Kilon talli, teidän mielipiteenne?- tapiolan.

Hevoshullu2015

Heippa kaikille :)!
Aloitin ratsastuksen kilon tallilla. Minun mielipiteeni:
Hipposport on aivan tosi lähellä tallia (100-50metriä).
Hyvä maasto, tilava maneesi ja kenttä.
Ihanat ponit (hevosista ei ole kokemusta)
Lempi hevoseni on Suffeli, Ringel ja Lyra.
Hyvä tallihenki, mukavia ihmisiä ja hyvät ratsastuksen opettajat!.
Tapiolan tallin kokemuksiani:
aika pieni maneesi, ei maastoa, tarhaa käytetään kenttänä.
Pulaa tallihenkilö kunnasta (alkeiskurssilla ei riittänyt taluttajia ja 2tallihenkilö-kunnan ihmistä laittoi ainakin minun ponini koko ajan valmiiksi ja minä en oppinut mitään.) Oli kyllä ihanat ponit :)!. Ei päästy kokeilemaan laukkaa alkeiskurssilla.
Alkeiskurssi maksoi paljon ja oli vaan jtn 10ratsastuskertaa toisin kuin kilon tallilla: 17ratsastus kertaa ja paljon edullisempaa siihen verrattuna kuin tapiolassa!
sitten se että kilossa on monta aitausta minne laitetaan hevoset ja tapiolassa vaan yksi pieni aitaus mitä käytetään myös kenttänä :/.

5

1145

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hevoshullu2015

Tässä oli nyt vain minun mielipiteeni, en halua mitenkään niinku halua huonoa mainetta tapiolan ratsastuskoululle! Haluaisin saada teidänkin mielipiteitänne :).
      T: Hevoshullu2015

• Kilolainen

Kuuden vuoden kokemuksella voin sanoa että Kilo on kyllä hyvä talli. Siellä olen ollut itse pienenä aloittelijana, myöhemmin alkeisleirillä avustajana, edennyt paljon. Oma opettajani ehdottomasti paras, joka minulla koskaan on ollut! Kerran olen jo sieltä lähtenyt, sillä kuvittelin ettei talli riittänyt, mutta ihana opettaja ja hyvä tallihenki toivat mut taas lopulta takaisin ;) Suosittelen!

• Hevoshullu2015

Kivaa kun joku kertoi mielipiteensä :-).
        Olen samaa mieltä Kilolainen että kilon talli on hyvä :)

• Kilossakäyvä

Kilon talli on todella hyvä! Todella hyvä ilmapiiri ja apua saa jos tarvitsee! Kivat ponit. Suosittelen!

• Anonyymi00005

Olen miettinyt että miksi kilossa Vertille annetaan niin kovaa raippaa. Se että antaa raippaa ja alkaa potkimaan taakse on väärin hevoselle. Frezin apuohjat näyttävät pahalle, sen pää menee kaarelle:( Kilon tallilla on hyvä ilma piiri mutta en vain itse tykkää kun Vertille annetaan niin kovaa raippaa, itsellä lempparit ovat Heili ja Suffeli mutta enemmän Suffeli. Olen nyt ollut kilolla yli 1v ja siitä lähtien ellei pidempääkin Frezillä on ollut apuohjat. Apuohjien ei kuulemma ole pysyvät (sanoi tekoäly) Myös uudet hepat pääsevät aika nopeasti töihin ja mielestäni Pipsalla ei kuuluisi olla niin paljoa kaikkea päällä. Viimeksi kun olin katsomassa tuntia Pipsa säntäili ja ratsastaja veti suusta aika kovaa, isänikin ihmetteli että niin tehdään uudelle ponille. Pipsan suusta tuli vaahtoa ja paljon. Myös Ruusu on vauhdikas mutta silti aika kovaa sieltä suusta hidastetaan. Myös Edson on uusi eikä sitä saada edes laukkaamaan. Tykkään niin kovasti kilosta mutta siinä oli mielipiteeni ja kysymykseni. Ei ole kyllä paha talli sillä siellä oppii nopeasti uutta. Yleensä jo alkeistunnilla otetaan jo vähän laukkaa ja aina kokeneemmassa ryhmässä mennään vähän korkeempaa estettä. Kilossa on tunnit todella moni puolisia! (Koulu, esteet, puomit, maastoilu ja ilman satulaa) Itse en ole vaihtamassa tallia mutta Vertti ja Frez säälittää:( en halua niin kovaa hatee vaan syyt kysymyksiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      142
      1670
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      154
      1134
    3. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      349
      992
    4. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      70
      980
    5. 69
      768
    6. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      743
    7. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      701
    8. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      38
      654
    9. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      8
      623
    10. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      591
    Aihe