Ginkgo biloba

alceus

Onko kenelläkään kokemusta Ginkgo biloban eli neidonhiuspuu kasvatuksesta. Itse olen kasvatellut yhtä vartta 3v. ja tänä vuonna Ginkgoni ei ole alkanut vieläkään talvehtia. Mitenköhän risureppana jaksaa ensi kesän kun, se on näköjään päättänyt jatkaa kasvukautta talven yli???.

6

2053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka

olet siis kasvattanut sitä sisällä-näin se ei pääse kiinni luonnonrytmiin. Se menestyy jotenkuten etelässä, korkeintaan pikkupuuna. Se kannattaa istuttaa ensi keväänä maahan. Jos selviää se kannattaa leikata pensasmaiseksi jolloin sen menestyminen on varmempaa.

• sellaisen

ulos tänä keväänä Mynämäen mokillemme. Onneksi pidin sitä ruukussa ikkunalla, koska tulivat ne lämpökauden pakkaset. Siellä se kököttää ja odottaa
      kevättä. Saa nähdä kuinka käy.
      Ongelma ei kuitenkaan ole pakkanen, koska näitä kasvaa jopa Montrealissa, vaan viileä lyhyehkö kesä
      ,joka ei saa vihreitä osia puutumaan (ruskeiksi).

Ps. Tallinnassa on kuulemma iso ja suojeltu yksilö.

• alceus

Joo, Ginko kestää jopa -30 asteen pakkasia jos, saa vaan tarvittavan lämpösumman kasvukaudella. Helsingin kasvitieteellisessä puutarhassa Kaisaniemessä on yksi yksilö joka on jo ollut muutaman vuoden ulkona ja menestyy ihan kivasti. Mutta parhaimman ja kauneimman Gingon olen nähnyt Berliinin eläintarhassa jossa, myös jököttää muistaakseni n.850vuotias metsätammi.
        Onko tietoa missä päin Tallinnaa tua kyseinen Gingo majailee????.
        Itse yritän kasvattaa Gingostani Bonzai-puuta ja olen tähän asti onnistunut aika kivasti mutta, nyt ei risuparka suostu aloittamaan lepokautta ollenkaan.

• minullakin
        alceus kirjoitti:

Joo, Ginko kestää jopa -30 asteen pakkasia jos, saa vaan tarvittavan lämpösumman kasvukaudella. Helsingin kasvitieteellisessä puutarhassa Kaisaniemessä on yksi yksilö joka on jo ollut muutaman vuoden ulkona ja menestyy ihan kivasti. Mutta parhaimman ja kauneimman Gingon olen nähnyt Berliinin eläintarhassa jossa, myös jököttää muistaakseni n.850vuotias metsätammi.
        Onko tietoa missä päin Tallinnaa tua kyseinen Gingo majailee????.
        Itse yritän kasvattaa Gingostani Bonzai-puuta ja olen tähän asti onnistunut aika kivasti mutta, nyt ei risuparka suostu aloittamaan lepokautta ollenkaan.

Ensimmäistä kertaa kuulen että muillakin on täällä Suomessa Ginkoja! :) Yritys saada tämä menestymään ei siis olekaan tuhoon tuomittu...
        Menestystä kaikille Ginkoille!

• LuomuGingkoa

Kasvatitteko siemenistä, vai ostitte valmiin puuntaimen ? Mistä saisi laadukkaita, mutta edullisia Luomu-Gingkon siemeniä / taimia ?

• Bilottaja

Helsingissä kasvaa Kaisaniemen kasvitieteellisessä puutarhassa ulkona avomaalla ilman talvisuojausta kaksi ginkgoa eli neidonhiuspuuta. Suurempi niistä on yli 5 m korkea. Ovat kasvaneet ulkona jo parikymmentä vuotta.

Myös Helsingin Vartioharjun tiellä kasvaa kaksi 4- 5-metristä puuta katupuina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      323
      3755
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3530
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2210
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      106
      1594
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1488
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      122
      1252
    7. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      907
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      99
      850
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      77
      787
    10. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      85
      723
    Aihe