Polttava ja viiltävä kipu alavatsassa

Huolestunut_äijänköriläs

Mikä mahtaisi olla syynä polttaviin ja hyvin viiltäviin kipuihin alavatsan alueella, enemmän ehkä vasemmalla puolella? Kipu ei ole lainkaan jatkuvaa, se ei tunnu levossa, ei kävellessä tai muutenkaan liikkuessa normaalisti. Kipupiikit tulevat, kun yskäisee tai nauraa voimakkaasti, tai vääntää kehoa/vatsaa voimakkaasti suuntaan tai toiseen; venyttelee.

Luulen tuntevani pientä jomotusta istuessanikin tuossa vasemmalla puolella. Mutta se on enemmänkin sellainen tunne, että tekisi mieli venytellä voimakkaasti. Farkkujen pitäminen ja etenkin niiden kanssa istuminen tuntuu välillä vastenmieliseltä, kun vyö painaa juuri tuota alavatsaa.

Ulostamisessa ei ongelmia myöskin ulosteen väri vaikuttaa ihan normaalilta. Virtsaamisessa ei ole ongelmia eikä virtsan värikään ole poikkeava. Kuumetta ei ole, yleiskunto ei ole huono, ruokahaluttomuutta ei ole.

Viikko sitten juoksin puolikkaan ja se oli tosi kova suoritus tällä kertaa; otti aika koville. Sitten tiistaiaamuna ennen töihin lähtöä yskäisin voimakkaasti, ja se kipu tuli salamaniskusta. Sen jälkeen tilanne on ollut samankaltainen, nyt siis jo viidettä päivää.

4

5368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huolestunut_äijänköriläs

Vielä lisäys edelliseen, eli yskiessä jos menen mahdollisimman kyyryyn, ei sitä vihlovaa tai muutakaan kipua tule. Samaa pitää yrittää pöntölläkin, jos joutuu tosissaan ponnistamaan...

Levosta liikkeelle lähtiessä tuntuu jomotusta, mutta reippaasti kävellessä se jomotus häviää eikä juuri mitään epänormaalia huomaa. Olen yrittänyt painella vatsanaluetta reippain ottein, en tunne kipua tai löydä mitään pattia/pullistumaa. Sen kipupiikin jälkeen vatsa on muutaman sekunnin hieman arka kipualueelta ja ihoa silitellessä ja painellessa tuntuu vähän aikaa.

• Kdskjbfs

Olisiko divertikkeleiden eli umpipussien tulehtumista? Onko tehty kolonoskopiaa, että josko siellä on umpipusseja ja ne tulehtuneet. Usein kipu on juuri vasemmalla alhaalla. Siitähän siitä epäselvyydestä pääsee, että mistä on kyse, kun käväisee lekurilla.

• Pieru siellä kiertää ja etsii ulospääsyä! Tai sit se on vatsalihas, joka kramppaa juoksemisen seurauksena. Toi pitäis kyl urheilijan tunnistaa, tee vasalihasliikkeitä tai tasajalkahyppyjä eteenpäin, se lihas kyl ilmoittaa itsestään.

• syöpäläinen67

Mulla oli samankaltaiset oireet vuosi sitten, vähättelin niitä ensin just kuten suomalainen mies tekee. Syksyn aikan kävin useasti lääkärissäkin eikä silloin mitään löytynyt ei labroissa eikä ultrassa. Helmikuussa löyty selitys kaikkeen vihlontaan ja pistämiseen, tuomio oli karu paksusuolen syöpä. Leikkauksessa selvisi että poistetussa imusolmukseessa oli syöpäsojuja, syöpä oli levinnyt. Etäpesäkkeet maksassa ja keuhkoissa, maksasta leikattiin pala pois heinäkuussa. Olen sytostaatti hoidossa, sairasloma jatkuu tammikuun loppuun ja helmikuussa minusta tulee eläkeläinen alle viiskymppisenä. En sano että on sama juttu tietenkään, sen sanon että kannattaa tutkia ja vaatia tutkimaan että syy selviää. Minulla ei siis ollut poikkeavia ulosteita, ei verta, ei väriä ja ihan normaali suolentoiminta muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe