Autoilijoiden on annettava tilaa pyörille Hämeenti

Hämeentien liikenteeseen tulossa raju muutos: autot saavat tehdä tilaa pyöräilijöille
Ensi viikolla valmistuva liikennesuunnitelmaluonnos muuttaa merkittävästi kaupunkisuunnittelun suuntaa

Jo nut on Hämeentie ahdas ja nyt tehdään vielä ahtaammaksi, jalkakäytävät ovat jo nyt liian leveät, että tehtäköön sinne pyörätie.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1442632474300?jako=432a30f5c84c72c68f53bcc34092fc62&ref=nl-hs-aamu


Helsingin kaupunkisuunnitteluvirasto saa ensi viikolla valmiiksi luonnoksen Hämeentien liikennesuunnitelmasta. Luonnos ehdottaa huomattavaa parannusta pyöräilijöiden asemaan Hämeentien Kurvin ja Hakaniemen välisellä osuudella.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sorrettuautoilija

      En anna tilaa. Jyrään ehdottomasti.

      • Sopu_sijaa_antaa

        Mene ja anna itsesi ilmi poliisille. Olet vaarallinen liikenteessä.

        Miksi pyöräily ja autoilu pitää asettaa vastakkain? Rinnakkain ne sujuisivat paljon paremmin. Maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin sanomalehdet antavat ymmärtää.


    • hyvähyvä

      Hienoa!

    • mieluiten.heti

      Palstapelle "autoilija" arto, kun et mistään mitään ymmärrä, voisitko ystävällisesti vaikka vetää itses naruun ja kaikki kiitttää.

      • Parempi, kun haastan sinut kaksintaisteluun päästään sinusta eroon.


      • mieluiten.heti
        autoilija kirjoitti:

        Parempi, kun haastan sinut kaksintaisteluun päästään sinusta eroon.

        Palstapelle "autoilija" artohan vallan hurjaksi heittäytyy, hui hui!
        Ystävällinen kehoitus aikaisemmasta viestistä edelleen voimassa, noudata sitä ja kaikki kiittää.


      • Myösautoilija
        mieluiten.heti kirjoitti:

        Palstapelle "autoilija" artohan vallan hurjaksi heittäytyy, hui hui!
        Ystävällinen kehoitus aikaisemmasta viestistä edelleen voimassa, noudata sitä ja kaikki kiittää.

        Varaa aika. Minulla on tämä ja ensiviikko varattuna kaksintaisteluihin


      • Myösautoilija kirjoitti:

        Varaa aika. Minulla on tämä ja ensiviikko varattuna kaksintaisteluihin

        Ja useampia päivää kohden


      • mieluiten.heti
        Myösautoilija kirjoitti:

        Varaa aika. Minulla on tämä ja ensiviikko varattuna kaksintaisteluihin

        Mihin nyt pitäisi varata aika?
        Siihenkö kun kaksi idioottia, sinä ja palstapelle "autoilija" arto(vaikka tosi-asiassa olette sama pelle eli "autoilija") kusette toistenne taskuun?


    • 8798

      Hämeentie on pyöräilijöiltä tähänastinen huipentuma autoilijoiden kyykyttämisessä. Pyöräilijöille olisi samanmittainen, rauhallinen ja turvallinen rinnakkaisreitti Pengerkatu - 5. linja - Porthaninkatu - Siltasaarenkatu

      • Tekee kyllä pyöräilijöille vaaralliseksi, kun on kapea tie ja bussikaista on vieressä. En ajaisi siinä pyörällä.


      • Totean
        autoilija kirjoitti:

        Tekee kyllä pyöräilijöille vaaralliseksi, kun on kapea tie ja bussikaista on vieressä. En ajaisi siinä pyörällä.

        Autoilija, auton ratissa täällä olet kovis, mutta mamishan sinä olet.


      • olethan.plastopelle
        autoilija kirjoitti:

        Tekee kyllä pyöräilijöille vaaralliseksi, kun on kapea tie ja bussikaista on vieressä. En ajaisi siinä pyörällä.

        Etkö edes kolmipyörälläkään. Tai Plasto-Volvoasi työntäisi.


    • PussiKuski88v

      Miksi fillariapinat ei aja Hämeentiellä (ja muuallakin) ratikkakiskoilla?

      • 8798

        Vaarallista. Tuossa pienessä tilassa ajaminen vaatii keskittymistä ja, jos se hetkeksi herpaantuu ympäristön seurannan ajaksi, niin seuraus voi olla katastroof. "Kokemusta on"


      • noudatalakia

        Miksi autokuskit eivät noudata sääntöjä ja rajoituksia?


      • KultainenNoutajasi
        noudatalakia kirjoitti:

        Miksi autokuskit eivät noudata sääntöjä ja rajoituksia?

        Miten niin muka eivät noudata?


      • KultainenNoutajasi kirjoitti:

        Miten niin muka eivät noudata?

        nå Hämeentiellä on 40 nopeusrajoitusalue (Hakaniemen metron jälkeen) niin siellä aika moni ajaa 50 tai yli, myös Sörnäisissä on 30 alue niin sielläkin ajetaan jtn 50 :D


      • TöissäHämeentiellä
        1516 kirjoitti:

        nå Hämeentiellä on 40 nopeusrajoitusalue (Hakaniemen metron jälkeen) niin siellä aika moni ajaa 50 tai yli, myös Sörnäisissä on 30 alue niin sielläkin ajetaan jtn 50 :D

        Ei pidä paikkaansa


      • TöissäHämeentiellä kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa

        mikä ei pidä paikkaansa


      • Tosiautoilija

        Joo siinä on jo jaettu kolmelle tilat. On raitiovaunut ja henkilöauto kaista ja bussikaista. Ahdasta tulee jos vielä neljäs kaista tehdään pyöräilijöille. Eikö todellakaan jalkakäytävästä riittäisi paremmin myös pyöräilijöille? Tuossa ehdotuksessa jää pyöräilijä jalkakäytävän ja bussien väliin, että ahdasta on. Itse en ajaisi siinä pyörällä.


      • Tosiautoilija kirjoitti:

        Joo siinä on jo jaettu kolmelle tilat. On raitiovaunut ja henkilöauto kaista ja bussikaista. Ahdasta tulee jos vielä neljäs kaista tehdään pyöräilijöille. Eikö todellakaan jalkakäytävästä riittäisi paremmin myös pyöräilijöille? Tuossa ehdotuksessa jää pyöräilijä jalkakäytävän ja bussien väliin, että ahdasta on. Itse en ajaisi siinä pyörällä.

        varmaan riittäisi mutta jalankulkijathan valittavat koko ajan että pyöräillään jalkakäytävällä :D


      • rt443
        Tosiautoilija kirjoitti:

        Joo siinä on jo jaettu kolmelle tilat. On raitiovaunut ja henkilöauto kaista ja bussikaista. Ahdasta tulee jos vielä neljäs kaista tehdään pyöräilijöille. Eikö todellakaan jalkakäytävästä riittäisi paremmin myös pyöräilijöille? Tuossa ehdotuksessa jää pyöräilijä jalkakäytävän ja bussien väliin, että ahdasta on. Itse en ajaisi siinä pyörällä.

        "Tosiautoilija", jako ei mene noin. Lue HS:n uutinen uudestaan.


    • jkiu
    • talvipyöräilijä

      Pyöräkaista on hieno ratkaisu mutta ei näy talvella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe