Äitien kuuluisi hoitaa lapset

äiditkotiinvaan

kotona eikä mennä töihin, sillä töitäon kotona yllinkyllin. Äidille 2000 e kk palkka kotonahoitamisesta, niin ei olisi köyhyyttä. Voisi työllisten veroja nostaa jotta sillä raoitettaisiin äitien kotityö, niin säästöjä tulisi päivähoitomaksuista, kun niitä ei enää tarvi. Voisihan ne isätkin jäädä kotiin lapsia ja kotia hoitamaan jos vaimolla on suurempi palkka. Palkan mukaan katsottaisiin kumpi jää kotiin. Harvoin se mies alistuu huonoon palkkaan, kyllä se nainen on.
Itse hoidin kaikki lapset kotona, enkä vaatinut palkkaa, se ei kuulu mun periaatteisiin että maksattaisin omien lasten hoitamisen muilla. Ei kuulu mun tapoihini, Sain lapsilisät niinkuin kaikki, en muita tukia.

6

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lissuoletääliö

      Blaa,blaaa ääliö

    • Isäpappa

      Mulla ei oo koskaan ollut palkka 2000€/kk, ja silti olen hoitanut lapsia myös töiden ohessa (enkä saanut edes lapsilisiä tai mitään, kun ne menivät lapsen äidille). Vitsi, hieno ehdotus, minähän tulisin rikkaaksi jopa omaa lasta hoitamalla.

      Nyt pitäis vaan saada lisää naisia joiden kans voisin tehdä lapsia ja jäädä kotiin.

    • Packaloinen

      On todellakin ääliö. Huomaa että loisii vaan, on aikaa ajatella pitkällään kaikenmaiilman paskaa. Menis töihin.

    • Yksinasuva

      Hyvä idea.Paljonko on lapsen päiväkotipaikan todellinen hinta? Jos äiti haluaa olla kotiäiti hyvä niin. Maksetaan kunnon hoitotuki niin ainakin nämä perheet ovat tyytyväisiä. Ja he jotka vievät lapsen hoitoon maksavat todellisen hinnan hoidosta.
      Miksi minun pitäisi yksinasuvana maksaa vieraan lapsen hoidosta? Olen todella kyl-
      lästynyt huonosti käyttäytyviin kakaroihin ,siksi en halua tukea lapsiperheitä.

      • pumpulipaavo

        mitä enempi tienaat sen enempi maksat päivähoosta, voi varmaan olla 200 e kk ehkä enempikin, en tiiä koska olen hoitanut kaikki lapseni kotona. Älä sitä mieti, mieti vaikka että maksat veroja siksi, että päset teatteriin tai uimaan, nekin kustannetaan verorahoilla niiden olemassaolo, siksi liput on hii halvat, olisi kalliimmat jos näin ei tehtäisi. Tai oopperataloa tai muuta.


    • Haluamitähaluat

      Itsekin joutuisit maksamaan veroja siitä 2 tonnistasi, kuten kaikki muutkin palkkaa saavat. Kuka kustantaisi sen palkan kotiäidille, jonka työ ei ole rahallisesti tuottavaa? Siitähän Suomen taantuma juuri tulee, että mikään ei tuota selvää tuloa, vaan maksamme samoja euroja edestakaisin toisillemme, ja kun ne eurot eivät riitä, otamme koko ajan lisää velkaa, koska emme halua tehdä työtä minuuttiakaan kauempaa, emme luovu lomakorvauksista, haluamme eläkkeelle yhä nuorempina, haluamme olla kotona lasten kanssa vuosikausia, ja työnantaja joutuu pitämään meitä kirjoissaan ja tarjoamaan työtä kun vihdoin suvaitsemme mennä sitä tekemään, vanhentuneilla tiedoilla ja taidoilla.
      Meille on taattu palkalliset sairauslomat, lomarahat, pitkät vapaat, palkalliset arkipyhät, kaksinkertaiset sunnuntaikorvaukset. Yrittäjät eivät pysty palkkaamaan näillä ehdoilla ketään, vaan joutuvat tekemään yksin monen ihmisen työt voidakseen pitää firmansa pystyssä. Jos etuihimme puututaan, on palkansaajalla oikeus mennä lakkoon, joka maksaa miljoonia euroja per päivä.
      Kaikesta tästä lapsesi joutuvat maksamaan aikanaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1492
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      922
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe