.

Aamupäivän olen touhunnut kovasti. Olen vienyt tavaraa mökille ja pakannut keittiötavaroita laatikoihin. Olen pullottanut syysviinini ja äskeen söin. Taidan ottaa nyt ettoset ja häipyä illalla Taiteitten yöhön.

• Korppis1

Minua huvittaa uutisten antama kuva lakon vaikutuksista suomalaisten arkeen.

Olen aina hämmästellyt sitä Helsinki keskeissyyttä (vammaa) mikä mediaa vaivaa.

Huomenna Korvessa alkaa tapahtua. Uusi kävelykatu avataan juhlavine puheineen ja torvisoittokuntineen kaiken kruunaa taiteiden yö. Korven elämä on vilkasta kulttuuripitoista ja mielenkiintoista.

Aamupäivällä kauppatorilla joku ammattiyhdistysmies pitää palopuhetta ja sitä saapunee kuuntelemaan joukko työttömiä ja jos hernesoppaa on tarjolla kaikki pummit ja alkoholistit norkoilevat soppatykin ympärillä.

He, joilla on työtä menevät töihin autoillaan tai polkupyörällä ehkäpä kävellen. Linja-autoja Korvessa käyttää pääsääntöisesti vain maahanmuuttajat. Kaupat ovat auki ja viinakauppakin ihan koko päivän ; ).

Illalla Kajaanin cityssa alkaa tapahtumaan. On taiteiden yö ja kaikki paikat kirkot ja kaupat auki aina iltamyöhään. On ulkoilmakonsertteja ja sisämusiikkiesityksiä, teatterilla ja muissakin kulttuuripaikoilla avoimet ovet on tekemistä ja he jotka ovat lakossa voivat alkaa ilon pidon jo heti aamusta kauppatorilta suoraan luotikujan pubehin. Korven työläisille luvassa kostea ja pitkä viikonloppu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      241
      2064
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1272
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      982
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      40
      789
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      780
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      761
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe