Onko kenelläkään kokemusta Ginkgo biloban eli neidonhiuspuu kasvatuksesta. Itse olen kasvatellut yhtä vartta 3v. ja tänä vuonna Ginkgoni ei ole alkanut vieläkään talvehtia. Mitenköhän risureppana jaksaa ensi kesän kun, se on näköjään päättänyt jatkaa kasvukautta talven yli???.
Ginkgo biloba
6
1943
Vastaukset
- Pekka
olet siis kasvattanut sitä sisällä-näin se ei pääse kiinni luonnonrytmiin. Se menestyy jotenkuten etelässä, korkeintaan pikkupuuna. Se kannattaa istuttaa ensi keväänä maahan. Jos selviää se kannattaa leikata pensasmaiseksi jolloin sen menestyminen on varmempaa.
- sellaisen
ulos tänä keväänä Mynämäen mokillemme. Onneksi pidin sitä ruukussa ikkunalla, koska tulivat ne lämpökauden pakkaset. Siellä se kököttää ja odottaa
kevättä. Saa nähdä kuinka käy.
Ongelma ei kuitenkaan ole pakkanen, koska näitä kasvaa jopa Montrealissa, vaan viileä lyhyehkö kesä
,joka ei saa vihreitä osia puutumaan (ruskeiksi).
Ps. Tallinnassa on kuulemma iso ja suojeltu yksilö.- alceus
Joo, Ginko kestää jopa -30 asteen pakkasia jos, saa vaan tarvittavan lämpösumman kasvukaudella. Helsingin kasvitieteellisessä puutarhassa Kaisaniemessä on yksi yksilö joka on jo ollut muutaman vuoden ulkona ja menestyy ihan kivasti. Mutta parhaimman ja kauneimman Gingon olen nähnyt Berliinin eläintarhassa jossa, myös jököttää muistaakseni n.850vuotias metsätammi.
Onko tietoa missä päin Tallinnaa tua kyseinen Gingo majailee????.
Itse yritän kasvattaa Gingostani Bonzai-puuta ja olen tähän asti onnistunut aika kivasti mutta, nyt ei risuparka suostu aloittamaan lepokautta ollenkaan. - minullakin
alceus kirjoitti:
Joo, Ginko kestää jopa -30 asteen pakkasia jos, saa vaan tarvittavan lämpösumman kasvukaudella. Helsingin kasvitieteellisessä puutarhassa Kaisaniemessä on yksi yksilö joka on jo ollut muutaman vuoden ulkona ja menestyy ihan kivasti. Mutta parhaimman ja kauneimman Gingon olen nähnyt Berliinin eläintarhassa jossa, myös jököttää muistaakseni n.850vuotias metsätammi.
Onko tietoa missä päin Tallinnaa tua kyseinen Gingo majailee????.
Itse yritän kasvattaa Gingostani Bonzai-puuta ja olen tähän asti onnistunut aika kivasti mutta, nyt ei risuparka suostu aloittamaan lepokautta ollenkaan.Ensimmäistä kertaa kuulen että muillakin on täällä Suomessa Ginkoja! :) Yritys saada tämä menestymään ei siis olekaan tuhoon tuomittu...
Menestystä kaikille Ginkoille!
- LuomuGingkoa
Kasvatitteko siemenistä, vai ostitte valmiin puuntaimen ? Mistä saisi laadukkaita, mutta edullisia Luomu-Gingkon siemeniä / taimia ?
- Bilottaja
Helsingissä kasvaa Kaisaniemen kasvitieteellisessä puutarhassa ulkona avomaalla ilman talvisuojausta kaksi ginkgoa eli neidonhiuspuuta. Suurempi niistä on yli 5 m korkea. Ovat kasvaneet ulkona jo parikymmentä vuotta.
Myös Helsingin Vartioharjun tiellä kasvaa kaksi 4- 5-metristä puuta katupuina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4093437Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151571En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n851379- 1101377
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991338Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591296- 481199
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi811115Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa291007- 34913