Olen kohta 23 vuotta täyttävä mies. Olen tupakoinut lapsesta asti. Tupakkaa ensimmäisen kerran maistoin 10-vuotiaana. Säännöllisesti aloin tupakoimaan 15 vuotiaana. Vihaan tupakointia yli kaiken ja olen äärimmäisen pahassa nikotiinikoukussa. Pelkään että minulla on keuhkoahtauma, koska osa oireista täsmäävät. Hengästyn todella helposti mm. tavallinen kävely saa minut hengästymään, limaa nousee kurkkuun koko ajan ja kärsin ajoittain pahasta hengenahdistuksesta. Poltan 10-20 savuketta päivässä. Ylipainoa minulla on kertynyt noin 20kg. Olin nuorempana todella liikunnallinen, mutta nykyään liikuntaharrastukset ovat suurilta osin jääneet pois. Voiko kyseessä olla vain huono kunto vai onko aihetta pelätä keuhkoahtaumatautia?
Keuhkoahtauma?
Jamppa.VV
2
93
Vastaukset
- Lopettanut
Keuhkoahtauma on vakava tauti joka etenee hitaasti mutta varmasti. Ainoastaan tupakoinnin lopettaminen voi pysäyttää pahaksi etenemisen. Hengenahdistus ja limannousu voivat olla merkkejä ahtautumasta tai jostain muusta. Neuvoisin kuitenkin menemään pikapikaa lääkäriin tutkittavaksi.
- ihanomavlintasion
Huono kunto ja huono ravitsemus aiheuttavat myös oireesi.
Keuhkoahtauma tulee yleensä vuosikymmenien runsaasta tupakoinnista.
Muuta ruokavalio ja ala liikumaan, niin samalla vähenee röökin vetäminenkin.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003745378- 182319
- 1982181
- 1071516
- 841470
- 741032
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601023IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2979Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.127908Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59796