Hämeentien liikenteeseen tulossa raju muutos: autot saavat tehdä tilaa pyöräilijöille
Ensi viikolla valmistuva liikennesuunnitelmaluonnos muuttaa merkittävästi kaupunkisuunnittelun suuntaa
Jo nut on Hämeentie ahdas ja nyt tehdään vielä ahtaammaksi, jalkakäytävät ovat jo nyt liian leveät, että tehtäköön sinne pyörätie.
http://www.hs.fi/kaupunki/a1442632474300?jako=432a30f5c84c72c68f53bcc34092fc62&ref=nl-hs-aamu
Helsingin kaupunkisuunnitteluvirasto saa ensi viikolla valmiiksi luonnoksen Hämeentien liikennesuunnitelmasta. Luonnos ehdottaa huomattavaa parannusta pyöräilijöiden asemaan Hämeentien Kurvin ja Hakaniemen välisellä osuudella.
Autoilijoiden on annettava tilaa pyörille Hämeenti
25
80
Vastaukset
- sorrettuautoilija
En anna tilaa. Jyrään ehdottomasti.
- Sopu_sijaa_antaa
Mene ja anna itsesi ilmi poliisille. Olet vaarallinen liikenteessä.
Miksi pyöräily ja autoilu pitää asettaa vastakkain? Rinnakkain ne sujuisivat paljon paremmin. Maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin sanomalehdet antavat ymmärtää.
- hyvähyvä
Hienoa!
- mieluiten.heti
Palstapelle "autoilija" arto, kun et mistään mitään ymmärrä, voisitko ystävällisesti vaikka vetää itses naruun ja kaikki kiitttää.
- mieluiten.heti
autoilija kirjoitti:
Parempi, kun haastan sinut kaksintaisteluun päästään sinusta eroon.
Palstapelle "autoilija" artohan vallan hurjaksi heittäytyy, hui hui!
Ystävällinen kehoitus aikaisemmasta viestistä edelleen voimassa, noudata sitä ja kaikki kiittää. - Myösautoilija
mieluiten.heti kirjoitti:
Palstapelle "autoilija" artohan vallan hurjaksi heittäytyy, hui hui!
Ystävällinen kehoitus aikaisemmasta viestistä edelleen voimassa, noudata sitä ja kaikki kiittää.Varaa aika. Minulla on tämä ja ensiviikko varattuna kaksintaisteluihin
Myösautoilija kirjoitti:
Varaa aika. Minulla on tämä ja ensiviikko varattuna kaksintaisteluihin
Ja useampia päivää kohden
- mieluiten.heti
Myösautoilija kirjoitti:
Varaa aika. Minulla on tämä ja ensiviikko varattuna kaksintaisteluihin
Mihin nyt pitäisi varata aika?
Siihenkö kun kaksi idioottia, sinä ja palstapelle "autoilija" arto(vaikka tosi-asiassa olette sama pelle eli "autoilija") kusette toistenne taskuun?
- 8798
Hämeentie on pyöräilijöiltä tähänastinen huipentuma autoilijoiden kyykyttämisessä. Pyöräilijöille olisi samanmittainen, rauhallinen ja turvallinen rinnakkaisreitti Pengerkatu - 5. linja - Porthaninkatu - Siltasaarenkatu
Tekee kyllä pyöräilijöille vaaralliseksi, kun on kapea tie ja bussikaista on vieressä. En ajaisi siinä pyörällä.
- Totean
autoilija kirjoitti:
Tekee kyllä pyöräilijöille vaaralliseksi, kun on kapea tie ja bussikaista on vieressä. En ajaisi siinä pyörällä.
Autoilija, auton ratissa täällä olet kovis, mutta mamishan sinä olet.
- olethan.plastopelle
autoilija kirjoitti:
Tekee kyllä pyöräilijöille vaaralliseksi, kun on kapea tie ja bussikaista on vieressä. En ajaisi siinä pyörällä.
Etkö edes kolmipyörälläkään. Tai Plasto-Volvoasi työntäisi.
- PussiKuski88v
Miksi fillariapinat ei aja Hämeentiellä (ja muuallakin) ratikkakiskoilla?
- 8798
Vaarallista. Tuossa pienessä tilassa ajaminen vaatii keskittymistä ja, jos se hetkeksi herpaantuu ympäristön seurannan ajaksi, niin seuraus voi olla katastroof. "Kokemusta on"
- noudatalakia
Miksi autokuskit eivät noudata sääntöjä ja rajoituksia?
- KultainenNoutajasi
noudatalakia kirjoitti:
Miksi autokuskit eivät noudata sääntöjä ja rajoituksia?
Miten niin muka eivät noudata?
KultainenNoutajasi kirjoitti:
Miten niin muka eivät noudata?
nå Hämeentiellä on 40 nopeusrajoitusalue (Hakaniemen metron jälkeen) niin siellä aika moni ajaa 50 tai yli, myös Sörnäisissä on 30 alue niin sielläkin ajetaan jtn 50 :D
- TöissäHämeentiellä
1516 kirjoitti:
nå Hämeentiellä on 40 nopeusrajoitusalue (Hakaniemen metron jälkeen) niin siellä aika moni ajaa 50 tai yli, myös Sörnäisissä on 30 alue niin sielläkin ajetaan jtn 50 :D
Ei pidä paikkaansa
- Tosiautoilija
Joo siinä on jo jaettu kolmelle tilat. On raitiovaunut ja henkilöauto kaista ja bussikaista. Ahdasta tulee jos vielä neljäs kaista tehdään pyöräilijöille. Eikö todellakaan jalkakäytävästä riittäisi paremmin myös pyöräilijöille? Tuossa ehdotuksessa jää pyöräilijä jalkakäytävän ja bussien väliin, että ahdasta on. Itse en ajaisi siinä pyörällä.
Tosiautoilija kirjoitti:
Joo siinä on jo jaettu kolmelle tilat. On raitiovaunut ja henkilöauto kaista ja bussikaista. Ahdasta tulee jos vielä neljäs kaista tehdään pyöräilijöille. Eikö todellakaan jalkakäytävästä riittäisi paremmin myös pyöräilijöille? Tuossa ehdotuksessa jää pyöräilijä jalkakäytävän ja bussien väliin, että ahdasta on. Itse en ajaisi siinä pyörällä.
varmaan riittäisi mutta jalankulkijathan valittavat koko ajan että pyöräillään jalkakäytävällä :D
- rt443
Tosiautoilija kirjoitti:
Joo siinä on jo jaettu kolmelle tilat. On raitiovaunut ja henkilöauto kaista ja bussikaista. Ahdasta tulee jos vielä neljäs kaista tehdään pyöräilijöille. Eikö todellakaan jalkakäytävästä riittäisi paremmin myös pyöräilijöille? Tuossa ehdotuksessa jää pyöräilijä jalkakäytävän ja bussien väliin, että ahdasta on. Itse en ajaisi siinä pyörällä.
"Tosiautoilija", jako ei mene noin. Lue HS:n uutinen uudestaan.
- jkiu
Tuolla saa sanoa mielipiteensä. Ei vaadi rekisteröitymistä. https://kerrokantasi.hel.fi/hameentiesuunnitelma
- talvipyöräilijä
Pyöräkaista on hieno ratkaisu mutta ei näy talvella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1942035
- 1331128
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34711ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522