Autoilijoiden on annettava tilaa pyörille Hämeenti

Hämeentien liikenteeseen tulossa raju muutos: autot saavat tehdä tilaa pyöräilijöille
Ensi viikolla valmistuva liikennesuunnitelmaluonnos muuttaa merkittävästi kaupunkisuunnittelun suuntaa

Jo nut on Hämeentie ahdas ja nyt tehdään vielä ahtaammaksi, jalkakäytävät ovat jo nyt liian leveät, että tehtäköön sinne pyörätie.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1442632474300?jako=432a30f5c84c72c68f53bcc34092fc62&ref=nl-hs-aamu


Helsingin kaupunkisuunnitteluvirasto saa ensi viikolla valmiiksi luonnoksen Hämeentien liikennesuunnitelmasta. Luonnos ehdottaa huomattavaa parannusta pyöräilijöiden asemaan Hämeentien Kurvin ja Hakaniemen välisellä osuudella.

25

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sorrettuautoilija

      En anna tilaa. Jyrään ehdottomasti.

      • Sopu_sijaa_antaa

        Mene ja anna itsesi ilmi poliisille. Olet vaarallinen liikenteessä.

        Miksi pyöräily ja autoilu pitää asettaa vastakkain? Rinnakkain ne sujuisivat paljon paremmin. Maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin sanomalehdet antavat ymmärtää.


    • hyvähyvä

      Hienoa!

    • mieluiten.heti

      Palstapelle "autoilija" arto, kun et mistään mitään ymmärrä, voisitko ystävällisesti vaikka vetää itses naruun ja kaikki kiitttää.

      • Parempi, kun haastan sinut kaksintaisteluun päästään sinusta eroon.


      • mieluiten.heti
        autoilija kirjoitti:

        Parempi, kun haastan sinut kaksintaisteluun päästään sinusta eroon.

        Palstapelle "autoilija" artohan vallan hurjaksi heittäytyy, hui hui!
        Ystävällinen kehoitus aikaisemmasta viestistä edelleen voimassa, noudata sitä ja kaikki kiittää.


      • Myösautoilija
        mieluiten.heti kirjoitti:

        Palstapelle "autoilija" artohan vallan hurjaksi heittäytyy, hui hui!
        Ystävällinen kehoitus aikaisemmasta viestistä edelleen voimassa, noudata sitä ja kaikki kiittää.

        Varaa aika. Minulla on tämä ja ensiviikko varattuna kaksintaisteluihin


      • Myösautoilija kirjoitti:

        Varaa aika. Minulla on tämä ja ensiviikko varattuna kaksintaisteluihin

        Ja useampia päivää kohden


      • mieluiten.heti
        Myösautoilija kirjoitti:

        Varaa aika. Minulla on tämä ja ensiviikko varattuna kaksintaisteluihin

        Mihin nyt pitäisi varata aika?
        Siihenkö kun kaksi idioottia, sinä ja palstapelle "autoilija" arto(vaikka tosi-asiassa olette sama pelle eli "autoilija") kusette toistenne taskuun?


    • 8798

      Hämeentie on pyöräilijöiltä tähänastinen huipentuma autoilijoiden kyykyttämisessä. Pyöräilijöille olisi samanmittainen, rauhallinen ja turvallinen rinnakkaisreitti Pengerkatu - 5. linja - Porthaninkatu - Siltasaarenkatu

      • Tekee kyllä pyöräilijöille vaaralliseksi, kun on kapea tie ja bussikaista on vieressä. En ajaisi siinä pyörällä.


      • Totean
        autoilija kirjoitti:

        Tekee kyllä pyöräilijöille vaaralliseksi, kun on kapea tie ja bussikaista on vieressä. En ajaisi siinä pyörällä.

        Autoilija, auton ratissa täällä olet kovis, mutta mamishan sinä olet.


      • olethan.plastopelle
        autoilija kirjoitti:

        Tekee kyllä pyöräilijöille vaaralliseksi, kun on kapea tie ja bussikaista on vieressä. En ajaisi siinä pyörällä.

        Etkö edes kolmipyörälläkään. Tai Plasto-Volvoasi työntäisi.


    • PussiKuski88v

      Miksi fillariapinat ei aja Hämeentiellä (ja muuallakin) ratikkakiskoilla?

      • 8798

        Vaarallista. Tuossa pienessä tilassa ajaminen vaatii keskittymistä ja, jos se hetkeksi herpaantuu ympäristön seurannan ajaksi, niin seuraus voi olla katastroof. "Kokemusta on"


      • noudatalakia

        Miksi autokuskit eivät noudata sääntöjä ja rajoituksia?


      • KultainenNoutajasi
        noudatalakia kirjoitti:

        Miksi autokuskit eivät noudata sääntöjä ja rajoituksia?

        Miten niin muka eivät noudata?


      • KultainenNoutajasi kirjoitti:

        Miten niin muka eivät noudata?

        nå Hämeentiellä on 40 nopeusrajoitusalue (Hakaniemen metron jälkeen) niin siellä aika moni ajaa 50 tai yli, myös Sörnäisissä on 30 alue niin sielläkin ajetaan jtn 50 :D


      • TöissäHämeentiellä
        1516 kirjoitti:

        nå Hämeentiellä on 40 nopeusrajoitusalue (Hakaniemen metron jälkeen) niin siellä aika moni ajaa 50 tai yli, myös Sörnäisissä on 30 alue niin sielläkin ajetaan jtn 50 :D

        Ei pidä paikkaansa


      • TöissäHämeentiellä kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa

        mikä ei pidä paikkaansa


      • Tosiautoilija

        Joo siinä on jo jaettu kolmelle tilat. On raitiovaunut ja henkilöauto kaista ja bussikaista. Ahdasta tulee jos vielä neljäs kaista tehdään pyöräilijöille. Eikö todellakaan jalkakäytävästä riittäisi paremmin myös pyöräilijöille? Tuossa ehdotuksessa jää pyöräilijä jalkakäytävän ja bussien väliin, että ahdasta on. Itse en ajaisi siinä pyörällä.


      • Tosiautoilija kirjoitti:

        Joo siinä on jo jaettu kolmelle tilat. On raitiovaunut ja henkilöauto kaista ja bussikaista. Ahdasta tulee jos vielä neljäs kaista tehdään pyöräilijöille. Eikö todellakaan jalkakäytävästä riittäisi paremmin myös pyöräilijöille? Tuossa ehdotuksessa jää pyöräilijä jalkakäytävän ja bussien väliin, että ahdasta on. Itse en ajaisi siinä pyörällä.

        varmaan riittäisi mutta jalankulkijathan valittavat koko ajan että pyöräillään jalkakäytävällä :D


      • rt443
        Tosiautoilija kirjoitti:

        Joo siinä on jo jaettu kolmelle tilat. On raitiovaunut ja henkilöauto kaista ja bussikaista. Ahdasta tulee jos vielä neljäs kaista tehdään pyöräilijöille. Eikö todellakaan jalkakäytävästä riittäisi paremmin myös pyöräilijöille? Tuossa ehdotuksessa jää pyöräilijä jalkakäytävän ja bussien väliin, että ahdasta on. Itse en ajaisi siinä pyörällä.

        "Tosiautoilija", jako ei mene noin. Lue HS:n uutinen uudestaan.


    • jkiu
    • talvipyöräilijä

      Pyöräkaista on hieno ratkaisu mutta ei näy talvella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe