Allid gnälls här om någon skriver om "fennot " ?

våraprinsessor

Svenskspråkiga får man kalla : hurrit,rantaruotsalaisia,loisia,hurri "fennoloisia,svekoja,suruja,......allt är tillåtet..men fennoja är tabu .

10

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fennon_reaktiot

Se on erikoista, kun ajattelee, että fennothan ovat itse itselleen tämän nimen halunneet. Onko fenno yliherkkä, kun ei kestä, että nimeä käytetään?

• Nettisuomal-nettifenno

"Onko fenno yliherkkä, kun ei kestä, että nimeä käytetään?!

Ei sen herkempi kuin svekokaan, jos sanoja käytetään oikeassa merkityksessaä.

Nykysuomen sanakirja: fenno = suomenkielinen. Nettifenno = nettiä käyttävä fenno. Fennoja ja nettifennoja on lähes yhtenevästi samana joukkona noin viisi miljoonaa.

Sveko = ruotsinkielinen; nettisveko = nettiä käyttävä sveko. Svekoja ja nettisvekoja lähes yhtenevästi samana joukkona on Suomessa ilman ahvenanmaalaisia noin 0,26 miljoonaa.

Nettifenno ja nettisveko vastaavat merkitykseltään symmetrisesti toisiaan, samoin neffe ja nesve.

• jagserrött
        Nettisuomal-nettifenno kirjoitti:

Nykysuomen sanakirja: fenno = suomenkielinen. Nettifenno = nettiä käyttävä fenno. Fennoja ja nettifennoja on lähes yhtenevästi samana joukkona noin viisi miljoonaa.

Sveko = ruotsinkielinen; nettisveko = nettiä käyttävä sveko. Svekoja ja nettisvekoja lähes yhtenevästi samana joukkona on Suomessa ilman ahvenanmaalaisia noin 0,26 miljoonaa.

Nettifenno ja nettisveko vastaavat merkitykseltään symmetrisesti toisiaan, samoin neffe ja nesve.

Hur är det med den här överväldigaste populärste "hurri " då ?

• Internetti
        jagserrött kirjoitti:

Hur är det med den här överväldigaste populärste "hurri " då ?

Hurri on rasismia, netti fenno on huikean oivaltavaa vttuilua!

• parason_
        Internetti kirjoitti:

Hurri on rasismia, netti fenno on huikean oivaltavaa vttuilua!

neffe on paras !

• populärt
        parason_ kirjoitti:

neffe on paras !

Persufenno säger allt.

• såkänslig

En fenno är som prinsessan på ärten.

• Nettisuomal-nettifenno kirjoitti:

Jos fenno tarkottaa suomenkielistä, miksi minua tällä palstalla kutsutaan svekoksi (tai jopa svekohuoraksi)? Minä olen suomenkielinen. Logiikkanne ontuu pahasti.

• VanhaKansa

Fenno on fenno vaikka voissa paistais.

• ellerolja

Det stämmer !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5307
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3412
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      92
      3262
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      3146
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1857
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1585
    7. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1566
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      138
      1264
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1159
    Aihe