Onko Suomessa enää mitään halvempaa kuin Ruotsissa

katajaotsa

En ole käynyt 15 vuoteen vaan ensi kuussa aion.
Mitä kannattaisi ostaa?

10

123

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruisleipähalpaa

      Ainoa minkä muistan, on lentokenttäbussin lipun hinta n 5 euroa/ ´Landvetter 99 kr

    • jokoeuro10kr

      Enpä todella saa mieleen mikä siellä voisi olla halvempaa, voisit tietenkin katsoa esim. mitä juuri niillä viikoilla on tarjouksessa kun olet käymässä Suomessa. Mainoksia löytyy etsimällä netistä.

    • tässälistaa

      Tässä ostoslistaa:
      - ruisleipää, eri sortteja, valitse
      - Erittäin hieno suomalainen mustikka shampoo ja hoitoaine
      - puolukkajugurtti
      - suomalaisia lehtiä
      - makkaraa
      - Illodin
      - luumumarmeladi
      -
      Ei oo kyse ollenkaan siitä mikä olis "halvempaa". Vaan siitä mikä sinusta on suomalaista ja mikä tuntuu sinusta hyvältä.
      Ajattele, että ostoksillasi kannatat Suomen taloutta. Ne eurot menee Suomen talouteen, mitä (ainakin minä) kannattaa.
      -

    • Syyspihlajanalla

      Ostan aina "Reissumiestä",Vesta silliä,Venäläistä metvurstia,emmental juustoa ja laivalla Vana Tallinn:aa :D

      • skånelainen

        Ostin kotikaljauutetta jouluksi, joulutorttujentäytettä, ruissipsejä, koskienlaskijaa, venäläistä metvurstia.


      • herkkuperse

        Minä ostin Stockmannilta suola- ja maustekurkkuja,metsäsienisekoitusta ja savulohisalaattia.


    • osaattekosanoa

      Tuli tässä mieleen että Tukholmassahan on finska butiken ja se ainakin mainostaa suomalaisia eineksiä facebookissa. Sieltä myös eräs sukulaiseni on ostanut joskus kunnon ruisleipää yms.
      Onko muuten suomalaista kauppaa enää Göteborgissa? Ja kulkeeko enää kauppa-auto jossa myytiin suomalaisia elintarvikkeita enää missään päin Ruotsia?
      Netistä voi suomikauppa.fi ostaa vaikka mitä ja sieltä lähettävät kaikkialle maailmaan ja Eurooppaan suomalaista tuotetta.
      Aika kovat hinnat ja vielä toimitus tullimaksut päälle. Vaikka jos on monta ostajaa niin voisi yhdessä tehdä tilauksen. voisi tulla edullisemmaksi, taikka jos joku suomiseura ruotsissa saisi halvemmalla?
      Taikka tuleehan se halvemmaksi kuitenkin kun matkat suomeen ja lomailu siellä maksaa niin älyttömästi nykyään.

    • saarelainen

      Ei ole Ruotsissa käyvälle suomalaisturistille mikään halpaa koska täytyyhän sun huomioida valuuttakurssi ja valuutanvaihdon kustannukset. Ahvenanmaalla asuvana vertaan aina kummalta puolelta minun kannattaa jotain ostaa. Tulee kumminkin käytyä manner-Suomessa silloin tällöin auto mukana niin ennen reissuun lähtöä tutkin mitä ostan mukaani. Ruotsin puolelle on nopeampi matka mutta ei mulla ole sinne juurikaan asioita. Kiireiset tarvikkeet haen jos tarviin esim. remppahommissa mutta satamassa tulli tarkastaa aika ahkeraan ja tutkii kuitit; sitten pitää maksaa.

    • att2

      Aivan sama mitä maksaa, tosin tuskin koskaan matkustan Suomeen.

    • isänmaallinen

      Olen itse niin "isänmaallinen" että ostan mieluummin Suomesta saman tavaran kuin Ruotsista.

      Ajattelen että tää "300 - 1000 kruunua menee Suomen talouden hyväksi. Eikä Ruotsille)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe