Svenskspråkiga får man kalla : hurrit,rantaruotsalaisia,loisia,hurri "fennoloisia,svekoja,suruja,......allt är tillåtet..men fennoja är tabu .
Allid gnälls här om någon skriver om "fennot " ?
10
87
Vastaukset
- fennon_reaktiot
Se on erikoista, kun ajattelee, että fennothan ovat itse itselleen tämän nimen halunneet. Onko fenno yliherkkä, kun ei kestä, että nimeä käytetään?
- Nettisuomal-nettifenno
"Onko fenno yliherkkä, kun ei kestä, että nimeä käytetään?!
Ei sen herkempi kuin svekokaan, jos sanoja käytetään oikeassa merkityksessaä.
Nykysuomen sanakirja: fenno = suomenkielinen. Nettifenno = nettiä käyttävä fenno. Fennoja ja nettifennoja on lähes yhtenevästi samana joukkona noin viisi miljoonaa.
Sveko = ruotsinkielinen; nettisveko = nettiä käyttävä sveko. Svekoja ja nettisvekoja lähes yhtenevästi samana joukkona on Suomessa ilman ahvenanmaalaisia noin 0,26 miljoonaa.
Nettifenno ja nettisveko vastaavat merkitykseltään symmetrisesti toisiaan, samoin neffe ja nesve. - jagserrött
Nettisuomal-nettifenno kirjoitti:
"Onko fenno yliherkkä, kun ei kestä, että nimeä käytetään?!
Ei sen herkempi kuin svekokaan, jos sanoja käytetään oikeassa merkityksessaä.
Nykysuomen sanakirja: fenno = suomenkielinen. Nettifenno = nettiä käyttävä fenno. Fennoja ja nettifennoja on lähes yhtenevästi samana joukkona noin viisi miljoonaa.
Sveko = ruotsinkielinen; nettisveko = nettiä käyttävä sveko. Svekoja ja nettisvekoja lähes yhtenevästi samana joukkona on Suomessa ilman ahvenanmaalaisia noin 0,26 miljoonaa.
Nettifenno ja nettisveko vastaavat merkitykseltään symmetrisesti toisiaan, samoin neffe ja nesve.Hur är det med den här överväldigaste populärste "hurri " då ?
- Internetti
jagserrött kirjoitti:
Hur är det med den här överväldigaste populärste "hurri " då ?
Hurri on rasismia, netti fenno on huikean oivaltavaa vttuilua!
- parason_
Internetti kirjoitti:
Hurri on rasismia, netti fenno on huikean oivaltavaa vttuilua!
neffe on paras !
- populärt
parason_ kirjoitti:
neffe on paras !
Persufenno säger allt.
- såkänslig
En fenno är som prinsessan på ärten.
Nettisuomal-nettifenno kirjoitti:
"Onko fenno yliherkkä, kun ei kestä, että nimeä käytetään?!
Ei sen herkempi kuin svekokaan, jos sanoja käytetään oikeassa merkityksessaä.
Nykysuomen sanakirja: fenno = suomenkielinen. Nettifenno = nettiä käyttävä fenno. Fennoja ja nettifennoja on lähes yhtenevästi samana joukkona noin viisi miljoonaa.
Sveko = ruotsinkielinen; nettisveko = nettiä käyttävä sveko. Svekoja ja nettisvekoja lähes yhtenevästi samana joukkona on Suomessa ilman ahvenanmaalaisia noin 0,26 miljoonaa.
Nettifenno ja nettisveko vastaavat merkitykseltään symmetrisesti toisiaan, samoin neffe ja nesve.Jos fenno tarkottaa suomenkielistä, miksi minua tällä palstalla kutsutaan svekoksi (tai jopa svekohuoraksi)? Minä olen suomenkielinen. Logiikkanne ontuu pahasti.
- VanhaKansa
Fenno on fenno vaikka voissa paistais.
- ellerolja
Det stämmer !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221310
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä501194Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221173- 1381013
- 99863
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten323809Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602