Cipralex aloitus..erittäin kamalat oireet.

pelottaa

Hei. Aloitin cipralexin käytön 6 pvä sitten. Ja sivuoireet ovat kamalia. Oksetusta,vapinaa,näköongelmia,ahdistusta, sekä yöllisiä paniikkikohtauksia. Kertokaa omista kokemuksista. Pdotan vaan että oireet helpottaa..

7

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttuaminullekin

      Minulle oli myös aloitus vaikeaa. Kun katson oirelistaasi, minulla oli aivan samoja oireita ja lisänä vielä aivan surkea ruokahalu, huimausta ja unettomuutta. Rinnassa tuntui öisin närästyksen tapaista, käsivarsissa kihelmöintiä, eikä saanut nukuttua. Millaisia sinun näköön liittyvät ongelmat olivat? Minulla oireet olivat pahimmillaan aamuisin, iltaa kohti helpotti. Välillä pahoinvointi oli poissa, välillä tuli takaisin. Parin viikon kohdalla tuli lievää lämpöilyä joinakin iltoina. Tiesin, että lääkettä voi vaihtaa, mutta en halunnut aloittaa alusta jonkin toisen lääkkeen kanssa.

      Aluksi käytin apuna Xanoria, auttoihan se, mutta inhosin sitä tunnetta, kun lääkkeen vaikutus loppui ja sama ahdistus jatkui. Oletko aloittanut liian isolla annoksella? Herkästi sivuoireita kärsivän kannattaa aloitta ihan tabletin murulla ja siitä hiljalleen nostaa annostusta. Ajan kanssa sivuoireet menevät ohi.

      • pelottaa

        Jep. Aamuisin pahimmoillaan näköhäiriöt. Olen kyllä huomannut että esim ahdistus ja oireet alkavat hieman helpottaa. Esim yöllä ei enää kohtaukset ole niin pahoja. Ja olen 80 kg painava mies. Joten uskoisin että 5 mg on sopiva aloitus annos. Sitkeästi vain :)!


    • Tyhmä_saa_olla

      Kannattaisiko harkita itsensä myrkyttämisen lopettamista, kun on vielä mahdollisuus välttyä pysyviltä aivovaurioilta? Tyhmä saa olla, muttei kannata.

      Lisätietoa esim.: www.cepuk.org

      • pelottaa

        Varmasti mikään ei pitkässä juoksussa ole hyväksi aivoille. Ei edes kahvi.lääkkeen tarkoitus on auttaa sen aikaa että pahat traumat ja solmut tunne elämässä jotka paniikin aiheutti helpottaisivat,jotta ne saadaan auki. Ilman lääkitystä kokonaan olisin aivan raunio. Mutta cipralex paljpn parempi kuin esim syödä opamoxia kokoajan
        kokoajan. Ymmärrän kyllä pointtisi.


    • artsi55

      Citalopram/Cipralex aiheutti mulle myös järkyttävät sivuoireet. Mun oli pakko lopettaa sen käyttö 3 kk jälkeen. Vaihdoin myöhemmin Venlafaxiin, joka ei aiheuttanut oikeastaan mitään sivuoireita.

      Jos on pakko käyttää masennuslääkettä, niin suosittelen aikuisille Venlafaxia.

    • pelottaa

      Hei. Kiitos vinkistä. Toimiiko kyseinen lääke myös paniikkihäiriön oireisiin?

    • Artsith

      Vaikuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe