Svenskspråkiga får man kalla : hurrit,rantaruotsalaisia,loisia,hurri "fennoloisia,svekoja,suruja,......allt är tillåtet..men fennoja är tabu .
Allid gnälls här om någon skriver om "fennot " ?
10
56
Vastaukset
- fennon_reaktiot
Se on erikoista, kun ajattelee, että fennothan ovat itse itselleen tämän nimen halunneet. Onko fenno yliherkkä, kun ei kestä, että nimeä käytetään?
- Nettisuomal-nettifenno
"Onko fenno yliherkkä, kun ei kestä, että nimeä käytetään?!
Ei sen herkempi kuin svekokaan, jos sanoja käytetään oikeassa merkityksessaä.
Nykysuomen sanakirja: fenno = suomenkielinen. Nettifenno = nettiä käyttävä fenno. Fennoja ja nettifennoja on lähes yhtenevästi samana joukkona noin viisi miljoonaa.
Sveko = ruotsinkielinen; nettisveko = nettiä käyttävä sveko. Svekoja ja nettisvekoja lähes yhtenevästi samana joukkona on Suomessa ilman ahvenanmaalaisia noin 0,26 miljoonaa.
Nettifenno ja nettisveko vastaavat merkitykseltään symmetrisesti toisiaan, samoin neffe ja nesve. - jagserrött
Nettisuomal-nettifenno kirjoitti:
Nykysuomen sanakirja: fenno = suomenkielinen. Nettifenno = nettiä käyttävä fenno. Fennoja ja nettifennoja on lähes yhtenevästi samana joukkona noin viisi miljoonaa.
Sveko = ruotsinkielinen; nettisveko = nettiä käyttävä sveko. Svekoja ja nettisvekoja lähes yhtenevästi samana joukkona on Suomessa ilman ahvenanmaalaisia noin 0,26 miljoonaa.
Nettifenno ja nettisveko vastaavat merkitykseltään symmetrisesti toisiaan, samoin neffe ja nesve.Hur är det med den här överväldigaste populärste "hurri " då ?
- Internetti
jagserrött kirjoitti:
Hur är det med den här överväldigaste populärste "hurri " då ?
Hurri on rasismia, netti fenno on huikean oivaltavaa vttuilua!
- parason_
Internetti kirjoitti:
Hurri on rasismia, netti fenno on huikean oivaltavaa vttuilua!
neffe on paras !
- populärt
parason_ kirjoitti:
neffe on paras !
Persufenno säger allt.
- såkänslig
En fenno är som prinsessan på ärten.
Nettisuomal-nettifenno kirjoitti:
Nettifenno ja nettisveko vastaavat merkitykseltään symmetrisesti toisiaan, samoin neffe ja nesve.Jos fenno tarkottaa suomenkielistä, miksi minua tällä palstalla kutsutaan svekoksi (tai jopa svekohuoraksi)? Minä olen suomenkielinen. Logiikkanne ontuu pahasti.
- VanhaKansa
Fenno on fenno vaikka voissa paistais.
- ellerolja
Det stämmer !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115307Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493412Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle923262Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku403146- 811857
450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271585Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311566Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1381264- 161159