Islamin mukainen elämä

Koulun_penkille

Tällä planeetalla on nyt mahdollisuus elää Koraanin ohjeiden mukaan. ISIS noudattaa niitä täysin kirjaimellisesti. Myös Boko Haram pitää kiinni Koraanista ainoana ohjekirjana.

Turha on muslimien täällä Euroopassa alkaa huutelemaan islamin perään. Täällä ei moinen meno ole sallittua. Tietävät he kai, missä sitä Koraania kunnioitetaan?

Ja jos olet liberaali muslimi, etkä edes noudata Koraania - jätä koko usko sikseen ja ala opiskella.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alfa123om2222

      Isis ja Boko Haram tuskin edustavat joka vuosisadan aluksi ilmestyvää Mujaddid uudistajataa tai Imaami Mahdia, jotka varsinaisesti ennalleen saattavat islamin hengellisesti eikä niinkään lihallisesti.

      Olen tutustunut Mujaddid persooniin hyvin vähän vasta, mutta he olivat aikaansa edellä ja olivat kollektiivisia persoonia usein mielestäni. He loivat sosialismin, vallankumouksen, valistuksen jne. Tai olivat ainakin kärjessä noita luotaessa.

      • Selvät-sävelet

        Koraania et sinäkään voi muttaa eurooppalaisiin ihmisoikeuksiin sopivaksi kirjaksi.

        ISIS ja Boko Haram noudattavat Koraanin ohjeita.

        Jos et noudata Koraanin ohjeita, olet liberaali ja voit siis jättää islamin.


      • pedifiili_islami

        Eihän sitä nyt niin vain jätetä islamia.Siitä seuraa rangaistus jossa tappaminen on pienin ja helpoin rangaistus.

        Pedofiili uskonto islami säilyttää kannatuksensa ainoastaan kovilla otteilla.
        Ihmisten sivistyminen kyllä muuten tuon uskonnon tuhona toimii.


    • alfa123om222

      Olen kuitenkin kuullut huhun, että saattaa olla, että perustuslakien ja ihmisoikeuksien luojat ovat saaneet ainakin vähän vaikutteita; ei niinkään Koraanista, vaan Haditheista. Erään historian kirjoituksen mukaan Ottomaanit olivat tukijoina omalta osaltaan Amerikan olojen järjestelyissä esim. USA:n perustuslain luomisessa.

      En pidä mitenkään toteen näytettynä, etteikö islam olisi ollut mukana kehittämässä ihmisoikeuksia sekä perustuslakeja. Eräät historian kirjoitukset tukevat näkemystä, että islam on ollut jopa kehityksen moottorina monille Valistuksen, Ranskan vallankumouksen sekä sosialismin piirteille. Myös Luterilaisuus sai perusteensa islamista. Jopa siinä määrin, että Jesajan kirjan viides luku puhuu Rakastetulle (Beloved, = Muhammad (SAAS)) perustetusta viinitarhasta, joka minun mielestäni on ehkä Luterilainen alue.

      Eräät pitivät Mahdina Ahmadia 1800-luvun lopussa. Ja hän itse on taipunut pitämään Mujaddidia kollektiivisena persoonana ainakin osittain. Jos tutkit esim. Otavan Ison Ensyklopedian artikkelia teollisuusmies Carnegiesta niin näet, että hänen kirjoitustensa nimet lähes kaikki viittavat Imaami Mahdin tehtäviin ja toimiin. Amerikassa otettiin vastaan monet Mujaddidien opetukset ja islamin päämäärät 1900-luvun alussa. Esim. Big Bang teoria on esitetty eräässä Ahmadin teoksessa.

      Koraani on käänetty kirja ja kaikki käännökset eroavat painotuksiltaan toisistaan. Eräät käännökset esittävät Koraanin tieteen moottorina, eräät esittävät sen muihin pyhiin kirjoituksiin synkronisoituna jne.

      Koraanin selitysteokset ovat asia erikseen. Ne ovat yleensä aika sotaisia ja ikään kuin sotataidon oppikirjoja. Niissä mustamaalataan muut kuin islamin kannattajat mitä synkimmin kuvin.

      Hadithien mukaan islamissa ei käsittäkseeni ole liberalismia, vaan Kalifin tukena on kaksi neuvosto. Yksi neuvosto koostuu "hyvistä" ja toinen "pahoista".
      Kaikki uudistajat ovat omalla tavallaan liberaaleja. Niin myös monet Mujaddid persoonat ovat olleet aikaansa edellä huomattavasti. Myös Sira kertoo niistä, jotka lausuivat isalamin uskontunnustuksen Profeetalle (SAAS), että joidenkin heistä islam oli hyvää, mutta joidenkin huonoa.

      Saatan olla väärässä monin paikoin siinä mitä yllä olen kirjoittanut ja ne ovat vain mun mielipiteitäni. On hyvä, että etsitte totuutta islamista ja kritisoitte sitä. Odotan itse Imaami Mahdia ja olen vain pintapuolisesti tutustunut islamiin.

      Ei ole muuta Jumalaa kuin Jumala ja Muhammed on lähettiläänsä!

      • harhaolettamusia

        Kyllä oot väärässä huhuinesi!!


    • perseet.pystyssä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe